Цікаві й нестандартні задачі допоможуть не тільки добре розв'язувати задачі з дробами, а й сприятимуть формуванню уявлень про козаків, їх побут і звичаї. Вчителі можуть використовувати їх на інтегрованих уроках.
Задачі для інтегрованих та бінарних уроків
ТЕМА: “Як жили козаки на Січі”
МЕТА: доповнювати й розширювати знання учнів про
побут, бойовий устрій, традиції та звичаї козаків
їх спосіб життя й ведення бою (попередні бесіди) ;
розвивати й закріплювати вміння й навички дітей
розв'язувати задачі на знаходження дробу від числа
та числа за значенням його дробу, задачі на рух та ін.;
розвивати обчислювальні навички, уяву, пам'ять,
мислення, формувати вміння знаходити раціональні
розв'язки задач ;
додаткові матеріали: ілюстрації, фото та відеоматеріали, презентації .
1. Задача. Козацький кашовар одержав від кошового 24кг сала. ⅜ всього сала він використав для приготування кулешу, а решту — засолив ( для походу). Скільки сала засолив кашовар? |
2. Задача. Ковалю в кузню привезли 147 підків. Сьому їх частину він вирішив перекувати, а для інших — заготував заклепки. Скільки коней зможе підкувати коваль? Довідка: козаки підковували всі копита в коня ( для того, щоб кінь міг легко рухатись по різній дорозі й під час бою). |
3. Задача. Козаки виготовили 35 чайок. ⅖ всіх цих човнів козаки просмолили, а решту — залишили сушити (для походу). Скільки чайок залишили козаки для походу? |
4.Задача. Козак ⅔ своїх набоїв до мушкету витратив у бою. Скільки в нього залишилось набоїв, якщо всього їх було 48? |
5.Задача.* Козак Непийвода впіймав 18 лящів. ⅓ рибин віддав козаку із сусіднього куреня. Скільки кілограмів риби приніс Непийвода до свого куреня, якщо вага однієї рибини 2кг 300г? |
6. Задача.* Відстань між козацькими полками 18 верст. Скільки часу потрібно козаку-посильному, щоб дістатись до полку, якщо він рухається зі швидкістю 4 версти за годину і був змушений чекати 2години в схованці (на його шляху була ворожа розвідка) ? (6годин 30хв) |
7. Задача. На пасіці козаки зібрали 3 корці меду. На старшинській раді вирішили поділити весь мед на 8 кошів порівно. Скільки меду одержав кожен кіш? |
8. Задача.* Козак Данило і його джура мали перевезти 60 корців пороху для гармат. За 2 години вони перевезли ⅖ всього пороху. Чи встигнуть вони до ночі перевезти весь порох, якщо сонце зайде через 4години? |
9. Задача. * Козаки з трьох кошів вирушили в похід в м. Аккерман визволяти бранців. Всього вирушило 3840 козаків. Полтавський кіш (⅜ всіх учасників походу) — рушив суходолом, а решта козаків — морським шляхом. Скільки козаків атакували місто з моря? |
10. Задача. Загін козаків-розвідників пройшов 4версти, що становить ⅕ всього їхнього шляху. Скільки всього пройшов загін? |
11. Задача. Козак витратив на вечерю 300г сала і 400г сухарів, що становить ¼ всіх його запасів. Скільки всього було в козака сала й сухарів? |
12. Задача. Від пристані одночасно в двох протилежних напрямках відпливли дві чайки. Через 5 годин відстань між ними була 55верст. Якою була швидкість другої чайки, якщо перша пливла зі швидкістю 7 верст за годину? |
13. Задача. З Січі одночасно в двох протилежних напрямах вирушили два гінці. Швидкість першого гінця — 14 верст за годину, а другого — 12 верст за годину. Яка відстань між гінцями буде через 3 години? |
14. Задача. Від Конотопа до Києва 64 версти. Назустріч один одному вирушили два козаки. Вони зустрілись через 4 години. З якою швидкістю рухались козаки, якщо відомо, що вона однакова? |
15. Задача*. Від Немирова до свого полку вирушив козак Омелько з листом кошового. Йому треба проїхати 108 верст . ⅓ цього шляху він проїхав за 3години. За скільки часу він здолає решту шляху, якщо рухатиметься так само? ( за 6годин) |
Примітка: задачі, позначені * для проведення “ мозкового штурму”