План-конспект
інтегрованого уроку
(фізична культура і географія України)
для учнів 8 класу
Вчитель Мороз М.С.
Тема: Баскетбол
Мета: 1. Зацікавити учнів грати в баскетбол.
2. Підвищити зацікавленість учнів до уроків фізкультури.
3. Сприяти гармонійному, фізичному, духовному, ритмічному розвитку.
Задачі уроку:
- ведення м'яча;
- подвійний крок;
- кидки в кільце (біля кільця, середній і штрафний кидки);
- передача м'яча.
3. Розвиток рухових якостей.
4. Сприяти вихованню морально-вольових якостей, витримки, уміння долати складності, організованості, дисципліна.
Інвентар: Баскетбольні м'ячі, набивні м'ячі, стенд, на якому намальовано контури карти України, контурні зображення областей України, карти з написами обласних центрів.
Місце проведення уроку – спортзал.
№з/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Підготовча частина 9 мін. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
Шикування в одну шеренгу |
15 с |
Перевірка про наявність спортивної форми |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
Вітання |
5 с |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
ЧСС |
10 с |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 |
Задачі уроку |
30 с |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми подорожуватимемо областями України й довідаємося багато цікавого про нашу державу. Україна – самостійна, суверенна держава українського народу, проголошена Актом про незалежність 24 серпня 1991 р. Наша країна найбільша в Європі. Її площа складає 603,7 тис. км 2. Ми проведемо екскурсію по українській землі, побуваємо в західних, північних, східних, центральних, південних областях України і автономної республіки Крим. За підсумками кожного етапу нашої подорожі команда-переможець здобуде право розмістити зображення відповідної області на загальній карті України. Але перш ніж почати нам потрібно виконати розминку. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 |
Повідомлення правила ТБ на уроці |
15 с |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 |
Ходьба по залу: - ходьба на носках, руки на поясі; - ходьба на п'ятах, руки за головою. |
15 с |
В колону по одному в обхід по залу. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 |
Біг розминки по залу: - біг з високим підніманням колін; - закидання гомілки назад; - «ножиці» |
2 хв. |
У вільному темпі. Поточним методом. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 |
Загальнорозвиваючі вправи в русі ЧСС |
4 хв. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1.В.п. – руки перед грудьми «в замку» 1. руки вперед, долоні назовні
|
в 6 р. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. В.п. – руки в сторони
|
в 12 р. |
«Ширше випад, більше поворот!» |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3.В.п. – о.с., руки на поясі.
|
в 4 р. |
Стежити за поставою |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
4. В.п. – руки на поясі. 1 – 4 – чотири стрибки в присіді |
в 6 р. |
Не «згинатися, 3 - 4 !» |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
5. 1 – 2 – праву руку – вгору за голову ліву – вниз за спину; 3 – 4 те ж саме, із зміною положення рук |
6 – в 8 р. |
Тримати правильну поставу |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. 1 – 4 – кругові рухи вперед 5 – 8 кругові рухи назад |
6 – в 8 р. |
Виконувати з невеликою амплітудою |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
7. 1 – 8 – Руки на коліна, в полуприсяді 8 – 16 – Руки за голову, в присіді |
1 хв. |
Тримати правильну поставу |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Основна частина 32 хв. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Інформаційне повідомлення вчителя. Тепер ми готові для подорожі по областях України, розділимося на дві команди |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Етап – Західні області Перша наша екскурсія буде в Західні області України. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ведення м'яча правою рукою – обвід стійки назад лівою рукою |
4 хв. |
Стежити за помилками. Супровід м'яча і своєчасна зустріч його після відскоку від підлоги; узгодженість рухів штовхаючої руки з бігом. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
До складу ЗО входять Львівська, Волинська, Рівненська, Тернопільська, Івано-Франківська, Хмельницька, Закарпатська і Чернівецька області. Наші сусіди на Заході – це країни Європи: Польща, Румунія, Молдавія, Білорусь, Словаччина. Гордістю цих земель є Українські Карпати. Назвіть вищу точку Карпат. Найвища гора Говерла висота її 2061 м . Є в цих областях багато корисних копалин. Давайте ми їх перерахуємо: нафта, природний газ, поварена сіль, сіра, цегляна глина, вапняк, золото, кам'яне вугілля, торф. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. Етап – Північні області Друга наша екскурсія буде в північні області. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ведення м'яча – подвійного кроку – кидок в кільце |
4 хв. |
Стежити за правильним випуском м'яча. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
До складу північних областей входять чотири області: Сумська, Чернігівська, Житомирська, Київська. Вони межують з Росією і Білоруссю. Північні області знаходяться у зоні змішаних лісів. Які дерева ростуть в цьому районі? (Дуб, граб, бук, в'яз, берест, ясен). В цих краях мешкають лісові тварини – давайте їх згадаємо (козуля, лось, дикий кабан, вовк, лисиця, рись, куниця лісова, заєць, білка, борсук). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3. Етап – Центральні області Третє наша екскурсія ми відправимося в Центральні області України. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ведення м'яча правою і лівою рукою – обвід стійки – стрибок – кидок в кільце
|
4 хв. |
Стежити за відштовхуванням двома ногами, і у вищій точці стрибка за рахунок розгинання руки і кисті, відбувається кидок м'яча. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
До складу ЦО входять: Вінницька, Черкаська, Чернігівська, Полтавська, Кіровоградська, Дніпропетровська області. Він розташований в лісостеповій зоні. Добре розвивається сільське господарство. На чому саме спеціалізується сільське господарство в цих областях? (Зернові культури, цукровий буряк, картопля, овочі, м'ясо-молочне скотарство, свинарство, птахівництво і льонарство). І ще є Криворізький залізорудний басейн на Придніпровській височині. Які корисні копалини здобувають в цих областях? Залізняк, марганець, коксуючи вугілля, нерудна металургійна сировина. Металургійна промисловість Придніпров'я спеціалізується на виробленні чавуну, сталі, прокату, феросплавів. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
4. Етап – Східні області Четверта наша екскурсія буде в Східних областях. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Передача м'яча згори. Капітани стають обличчям до команди. За сигналом капітан передає м'яч від грудей першому номеру. Перший номер повертає капітанові і т.д. поки не закінчить уся команда. |
4 хв. |
Стежити за узгодженням в роботі рук і ніг. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
До складу Східного регіону входять три області – Харківська, Донецька, Луганська. Вони граничать з Росією. Східні області це промислово-індустріальний центр України. Основу промисловості складає важка індустрія – 78 %. Провідною галуззю є вугільна промисловість. У надрах Донецького басейну відомо близько 50 різних корисних копалин. Головне багатство Донбасу – кам'яне вугілля. Давайте ми з вами, перелічимо корисні копалини, які здобуваються в Східних областях. (Кам'яна сіль, газ, граніти, глина, крейда, вапняк, вогнетривкі глини, міді, алюміній, графіт тощо). Донецька область має вихід до Азовським морем. Місто Маріуполь – морські ворота, через які Донбас одержує залізняк з Керчі нафту, марганець, лісоматеріал. Випуском якого устаткування спеціалізується р. Харків? Харків спеціалізується на випуску устаткування для електроенергетики, тракторів, літаків, двигунів, літакових шасі, верстатів, інструментів, приладів, транспортних засобів і підшипників. Харків був столицею України з 1919 по 1934 р.р. В Луганській області випускають електровози. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
5. Етап – Південні області Наступна наша екскурсія буде в південні області України. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
«Кенгуру» - штрафний кидок – ведення м'яча |
4 хв. |
Кидок способом від грудей. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
До нього входять: Одеська, Миколаївська, Запорізька, Херсонська. Як ви знаєте у південних областях клімат теплий, родючі ґрунти сприяють розвитку сільського господарства. Що вирощують на півдні України? (Пшеницю, кукурудзу, овочі, баштанні культуру, соняшник, рис). Південні області вихід до морями. Яких? (Чорним і Азовським). В яких південних містах є великі морські порти? (Одеса, Південний (біля Одеси), Миколаїв, Іллічівськ, Херсон, Бердянськ). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. Етап – Автономна республіка Крим Тепер наступна наша екскурсія до Криму. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Вправа «Павучок» - середній кидок – ведення м'яча |
4 хв. |
Стежити і виправляти помилки. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Адміністративний центр АР Крим – м. Сімферополь. Крим є півостровом і омивається Чорним і Азовським морями. Назвіть міста Криму, в які є крупні морські порти. (Севастополь, Керч, Феодосія, Ялта, Євпаторія). У Криму є Кримські гори. Яка найвища точка Кримських гір? Роман-кіш висота 1545 м. Крим має морські зв'язки з багатьма європейськими і азіатськими країнами. З якими? Туреччиною, Росією, Болгарією, Румунією, Грецією та ін.). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Наша екскурсія підійшла до кінця. На нашій карті України у повному складі всі області, але без обласних центрів. Ваша наступна завдання відновити на карті – обласні центри України. 1 команда – Північні, Західні області і АР Крим 2 команда – Східні, Центральні, Південні - 4 хв.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Кросворд |
4 хв. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Державний герб - Тризуб |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. Столиця України - Київ |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3. Синьо-жовтий колір - прапор |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
4. Композитор гімну «Ще не вмерла Україна» - Вербицький |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
5. Автор слів «Ще не вмерла Україна» - Чубинський |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. Національний поет і герой України – Шевченко |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
7. Ким був Богдан Хмельницький – гетьман |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Україна розташована в центрі Європи. Має багаті природні ресурси, багатонаціональний освічений народ. Мені хотілося б, щоб після цього уроку, ви глибше вивчили традиції нашого народу, і продовжували їх, а свою праця й розум вклали в майбутнє процвітання нашої улюбленої Батьківщини – України. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Заключна частина 4 хв. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Ходьба. Вправи на відновлення дихання. |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. Підведення підсумків |
|
Виставлення оцінок |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3.Домашнє завдання - згинання і розгинання рук в упорі лежачи |
2х20 р |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1