Урок спрямований на формування в учнів знань про енергоресурси, способи їх збереження, знайомить з концепцією " Сталого розвитку". Під час уроку використовуються знання учнів з фізики, географії та хімії.
ЗЗСО І-ІІІ ступенів №13 ВЦА міста Торецьк Донецької області
Урок фізики у 9 класі. Учитель Гринкевич Тетяна Юріївна.
Тема уроку «Виробництво, використання і збереження електричної енергії».
Інтегрований урок закріплення, корекції та систематизації знань з фізики, економіки, географії і основ здоров’я.
Цілі уроку:
Задачі уроку:
1. Вміння чітко формулювати думки, логічно зв’язувати матеріал теми. 2.Пропаганда засобів економії енергії.
3.Розвитокуваги, впевненості у своїх знаннях, активністі на уроці.
Наочність: картки з завданнями, презентація на тему «Знай, люби, бережи.», пам’ятки з енергозбереження, набір ламп освітлювання.
На дошці написано епіграф до уроку « Без ощадливості немає багатства».
Хід уроку:
Доповідь чергових про відсутніх, про готовність класу до уроку.
5.Закріплення матеріалу. Конкурс заощадливих.(15 хв.)
Ми почнемо з невеличкого конкурсу знавців штучного освітлення.
(учні об’єднуються у 3 групи, вибирають спікера, який слідкує за проведенням конкурсу і підраховує бали кожної команди).
Завдання 1.
Перед вами різні види ламп.
На екрані проецируються зображення:
лампа накалювання люмінесцентна лампа
енергозберігаюча лампагалогенові лампа
Питання :
2.Ці лампи потрібні для направленого освітлення.
3.Ці лампи дешеві, але мають погану світлову віддачу.
4.Як називаються лампи, які використовують усюди, де потрібна компактність та подовжений час роботи?
Завдання 2
На екрані проецируються зображення:
газ нафта торф
Уран
1.Який з носіїв енергії є розповсюдженим?
2.Який енергоносій розповсюджений у Сумській області?
3. Який з представлених енергоносіїв використовується на ТЕЦ?
4.Який використовують на АЕС?
Завдання 3.
Наскільки ви знайомі з альтернативними джерелами енергії?
сила вітру геотермальні води
енергія хвиль енергія Сонця
Спікер підводить підсумки змагання команд.
З кожної команди виступають по двоє найкращих ігроків для розв’язання задач з енергозбереження.
Задачі:
1.Навіщо в наявності у трамваї є два електричні двигуни? Як впливає на роботу транспорту і економію електроенергії можливість вмикати їх паралельно і послідовно?
2.Чи може двигун поїзда метрополітену не споживати електрику, а навпаки перенаправляти її в мережу?
3.Чи відобразиться на споживанні електроенергії заміна в електричній плитці ніхромової спіралі на фехралеву, якщо параметри (довжина і діаметр залишаться незмінними?
4.Чому у лініях електропередач користуються змінним током?
5.Клас освітлюється 9 однаковими лампами, які з’єднані послідовно, Що зміниться, якщо взяти 8 ламп і з’єднати їх паралельно?
6.Яка з ламп прослужить довше: вакуумна чи заповнена газом? Відповідь обґрунтуйте.(10 хв)
Підсумки уроку.(5 хв.)
У той час, коли вирішуються задачі, інші учасники команд розповідають про засоби і способи економії енергії у них вдома. Бали нараховуються командам. Показ презентації.
Підсумки уроку. Спікер підраховує бали. Нагородження команд Знайомство учнів і гостей з пам’яткою з енергозбереження «Вивчи сам і навчи іншого.»
Домашнє завдання(1 хв)
Рефлексія. Учні розказують чи справдилися їх очікування від уроку, і за що вони можуть себе особисто похвалити.
Закінчують речення:
-Ощадливість це (3 хв)
1