Дана розробка до уроку по ЯДС включає в себе ранкове коло, ігри- розваги по темі " Зима", роботу над текстом, словникову роботу, роботу у групах.
Тема. Підсумковий урок з теми « Як підготувалися птахи та тварини до зими»
Мета: перевірити знання учнів з теми « Як підготувалися птахи та тварини до зими»; пригадати, що тварини одягають тепліше хутро, готують запаси кормів, впадають в зимову сплячку, узагальнити поняття перелітні птахи та осілі; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з побаченого, почутого; розвивати творчі здібності, збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до тварин та птахів.
.
Обладнання: сніжки на всіх дітей, ємність оздоблена по зимовому, LEGO, м'яка іграшка-серце, слова до теми тижня « Зима», картинки: годівниця для птахів, годівниця для тварин, їжа для птахів, їжа для тварин, тварини, птахи.
Технічне забезпечення: відео про зиму, музичний супровід- пісня «Підемо у двір гуляти»
Х і д у р о к у
І Ранкова зустріч
1.Вітання в колі з LEGO.
Вчитель:
- Щоб хороший настрій мати, треба всім його казати.
Разом:
Доброго ранку, сонце привітне. ( показ жовтої цеглинки)
Доброго ранку, небо блакитне. ( показ блакитної цеглинки)
Здрастуйте ріки, озера, моря. ( показ синьої цеглинки)
Доброго ранку, вся наша земля! ( показ зеленої цеглинки)
Вчитель:
Ми привіталися з неживою природою, а тепер давайте привітаємося одне з одним.( передаємо іграшку- сердечко по колу і вітаємося з посмішкою)
- Привіт! Гарного дня!
- Привіт! І тобі!
2.Виступ 2 синоптиків:
1)- За вікном зима. Холодно. Перший місяць зими- грудень. Сонце взимку світить, але не гріє. І майже весь час його закривають хмари.
2) – Сьогодні 3 грудня, п'ятниця. Пора року- зима. А взимку холодно і випадає сніг.
4. Повідомлення вчителя.
- Синоптики нам нагадали, що вже почалася зима, і тема цього тижня теж «Зима»
5. Ранкова розминка.
Вчитель:
- Давайте ще піднімемо настрій ранковою розминкою.( музичний супровід «Підемо у двір гуляти», співаємо, виконуємо рухи)
Вчитель:
-Ви зарядилися хорошим настроєм? Прийшла пора першого завдання. Це- загадка.
6. Загадка.
Я розтрушую сніги! Наганяю холоди! Води сковую в льоди! В дружбі з дітьми усіма. Здогадались? Я- …(зима)
-А тепер закрили очі і уявімо зиму, справжню, з снігом і заметіллю.
-Відкрили очі.
7. Гра «Сніжки»
-Ось зима для вас приготувала сніжки. Зараз ви їх візьмете і подумаєте, яке слово у вас асоціюється із зимою. Що ви побачили, коли уявляли зиму? ( діти кидають в ємність сніжки по черзі і говорять «зимове» слово)
8. Слухання і обговорення казки.
Жила собі Зима — біла, пухнаста, холодна, весела. Дуже любила пустувати, веселитись, але в неї не було друзів. Вирішила Зима потоваришувати з людьми. Завітала вона до кожного двору. Холодно стало на вулиці, поховались люди по домівках. Зима почала роздувати щічки та лякати всіх своїм свистом — ще холодніше стало. Люди затопили печі, одяглися тепліше. Не злякалися вони Зими, жили своїм життям, працювали. Розлютилася біла красуня, покликала братів-вітрів. Дмуть вітри, а Зима все снігом сипле, тріскучими морозами людям погрожує. Так лютувала всю ніч, що й річки, й озера, і моря кригою скувала. Уранці вибігли дітлахи з теплих домівок — і гайда на лижах, на ковзанах, на санчатах кататися.
Зраділа Зима, полюбила людей. Відтоді щороку до нас приходить.
9. Повторення вивченого матеріалу.
- А чи бояться тварини зиму? Як вони пристосувалися до неї?
- Яких птахів не можемо побачити взимку? Чому?
-А птахи, які залишаються, куди ближче підлітають? Як вони називаються?
А яких пташок ви бачили, коли йшли до школи? Які це пташки?
10. Гра у колі.
-Якщо ви любите тварин- підніміть руки вгору.
- Якщо ви допомагаєте птахам- взимку- плесніть у долоньки.
- Якщо ви радієте співу пташок- усміхніться одне одному.
- Якщо ви допомагаєте тваринам- тупніть ніжками три рази.
- І якщо ви вважаєте, що птахи і тварини- наші друзі, візьміться за руки.
11. Розподіл на групи.
1 група- наповнює годівниці кормом. Треба розподілити їжу між пташиною годівницею і лісовою годівницею для тварин.
2 група- «присилає» осілих пташок до їх годівнички, а перелітних відокремлює і відправляє у теплі краї.
3 група- « присилає» диких звірів до лісової годівниці, інших вкладають спати, свійських відправляють до людей.
12. Підсумок.
Перевірка робіт всіх груп.