Інтегрований урок геометрії та інформатики у 8 класі з теми "Площі фігур"

Про матеріал
До уваги пропонується розгорнутий конспект інтегрованого уроку геометрії та інформатики у 8 класі з теми «Площі фігур», розроблений з урахуванням вимог нового Державного стандарту середньої освіти, який передбачає формування в учнів математичної та інформативної компетентності. Додається весь дидактичний супровід уроку.
Перегляд файлу

Завдання 1.

Обчисліть вартість паркету, який потрібно укласти в кімнаті довжиною 4,73 м і шириною 5,94 м, якщо паркетна плита – див. малюнок. Вартість квадратної плитки 0,25 грн., прямокутної – 0,48 грн., паралелограмної – 0,76 грн. Розміри фігур додаються.

   

 

 

 

Завдання 2.

Обчисліть вартість ремонту стелі, якщо 1 кв. м плитки коштує 12 грн. і розміри стелі 4,73м x 5,94м. Довжина сторони квадратної плитки 50 см.

                                  

 

Завдання 3.

Обчисліть вартість шпалер, якими необхідно обклеїти стіни кімнати. Вартість 1 рулону 250 грн., В рулоні 10м, ширина 1,06м. Довжина кімнати 5,94м, ширина 4,73м і висота 2,8м. Крім того, є вікно 2,43м x 1,75м, вхідні двері 2,1м x 1,1м, і батарея розміром 0,5м x 1м.

 

Завдання 4.

Обчисліть вартість матеріалів для фарбування дверей і вікон, якщо двері розміром 2,1 м і 1,1 м, а вікно 2,43 м і 1,75 м, в ньому три скла розміром 1,45 м і 0,55 м. Витрата фарби 180 г / м2, вартість 1 кг - 160 грн.

 

 

Завдання 5.

Обчисліть вартість паркету, який потрібно укласти в кімнаті довжиною 5,94 м і шириною 4,73 м. На вимогу замовника підлога укладається ромбами, діагоналі якого 11 см і 6 см. Вартість однієї ромбовидної плитки 0,42 грн.


Перегляд файлу

Інтегрований урок з математики та інформатики

у 8-му класі з теми «Площі фігур»

Мета уроку:

  •                 закріпити і систематизувати знання, вміння і навички учнів по темі «Площі фігур».
  •                 закріпити навички заповнення і редагування електронних таблиць, роботи з простими формулами;
  •                 показати можливість використання інформаційних технологій при вирішенні задач з інших предметів, зокрема, з геометрії.

 

Завдання уроку:

• Освітні:

  •        перевірка вмінь учнів у вирішенні геометричних задач;
  •        закріплення навичок заповнення і редагування електронних таблиць, роботи з формулами;
  •        формування вміння встановлювати стосунки між предметами за допомогою прикладних програм;
  •        пропедевтика інформаційного моделювання;
  •        застосування отриманих знань на практиці.

• Розвиваючі:

  •        розвиток логічного мислення, вміння робити висновки;
  •        розвиток вміння застосовувати інформаційні технології для оформлення робіт і розв’язування задач відповідно до сучасних вимог.

• Виховні:

  •        виховання інформаційної культури;
  •        стимулювання пізнавальної діяльності постановкою проблемних питань і завдань;
  •        виховання вміння працювати в групі.

 

Цілі уроку:

Учні повинні знати:

  • правила запису формул в MS Excel;
  • формули знаходження площ фігур.

Учні повинні вміти:

  • виконувати завдання на тему «Площі фігур» за допомогою програми MS EXCEL;
  • використовувати потрібні математичні формули для обчислення площ;

 

Тип уроку: інтегрований урок з геометрії та інформатики.

 

Обладнання: інтерактивні картки - завдання, мультимедійна дошка, проектор, комп’ютери, інтернет-ресурс.

 

Методи, прийоми, форми роботи: слово вчителя, інтерактивні вправи - робота в групах, в парах, вправа за готовим рисунком, вправа «Зорові образи», вправа «Закінчи речення», вправа «Хвилинка історії», вправа «І очі скажуть…»ділова гра.

 

 

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент. Забезпечення емоційної готовності до уроку.

Слово вчителя.


Невідомо, хто, коли, але хтось сказав слова, які передаються нам і які ми передаємо вам - нашим нащадкам: «Намагайтеся кожного дня для кожної справи знайти якийсь позитивний початок, оскільки від того настрою,з яким ви вступаєте в новий день, або в якусь справу залежать ваші успіхи, а можливо, і невдачі». Я бажаю вам розпочати урок з гарним настроєм і отримати від нього задоволення і гарні результати. А девізом уроку сьогодні будуть слова Рене Декарта:

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Вправа за готовим рисунком.

Методична ремарка. Вчитель усно за допомогою рисунку на слайді перевіряє разом із учнями задачу математичну на вирізання - розбиття, а потім завдання з інформатики, яке учні висилали на електронну пошту вчителя.

ІІІ. Формулювання мети і задач уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Слово вчителя. (мета)

Діти! Сьогодні ви маєте нагоду показати свої знання щодо такого надзвичайного поняття як площа. Також ми згадаємо формули для обчислення площ фігур та за допомогою мультимедійних технологій розв’яжемо задачі, що пов’язані з цими фігурами. Задачі практичного характеру, життєві задачі. Тож, бажаю вам успіхів та натхнення.

  1. Слово вчителя. (мотивація)

Геометричні фігури ви почали вивчати ще у початкових класах, але кожного навчального року ми повертаємося з вами на уроках геометрії до вивчення все нових і нових властивостей тієї чи іншої фігури. І не сумнівайтеся – повертатимося до них і потім: в 9-му класі, в 11-му класі! Чому так? Бо ці фігури оточують нас усюди! Де ж саме? (відповіді учнів)

 

ІV. Актуалізація

  1. Вправа «Зорові образи»

Методична ремарка

Розв’язування задач за готовими малюнками – на повторення формул площ фігур. На слайдах відображені задачі в рисунках, діти повинні визначити правильно формулу площі даної фігури та обчислити її.

    

  1. Слово вчителя. Аналіз задач.

Перш ніж вирішувати завдання, давайте повторимо основні поняття, які ви повинні знати при роботі в ЕТ.

• Що таке клітинка? Як задати адресу клітинки?

• Як ввести у клітинку формулу?

• Як задати формат клітинки?

              

 

V. Вправа «Хвилинка історії». Вимірювання площ у стародавності (за потребою наприкінці уроку)

  1.               Слово вчителя.

Які ж практичні завдання спонукали вчених на вивчення цих питань?

Похожее изображениеУ стародавньому Єгипті про площі знали дуже багато, тому що багата хліборобська культура, потрібно було зрошувати поля (площі ділянок), будівництво (площі залів і палацових кімнат).

 

  1.               Методична ремарка

Виступ учня із заздалегідь приготованим матеріалом.

Вимірювання площ — одна із найбільш ранніх задач, поставлених життям. Установити точно, коли вперше людині знадобилося визна­чати площу і якої саме фігури, неможливо. У Давньому Єгипті, Вавилоні та Індії люди незалежно одне від одного знаходили способи ви­значення площ. Ще 4000 років тому в Єгипті вміли визначати площу. Вузька смужка землі між Нилом і пустелею була родючою. З кожної її одиниці люди платили податок. Але щорічно ця смужка затоплялася Нилом. Після спаду води треба було відновлювати межі. Необ­хідність швидко й правильно визначати площу була однією з при­чин раннього розвитку геометрії як науки про вимірювання землі.

За допомогою властивостей площ фігур відкриті такі теореми, як теорема Піфагора, площі подібних фігур і ін.

VІ. Фізхвилинка – вправа «І очі скажуть вам…»

VІІ. Закріплення засвоєних навичок і вмінь учнів – ділова гра.

  1.     Слово вчителя.

У нашому сучасному світі площі також займають чимале місце. Сьогодні на уроці ми спробуємо використовувати площі фігур при ремонті приміщень.

Ми пропонуємо вам ділову гру. Ви сьогодні працюєте в ремонтно-будівельній компанії в проектно-розрахунковому відділі. У вашу компанію надійшло замовлення на ремонт приміщення. Необхідно на стіни наклеїти шпалери, вікно і двері пофарбувати, на стелю поклеїти стельову плитку, а на підлогу укласти паркет. (Клієнту можна запропонувати два способи укладання паркету).

  1. Методична ремарка

Кожна група отримує завдання, яке потрібно скачати із сайту вчителя http://garbuzau.ucoz.com і вирішує свої задачі за допомогою електронних таблиць. Результати здаються у розрахунковий відділ, який складає зведену відомість для клієнта. (Завдання 6)

А окремий учень виконує 3 завдання в загальному вигляді - в середовищі програмування. Враховуються розміри кімнати, наявність двері, вікна і батареї.

Завдання 1.

Обчисліть вартість паркету, який потрібно укласти в кімнаті довжиною 4,73 м і шириною 5,94 м, якщо паркетна плита – див. малюнок. Вартість квадратної плитки 0,25 грн., прямокутної – 0,48 грн., паралелограмної – 0,76 грн. Розміри фігур додаються.

   

Завдання 2.

Обчисліть вартість ремонту стелі, якщо 1 кв. м плитки коштує 12 грн. і розміри стелі 4,73м x 5,94м. Довжина сторони квадратної плитки 50 см.

                                  

Завдання 3.

Обчисліть вартість шпалер, якими необхідно обклеїти стіни кімнати. Вартість 1 рулону 250 грн., В рулоні 10м, ширина 1,06м. Довжина кімнати 5,94м, ширина 4,73м і висота 2,8м. Крім того, є вікно 2,43м x 1,75м, вхідні двері 2,1м x 1,1м, і батарея розміром 0,5м x 1м.

Завдання 4.

Обчисліть вартість матеріалів для фарбування дверей і вікон, якщо двері розміром 2,1 м і 1,1 м, а вікно 2,43 м і 1,75 м, в ньому три скла розміром 1,45 м і 0,55 м. Витрата фарби 180 г / м2, вартість 1 кг - 160 грн.

Завдання 5.

Обчисліть вартість паркету, який потрібно укласти в кімнаті довжиною 5,94 м і шириною 4,73 м. На вимогу замовника підлога укладається ромбами, діагоналі якого 11 см і 6 см. Вартість однієї ромбовидної плитки 0,48 грн.


Завдання 6.

Обчислити загальну вартість ремонту.

 

  1.               Робота по групах – за ПК. Розв’язання задач.

Слово вчителя.

Зверніть увагу на одиниці виміру і формати клітинок.

А 3 завдання окремий учень презентує в загальному вигляді - в середовищі програмування. Враховується розміри кімнати, наявність двері, вікна і батареї.

 

VІІІ. Домашнє завдання

Зробити розрахунки для ремонту своєї кімнати (без підлоги).

 

ІХ. Підбиття підсумків уроку

  1.               Методична ремарка

Учитель відзначає роботу найактивніших учнів; підкреслює необхідність чіткого знання формул площ многокутників та прийомів роботи в ЕТ Excel.

  1.               Слово вчителя.

Дорогі діти! Якщо із нашого сьогоднішнього уроку щось вам здалося не зовсім зрозумілим або якщо вам сподобалося те, що ми з вами робили, і ви бажаєте ще раз пройти ці завдання, то ви можете це зробити за вже відомим вам посиланням на мій сайт, у розділі «Каталог файлів». Там же ж можна буде ознайомитися з правильними розв’язками завдань кожної групи і всього класу в цілому.

  1.               Рефлексія. Вправа «Закінчи речення»
  • У мене сьогодні вийшло…
  • Я зміг…
  • Я спробував…
  • Мене здивувало…
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтегрований урок геометрії та інформатики, 8 клас. Площі фігур

Номер слайду 2

«Мало мати хороший розум, важливо вміти застосовувати його»Рене Декарт«Намагайтеся кожного дня для кожної справи знайти якийсь позитивний початок, оскільки від того настрою, з яким ви вступаєте в новий день або в якусь справу, залежать ваші успіхи, а можливо, і невдачі»

Номер слайду 3

Домашнє завдання. S = 10,5*9 – 2*1,5*1,5 – 2*1,5*3 = 81 см2 Вирізання. Розбиття. Перелік

Номер слайду 4

Домашнє завдання. С3/$С$8*100

Номер слайду 5

Площі фігур – навколо нас

Номер слайду 6

Площі фігур

Номер слайду 7

s=a2 Квадратназадааа = 4 см, то S = … 16 см2

Номер слайду 8

Прямокутникназадbаs=a bxа = 4 см, b = 2,1 см, то S = … 8,4 см2

Номер слайду 9

трикутникs=12 a * b  s=12 a * h  s=𝑎234  назада = 6 см, b = 2,2 см, то S = … 6,6 см2

