Інтегрований урок "Байки Леоніда Глібова"3клас

Про матеріал

Ефективний шлях конструювання сучасного уроку--встановлення міжпредметних зв'язків--включення в урок запитань і завдань з матеріалу інших навчальних предметів,що мають допоміжне значення для вивчення теми і сприяють глибшому сприйманню та осмисленню певного поняття ,формуванню цілісної картини світу.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Л.Глібов «Чиж та голуб».

Закріплення знань

табличного множення і ділення.

Розв’язування задач

на знаходження суми.Птахи

 

 

 

 

 

 

 

 Інтегрований урок

 математики, читання

 природознавства

 3 клас

 Учитель: Чадукова О.В..

 

 

 

 

 

    2018 р.

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Л.Глібов «Чиж та голуб». Закріплення знань табличного множення і ділення. Розв’язування задач на знаходження суми. Птахи

Мета:

- вчити передавати в інтонації характери дійових осіб, продовжити знайомство учнів з особливостями байки. Удосконалювати навички виразного читання, розвивати способи і види читання байки,.

- формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження суми; закріплювати знання учнів про табличне множення й ділення, порядок виконання арифметичних дій;

  - збагачувати знання учнів про птахів.

  - виховувати почуття порядності, милосердя, співчуття.

Тип уроку: комбінований

Форма проведення: інтегрований урок читання, математики, природознавства.

Методико – дидактичне забезпечення: таблиці-схеми до задач, картки, малюнки птахів, геометричні фігури, паперові конверти.

Матеріально – технічне забезпечення: комп’ютер, проектор.

Хід уроку

Організація класу

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок.

Він незвичний і цікавий,

Гостей багато завітало.

Повернемось обличчям до гостей

І лагідно промовимо

«Добрий день!»

- Усі готові до уроку?

- Так.

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно й гарно

Дарма часу ти не трать

Думати треба! Працювати!

Актуалізація опорних знань

- Який розділ почали вивчати? (Байки)

- Що таке байка? (Невеликий, найчастіше віршований твір повчального змісту).

- З творчістю якого байкаря почали знайомитись? (Л. Глібова)

-  Давайте пригадаємо, що відомо нам про автора вивчених творів?

Слайд 1 «Доповни текст»

Л. Глібов – видатний український байкар. Ще навчаючись у __________ почав писати вірші. Більшу частину життя працював ________. Крім байок поет писав _______, ______, ________, акровірші. Байки Глібова люблять читати дорослі  і діти. Він є автором байок: ___________, ____________, ____________.

 

Перевірка домашнього завдання.

А ось наскільки ви були уважними, вивчаючи творчість Л.Глібова ми перевіримо за допомогою вправи «ПАЗЛ».

Робота в парах.

- З окремих частин складіть уривок твору, зачитайте, дайте назву.

а) «Лебідь, Щука і Рак».

- У чому причина того, що віз  досі там? (непорозуміння один одного, відсутність погодженості дій).

б) «Коник-стрибунець».

- Хто був працьовитим? Безтурботним? (Муравей. Коник.)

Підсумок перевірки.

 

Оголошення теми й мети уроку.

- Сьогодні ми продовжимо знайомитись з байками Л.Глібова. А хто є головними героями нового твору ви дізнаєтесь розв’язавши приклади.

Запишіть у зошитах число, класна робота. Виконаємо приклади № 447 за варіантами.

І в. – верхній ряд 72:8 + 9·3 = 36   40 – 36:6:2=37      (55+9) : 8 = 8

ІІ в. – нижній ряд  42-42:6=35      55+81:9·3=82      68-(81-17) = 4    8·9 =72    6·6=36

- Розмістіть результати прикладів у порядку зростання й прочитайте відповідь.

Слайд «Вправа з ключем»

37     36     8        і   4     82    35    36     72

Ж      И      Ч           Г     Б      О     Л       У

Слайд 3 «Пернаті друзі»

 

Сприймання нового матеріалу

Слайд 4 «Словничок-довідничок»

- Встановіть відповідність

ПІДДУРИЛИ                                  НЕСПОДІВАНО

ГУЛЬК                                            ОБМАНУЛИ

ЛИХОВІ                                          ШВИДКИЙ

ПРОВОРНЕНЬКИЙ                      ПРИСТРІЙ, ЯКИМ ЛОВЛЯТЬ ПТАХІВ

СИЛЬЦЕ                                         БІДА

Слухання байки

- Чи є дійові особи, крім Чижа і Голуба?

Читання байки мовчки

- Коли і де відбулися події?

Читання «ланцюжком»

Розкриття ідейної спрямованості тексту

- Яким був Чижик? Що з ним трапилось? Чому Чижик попав у сильце? (Бо був дуже неуважний)

- Хто бачив Чижика? (Голуб)

Прочитайте, у яких словах виявляється самовпевненість і безсердечність голуба. Передайте під час читання пихатість, байдужість голуба («А що? Попавсь? От тобі й на! Вже, певно, голова дурна…»)

- Прочитайте слова Голуба, де він хвастається, виставляє себе, свій розум. Передайте голосом його зарозумілість і чванливість. («Не бійсь, мене б не піддурили…»)

- Які почуття викликає у вас поведінка Голуба?

- Кого з птахів жаліє  автор?

- В яких рядках виражена основна думка твору?

- Який рядок звучить як прислів’я?

- Які риси людського характеру засуджує поет? (Байдужість, зарозумілість, пихатість, безсердечність, самовпевненість, хвалькуватість)

Читання твору «Луною» за вчителем. Повторення всіх особливостей мовлення : інтонації, тон, темп.

- А які насправді ці птахи в природі? Що нам про це  розповість «Довідкове бюро?»

Слайд 5 «Для допитливих»

Учень.

Чиж – маленький птах. Живиться переважно комахами, насінням різних дерев, бур'янів. У природі їх визначають за характерним зеленим забарвленням. Птахи корисні, декоративні, знищують багато комах –шкідників. Потребують охорони.

- А чи цікаво вам дізнатись, яку вагу має птах? Для цього пропоную розв’язати рівняння.

Слайд 6. «Хвилинка-цікавинка»

Х:2=7

Х=7·2

Х=14

14:2=7

- Що нам скаже довідкове бюро про голуба?

Слайд 7 «Чи знаєш ти?»

Учениця.

Голуб – птах середнього розміру. Живиться насінням культурних і диких рослин, ягодами. Є прикрасою населених пунктів та об’єктом для різних наукових досліджень.

- Діти, я знаю, що ви любите птахів і допомагаєте їм взимку. Пропоную за даними скласти задачу.

Слайд 8 «Поміркуй!»

3М по 4 кг.     

                        ? кг

5М по 3 кг       

Учень.

Для підгодівлі птахів учні заготовили 3 мішечки насіння кавуна по 4 кг в кожному та 5 мішечків насіння бур'янів по 3 кг. Скільки всього кілограмів насіння заготовили учні?

  1.                                                                                                                                                      4·3=12 (кг)
  2.                                                                                                                                                    3·5=15(кг)
  3.                                                                                                                                                     12+15=27 (кг)

Вираз  4·3+3·5= 27 кг

 

Фізкультхвилинка

Птахам нашим не до науки.

Ох, давно вже терплять муки:

Затекли і ніжки, й крила

Птахи нас зовуть до діла:

- Ану, славні малюки,

Станьте струнко, мов грибки,

Крила вгору піднімайте,

Ними добре помахайте.

Головою покрутіть,

Ніжками потупотіть.

Навкруг себе оберніться.

Швидше, швидше, не лініться!

Стане легко й добре враз!

Відпочили? Все гаразд.

 

Валеохвилинка

Слайд 9.

Діти очима слідкують за рухом об’єкту на моніторі.

 

Узагальнення й систематизація знань

Гра «Розвідники». Робота з підручником.

- Скільки разів у байці зустрічається слово «Чиж»? (3)

Читання байки в особах.

- Діти, подивіться на дошку і назвіть геометричні фігури.

(                             )  

- Де ми можемо використати ці фігури, щоб прийти на допомогу зимуючим птахам? (Змайструвати годівничку)

Слайд 10 «Юні любителі природи»

- Пропоную розв’язати задачу на обчислення периметру годівнички, яку ми вивісили минулого разу в шкільному саду.

Р = 20+15+20+15=70 (см)

- Будьте, діти, вірними, щирими, бережіть пташок повсякчас. Адже:

  • Тяжко тому жити, хто не хоче робити.
  • Згода дім будує, а незгода руйнує.
  • Не смійся з другого, щоб тобі не було того.

- З якими байками Л.Глібова вони схожі за змістом?

Хорове читання байки «Чиж та голуб»

Розповідь байки напам'ять хором.

 

Підсумок уроку

- Діти, питання добра і зла, зазнайства і лицемірства, байдужості і людяності завжди хвилювали людей, турбують і зараз.  А ви  на прикладах героїв казок, байок повинні виробляти в себе ту лінію поведінки, виховувати ті риси характеру, які допомогли б вам стати справжніми людьми.

 

Домашнє завдання (диференційоване)

- Сьогодні ви отримаєте конверти із  д/з від героїв байки Чижа та Голуба.

Червоний конверт. С. 134 самостійно прочитати байку С.Руданського «Вовки» і придумати речення, яке може бути її повчальним висновком.

Зелений конверт. С.134 навчить виразно читати байку, намалювати малюнок.

 

Оцінювання роботи учнів на уроці з коментуванням.

Рефлексія.

Слайд 12. «Продовж речення»

  • Сьогодні  на уроці я …
  • Я розповім дома батькам про…
  • Сьогодні мені урок … тому, що…

 

Учитель:

Знову дзвоник пролунав

Час прощатися настав.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі!

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

  1.   Буряк В.К. Самостійна робота  з книгою. – К.: Знання, 2003.
  2. Воїнственський М.А. Книга для учнів. – Харків: Основа. – 2007 р.
  3. Храбрий В.М. Шкільний атлас – Визначник птахів – М.: «Освіта», 2004.

 

1

 

doc
Додано
27 березня 2018
Переглядів
1491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку