10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Інтегрований урок для учнів 4 класу на тему:"Замки України"

Про матеріал

Вчитель зможе використати цей урок для підсумку по темі "Ділення багатоцифрових та іменованих чисел на одноцифрове число" Урок, цікавий за своєю формою, насичений різними видами роботи, сприятиме вихованню любові до минулого, захоплення досягненнями українців, формує патріотичні почуття.

Перегляд файлу

                         Інтегрований  урок математики в 4 класі на тему:

“ Узагальнення й систематизація знань з розділу : “Ділення багатоцифрових  та іменованих чисел на одноцифрове. Розв’язування  задач на зустрічний рух.”

                                                      УРОК-ПОДОРОЖ:

                                    СІМ СТАРОДАВНІХ ЗАМКІВ УКРАЇНИ.

                                   Мета:   

  1. математика: вдосконалювати навички письмового ділення багатоцифрових та іменованих чисел на одноцифрові, вдосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження  площі та на зустрічний рух. Розвивати обчислювальні навички, аналітичне мислення.
  2. природознавство та  “Я і світ”:  розширювати уявлення про  культурну спадщину українського народу, звичаї й традиції народів нашої держави, захисників рідного краю. Вдосконалювати навички  роботи  з картою.
  3. читання: покращувати навички різних видів читання, формувати вміння  виділяти  головне  в  тексті, стисло переказувати.
  4. Поглиблювати вміння працювати в парі та в групі, вести дискусію. Виховувати любов до минувщини, захоплення досягненнями  українців,  патріотичні почуття.

Обладнання: фізична  карта України, ілюстрації замків, прислів'я, схеми до задач, роздаткові картки, кольорова крейда, фішки, мультимедійна презентація, відео уривок.

      ХІД  УРОКУ

  І.1. Організація класу:

  вчитель( після перевірки  домашнього  завдання) :

  • В нас сьогодні незвичайний  урок — урок-подорож. Ми з вами помандруємо   нашою країною й побачимо  багато незвичайного. Як називається  наша  держава й що ми вже знаємо  про неї? (розповідає  один  учень  біля  карти)
  • А  зараз вже час рушати, і, щоб нам вистачило бадьорості й сил, пригадаєм наш девіз:   

ІІ.   Ми дуже  любим  мандрувати,

                 нове й цікаве  пізнавати,

                 і вже  пора нам вирушати

                 щоб замки  давні  розшукати!

  • А тепер нам залишилось  придбати  універсальний  квиток ( як  вже є в багатьох країнах Європи), який дозволить нам  подорожувати різним транспортом без зайвих затрат. От тільки  універсальний квиток продається  за  спеціальним  кодом  авторизації, який  треба точно  й каліграфічно відтворити. Давайте пригадаємо чарівне число, яке в давнину називали “магічним”

                                                            1

  • Яке  це число? (7) пригадаємо приказки з числом 7 (діти читають й коментують ). Записуємо  точно й каліграфічно:

7,    17,   77,   707,  7007,   700,  770,   7 000,     70 700,    700 700,   70 000;

 70, 14,  49,  700,  7,  350,  28,   42,  210,  6300.|| : 7

  • Ми ( як ви вже здогадались) сьогодні  відвідаємо  сім чудових старовинних замків.
  • Будьте  уважні — другий рядок потребує  “розкодування” (поділити на 7)
  • Прошу одержати “універсальні квитки “ й зберігати їх.  І  від  туристичної  компанії, яка нас обслуговує — путівники  в подарунок. 
  • Ми готові вирушати й перша наша частина  подорожі — літаком.

ІІІ.    1.  ”Ластівчине гніздо”-  цей мініатюрний замок став символом Південного берегу  Криму,  адже він вмістився на невеличкому клаптику землі 10Х20 м  на  стрімкій  скелі мису Ай -Тодор. Талановитий  архітектор створив мініатюрний рицарський  замок.

  Будівля  має  висоту 12м і прикрашена  багатьма башточками. Тут  розташований  ресторан  та оглядовий  майданчик.

  • Теперішній  власник  хоче  прикрасити  подвір’я  й викласти гарну  сучасну  плитку. Скільки квадратних  метрів  плитки потрібно,  якщо  відомо, що оглядовий  майданчик становить восьму  частину всієї  площі?
  •  Як розв’язати  цю задачу? ( щоб знайти площу, необхідно знати довжину й ширину забудови й перемножити їх. Це 200м
  • Чи можемо ми знайти скільки плитки  потрібно?  (версії  дітей)
  • Запишіть розв’язок  задачі.( 25м  плитки потрібно )

2. Бахчисарай

  • А тепер сідаєм в автобус, який  вже  нас чекає й рушаємо далі. Наступна зупинка —  Бахчисарай, що  означає  палац-сад. Він і справді великий,  адже займає  площу понад 4 га. Дізнаємось більше  про нього.  ( учень читає з “путівника” )
  • А тепер — цікавинка: хто хоче швидше  дізнатись скільки кімнат в одному з палаців замку  (гаремі хана) — розв’яжіть вираз:

3 805 : 5 — 688    (73 кімнати)

3.  Білгород-Дністровський  замок.

  •   Наступна зупинка гарне м. Білгород- Дністровський й вирушаємо туди на електричці. Стародавнє  місто Білгород- Дністровський  колись мало назву  Біле  Місто і воно  входило до Галицького князівства. В 1812р. місто перейшло  під владу турків й стало називатись Акерман.

Через 110 років місто стало належати Румунії, а потім — Росії. А  в наш  час тут дружно   проживають українці, росіяни, болгари, татари й інші народи. Давні  літописи  розповідають  що  ще за 5ст. до народження Христа тут було м. Тіра, яке заснували греки.  Настав час дізнатись  про фортецю з нашого  путівника ( учень  читає).

  • Як ви думаєте,  чому захисники  міста  будували такі  високі  й широкі мури? (діти  висловлюють  припущення)

                                                   1

  • Чи сподобалась  вам  ця фортеця?
  • Але ось яка, діти, з’явилась  проблема: мури швидко руйнуються і є небезпека обвалів. Щоб  цього  не  сталось вчені  придумали спеціальний  розчин для  закріплення стародавньої кам’яної  кладки й ми допоможемо  вирахувати, скільки розчину потрібно.  Для цього поділимось  на  групи — кожна  група  одержить план фортеці й зможе знайти відповідь на це питання. (діляться на дві групи й змагаються.)

    Дані задачі : 1мур -1008м, 2мур - 720м,  3мур- 432м , 4мур - 425м  ; (всього- 2585м )

На  кожні 5 метрів муру витрачають 10л розчину. Скільки  всього розчину  потрібно, щоб покрити весь  мур? (5170л)

  • Молодці!  Ви  добре  впорались  з  цим  завданням,
  •  Я  пропоную вам відпочити на  березі лиману і пограти в гру “Вітер дме”  ( ведучий називає сторони горизонту, а учасники зображають флюгер і вказують напрям вітру)

 

4. Луцький  замок.

  •  Отже, рушаємо  далі. Ми помандруємо в чудове й давнє  місто Луцьк. Воно розташоване на Поліссі. На берегах річки Стир. В давнину Луцьк звали Лучеськом Великим. У 1429р. Тут зібралися всі  правителі Європи. Це місто лише  трохи молодше за Київ. Ми помилуємось замком Любарта  (учень  читає  довідку )
  •  Пропоную математичну  цікавинку: розв’язавши вирази, ми дізнаємось щось цікаве.

 

1кг — 986 г                             1ц — 82 кг

1кг — 632 г                             1т — 573кг

1кг — 924г                              1ц — 23кг

        ( за  розв'язаними  виразами  дізнаються  про  різні  види  дзвонів  та  дзвіночків: тронка — 462г, рибальський — 14г і т. д. ) 

 

  1. Замок  Радзівілів.
  • А тепер  сідаєм  в наш  комфортабельний  автобус й рушаєм с. Олика  в незвичайний  замок  Радзівілів. ( учень  читає  довідку )

 

  •  Задача. На вході до  Південної  вежі  захисники  замку розмістили  велику  гармату,  для одного  пострілу  якої потрібно  8кг пороху. На скільки  пострілів вистачить 2т62кг пороху?    (на 251постріл)
    1. Замок Паланок.

Замок Паланок  збудовано  на  високій  горі,  він  оточений високими  мурами й  самі гори  не дозволяли  ворогам  наблизитись до  нього.  ( учень  читає  довідку з “путівника”)

 

 

                                                 1

  •  Задача: два брати, Олег і Богдан вирушили одночасно:

Богдан з  дому (м. Мукачеве ) велосипедом, а назустріч йому Олег пішки від воріт замку. Богдан  їхав  зі  шв. 12км/год, а Олег йшов  йому  назустріч зі швидкістю 4км/год. Яка  відстань  від міста до  замку, якщо  хлопці  зустрілися через 30 хвилин?  (Схема до задачі)

  • Молодці, ви впорались,  хоча  й  дані  про  час відомі в менших одиницях. ( діти пояснюють як шукали  відстань )
  • Пропоную ще  раз  облетіти  над замком, поглянути на  його  красу  і велич з висоти. ( відео кліп  про замок Паланок )

 

 7.  м. Кам'янець-Подільський.

  •  Кам’янець-Подільський  замок був важливою частиною захисту Галицьких земель  від  татарських набігів. Часто  за його  стінами знаходили прихисток  люди з  навколишніх  сіл.  ( учень  читає  про замок ) 
  • Задача. Вхід на територію фортеці закривають  міцні й  масивні  дубові ворота. Скільки  важать  ці  ворота, якщо на їх  виготовлення витратили 4 морених  дуба по 286кг  кожен? (1т 144кг)

           ( презентація про замок)

          Ось підійшла  до  завершення  наша  подорож. Побачивши ці  красиві й  величні фортеці  й  замки  що  ми  можемо  сказати  про їх захисників? ( діти  висловлюються) пропоную  розказати  про  свої  враження   з допомогою  вправи “Незакінчені  речення”:

  • Сьогодні я дізнався...;
  • Мене  найбільше  вразило ...;
  • Мені запам'ятався ...;
  • Найбільш незвичайним було ...
  • Я хотів би ...  побачити те, що ...
  • Мене здивувало ...
  • Домашнє завдання є під цим великим дзвоником (кожен  виймає собі).
  • Хочу подякувати  вам за  роботу,  за  старанність,  математичні знання.

Дізнавшись  про славне минуле  нашої  України  ми  відчуваємо.... (захоплення, гордість, здивування...) Вправа “Сенкан”:

 

 Замки -

 чудові, стародавні, величні.

 Дивують, захищають, свідчать

 Це наші  обереги, наша  слава, наша  гордість. 

  • Дякую всім!

 

 

 

                                                                   1

 

 

Країна мрій

Додатки:                                                                                                            

Путівник   замками  України

 

                 Ласкаво просимо!  Наша  туристична  фірма запрошує Вас

                                                до подорожі визначними  й мальовничими    місцями

                                                  України. Ви  побачите багато  цікавого й незвичайного! 

 

 

 

  1. «Ластівчине гніздо» – мініатюрний замок,  що вмістився  на площі 10х20 метрів на скалі Ай-Тодор. Найвища вершина  шпиля – 12 метрів. Архітектор створив справжній рицарський замок, що  має  вежі,  чудові зали, невеличкий оглядовий  майданчик. Це  наймолодший замок, він остаточно   був  добудований в 1892році.

 

  1. Замок-палац Бахчисарай (що означає – палац- сад), займає  площу близько 4га. Заснований татарським  ханом Гіреєм.

За його проханням  майстри створили багато  палаців, мінаретів, фонтанів. Найвідоміший –  «фонтан сліз». Територію палацу  охороняють  4 вежі, найгарніший палац – гарем, де  проживали  дружини  хана. Кімнати  прикрашені мармуром,  красивим  різьбленням, мозаїкою. Навколо палаців – розкішні дерева, багато квітів.

 

  1. Білгород-Дністровський замок-фортеця, інша назва - Аккерманська фортеця. Будувалася на залишках грецького міста Тіра. Існувало воно ще  в  IV столітті до народження Христа. Згодом на тому  місці  було засноване Біле Місто, що належало  до  Галицького князівства, та, невдовзі його  захопили молдавські господарі, пізніше – турки. Вони й назвали його – Акерман. У ХІІХ ст. Біле  Місто  захопила Російська імперія.  Ця незвичайна  фортеця  має мури загальною довжиною близько 2км 500м, висотою 15м. Навколо замку – 34 башти, захисні рови.

 

 

  1. Луцький замок або замок Любарта – візитівка Луцька, один із двох  збережених замків, пам'ятка архітектури національного значення. Один з найбільших, найдавніших і найкраще збережених в Україні замків. Заснував  його князь  Любарт  в 1340р. В давні часи складався з  4 веж  з’єднаних  мурами. На подвір’ї були господарські  споруди. В наш  час тут створено  музей дзвонів, його  відвідують  туристи, тут  проводяться  фестивалі.

 

  1. Замок Радзівілів був  збудований в 1564 році . Це колись була найміцніша й зовсім  неприступна  фортеця, в його  бастіонах зберігалось 20 гармат, 45 мушкетів,  сірка  й  порох для  запалів.

 

  1. Замок Паланок був колись  обнесений  високим  дубовим частоколом, який  місцеві жителі  називали  паланки – тому  його так і назвали. Фортеця  має 3 яруси, складається  з Верхнього,  Середнього, Нижнього замків. Заснований  угорськими правителями для захисту  від  ворогів. 3 1820р. був в’язницею. А зараз  тут  музей, крамнички  сувенірів  і готель.

 

 

  1.   Кам’янець-Подільська фортеця збудована в другій половині ХІV століття. Вона складається з двох частин: Старої фортеці (Старого замку), що захищала підхід до перешийку між півостровом, на якому розміщувалася найдавніша частина Кам'янця-Подільського — Старе місто, та «материком»,  Нової фортеці (Нового замку), яка прикривала Стару з боку  поля. В наш  час  тут  музей  воскових  фігур,  виставка  старожитностей.

 

   До  екскурсії  входить:

  • проїзд комфортабельним автобусом;
  • проживання  та  екскурсійний супровід ;
  • тел. для  довідок  096- 037-085-30

 

 

 

 

 

 

 

Додаток2

У семи няньок .....

 

  ...  сім п’ятниць  на  тиждень

 

сім разів відмір ....

 

семеро одного ....

 

  ...  до сьомого    коліна

 

 Задачі для 3груп

 

Задача. На Північній  вежі  захисники  замку розмістили  велику  гармату для одного  пострілу  якої потрібно  8кг пороху. На скільки  пострілів  вистачить 2т62кг пороху?   

 

Задача. На Північній  вежі  захисники  замку розмістили  велику  гармату для одного  пострілу  якої потрібно  8кг пороху. На скільки  пострілів  вистачить 2т62кг пороху?

 

Задача. На Північній  вежі  захисники  замку розмістили  велику  гармату для одного  пострілу  якої потрібно  8кг пороху. На скільки  пострілів  вистачить 2т62кг пороху?  

 

 

Задача.

 Вхід на територію фортеці закривають  міцні й масивні дубові ворота. Скільки  важать  ці  ворота, якщо на їх виготовлення витратили 4 морених  дуба по 286кг  кожен? (1т 144кг)

 

Задача:

  •  Два брати, Олег і Богдан вирушили одночосно:

Богдан з  дому (м. Мукачеве ) велосипедом, а назустріч йому Олег пішки від воріт замку. Богдан їхав  зі  шв. 12км/год, а Олег йшов  йому  назустріч зі швидкістю 4км/год. Яка  відстань  від міста до  замку, якщо  хлопці  зустрілися через 30 хвилин?  (Схема до задачі)

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

тов  ”Країна мрій”

__________________

Універсальний квиток

  20. 02. 2018.

 напр.****

код авторизації: 

* * * * * *  /* * * */

10, 2,  4,*  *** 4  6  * 9

 

знижка    20%

всього:    185 $

 

 

 

 

тов  ”Країна мрій”

__________________

Універсальний квиток

  20. 02. 2018.

 напр.****

код авторизації: 

* * * * * *  /* * * */

10, 2,  4,*  *** 4  6  * 9

 

знижка    20%

всього:    185 $

 

 

 

тов  ”Країна мрій”

__________________

Універсальний квиток

  20. 02. 2018.

 напр.****

код авторизації: 

* * * * * *  /* * * */

10, 2,  4,*  *** 4  6  * 9

 

знижка    20%

всього:    185 $

 

 

 

 

тов  ”Країна мрій”

__________________

Універсальний квиток

  20. 02. 2018.

 напр.****

код авторизації: 

* * * * * *  /* * * */

10, 2,  4,*  *** 4  6  * 9

 

знижка    20%

всього:    185 $

 

 

 

 

тов  ”Країна мрій”

__________________

Універсальний квиток

  20. 02. 2018.

 напр.****

код авторизації: 

* * * * * *  /* * * */

10, 2,  4,*  *** 4  6  * 9

 

знижка    20%

всього:    185 $

 

 

 

тов  ”Країна мрій”

__________________

Універсальний квиток

  20. 02. 2018.

 напр.****

код авторизації: 

* * * * * *  /* * * */

10, 2,  4,*  *** 4  6  * 9

 

знижка    20%

всього:    185 $

 

 

 

 

docx
Додано
1 листопада 2018
Переглядів
570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку