Розробка інтегрованого уроку з читання,
природознавства та трудового навчання
для 2 класу
(Науково – педагогічний проект «Інтелект України»)
Джозеф Редьярд Кіплінг «Кіт, що гуляв сам по собі»
Звірі (ссавці). Родина Котячі
Аплікація з паперу (орігамі) «Котик»
Тема Джозеф Редьярд Кіплінг «Кіт, що гуляв сам по собі»
Звірі (ссавці). Родина Котячі
Аплікація з паперу (орігамі) «Котик»
Мета: продовжити знайомство з творчістю Джозефа Редьярда Кіплінга, розширити і поглибити знання учнів про котів; удосконалювати навички правильного, свідомого і виразного читання українською мовою; формувати уміння швидкого читання; збагатити словник учнів новими словами; навчати самостійній вдумливій роботі з книгою; розвивати усне мовлення, вміння довести свою думку; робити узагальнення; виховувати бережливе ставлення до тварин.
Зінтегровано зміст навчальних предметів: читання, природо-знавство, трудове навчання.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Вступна бесіда. Повідомлення теми та мети уроку
-
- Творчість якого письменника ми вивчаємо на уроках читання?
-
Коли і де народився Джозеф Редьярд Кіплінг? ( 30.12.1865 р. в Індії)
-
Ким був Кіплінг? (Юрист, ветеринар, дослідник природи й письменник, видатний казкар)
-
Які його найкращі збірки для дітей ви знаєте? («Книга Джунглів», «Друга Книга Джунглів»
-
Про що писав у своїх творах? ( Про природу своєї улюбленої країни Індії)
-
А чим був знаменним 1907 р для письменника?
-
Які твори прочитали?
-
Бесіда за малюнком (с. 46) Вправа 2
-
Розкажіть, що на ньому зображено?
-
Прочитаємо наведений уривок.
Жінка почула, що хтось прийшов, засміялась і сказала до себе: « Перший прийшов», а вголос додала:
-
Чого тобі треба, дике створіння з лісу?
-
О вороже мій, що то за чарівні пахощі розносяться по всьому первісному лісу? – запитав дикий пес.
-
З якої казки взято наведений фрагмент?
А «Жив собі пес»;
Б « Книга Джуглів. Мауглі»
В «Кіт, що гулів сам по собі».
-
Бесіда за прочитаною частиною казки.
-
Давайте пригадаємо, кого ж першим приручила людина? ( Дикого пса).
-
Люди в ті часи жили в печерах і одягалися в шкіри тварин. Всюди людину підстерігали страшні хижаки. Саме тоді людина здогадалась, що потрібно підгодовувати вовків, які бродили біля його житла. Поступово вовки стали добрішати, їх дитинчата прив’язалися до людини й стали жити поруч з ними.
-
Як ви гадаєте, що змусило дикого вовка прийти до людини? ( Мабуть, вовка привернула можливість отримувати постійну їжу і він побачив в людині захисника від більш великих хижаків).
-
Вчора на уроці ви дізналися багато цікавого про наших чотирилапих друзів – собак. Сьогодні ми продовжимо знайомитись з новими героями цієї казки, а більш детально поговоримо про наших улюбленців – котів. Пригадаємо, що нам відомо про родину Котячих та відкриємо для себе багато нового з життя цих хижаків.
ІІІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу. Розвиток мовленнєвих умінь та навичок.
-
Робота з тлумачним словником. Перегляд презентації.
-
На шляху читання нам зустрінуться незнайомі слова. Нам в допомозі стане наш Тлумачний словничок
Лука – рівна місцевість із трав’янистою рослинністю.
Зачаїтися – заховатися, намагаючись лишатися непоміченим.
Вуздечка – ремені, які надівають на голову коневі, щоб правити ним.
-
Вправа «Повітряні кульки».
-
Ми з вами вчимося читати правильно, уважно.
І в цьому нам допоможе вправа «Повітряні кульки»
Читання слів лівого і правого стовпчика луною.
-
Які слова незрозумілі?
-
А тепер допоможемо нашим друзям спуститися на повітряних кульках. Хто зможе відтворити слова?
-
Робота над текстом казки.
-
Поставте пальчик на заголовок казки. Разом із диктором способом стеження читаємо казку. Будьте дуже уважними.
-
Виконання завдань Питайлика.
-
Відновіть послідовність подій в уривку, поставивши цифри в порожні клітинки. ( с. 49)
-
Укажи тварин, яких жінці вдалося приручити, перш ніж домовитися з котом:
А ягня; Б корова;
В коза; Г кінь;
Д пес; Е порося.
-
Пригадай, які слова кота спонукали жінку укласти з ним угоду. Відповідь підтвердь словами з тексту.
-
А як ви ставитесь до котів?
-
Назви казки, головним персонажем яких є кіт.
-
«Кіт у чоботях» Шарль Перро;
-
«Кіт на ім’я Сплет» Роб Скоттон;
-
«Кіт у капелюсі» Доктор С’юз;
-
Казки « Пан Коцький», «Котик і Півник», «Кіт і Пес».
-
Бесіда з елементами розповіді про котів
-
А знаєте, що стародавні єгиптяни приручили дикого кота 4 тис. років тому. Зараз кіт – улюблена домашня тварина, але звички дикого звіра зберегла і донині:
-
як справжній хижак кішка добре бачить в темряві;
-
при переїзді в новий будинок може повернутися на старе місце, інколи на багато кілометрів.
-
До якого класу належать коти? ( Ссавці)
-
До якого ряду? (Хижі)
-
Яка головна особливість хижаків? ( Добувають їжу шляхом підкрадання, підстерігання)
-
Кіт належить до родини Котячі. А хто ж його найближчі родичі?
1. Вельмишановні домашні коти
Досить на сонечку гріти хвости.
Світові всьому вже час довести,
Що серед звірів найкращі коти.
2. Тигра всяка кішка знає
І шанує, й поважає.
Адже він – з котів найбільший
І, звичайно, ж найсильніший.
3. Звісно, є летючі мишки...
А ось рись – летюча кішка.
Може будь – якої миті
Здобич на льоту зловити!
4. Кіт гепард – бігун відомий.
Тож не радимо нікому.
Марно часу витрачати –
Кішку цю не обігнати.
5. Ягуар – це плавець путящий -
Не соромить рід котячий:
В нього вистачило б сили
Переплисти й море ціле!
6. Черевички й рукавиці
Не потрібні барсу – киці.
І без них ця сніжна кішка
Може гратися у сніжки.
7. Пума – справжня кішка - диво:
І весела, і грайлива...
А стрибає диво – кішка
За два поверхи заввишки!
8. Ну, а ось і таємничка,
Таємничка – невеличка,
Що пантера – кішка – нічка –
Леопардова сестричка.
-
Робота в групах. Складання пазлів «Котячі секрети».
ІV. Підсумок уроку. Виготовлення аплікації «Котик»
-
Діти, ви добре попрацювали. Про котів можна ще багато чого розповісти. І щоб підсумувати наш урок, зараз ми виготовимо аплікацію «Котик» способом орігамі.