Інтегрований урок для 4 класу математика, природоведення." перевірка ділення множенням.Знайомство з морськими жителями."

Про матеріал
Інтегрований урок з математики та природознавства для 4 класу містить цікавий матеріал про морських жителів.
Перегляд файлу

 Інтегрований урок математика, природоведення

4 клас.                                                      Курачанська В.Л.

Тема:  Перевірка ділення множенням. Знайомство з морськими жителями.

Мета:  Перевірити вміння учнів самостійно ділити та множити на одноцифрове число .Розв’язувати задачі та рівняння. Розвивати пам’ять, навички швидких обчислень, увагу, допитливість, уяву, наполегливість.

Обладнання: Предметні малюнки морських жителів. Малюнок підводного царства, таблиці, фонозапис шуму моря.

Хід уроку:

1.Мотивація навчальної діяльності .

-Послухайте, будь ласка, запис та подумайте, що він вам нагадує?( Шум моря).

-Як ви думаєте наш запис більше нагадує шум хвиль чи шум моря в підводному царстві?

-Подивіться на дошку. Що ви бачите на малюнку?( Підводний світ).

Перед вами зображення морських глибин, водоростей. Чого не вистачає на малюнку?( Морських жителів).

Протягом уроку ми заселим морське царство морськими тваринами. Чим більше ми виконаєм завдань, тим з більшою кількістю морських тварин познайомимось.

2.Оголоення теми та мети уроку.

3.Актуалізація опорних знань.

Першим гостем буде великий краб.( Показати малюнок краба, після виконання завдання прикріпити його на малюнку морського царства). Краб не може знаходитись довго на суші: у нього пересохнуть жабри. Більшість крабів живе  на морському дні, але є

Краби які живуть у прибережній смузі на суші. Черево краба коротке та зігнуте донизу. Така будова заважає плавати. Але ноги сильні та довгі, тому краб дуже швидко бігає. Маса великого краба 7 кг.

-Діти скільки грамів важить великий краб?

-Запишіть це число.

-Яка маса двох крабів?

-Запишіть це число.

-Визначте закономірності.( Збільшення числа у два рази).

-Кожне наступне число збільшити у два рази. Це буде хвилинка каліграфії.

-Прочитайте цей ряд чисел.( 7000 , 14000, 28000, 56000, 112000, 22400).

-Дайте характеристику числам.(Багатозначні, круглі, парні).

-Математичний диктант:

-Маса одного великого краба 7кг. Яка маса 70 таких крабів?

-Морж може перебувати під водою 10 хв. Це  становить  1 /6 часу,

-Протягом якого може не дихати кашалот. Скільки часу може     перебувати під водою кашалот?

-У кашалота 7 зубів, це на 190 менше , ніж у дельфіна. Скільки зубів у дельфіна?

-Лев може бігти зі швидкістю 72 км/год, що в 2 рази більше, ніж швидкість акули. Яка швидкість акули?

-Найшвидше з усіх морських тварин плаває кальмар. Він рухається у 4 рази швидше, ніж може бігти слон. Яку швидкість розвиває кальмар, якщо слон біжить зі швидкістю 50 км/год?

Перевірка:

Звіримо відповіді: 490 кг, 60 хв.,260, 36 км/год, 200 км/год.

-Хто з вас не помилявся?

-Хто помилився 1раз?

-Хто помилився 2 рази?

 

4.Узагальнення та систематизація знань.

Другим нашим гостем буде зубатий кит- кашалот. Кити не є рибами.

Малят кити вигодовують молоком. Дихають ці тварини повітрям. Є беззубі кити, вони харчуються дрібними рачками. Кашалот може пірнати на глибину до 1 км і споживати більших тварин. Кит пропоную розв’язати одне рівняння з трьох на ваш вибір.

а : 21=42             (420+220):Х=21           9*Х-822=6000

-Хто розв’язував перше рівняння? ( Під час перевірки назвати правило знаходження невідомого компонента і відповідь. Малюнок кашалота прикріпити на поверхню води).

Третій наш гість – дельфін. Дельфіни найрозумніші морські мешканці. Вони рятують людей, виступають у цирках. Дельфін пропонує нам розв’язати приклади з перевіркою .

-Яка дія є оберненою до дії ділення?( Двоє учнів працюють біля дошки, на закритих частинах( 2 хв.), Їх записи використовують під час перевірки.)

  1 в.                8235:3                    2 в.       20736:8

Перевірка.

Фізкультхвилинка.

 

-Ми познайомимось з електричним скатом. Зустріч з ним дуже небезпечна. У його тілі міститься щось на зразок електричних батарейок і вони дають електричний струм. Він пропонує нам веселі задачі.

-В череві вівчарки Лади 72 сосиски, а в череві такси Дусі аж 9 сосисок. У скільки разів більше сосисок  дісталось Ладі?( у 7 раз)

-Скільки пар  черевиків потрібно щоб взути Петю, Ваню ,Колю, Толю, Сеню та Васю?(6 пар).

-Один веселий пиріжок коштує 5 цукерок. Скільки цукерок коштують 9 веселих пиріжків?(45)

 

-Якими діями ви розв’язували задачі?( множенням та діленням).

-Яка дія обернена до дії ділення?

 -Які задачі ви розв’язували?( Прості)

-Які ще бувають задачі?

Наступним нашим гостем буде риба прилипала. Вона прилипає своїм спинним плавником до живота акули і мандрує разом з нею, збираючи рештки її обіду. Вона пропонує розв’язати складену задачу.

Робота над задачею. У вас на парті задача .Прочитайте її.

В магазині було 720 кг рису. Першого дня продали 2/9 , а другого дня продали 3/5 усього рису. Скільки кг рису продали за два дні?

Самостійне розв’язання задачі. ( 5 хв.) У декількох учнів на парті схема розв’язання.)

Перевірка розв’язання задачі.

Останнім нашим гостем буде риба-вудильник. У неї на голові є вудка з ліхтариком. Ліхтарик світиться у темряві і  приваблює довірливих рибок. Вона нам нагадує що наш урок закінчується.

5.Підсумок уроку.

-Що цікавого дізналися ?

-Які тварини живуть у морських глибинах?

-Який математичний матеріал повторили?

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 серпня
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку