Ранкова зустріч
Завдання:
1.Розкрити значення мови для українців як національного самовияву.
1.Привітання «Дружня родина».
Станем разом ми у коло.
Скільки друзів – глянь навколо!
Руку другу простягни,
Добре слово скажи.
2.Групове заняття.
1.Бесіда
2. Робота в парах.
У парах вам потрібно буде з’єднати частини прислів’їв про мову і пояснити їх значення нам усім.
Птицю пізнати по пір’ю, а людину по мові.
Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.
Гостре словечко коле сердечко.
Рідна мова – не полова: її за вітром не розвієш.
Слово — не горобець, вилетить — не спіймаєш.
Від теплого слова і лід розмерзається.
3.Обмін інформацією.
1) Розповідь учителя.
Мова для українця – це сила його і відвага. Душа в людини оживає від почутого рідного слова. Ми гордимося тим, що розмовляємо мовою своїх дідів, здобутою ціною життя. Нехай же українське слово звучить сьогодні скрізь на славній Україні, нехай не змовкне воно ніколи.
2) Декламування вірша підготовленим учнем.
Мова рідна, слово рідне,
Хто вас забуває,
То й у грудях не серденько,
Тільки камінь має.
Як ту мову мож забути,
Котрою учила
Нас всіх ненька говорити,
Ненька наша мила.
4.Щоденні новини.
Українською мовою назвемо новини, які маємо сьогодні.
Число….
Місяць….
Рік….
Пора року…
Тема дня…
Інтегрований урок «Багатство рідної мови»
Мета. Поглибити знання учнів про українську мову як державну мову України. Формувати в учнів уміння розрізняти пряме і переносне значення слів, уживати в мовленні слова і словосполучення, вжиті в переносному значенні. Розвивати навички учнів зв’язно висловлювати свої думки, збагачувати словниковий запас. Виховувати повагу до рідної мови та бажання вивчати і нею спілкуватися. |
|
Очікувані результати:
Хід уроку
І. Цілепокладання.
Технологія «Асоціаціативний кущ»
Солов’їна мова
Багата мова
Світанкова мова.
Калинова мова.
ІІ. Цілереалізація.
1.Розповідь учителя з показом презентації
Мову називають одним із найважливіших скарбів, які людина створила за свою історію. Рідна мова - найміцніший зв'язок, що поєднує покоління народу.
Я мислю мовою цією,
я нею змалку говорю,
Зву рідною її своєю —
Це де завгодно повторю.
Для кожної людини, яка живе в Україні, українська мова є державною мовою.
Державна мова — це мова, яку повинні знати всі люди, які проживають на території держави.
Це зафіксовано в Конституції України, стаття 10 . Держава забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України. В Україні гарантовано вільний розвиток, використання і захист російської та інших мов національних меншин України. Держава сприяє вивченню мов міжнародного спілкування. Застосування мов в Україні гарантує Конституція України.
2.Робота над віршем.
Плекатимеш мову — цвістимуть слова,
Мов білі черешні весною...
Ростимуть слова, як у квітні трава,
Зігріті любов’ю земною.
Слова цвістимуть, мов…
Слова ростимуть, як …
3.Гра «Виправ помилки»
Олена – порядна людина, бо дуже любить порядок.
Дідусь чуйний, бо все чує.
Юрко такий смішний, чому що часто сміється.
4.Робота над фразеологізмами.
5.Вірш – сценка у виконанні учнів.
Хвастунець
Хлопчик Толя — молодець,
тільки трішки хвастунець.
Якось ми пішли на став.
Він мені таке сказав:
— Слово честі, не хвалюся,
я ні-чо-го не боюся!.. —
Враз на слові цім з дороги —
Толі ящірка під ноги.
З переляку, у тривозі
наш хвалько мерщій навтік.
Та спіткнувся на дорозі
й прикусив собі язик
Грамотій
Хвалить мене мама. –
Не збагну нічого –
Де у книжки голова?
Де у книжки ноги?
6.Робота в парах.
ІІІ. Рефлексія змісту навчально матеріалу.
Вправа «Плюс, мінус, цікаво»