Інтегрований урок "Джозеф Редьярд Кіплінг «Кіт, що гуляв сам по собі».Звірі (ссавці). Родина Котячі. Аплікація з паперу (орігамі) "Котик"

Про матеріал
Розробка інтегрованого уроку з читання, природонавства та трудового навчання за матеріалами Науково-педагогічного проекту "Інтелект України"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Розробка інтегрованого уроку з читання,

природознавства та трудового навчання

                                                  для 2 класу

(Науково – педагогічний проект «Інтелект України»)

 

Джозеф Редьярд Кіплінг «Кіт, що гуляв сам по собі»

                                   Звірі (ссавці). Родина Котячі

                        Аплікація з паперу (орігамі) «Котик»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема                 Джозеф Редьярд Кіплінг «Кіт, що гуляв сам по собі»

                            Звірі (ссавці). Родина Котячі

                            Аплікація з паперу (орігамі) «Котик»

 

    Мета:                 продовжити знайомство з творчістю Джозефа Редьярда Кіплінга, розширити і поглибити знання учнів про котів; удосконалювати навички правильного, свідомого і виразного читання українською мовою; формувати уміння швидкого читання; збагатити словник учнів новими словами; навчати самостійній вдумливій роботі з книгою; розвивати усне мовлення, вміння довести свою думку; робити узагальнення; виховувати бережливе ставлення до тварин.

Зінтегровано зміст навчальних предметів: читання, природо-знавство, трудове навчання.

 

  Хід   уроку

І. Організація класу

ІІ.  Вступна бесіда. Повідомлення теми та мети уроку

  1. - Творчість якого письменника ми вивчаємо на уроках читання?   
  • Коли і де  народився Джозеф Редьярд Кіплінг? ( 30.12.1865 р. в Індії)
  • Ким був Кіплінг? (Юрист, ветеринар, дослідник природи й письменник, видатний казкар)
  • Які його найкращі збірки для дітей ви знаєте? («Книга Джунглів», «Друга Книга Джунглів»
  • Про що писав у своїх творах? ( Про природу своєї улюбленої країни Індії)
  •  А чим був знаменним 1907 р для письменника?
  • Які твори прочитали?         
  1. Бесіда  за малюнком (с. 46) Вправа 2
  • Розкажіть, що на ньому зображено?
  • Прочитаємо наведений уривок.

Жінка почула, що хтось прийшов, засміялась і сказала до себе: « Перший прийшов», а вголос додала:

  • Чого тобі треба, дике створіння з лісу?
  • О вороже мій, що то за чарівні пахощі розносяться по всьому первісному лісу? – запитав дикий пес.
  • З якої казки взято наведений фрагмент?

         А   «Жив собі пес»;

         Б    « Книга Джуглів. Мауглі»

         В    «Кіт, що гулів сам по собі».   

  1. Бесіда за прочитаною частиною казки.
  • Давайте пригадаємо, кого ж першим приручила людина? ( Дикого пса).

 

  • Люди в ті часи жили в печерах і одягалися в шкіри тварин. Всюди людину підстерігали страшні хижаки. Саме тоді людина здогадалась, що потрібно підгодовувати вовків, які бродили біля його житла. Поступово вовки стали добрішати, їх дитинчата прив’язалися до людини й стали жити поруч з ними.

 

  • Як ви гадаєте, що змусило дикого вовка прийти до людини? ( Мабуть, вовка привернула можливість отримувати постійну їжу і він побачив в людині захисника від більш великих хижаків).

 

  • Вчора на уроці ви дізналися багато цікавого про наших чотирилапих друзів – собак. Сьогодні ми продовжимо знайомитись з новими героями цієї казки, а більш детально поговоримо про наших улюбленців – котів. Пригадаємо, що нам відомо про родину Котячих та відкриємо для себе багато нового з життя цих хижаків.

 

ІІІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу. Розвиток мовленнєвих умінь та навичок.

  1. Робота з тлумачним словником. Перегляд презентації.
  • На шляху читання нам зустрінуться незнайомі слова. Нам в допомозі стане наш Тлумачний словничок

Лука – рівна місцевість із трав’янистою рослинністю.

Зачаїтися – заховатися, намагаючись лишатися непоміченим.

Вуздечка – ремені, які надівають на голову коневі, щоб правити ним.

  1. Вправа «Повітряні кульки».

 

  • Ми з вами вчимося читати правильно, уважно.

 І в цьому нам допоможе вправа «Повітряні кульки»

 

Читання слів лівого і правого стовпчика луною.

  • Які слова незрозумілі?
  • А тепер допоможемо нашим друзям спуститися на повітряних кульках. Хто зможе відтворити слова?

 

  1. Робота над текстом казки.
  • Поставте пальчик на заголовок казки. Разом із диктором способом стеження читаємо казку. Будьте дуже уважними.
  1. Виконання завдань Питайлика.
  • Відновіть послідовність подій в уривку, поставивши цифри в порожні клітинки.  ( с. 49)

 

  1. Укажи тварин, яких жінці вдалося приручити, перш ніж домовитися з котом:

 

А     ягня;                            Б       корова;

В     коза;                            Г       кінь;

Д     пес;                              Е       порося. 

  • Пригадай, які слова кота спонукали жінку укласти з ним угоду. Відповідь підтвердь словами з тексту.
  • А як ви ставитесь до котів? 
  1. Назви казки, головним персонажем яких є кіт.
  • «Кіт у чоботях»   Шарль Перро;
  • «Кіт  на ім’я Сплет»    Роб Скоттон;
  • «Кіт у капелюсі»       Доктор Сюз;
  • Казки « Пан Коцький», «Котик і Півник», «Кіт і Пес».
  1. Бесіда з елементами розповіді про котів
  • А знаєте, що стародавні єгиптяни приручили дикого кота 4 тис. років тому. Зараз кіт – улюблена домашня тварина, але звички дикого звіра зберегла і донині:
  • як справжній хижак кішка добре бачить в темряві;
  • при переїзді в новий будинок може повернутися на старе місце, інколи на багато кілометрів.
  • До якого класу належать коти? ( Ссавці)
  • До якого ряду? (Хижі)
  • Яка головна особливість хижаків? ( Добувають їжу шляхом підкрадання, підстерігання)
  • Кіт належить до родини Котячі. А хто ж його найближчі родичі?

 

1. Вельмишановні домашні коти

 Досить на сонечку гріти хвости.

 Світові всьому вже час довести,

 Що серед звірів найкращі коти.

2. Тигра всяка кішка знає

 І шанує, й поважає.

 Адже він – з котів найбільший

 І, звичайно, ж найсильніший.

3. Звісно, є летючі мишки...

 А ось рись – летюча кішка.

 Може будь – якої миті

 Здобич на льоту зловити!

4. Кіт гепард – бігун відомий.

 Тож не радимо нікому.

 Марно часу витрачати –

 Кішку цю не обігнати.

5. Ягуар – це плавець путящий -

     Не соромить рід котячий:

     В нього вистачило б сили

     Переплисти й море ціле!

6. Черевички й рукавиці

 Не потрібні барсу – киці.

 І без них ця сніжна кішка

 Може гратися у сніжки.

7. Пума – справжня кішка - диво:

 І весела, і грайлива...

 А стрибає диво – кішка

 За два поверхи заввишки!

8. Ну, а ось і таємничка,

 Таємничка – невеличка,

 Що пантера – кішка – нічка –

 Леопардова сестричка.

 

  1. Робота в групах. Складання пазлів «Котячі секрети».

ІV. Підсумок уроку. Виготовлення аплікації «Котик»

  • Діти, ви добре попрацювали. Про котів можна ще багато чого розповісти. І щоб підсумувати наш урок, зараз ми виготовимо аплікацію «Котик» способом орігамі.

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
2824
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку