Інтегрований урок футболу та історії України. 8 клас

Про матеріал
В процесі уроку учні вдосконалюють вміння та навички володіння футбольним м'ячем; під час проведення естафет демонструють знання з історії України, відповідаючи на запитання.
Перегляд файлу

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК ФУТБОЛУ

 ТА ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. 8 КЛАС

Завдання уроку: 1) удосконалювати пересування у поєднанні з технікою володіння м’ячем; 2) удосконалювати технічні прийоми; 3) розвивати швидкість, спритність, координаційні якості; 4) сприяти патріотичному виованню школярів; 5) пропагувати здоровий спосіб життя.

Інвентар: футбольні м’ячі; конуси; гімнастичні обручі, свисток, секундомір; картки із завданнями.

Частина уроку

зміст

Дозу-

вання

Організаційно-методичні

вказівки

Підготовча

Частина

(14-15 хв.)

  1. Шикування в одну шеренгу, привітання, повідомлення завдань уроку.

Учитель. Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Ми не лише вдосконалюватимемо вміння володіння м’ячем і техніку пересування з ним, але й демонструватимемо інтелектуальні здібності. Під час виконання фізичних вправ із футбольним м’ячем ви маєте відповідати на запитання з історії українського козацтва

До

1 хв.

Дисципліна строю

  1. Організаційні вправи (повороти на місці)

До 30 с

Чіткість і узгодженість виконання. Стежити за поставою

  1. Вимірювання ЧСС за 10 с

До 30 с

Отриманий результат помножити на 6. У нормі – 90-100 уд/хв

  1. Правила техніки безпеки під час занять футболом

До 1 хв

У вигляді бесіди

  1. Різновиди ходьби (спортивна; на носках, на п’ятках; на зовнішньому склепінні стопи; із прискоренням)

1-2 хв

Дистанція - 2 кроки. Стежити за поставою

  1. Різновиди бігу Щ(помірний; із високим підніманням стегна; із закиданням гомілки; перехресним кроком лівим (правим) боком; із прискоренням за сигналом

1-2 хв

Дотримувати дистанцію

  1. Ходьба з вправами для відновлення дихання (1 – руки вгору, вдих; 2-3 – ходьба на носках; 4 – руки вниз, видих)

До 30 с

Дихання рівномірне

  1. ЗРВ:
  • Вихідне положення (В.П.) – основна стійка (О.С.), руки на пояс. 1-4 – колові рухи головою ліворуч; 5-8 – те саме праворуч
  • В.П. – те саме, руки в сторони. 1-4 – колові рухи в ліктьових суглобах; 5-8 – те саме в плечових суглобах;
  • В.П. – те саме, руки на пояс. 1-4 –колові рухи тазом ліворуч; 5-8 – те саме праворуч;
  • В.П. – О.С. 1-4 – колові рухи вперед стегном правої ноги; 508 – те саме лівою ногою; 9-12 – колові рухи назад стегном правої ноги; 13-16 – те саме лівою ногою;
  • В.П. – стійка ноги нарізно, нахил тулуба вперед, руки на колінах.1-4 – колові рухи в колінних суглобах назовні; 5-8 – те саме всередину;
  • В.П. – О.С., руки в сторони. 1-4 – повороти тулуба ліворуч; 5-8 – те саме праворуч

4-5 хв

6-8

разів

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

6-8 разів

 

 

2-3 рази

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

6-8 разів

Учні шикуються у дві шеренги. Утримувати рівновагу.

 

 

 

 

Із великою амплітудою.

 

 

 

 

Ноги не зрушувати з місця.

 

 

 

Утримувати рівновагу.

 

 

 

 

 

 

Ноги в колінах дещо зігнути.

 

 

 

 

 

Руки не опускати вниз.

 

 

 

  1. Вправи в парах із м’ячем:
  • В.П. – стоячи спиною одне до одного, м’яч у руках одного учня. Однойменні повороти тулуба з передачею м’яча партнерові по колу в різні сторони;
  • В.П. те саме. Передачі м’яча над головою та під ногами;
  • В.П. – стійка ноги нарізно обличчям одне до одного, тримаючись за руки, м’яч затиснути між головами. Згинання та розгинання ніг;
  • В.П. – стоячи обличчям одне до одного на відстані 2 кроків, м’яч затиснути стопами одним гравцем. Перекидання м’яча у стрибку одне одному

2-3 хв

6-8 разів

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

6-8 разів

 

 

 

 

6-8 разів

Об’єднати учнів у пари, один учень бере м’яч.

Не зрушувати ногами з місця.

 

 

 

 

 

Поглядом супроводжувати м’яч.

 

 

У повільному темпі.

 

 

 

 

 

Ловити м’яч руками

Основна частина

(25-27 хв.)

Естафета «Влучний удар»

5-6 хв

Об’єднати учнів у дві команди, кожна з яких шикується в колону по одному та отримує футбольний м’яч. За сигналом напрямний веде м’яч до позначки, зупиняє його та здійснює удар внутрішнім склепінням стопи по конусах, розташованих уздовж стіни.із-під збитого конуса учасник бере картку із запитанням, м’яч ударом ногою повертається  до команди. Такі дії виконують усі учасники команди. Коли вправу виконав останній гравець, команда збирається біля лінії старту, обговорює запитання на картках і відповідає на них. Перемагає команда, яка фінішує першою та дасть більше правильних відповідей (див. картки № 1-2)

2. Ведення м’яча між футбольними фішками

5-6 хв

Учні виконують завдання у двох командах. За сигналом напрямний  веде м’яч між фішками, на фініші зупиняє , із обруча, розташованого на підлозі, бере картку із завданням і в такий самий спосіб повертається до команди, де відповідає на запитання та стає в кінець колони. Наступний гравець починає виконувати вправу лише після правильної відповіді попереднього гравця (див. картки № 3-4)

3. Робота в парах (передача м’яча внутрішнім склепінням стопи: після зупинки; в один дотик; під час паралельного переміщення)

4-5 хв

Стежити за правильністю виконання передач

4. Рухлива гра «незвичайний футбол»

9-10 хв

Команди грають у футбол набивним м’ячем, виконуючи всі елементи гри руками. Ногами торкатися м’яча заборонено

Заключна частина

(3-5 хв.)

  1. Ходьба з вправами для відновлення дихання (1-2 – руки через сторони вгору, вдих; 3-4 – руки вниз, видих)

До 1 хв

У колону по одному. Темп виконання середній

  1. Шикування в одну шеренгу

До 30 с

Перевірити швидкість шикування

  1. Вимірювання ЧСС за 10 с

До 30 с

Отриманий результат помножити на 6. У нормі – 90-110 уд/хв

  1. Підбиття підсумків  уроку

До 30 с

Метод «Мікрофон». Чого досягли під час уроку? Чи виконані завдання уроку? Наголосити на помилках. Рекомендації учням

  1. Домашнє завдання

До 30 с

Повторити правила самоконтролю під час фізичних навантажень

  1. Організоване залишення місця занять

До 30 с

 У колону по одному

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка № 1. Орієнтовні запитання

«Гетьмани Війська Запорізького»

 

  1. Коли гетьманував Богдан Хмельницький? (у 1648-1657 роках)
  2. Хто був гетьманом Лівобережного Війська Запорізького у 1663-1668 роках? (Іван Брюховецький)
  3. Коли гетьманував Петро Дорошенко? (у1665-1676 роках)
  4. Хто був гетьманом Лівобережного Війська Запорізького у 1669-1672 роках? (Дем’ян Многогрішний)
  5. Коли Іван Самойлович був гетьманом Лівобережного Війська Запорізького? (у 1672-1687 роках)

 

 

Картка № 2. Орієнтовні запитання

«Гетьмани Війська Запорізького»

 

  1. Хто був гетьманом у 1687-1708 роках (Іван Мазепа)
  2. Коли гетьманував Пилип Орлик? (у 1710-1742 роках)
  3. Хто був  гетьманом у 1708-1722 роках? (Іван Скоропадський)
  4. Коли гетьманував Дмитро Вишневецький? (у 1550-1557 роках)
  5. Хто був гетьманом у 1722-1724 роках? (Павло Полуботок)

 

Картка № 3. Орієнтовні запитання «Знавці козацької термінології»

  1. Козаки – вільні озброєні люди, представники військового стану.
  2. Козацька старшина – військовий та адміністративний керівний орган Запорізької Січі, реєстрового козацтва, а також Слобідської України.
  3. Клейноди – відзнака, атрибути та символи військової та цивільної влади й окремих військових і цивільних урядів в Україні у XV – XVIII століттях.
  4. Литаври – військові клейноди, що знаходилися у довбиша.
  5. Військо Запорозьке – військово-політична організація з центром у Запорозькій Січі; державне утворення, що виникло під час повстання Богдана Хмельницького в середині XVII століття на території Середнього Подніпров’я, Полісся, Брацлавщини, Запорожжя.
  6. Слобода – козацька колонія або поселення з власним самоврядуванням, мешканців якого звільняли на деякий час від виконання повинностей.

 

 

 

 

 

Картка № 4. Орієнтовні запитання «Знавці козацької термінології»

 

  1. Пернач або шестопер -  відзнака полковника полку і паланки.
  2. Корогва – військова відзнака, зберігалася у хорунжого.
  3. Булава – відзнака гетьманської влади та кошового отамана на-України, великому Князівстві Литовському, Речі Посполитій, Козацькій державі та інших державних утвореннях на теренах України Січі.
  4. Українська шляхта – вищий суспільно-політичний, привілейований соціальний стан, аристократія в Давній Русі.
  5. Гетьман ( від нім. Hauptmann, польськ. Hetman – начальник)  - назва вищих воєначальників у військово-державних утвореннях Велике князівство Литовське, Річ Посполита та Військо Запорозьке.
  6. Кошовий отаман (кошовий) – виборна службова особа в Запорозькій Січі (XVI-XVIII ст.), яка зосереджувала у своїх руках найвищу військову, адміністративну і судову владу; кошовий очолював Кіш Запорізької Січі

 

docx
Додано
14 січня 2022
Переглядів
210
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку