Інтегрований урок з літературного читання "ДИВУВАЛАСЯ ЗИМА"

Про матеріал

Скоро вже зима. Час готуватися! Матеріал створений для користування як на звичайному уроці так і на відкритому. Створювала для себе, адаптувала для дітей!

Перегляд файлу

 

Харківська  загальноосвітня  школа  І-ІІІ  ступенів    153

Харківської  міської  ради

 Харківської  області

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок

в 4-Г класі

на тему:

«Дивувалася  зима»

 

 

 

 

 

Виконав:

вчитель початкових класів

Данилів Ірина Андріївна

 

 

 

 

Харків

2019

 

Мета. Поглибити знання учнів про життя і творчість Івана Яковича  Франка; вчити виразно читати вірші, формувати вміння аналізувати віршовані твори, виховувати через образне слово почуття любові до свого народу, до України, рідної мови.

Обладнання: телевізор, презентація, музичні композиції, шаблони квітів, картки для роботи в парах та групах,

Хід     уроку

І.Організація класу.

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас.

Добрий день!

Як гарно сьогодні у класі у нас.

Урок час уже починати,

Завдання сміливо усі подолати.

Вправа «Очікування».

  • Сьогодні в нас особливий урок. І тому я очікую, що ви всі будете:

Уважні,

                                                                     Розумні,

        Організовані,

      Кмітливі.

  • А що ви очікуєте від уроку?

ІІ. Удосконалення навичок читання.       Мовна частина

          а) Для того щоб краще спілкуватися, налаштуємо наш мовленнєвий аппарат.

Гра «Алфавіт — стоп!»

Ведучий мовчки промовляє алфавіт. Один із гравців дає команду «стоп», а ведучий оголошує літеру, на якій він зупинився. Кожна команда записує якомога більше слів за вивченою категорією.

Наприклад, літера «К».

Істоти: качка, кенгуру, каменяр, коваль...

Неістоти: кукурудза, каша, календар, клен...

Власні: Київ, Катерина, Кіліманджаро...Загальні: коридор, краватка, капуста...

б) Скоромовки.


Мишенята, ведмежата, 
Зайченята, їжачата - 
Всі звірята і малята 
Заховалися у хату. 
Лиш сміливі снігурята 
З гори їдуть на санчатах. 

 

Ло ло ло Снігом землю замело

Ля Стала білою земля

Лі Ось замети чималі


 Мовно-логічне завдання.

Робота в парах

1. Висловити своє ставлення до зими з точки зору:

а) художника;

б) лікаря;

в) двірника.

Презентація роботи в парах або малих групах по 3.  За що саме ви любите зиму?     Подарунок 1 ЗИМОВІ ФОТО ДІТЕЙ

 

ІІІ. Підведення до теми уроку.

  • Набагато біднішою була б українська мова без творчості…

Казкаря, байкаря, поета і Довбуша нащадка,

борця за людські долі і серця.

За Україну він віддав своє життя і долю,

за вільний і щасливий край.

Він мріяв про людське братерство нове.

-На минулому уроці ми читали вірша Романа Завадовича «Поет-Каменяр».

-Діти, про кого цей вірш? Кого називають каменярем? Отже сьогодні ми поговоримо-…

ОТЖЕ, Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з творчістю І. Я. Франка, ще раз поринемо у чарівний світ його поетичних творів. Що ми про нього знаємо? Короткі відомості з біографії.

 

Сьогоднішній наш урок ми присвячуємо українському письменнику І. Я. Франку.

 ІV. Ознайомлення із життєвим і творчим шляхом І. Франка.

  1. Опрацювання статті «Іван Франко». Літературна частина
  • Пригадайте, які твори І. Франка ми вже читали.
  • Що ви знаєте про життя цієї людини?
  • Що цікавого для себе ви дізналися про поета?
  1. Вибіркове читання.
  • Де народився майбутній поет? Що перейняв хлопчик від своїх батьків?
  • Яку освіту отримав поет?
  • Які твори для дітей є у доробку І. Франка?
  • Чим займався Франко, крім письменницької діяльності?
  1.  «Крісло автора»
  • Вчився Іван легко, оскільки від природи був здібним, мав надзвичайну пам’ять. З допомогою дядька по матері, як пише І. Франко в автобіографічному листі, за десять днів навчився читати українською мовою. Шевченка вивчив майже всього напам’ять. Серед ровесників вирізнявся тим, що все вмів робити надзвичайно швидко: швидко писав, читав, швидко орієнтувався у різних ситуаціях.
  • Юний Іван Франко вирішив присвятити своє життя боротьбі за краще становище трудящого люду. У 1887 році, у 22 роки, його вперше арештовують. Це були тяжкі часи. Ні арешти, ні тюрми, ні злидні не зламали Франка. Він пише, друкується, бере участь у громадському житті.
  • Протягом багатьох років Іван Франко друкує свої казки в журналі «Дзвінок». Написав письменник майже 50 поетичних і прозових казок. У нього було четверо дітей – троє хлопчиків: Андрій, Тарас, Петро і одна донечка Ганна. Батько їх дуже любив і для них складав казки, які він об’єднав у збірку «Коли ще звірі говорили».
  • Українські, польські та угорські пани вдавалися до найжорстокіших засобів, щоб зламати волю поета до боротьби за народні інтереси.
  • Все життя прожив дуже скромно, невибагливо, навіть убого. Він навіть не спромігся придбати на смерть нової сорочки. Тому поховали його в чужій. Похований у Львові на Личаківському цвинтарі.

Природнича частина              Зимова Фізкультхвилинка

Діти, яка зараз пора року? Чим відрізняється зима від інших пір року? Які зміни відбуваються в природі? . ..рослини тварини птахи погода природа забави прислівя Добре. Сьогодні ми як ви вже здогадались будемо вивчати опрацьовувати читати вірш І.Я.Франка Дивувалася зима»

IV. Опрацювання вірша І. Франка.

  • Виразне читання тексту вчителем. Прослухайте вірш та дайте відповідь на запитання. -  Чому дивувалася зима?

— Який настрій викликав у вас           прослуханий вірш?

— Які картини ви уявляли, слухаючи його?

— Хто є головним персонажем вірша?

— У якому темпі, яким тоном і з якою силою голосу потрібно читати вірш?

— Якою інтонацією передасте здивування зими, що наростає?

 Звертайте увагу на розділові знаки.

Самостійне читання учнями вірша

-У вас є дві хвилинки, щоб самостійно прочитати вірш.

Виразне читання вірша учнями.

 

4. Робота над змістом вірша.

Робота в групах.    Завдання на картках

1

1. Доведіть словами вірша, що зима змальовується як жива істота.

2. Як хотіла зима розправитися з першими весняними квітами?

2

1. Які слова підтверджують, що зимі та її силі приходить кінець?

2. Як наростало здивування зими? Які слова це передають?

3

1. Підкресліть образні вислови.

2. Подумайте, чому з подивом, здивуванням потрібно читати перші три строфи?

- Презентація роботи в групах.. 

Музична сторона зимової природи.

Вірш про весняні квіти напамять

     Як і будь яка пора року зима надихала багатьох творців прекрасного до створення чогось прекрасного, поетів на створення віршів, творів, а  композиторів на створення музики. Один з таких творів, що називається  «Пори року» створив видатний Італійський композитор Антоніо Вівальді. Зараз для вас прозвучить фрагмент його твору під назвою Зима. Це буде наша хвилинка відпочинку для очей та роботи для фантазії . слухаємо та уявляємо картини зимової природи. (звучить фрагмент Зима)

  • Слухаємо уявлення дітей про почуте.
  • Прослухаємо фрагмент Весна

А зараз ми порівняємо музичні твори за:

Чим схожі? Чим відрізняються?

 

5.Детальний розбір вірша

 

Фіскульт хв. В стилі гри  Хто кращий? Повтор правил гри

 

VI.  Виразне читання вірша учнями з оцінюванням.

Творча частина

  • Ми вже багато говорили про пори року, про поступовий прихід весни, який пробивається на світ первоцвітом…вірш напамять учня про проліски.
  • А десь під снігом вже тихенько дихає весна…. Подарунок 2 КВІТИ

-Зараз ми власноруч спробуємо створити перші квіти весни – крокуси тапідсніжники.

Загляньте під парти і кожен дістаньте свій набір для створення квітки.

Паралельно з роботою над квіткою – бесіда про охорону та збереження первоцвітів. Чим вони особливі? Чому вони так рано прокидаються. Вся їхня сила в цибулині. Завершальний момент, Домалюйте личко цибульці. Та посадимо наші квіти на нашу класну галявинку.

 

VII. Підсумок уроку.

- З творчістю якого письменника ознайомилися?

- Що ви запам’ятали про Івана Франка.

- Як вшановують пам’ять про великого письменника, філософа наші сучасники? Яке місто носить його ім’я?

VIII. Рефлексія

- Що, на вашу думку, вдалося найкраще? Чому?

- Чи виправдались ваші очікування?

Дякую за співпрацю і увагу. На згадку про наш урок я хочу вам подарувати закладки для книг з мотиваційними написами.

doc
Додано
12 листопада 2019
Переглядів
866
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку