Тема уроку:
Поняття площі многокутника. Основні властивості площ. Площа прямокутника.
Мета уроку:
Сформувати поняття плоского многокутника та його площі. Розглянути основні властивості площі.
Показати учням приклади застосування вивченого теоретичного матеріалу в доведенні теореми про площу прямокутника та в розв’язуванні задач. Пригадати поняття одиничного квадрату, одиниць вимірювання площ, формули площі квадрата та прямокутника.
Вивести формулу площі прямокутного трикутника. Вчити аналізувати, виділяти головне, порівнювати, узагальнювати, сприймати та перероблювати нову інформацію, застосовуючи її на практиці, в задачах.
Навчати інтерактивному спілкуванню: постійній активній взаємодії з вчителем та товаришами по класу, співнавчанню та взаємонавчанню.
Формувати комунікативну компетенцію учнів. Виховувати пізнавальний інтерес, культуру спілкування.
Інтерактивні методи: кооперативне навчання, інтерактивна вправа «Навчаючи – учусь»
Обладнання:
Додаток до уроку для учня. Презентація Microsoft PowerPoint. Педагогічний програмний засіб «Геометрія, 8 клас» (ППЗ): розділ 3 урок 28 фрагмент «Площа прямокутника», таблички з формулами прямокутника та прямокутного трикутника, моделі фігур.
Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу.
Хід уроку:
І. Мотивація навчальної діяльності. Перевірка домашнього завдання.
Організаційні питання, щодо початку уроку.
|
Вчитель повідомляє тему уроку, мету. Знайомить учнів з додатком до уроку. На уроці:
|
|
Перед уроком частина дітей записала своє домашнє завдання на дошці.
Перевіряємо домашнє завдання: 1 учень читає по зошиту, клас слідкує за записами на дошці та на екрані. Висвітлюється відповідний слайд, виправляються помилки. Під час такої перевірки домашнього охоплений весь клас. Є можливість перевірити, оцінити роботу та порівняти різні розв’язання. |
|
|
|
Звертається увага на:
Вчитель перевіряє наявність домашньої роботи та якість перевірки. |
|
|
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
|
Динаміка слайдів презентації дозволяє дуже швидко ввести поняття плоского многокутника, сформувавши поняття внутрішньої та зовнішньої області площини, на які розбивається площина побудованим многокутником. Кожен плоский многокутник займає частину площини. Дається поняття площі многокутника, позначення площі.
|
|
Повторення поняття прямокутника та квадрата. Формул площі цих чотирикутників.
Відповідні пам’ятки є в додатку до уроку, що знаходяться на парті у кожного учня.
|
|
Для вимірювання площі використовують одиничний квадрат. Одиничним називають квадрат, довжина сторони якого дорівнює одиниці довжини. Наприклад, 1 квадратний сантиметр - це площа квадрата із стороною 1 см.
|
|
Відповідна пам’ятка також знаходиться в додатку і повторення в класі необхідно провести швидко за допомогою інтерактивної дошки, звернув увагу на одиниці вимірювання площі: ар та гектар. Дані одиниці вимірювання площі використовується для вимірювання площ земельних ділянок. |
ІІI. Подача нового матеріалу. Надання потрібної інформації. Інтерактивна вправа «Навчаючи – учусь» |
|
|
І група «Рівні фігури – рівні площі»:
Висновок:
|
|
|
ІІ група «Сума площ»:
|
Висновок:
|
Основні властивості площ:
|
|
|
Робота з вправою супроводиться обговоренням:
Розглядаючи всі запропоновані варіанти, розглядають заготовлений варіант на слайді. |
ІІІ група «Рівновеликі фігури»: Демонструється гра «Танграм». З частин даного квадрата можна скласти різні фігури, що мають рівні площі.
Висновок:
|
|
|
|
Перегляд фрагменту педагогічного програмного засобу «Геометрія, 8 клас» (ППЗ): розділ 3 урок 28 фрагмент «Площа прямокутника». Прослухавши доведення кожної з теорем, проходить бігле повторення алгоритму доведення. Виправляються помилки. Закріплюються знання формул площ прямокутника та прямокутного трикутника.
|
|
|
|
ІV. Закріплення властивостей площ. Розв’язування вправ. |
|
|
|
|
Розв’язування задач №1 – 2 (Усно) Розв’язування задач №3 – 4 (Письмово в зошиті, на дощці) Проблемне навчання: Задача №5 Розв’язування ускладнюється тим, що тема вивчається до вивчення теореми Піфагора. Спосіб застосування властивостей площ дає можливість імпровізувати, розглянути різні способи розбиття квадрату на частини, є прикрасою уроку! |
|
Після закінчення обговорення розв’язання задач, можна записати домашнє завдання і перейти до підсумків уроку та постановки задач на самонавчання та наступні уроки. |
V. Підсумок уроку |
|
|
В підсумковій частині уроку вчитель надає слово ІV групі. ІV група «Математичні софізми з площами» Повідомляються корисні посилання по вивченню цікавих задач з площами. На прикладі задачі з шестикутниками ставиться проблема для наступного знайомства з використанням властивостей площ. |