Номер слайду 10

назадтрапеціяs=а+𝑏2h  а = 6 см, b = 10 см, h = 5 cм,то S = … 40 см2

Номер слайду 11

ПАРАЛЕЛОГРАМS=a·hназадаhа = 4 см, h = 3,5 см, то S = … 14 см2

Номер слайду 12

Ромбназадaa. S=2 S=a · hd1·d2had1 = 4 см, d2 = 10 см, то S = … 20 см2

Номер слайду 13

Адреса клітинки

Номер слайду 14

Формули у клітинках

Номер слайду 15

Формат клітинок

Номер слайду 16

Задача 1 Обчисліть вартість паркету, який потрібно укласти в кімнаті довжиною 4,73 м і шириною 5,94 м, якщо паркетна плита – див. малюнок. Вартість квадратної плитки 0,25 грн., прямокутної – 0,48 грн., паралелограмної – 0,76 грн. Розміри фігур додаються.

Номер слайду 17

Задача 2 Обчисліть вартість ремонту стелі, якщо 1 кв. м плитки коштує 12 грн. і розміри стелі 4,73м x 5,94м. Довжина сторони квадратної плитки 50 см.5,94м4,73м

Номер слайду 18

Задача 3 Обчисліть вартість шпалер, якими необхідно обклеїти стіни кімнати. Вартість 1 рулону 250 грн., В рулоні 10 м, ширина 1,06 м. Довжина кімнати 5,94 м, ширина 4,73 м і висота 2,8 м. Крім того, є вікно 2,43 м x 1,75 м , вхідні двері 2,1 м x 1,1 м, і батарея розміром 0,5 м x 1 м.1,1м5,94м4,73м5,94м4,73м2,43м2,1м1,75м

Номер слайду 19

Задача 4 Обчисліть вартість матеріалів для фарбування дверей і вікон, якщо двері розміром 2,1 м і 1,1 м, а вікно 2,43 м і 1,75 м, в ньому три скла розміром 1,45 м і 0,55 м. Витрата фарби 180 г / м2, вартість 1 кг - 160 грн.0,55м1,45м2,43м1,75м1,1м2,1м

Номер слайду 20

Задача 5 Обчисліть вартість паркету, який потрібно укласти в кімнаті довжиною 5,94 м і шириною 4,73 м. На вимогу замовника підлога укладається ромбами, діагоналі якого 11 см і 6 см. Вартість однієї ромбовидної плитки 0,42 грн.

Номер слайду 21

І очі вам скажуть«СПАСИБі»!

Номер слайду 22

style.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrrstyle.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrrstyle.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrrstyle.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrrstyle.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrr

Номер слайду 23

rrrrrstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Домашня робота. Повторити розділ 4

Номер слайду 26

Практична робота

Номер слайду 27

У мене сьогодні вийшло…Я зміг…Я спробував…Мене здивувало…Закінчи речення

Номер слайду 28

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу

Завдання 1.

Обчисліть вартість паркету, який потрібно укласти в кімнаті довжиною 4,73 м і шириною 5,94 м, якщо паркетна плита – див. малюнок. Вартість квадратної плитки 0,25 грн., прямокутної – 0,48 грн., паралелограмної – 0,76 грн. Розміри фігур додаються.

   

 

 

 

Завдання 2.

Обчисліть вартість ремонту стелі, якщо 1 кв. м плитки коштує 12 грн. і розміри стелі 4,73м x 5,94м. Довжина сторони квадратної плитки 50 см.

                                  

 

Завдання 3.

Обчисліть вартість шпалер, якими необхідно обклеїти стіни кімнати. Вартість 1 рулону 250 грн., В рулоні 10м, ширина 1,06м. Довжина кімнати 5,94м, ширина 4,73м і висота 2,8м. Крім того, є вікно 2,43м x 1,75м, вхідні двері 2,1м x 1,1м, і батарея розміром 0,5м x 1м.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 4.

Обчисліть вартість матеріалів для фарбування дверей і вікон, якщо двері розміром 2,1 м і 1,1 м, а вікно 2,43 м і 1,75 м, в ньому три скла розміром 1,45 м і 0,55 м. Витрата фарби 180 г / м2, вартість 1 кг - 160 грн.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 5.

Обчисліть вартість паркету, який потрібно укласти в кімнаті довжиною 5,94 м і шириною 4,73 м. На вимогу замовника підлога укладається ромбами, діагоналі якого 11 см і 6 см. Вартість однієї ромбовидної плитки
0,42 грн.

 

 

     

 

Перегляд файлу

Перегляд файлу

zip
Додано
24 жовтня
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку