23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Інтегрований урок фізики у 9 класі з енергозбереження.

Про матеріал

Урок спрямований на формування в учнів знань про енергоресурси, способи їх збереження, знайомить з концепцією " Сталого розвитку". Під час уроку використовуються знання учнів з фізики, географії та хімії.

Перегляд файлу

 

   ЗЗСО І-ІІІ ступенів №13  ВЦА міста Торецьк  Донецької  області

Урок фізики у 9 класі.                                 Учитель Гринкевич Тетяна             Юріївна.

Тема уроку «Виробництво, використання і збереження електричної енергії».

 Інтегрований урок закріплення, корекції та систематизації знань з фізики, економіки, географії і основ здоров’я.

Цілі уроку:

  1. Формувати знання про виробництво, використання енергії та енергозбереження.
  2. Розвивати вміння використовувати надбанні знання на практиці і у повсякденному житті.
  3. Виховувати любов до Батьківщини, заощадливе ставлення до її багатств, інтерес до предмету фізики.

Задачі уроку:

1. Вміння чітко формулювати думки, логічно зв’язувати матеріал теми. 2.Пропаганда засобів економії енергії.

 3.Розвитокуваги,  впевненості у своїх знаннях, активністі на уроці.

Наочність: картки з завданнями, презентація на тему «Знай, люби, бережи.», пам’ятки з енергозбереження, набір ламп освітлювання.

На дошці написано епіграф до уроку « Без ощадливості немає багатства».

Хід уроку:

  1. Організаційний етап. (2хв)

Доповідь чергових про відсутніх, про готовність класу до уроку.

  1. Перевірка домашнього завдання (3хв)
  2. Активізація і мотивація знань учнів.(5 хв)
  • розказати про потужність електричних приладів;
  • які потужні електричні прилади є у вас вдома;
  • чи можуть скінчитися на планеті нафта та газ, чи буде це лихом особисто для вас?
  1. Пояснення учителя .-  Сьогодні ми спробуємо одночасно і повторити знання з теми «Електричний струм», і пограти, засвоїти знання і вміння з збереження довкілля і енергоносіїв. Рівень матеріальної, і духовної культури людей знаходиться у прямій залежності від кількості енергії, яка є в їх розпорядженні і вміння ефективно і з користю для себе використати цю енергію. Практично будь яка діяльність людини пов’язана з проблемами енергозбереження та експлуатацією ресурсозберігаючих технологій. Багатства нашої країни можна і потрібно зберегти для прийдешніх поколінь. Всі ми  повинні зробити свій внесок у цю велику справу.(1 хв)

 

5.Закріплення матеріалу. Конкурс заощадливих.(15 хв.)

Ми почнемо з невеличкого конкурсу знавців штучного освітлення.

(учні об’єднуються у 3 групи, вибирають спікера, який слідкує за проведенням конкурсу і підраховує бали кожної команди).

Завдання 1.

Перед вами різні види ламп.

На екрані проецируються зображення:

http://go3.imgsmail.ru/imgpreview?key=63b38acb435edd0a&mb=imgdb_preview_106лампа накалюванняhttp://go3.imgsmail.ru/imgpreview?key=79861590a3fe6a0e&mb=imgdb_preview_1521 люмінесцентна лампа

 

 

http://elektrolider.com/image/cache/data-energosberegayushchaya-lampa-maxus-esl-223-1-t2-sfs-13w-2700k-e27-3256-228x228.jpgенергозберігаюча лампаhttp://www.kz.all.biz/img/kz/catalog/middle/812579.jpgгалогенові лампа

 

Питання :

  1. Які лампи використовують для робочих зон з довгим часом  роботи? 

2.Ці лампи потрібні для направленого освітлення.

     3.Ці лампи дешеві, але мають погану світлову віддачу.

4.Як називаються лампи, які використовують усюди, де потрібна компактність та подовжений час роботи?

Завдання 2

На екрані проецируються зображення:

http://www.realnest.com.ua/images/9552.jpghttp://go3.imgsmail.ru/imgpreview?key=13132c5f867938ba&mb=imgdb_preview_1413http://www.art-pen.ru/wp-content/uploads/2012/10/peat-pellet-expanded.jpg

            газ                                        нафта                                  торф

http://www.atomic-energy.ru/files/styles/term_desc/public/taxonomy/654355435.jpg?itok=Xh-VQdoBУран

1.Який з носіїв енергії є  розповсюдженим?

2.Який енергоносій розповсюджений у Сумській області?

3. Який з представлених енергоносіїв використовується на ТЕЦ?

4.Який використовують на АЕС?

Завдання 3.

Наскільки ви знайомі з альтернативними джерелами енергії?

          сила вітру                                            геотермальні води

http://zyma.in.ua/thumb/material/275/250/181/1https://sites.google.com/site/ekologicom/_/rsrc/1368636431126/home/Geo4.jpg?height=321&width=400

http://proxy10.media.online.ua/news/r2-e03579e090/54299ac9a6824.jpghttp://shkola.ostriv.in.ua/images/publications/4/7595/1311069806.jpg

        енергія хвиль                                     енергія Сонця                                        

  1. Який з видів енергіє  перспективнішим для використовування на нашій території?
  2. За рахунок какого джерела енергії повністю живиться столиця Ісландії (Рейкьявік)? 
  3. Яка енергія є джерелом на космічних станціях?
  4. Яка енергія найбільш перспективна на півдні України?

Спікер підводить підсумки змагання команд.

З кожної команди виступають по двоє найкращих ігроків для розв’язання задач з енергозбереження.

Задачі:

1.Навіщо в наявності у трамваї є два електричні двигуни? Як впливає на роботу транспорту і економію електроенергії  можливість вмикати їх паралельно і послідовно?

2.Чи може  двигун поїзда метрополітену не споживати електрику, а навпаки  перенаправляти її в мережу?

3.Чи відобразиться на споживанні електроенергії заміна в електричній плитці ніхромової спіралі на фехралеву, якщо параметри (довжина і діаметр залишаться незмінними?

4.Чому у лініях електропередач користуються змінним током?

5.Клас освітлюється  9 однаковими лампами, які з’єднані послідовно, Що зміниться, якщо взяти 8 ламп і з’єднати їх паралельно?

6.Яка з ламп прослужить довше: вакуумна чи заповнена газом? Відповідь обґрунтуйте.(10 хв)

Підсумки уроку.(5 хв.)

У той час, коли вирішуються задачі, інші учасники команд розповідають про засоби і способи економії енергії у них вдома. Бали нараховуються командам. Показ презентації.

Підсумки уроку. Спікер підраховує бали. Нагородження команд Знайомство учнів і гостей з пам’яткою з енергозбереження «Вивчи сам і навчи іншого

  1.  Намагайся максимально використовувати сонячне світло, користуйся штучним освітленням ощадливо.
  2. Заміни у помешканні електричні лампи на економічні, це дасть змогу зберегти 75% енергії.
  3. Тримайте в чистоті лампи, плафони, вікна.
  4. Відключайте своєчасно побутове електричне приладдя.
  5. Слідкуйте за накипом у електричному чайнику, його потрібно видаляти.
  6. Відрегулюйте подачу тепла до квартири.
  7. У холодну погоду не завішуйте батареї шторами та гардинами.
  8. Використовуйте по можливості самі і розкажіть іншим про альтернативні джерела енергії.

Домашнє завдання(1 хв)

Рефлексія. Учні розказують чи справдилися їх очікування від уроку, і за що вони можуть себе особисто похвалити.

Закінчують речення:

-Ощадливість це    (3 хв)

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 6. Дії електричного струму
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку