Скоро вже зима. Час готуватися! Матеріал створений для користування як на звичайному уроці так і на відкритому. Створювала для себе, адаптувала для дітей!
Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 153
Харківської міської ради
Харківської області
Інтегрований урок
в 4-Г класі
на тему:
«Дивувалася зима»
Виконав:
вчитель початкових класів
Данилів Ірина Андріївна
Харків
2019
Мета. Поглибити знання учнів про життя і творчість Івана Яковича Франка; вчити виразно читати вірші, формувати вміння аналізувати віршовані твори, виховувати через образне слово почуття любові до свого народу, до України, рідної мови.
Обладнання: телевізор, презентація, музичні композиції, шаблони квітів, картки для роботи в парах та групах,
Хід уроку
І.Організація класу.
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас.
Добрий день!
Як гарно сьогодні у класі у нас.
Урок час уже починати,
Завдання сміливо усі подолати.
Вправа «Очікування».
Уважні,
Розумні,
Організовані,
Кмітливі.
ІІ. Удосконалення навичок читання. Мовна частина
а) Для того щоб краще спілкуватися, налаштуємо наш мовленнєвий аппарат.
Гра «Алфавіт — стоп!»
Ведучий мовчки промовляє алфавіт. Один із гравців дає команду «стоп», а ведучий оголошує літеру, на якій він зупинився. Кожна команда записує якомога більше слів за вивченою категорією.
Наприклад, літера «К».
Істоти: качка, кенгуру, каменяр, коваль...
Неістоти: кукурудза, каша, календар, клен...
Власні: Київ, Катерина, Кіліманджаро...Загальні: коридор, краватка, капуста...
б) Скоромовки.
Мишенята, ведмежата,
Зайченята, їжачата -
Всі звірята і малята
Заховалися у хату.
Лиш сміливі снігурята
З гори їдуть на санчатах.
Ло ло ло Снігом землю замело
Ля Стала білою земля
Лі Ось замети чималі
Мовно-логічне завдання.
Робота в парах
1. Висловити своє ставлення до зими з точки зору:
а) художника;
б) лікаря;
в) двірника.
Презентація роботи в парах або малих групах по 3. За що саме ви любите зиму? Подарунок 1 ЗИМОВІ ФОТО ДІТЕЙ
ІІІ. Підведення до теми уроку.
Казкаря, байкаря, поета і Довбуша нащадка,
борця за людські долі і серця.
За Україну він віддав своє життя і долю,
за вільний і щасливий край.
Він мріяв про людське братерство нове.
-На минулому уроці ми читали вірша Романа Завадовича «Поет-Каменяр».
-Діти, про кого цей вірш? Кого називають каменярем? Отже сьогодні ми поговоримо-…
ОТЖЕ, Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з творчістю І. Я. Франка, ще раз поринемо у чарівний світ його поетичних творів. Що ми про нього знаємо? Короткі відомості з біографії.
Сьогоднішній наш урок ми присвячуємо українському письменнику І. Я. Франку.
ІV. Ознайомлення із життєвим і творчим шляхом І. Франка.
Природнича частина Зимова Фізкультхвилинка
Діти, яка зараз пора року? Чим відрізняється зима від інших пір року? Які зміни відбуваються в природі? . ..рослини тварини птахи погода природа забави прислівя Добре. Сьогодні ми як ви вже здогадались будемо вивчати опрацьовувати читати вірш І.Я.Франка Дивувалася зима»
IV. Опрацювання вірша І. Франка.
— Який настрій викликав у вас прослуханий вірш?
— Які картини ви уявляли, слухаючи його?
— Хто є головним персонажем вірша?
— У якому темпі, яким тоном і з якою силою голосу потрібно читати вірш?
— Якою інтонацією передасте здивування зими, що наростає?
Звертайте увагу на розділові знаки.
Самостійне читання учнями вірша
-У вас є дві хвилинки, щоб самостійно прочитати вірш.
Виразне читання вірша учнями.
4. Робота над змістом вірша.
Робота в групах. Завдання на картках
1
1. Доведіть словами вірша, що зима змальовується як жива істота.
2. Як хотіла зима розправитися з першими весняними квітами?
2
1. Які слова підтверджують, що зимі та її силі приходить кінець?
2. Як наростало здивування зими? Які слова це передають?
3
1. Підкресліть образні вислови.
2. Подумайте, чому з подивом, здивуванням потрібно читати перші три строфи?
- Презентація роботи в групах..
Музична сторона зимової природи.
Вірш про весняні квіти напамять
Як і будь яка пора року зима надихала багатьох творців прекрасного до створення чогось прекрасного, поетів на створення віршів, творів, а композиторів на створення музики. Один з таких творів, що називається «Пори року» створив видатний Італійський композитор Антоніо Вівальді. Зараз для вас прозвучить фрагмент його твору під назвою Зима. Це буде наша хвилинка відпочинку для очей та роботи для фантазії . слухаємо та уявляємо картини зимової природи. (звучить фрагмент Зима)
А зараз ми порівняємо музичні твори за:
Чим схожі? Чим відрізняються?
5.Детальний розбір вірша
Фіскульт хв. В стилі гри Хто кращий? Повтор правил гри
VI. Виразне читання вірша учнями з оцінюванням.
Творча частина
-Зараз ми власноруч спробуємо створити перші квіти весни – крокуси тапідсніжники.
Загляньте під парти і кожен дістаньте свій набір для створення квітки.
Паралельно з роботою над квіткою – бесіда про охорону та збереження первоцвітів. Чим вони особливі? Чому вони так рано прокидаються. Вся їхня сила в цибулині. Завершальний момент, Домалюйте личко цибульці. Та посадимо наші квіти на нашу класну галявинку.
VII. Підсумок уроку.
- З творчістю якого письменника ознайомилися?
- Що ви запам’ятали про Івана Франка.
- Як вшановують пам’ять про великого письменника, філософа наші сучасники? Яке місто носить його ім’я?
VIII. Рефлексія
- Що, на вашу думку, вдалося найкраще? Чому?
- Чи виправдались ваші очікування?
Дякую за співпрацю і увагу. На згадку про наш урок я хочу вам подарувати закладки для книг з мотиваційними написами.