Ефективний шлях конструювання сучасного уроку--встановлення міжпредметних зв'язків--включення в урок запитань і завдань з матеріалу інших навчальних предметів,що мають допоміжне значення для вивчення теми і сприяють глибшому сприйманню та осмисленню певного поняття ,формуванню цілісної картини світу.
Л.Глібов «Чиж та голуб».
Закріплення знань
табличного множення і ділення.
Розв’язування задач
на знаходження суми.Птахи
Інтегрований урок
математики, читання
природознавства
3 клас
Учитель: Чадукова О.В..
2018 р.
Тема: Л.Глібов «Чиж та голуб». Закріплення знань табличного множення і ділення. Розв’язування задач на знаходження суми. Птахи
Мета:
- вчити передавати в інтонації характери дійових осіб, продовжити знайомство учнів з особливостями байки. Удосконалювати навички виразного читання, розвивати способи і види читання байки,.
- формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження суми; закріплювати знання учнів про табличне множення й ділення, порядок виконання арифметичних дій;
- збагачувати знання учнів про птахів.
- виховувати почуття порядності, милосердя, співчуття.
Тип уроку: комбінований
Форма проведення: інтегрований урок читання, математики, природознавства.
Методико – дидактичне забезпечення: таблиці-схеми до задач, картки, малюнки птахів, геометричні фігури, паперові конверти.
Матеріально – технічне забезпечення: комп’ютер, проектор.
Хід уроку
Організація класу
Продзвенів уже дзвінок
Починається урок.
Він незвичний і цікавий,
Гостей багато завітало.
Повернемось обличчям до гостей
І лагідно промовимо
«Добрий день!»
- Усі готові до уроку?
- Так.
Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно й гарно
Дарма часу ти не трать
Думати треба! Працювати!
Актуалізація опорних знань
- Який розділ почали вивчати? (Байки)
- Що таке байка? (Невеликий, найчастіше віршований твір повчального змісту).
- З творчістю якого байкаря почали знайомитись? (Л. Глібова)
- Давайте пригадаємо, що відомо нам про автора вивчених творів?
Слайд 1 «Доповни текст»
Л. Глібов – видатний український байкар. Ще навчаючись у __________ почав писати вірші. Більшу частину життя працював ________. Крім байок поет писав _______, ______, ________, акровірші. Байки Глібова люблять читати дорослі і діти. Він є автором байок: ___________, ____________, ____________.
Перевірка домашнього завдання.
А ось наскільки ви були уважними, вивчаючи творчість Л.Глібова ми перевіримо за допомогою вправи «ПАЗЛ».
Робота в парах.
- З окремих частин складіть уривок твору, зачитайте, дайте назву.
а) «Лебідь, Щука і Рак».
- У чому причина того, що віз досі там? (непорозуміння один одного, відсутність погодженості дій).
б) «Коник-стрибунець».
- Хто був працьовитим? Безтурботним? (Муравей. Коник.)
Підсумок перевірки.
Оголошення теми й мети уроку.
- Сьогодні ми продовжимо знайомитись з байками Л.Глібова. А хто є головними героями нового твору ви дізнаєтесь розв’язавши приклади.
Запишіть у зошитах число, класна робота. Виконаємо приклади № 447 за варіантами.
І в. – верхній ряд 72:8 + 9·3 = 36 40 – 36:6:2=37 (55+9) : 8 = 8
ІІ в. – нижній ряд 42-42:6=35 55+81:9·3=82 68-(81-17) = 4 8·9 =72 6·6=36
- Розмістіть результати прикладів у порядку зростання й прочитайте відповідь.
Слайд «Вправа з ключем»
37 36 8 і 4 82 35 36 72
Ж И Ч Г Б О Л У
Слайд 3 «Пернаті друзі»
Сприймання нового матеріалу
Слайд 4 «Словничок-довідничок»
- Встановіть відповідність
ПІДДУРИЛИ НЕСПОДІВАНО
ГУЛЬК ОБМАНУЛИ
ЛИХОВІ ШВИДКИЙ
ПРОВОРНЕНЬКИЙ ПРИСТРІЙ, ЯКИМ ЛОВЛЯТЬ ПТАХІВ
СИЛЬЦЕ БІДА
Слухання байки
- Чи є дійові особи, крім Чижа і Голуба?
Читання байки мовчки
- Коли і де відбулися події?
Читання «ланцюжком»
Розкриття ідейної спрямованості тексту
- Яким був Чижик? Що з ним трапилось? Чому Чижик попав у сильце? (Бо був дуже неуважний)
- Хто бачив Чижика? (Голуб)
Прочитайте, у яких словах виявляється самовпевненість і безсердечність голуба. Передайте під час читання пихатість, байдужість голуба («А що? Попавсь? От тобі й на! Вже, певно, голова дурна…»)
- Прочитайте слова Голуба, де він хвастається, виставляє себе, свій розум. Передайте голосом його зарозумілість і чванливість. («Не бійсь, мене б не піддурили…»)
- Які почуття викликає у вас поведінка Голуба?
- Кого з птахів жаліє автор?
- В яких рядках виражена основна думка твору?
- Який рядок звучить як прислів’я?
- Які риси людського характеру засуджує поет? (Байдужість, зарозумілість, пихатість, безсердечність, самовпевненість, хвалькуватість)
Читання твору «Луною» за вчителем. Повторення всіх особливостей мовлення : інтонації, тон, темп.
- А які насправді ці птахи в природі? Що нам про це розповість «Довідкове бюро?»
Слайд 5 «Для допитливих»
Учень.
Чиж – маленький птах. Живиться переважно комахами, насінням різних дерев, бур'янів. У природі їх визначають за характерним зеленим забарвленням. Птахи корисні, декоративні, знищують багато комах –шкідників. Потребують охорони.
- А чи цікаво вам дізнатись, яку вагу має птах? Для цього пропоную розв’язати рівняння.
Слайд 6. «Хвилинка-цікавинка»
Х:2=7
Х=7·2
Х=14
14:2=7
- Що нам скаже довідкове бюро про голуба?
Слайд 7 «Чи знаєш ти?»
Учениця.
Голуб – птах середнього розміру. Живиться насінням культурних і диких рослин, ягодами. Є прикрасою населених пунктів та об’єктом для різних наукових досліджень.
- Діти, я знаю, що ви любите птахів і допомагаєте їм взимку. Пропоную за даними скласти задачу.
Слайд 8 «Поміркуй!»
3М по 4 кг.
? кг
5М по 3 кг
Учень.
Для підгодівлі птахів учні заготовили 3 мішечки насіння кавуна по 4 кг в кожному та 5 мішечків насіння бур'янів по 3 кг. Скільки всього кілограмів насіння заготовили учні?
Вираз 4·3+3·5= 27 кг
Фізкультхвилинка
Птахам нашим не до науки.
Ох, давно вже терплять муки:
Затекли і ніжки, й крила
Птахи нас зовуть до діла:
- Ану, славні малюки,
Станьте струнко, мов грибки,
Крила вгору піднімайте,
Ними добре помахайте.
Головою покрутіть,
Ніжками потупотіть.
Навкруг себе оберніться.
Швидше, швидше, не лініться!
Стане легко й добре враз!
Відпочили? Все гаразд.
Валеохвилинка
Слайд 9.
Діти очима слідкують за рухом об’єкту на моніторі.
Узагальнення й систематизація знань
Гра «Розвідники». Робота з підручником.
- Скільки разів у байці зустрічається слово «Чиж»? (3)
Читання байки в особах.
- Діти, подивіться на дошку і назвіть геометричні фігури.
( )
- Де ми можемо використати ці фігури, щоб прийти на допомогу зимуючим птахам? (Змайструвати годівничку)
Слайд 10 «Юні любителі природи»
- Пропоную розв’язати задачу на обчислення периметру годівнички, яку ми вивісили минулого разу в шкільному саду.
Р = 20+15+20+15=70 (см)
- Будьте, діти, вірними, щирими, бережіть пташок повсякчас. Адже:
- З якими байками Л.Глібова вони схожі за змістом?
Хорове читання байки «Чиж та голуб»
Розповідь байки напам'ять хором.
Підсумок уроку
- Діти, питання добра і зла, зазнайства і лицемірства, байдужості і людяності завжди хвилювали людей, турбують і зараз. А ви на прикладах героїв казок, байок повинні виробляти в себе ту лінію поведінки, виховувати ті риси характеру, які допомогли б вам стати справжніми людьми.
Домашнє завдання (диференційоване)
- Сьогодні ви отримаєте конверти із д/з від героїв байки Чижа та Голуба.
Червоний конверт. С. 134 самостійно прочитати байку С.Руданського «Вовки» і придумати речення, яке може бути її повчальним висновком.
Зелений конверт. С.134 навчить виразно читати байку, намалювати малюнок.
Оцінювання роботи учнів на уроці з коментуванням.
Рефлексія.
Слайд 12. «Продовж речення»
Учитель:
Знову дзвоник пролунав
Час прощатися настав.
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам, друзі!
Список використаної літератури
1