Інтегрований урок читання та образотворчого мистецтва"Осінні мотиви в поезії Ліни Костенко"

Про матеріал
Урок розширює знання учнів про творчість поетів, зокрема Ліни Костенко; розвиває образне мислення, уяву дітей,фантазію;збагачує мовлення образними висловами; виховує ставлення до природи, як до найважливішої цінності. Навчає школярів творчо працювати з поетичними творами; допомагає розвивати вміння бачити в сюжеті вірша образ дівчинки — осені за твором П. Тичини «Осінь така мила»; розвиває навички малювання фігури людини, творчу уяву, образне мислення, фантазію; виховує естетичний та мистецький смаки.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК

ЧИТАННЯ ТА ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

«ОСІННІ МОТИВИ В ПОЕЗІЇ

ЛІНИ КОСТЕНКО»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок: читання та образотворче мистецтво

Тема читання: Осінні мотиви в поезії Ліни Костенко

Матеріал до уроку: Ліна Костенко «Вже брами літа замикає осінь», «Соловейко застудився», «Шипшина важко віддає плоди».

Тема образотворчого мистецтва: Осінь така мила...  Розвиток навичок малювання фігури людини. Створення образу дівчинки — осені за віршем  П. Тичини «Осінь така мила...» (гуаш).

Мета читання: розширювати знання учнів про творчість поетів, зокрема Ліни Костенко; розвивати образне мислення, уяву дітей, збагачувати мовлення образними висловами; виховувати ставлення до природи як до найважливішої цінності.

Мета образотворчого мистецтва: вчити школярів творчо працювати з поетичними творами; розвивати вміння бачити в сюжеті вірша образ дівчинки — осені за твором П. Тичини «Осінь така мила»; розвивати навички малювання фігури людини, розвивати творчу уяву, образне мислення, фантазію; виховувати естетичний та мистецький смаки.

 

План уроку

1. Організаційний момент.

          1. Емоційний настрій класу. Привітання.

ІІ.  Інтерактивна вправа «Очікування», «Дерево рішень».

ІІІ. Вдосконалення навичок читання. Скоромовка.

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

V. Мотивація навчальної дяльності.

     1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

     2. Девіз уроку.

     3. Рефлексія.

VІ. Опрацювання вірша Л. Костенко «Вже брами літа замикає осінь»

     1. Бесіда про життєвий і творчий шлях письменниці.

     2. Виразне читання вірша.

     3. Робота над віршем.

     4. Творче завдання. Гра «Срібні павутинки».

     5. Фізкультхвилинка.

VІІ.  Опрацювання вірша Ліни Костенко «Соловейко застудився».

     1. Бесіда за змістом вірша.

     2. Виразне читання вірша.

     3. Інтерактивна вправа «Біном фантазії».

VІІІ. Опрацювання вірша Ліни Костенко «Шипшина важко віддає плоди».

     1. Виразне читання вірша.

     2. Бесіда за змістом вірша.

ІХ. Робота над віршем П. Тичини «Осінь така мила...»

     1. Демонстрація творчих робіт учнів із образотворчого мистецтва «Образ дівчинки-осені у вірші поета».

Х. Підсумок уроку «Дерево очікувань»

ХІ. Домашне завдання.

Хід уроку

  1. Організація класу.
  2. Емоційний настрій уроку. Привітання.

ІІ. Інтерактивна вправа «Очікування». Дерево рішень.

Вчитель:

  • На дошці ви бачите «Дерево рішень». У вас був час подумати і записати на листочках конкретні очікування-результати від сьогоднішнього уроку. Тобто, ви повинні були продовжити мою думку: «Сьогоднішній урок навчить мене...». Усі свої листочки прикріпіть на «Дерево рішень», а в кінці уроку ми побачимо, чи досягли ви очікуваного результату.

іти прикріплюють на дерево листочки).

Вчитель:

  • Бачите, як осінь пензля взяли в руки - й за свою веселу справу...

Так гарно розмалювала наше дерево.

ІІІ. Вдосконалення навичок читання:

Скоромовка.

  • Жовтень жовті жолуді на базар несе.

Пише осінь охрою

Золоте есе...

  • Пояснення слова «есе»
  • Чому «есе» золоте?

 

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

Вчитель:

  • Ваше домашнє завдання було інтелектуальне — робота з кросвордом.

Скажіть, будь ласка, яке ключове слово кросворду? (Чарівниця).

  • Яке відношення це слово має до нашого уроку?

(Це слово має безпосереднє відношення до нашого уроку. Бо гостею уроку буде осінь, дівчинка — осінь. (Демонструється малюнок). А ми її поетично, красиво називаємо чарівниця — осінь, золотокоса осінь, осінь-майстриня.

V. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
  2. Епіграф уроку:
  • Щедро виграючи золотими фарбами,

      Іде нашим краем

      Чарівниця дівчина — осінь.

  1. Рефлексія

Вчитель:

  • Постійним супутником наших уроків, не є виключенням і цей урок, є системна рефлексія, яка здійснюється за таким алгоритмом:
  • «Я» - як відчував себе в процесі навчання;
  • чи було мені комфортно;
  • з яким настроєм працював;
  • чи задоволений собою.

     «Ми» - наскільки комфортно мені працювалось в малій групі, я допомагав товаришам, вони допомагали мені, чого було більше‚ які були труднощі;

     «Справи» - чи досягнув мети навчання, мені цей матеріал необхідний або просто цікавий.

Або:

Що я роблю ?

Як роблю ?

Навіщо роблю?

VІ. Опрацювання вірша Л. Костенко «Вже брами літа замикає осінь».

  1. Бесіда про життєвий і творчий шлях письменниці.
  • Коли і де народилася Ліна Костенко? ідповіді дітей).

     Ліна Костенко народилася 19 березня 1930 року в містечку Ржищеві на Кивщині в учительській сім’ї. З шести років жила в Києві. Тут ще зовсім дівчатком застала її війна.

  • Закінчивши після війни середню школу, вона якийсь час навчалася в Київському педагогічному інституті, а 1952 року вступила до Московського літературного інституту ім. М. Горького.

Вчитель:

  • Ліна Костенко часто звертається до теми дитинства, обпаленого війною, малює у своїх поезіях образи дітей та підлітків, як із сучасного життя, так і з далекого минулого, змальовує красу природи.
  1. Виразне читання вірша.
  2. Робота над віршем.
  • Зачитайте, як Ліна Костенко помітила в природі початок осені? (Задощило. Захлюпало).
  • Іншими словами, що це?

     ішов дощ).

  • Що означає речення «Серпень випустив серп?» (Це означає, що в цю пору уже ніхто не косить.)
  • Чи зраділи приходу осені комахи, птахи? (Ні, бо цвіркуни й перепілочки припинили концерт, «чорногуз..., відлітаючи в Африку, пакував чемодан»).
  • Чиї брали замикала осінь? (Брали літа).
  • Скажіть, будь ласка, на вашу думку, про який місяць осені більше йдеться у вірші? (Початок, середина жовтня).
  • А зараз за календарем, який місяць? (Жовтень). Що б ви хотіли сказати жовтню?
  1. Творче завдання. Гра «Срібні павучки».

Гнані вітром, вдаль летять, і про що вони гомонять.

Прочитайте.

 

Ень     жов     га    ви    няє    хв    пта

(Жовтень виганяє птахів)

  • Чому осінь виганяє птахів?
  • Які птахи покидають рідний край?
  1. Фазкультхвилинка

Є у нас така ось вправа:

Рука — ліворуч, рука — праворуч.

Як листочки ми літаєм,

Часто руками махаєм.

Раз у раз

Робить вправу дружно весь наш клас.

VІІ. Опрацювання вірша Ліни Костенко «Соловейко застудився»

  1. Бесіда
  • Хто є головним героєм вірша? (Соловейко)
  • Чому він застудився?
  • Як лікується пташечка?

(Пє гарячий чай із медом).

  • Чи подобається вам ілюстрація до вірша (с. 43)
  • Що допомагає зрозуміти, що жук — лікар? (Червоний хрестик на сумці.)
  1. Виразне читання вірша.
  2. Інтерактивна вправа «Біном фантазії».

а) Два учні записують по одному слову з різних сторін дошки так, щоб не бачити, що пише інший. Один записує назву живого предмета, інший — неживого.

     Потім дошка відкривається, і записана пара слів стає початком нової незвичної історії.

Наприклад: людина — сонце.

б) За допомогою різних прийменників складаються і записуються різні словосполучення:

  • людина на сонці;
  • людина під сонцем;:
  • людина із-за сонця;
  • людина у сонці;
  • людина при сонці;
  • сонячна людина.

VІІІ. Опрацювання вірша Ліни Костенко «Шипшина важко віддає плоди».

  1. Виразне читання вірша.
  2. Бесіда за змістом вірша.
  • Чому шипшина так піклується про те, щоб людина не всі зривала ягідки? (Вона не хоче, щоб люди обірвали плоди. Її плодами ласуватимуть узимку пташки). Як про це сказано у вірші? Зачитайте.
  • Яка головна думка вірша? (Природа потрібна людям не лише для користі, а й для краси. А ще потрібно думати не лише про себе, а й про пташок, яким тяжко приходиться вижити взимку).

ІV. Творча робота над віршем. П. Тичини «Осінь така мила...»

  1. Створення образу давчинки — осені.
  • Якими лагідними словами поет називає осінь? (Осінь така мила, осінь така славна...).
  • Якими дарунками дівчинка — осінь пригощає нас? У чому вона їх несе? (У кошику, у фартушку).
  • Як ви думаєте, чому дівчинка — осінь зображена в українському вбранні? (Це нам допоможе пригадати наш національний костюм).
  1. Демонстрація творчих робіт учнів «Дівчинка - осінь»

Х. Підсумок уроку «Дерево очікувань».

- Я хотіла виразно, красиво прочитати вірш, уявляла себе на сцені театру. Вважаю, мені це вдалось.

- Я перед собою поставив мету — навчитися читати. Адже, я уже учень 3 класу. Я радію від того, що читання стало для мене віконцем у світ.

- Від уроку я бажав отримати успіх. Бо саме успіх є запорукою плідного навчання.

- Я підтримую друзів та радію за їх успіхи.

     Мені подобаються такі нестандартні, поетичні уроки. Вони нас духовно збагачують, наповнюють наше серце теплом, радістю.

Я переконався, дійсно, осінь- справжня чарівниця, — художниця, майстриня.

Ось така вона майстриня — осінь рання золота.

І одвічно і до нині її творча суєта.

ХІ. Домашнє завдання.

Виразне читання віршів.

Один із віршів — напам’ять за вибором.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 листопада 2019
Переглядів
397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку