Інтегрований урок хімії та біології «Останній герой» 8 кл

Про матеріал
На основі інтеграції знань хімії з біологією розвивати інтерес учнів до природничих наук; формувати вміння робити висновки. Розширювати й поглиблювати уявлення дітей про значення речовин; розвивати уміння робити висновки, логічно мислити. Виховувати бажання розширювати свій кругозір.
Перегляд файлу

     Інтегрований урок хімії та біології «Останній герой» 8 клас

Мета уроку:        Формування ключових компетентностей:

  • Вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності, планувати свої дії, доводити роботу до кінця.
  • Соціальної – продуктивно співпрацювати  в групах;
  • Здоров’язбережувальної – здоровий спосіб життя, дбайливе ставлення до свого здоров’я.
  • Компетентості з ІКТ – вміння використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різноманітною довідковою літературою;
  • Формування предметних компетентностей:
  •               На основі  інтеграції знань хімії з біологією розвивати інтерес учнів до природничих наук формувати  вміння робити висновки. Розширювати й поглиблювати уявлення дітей про значення речовин;  розвивати уміння  робити висновки, логічно мислити.

          виховувати бажання  розширювати свій кругозір.

Тип уроку: інтегрований урок- гра

   Отже, змагатимуться дві команди , чи добре вони знають магічну науку хімію і  цікаву науку біологію ми перевіримо в ході гри, яку проведемо по правилах гри « Останній герой», яку ви бачили по телебаченню.

  Правила гри:

         В нас дві команди ( прайди ) по п’ять осіб.

І команда-

2 команда-

Після кожного випробування, команда шляхом таємного голосування

 « викидає» одного гравця.

       Коли залишається 5 осіб , вони об’єднуються в один прайд, учасник , який перемагає в змаганні одержує тотем, і проти нього голосувати не можна..

      Бажаємо Вам успіху, хай переможе сильніший!

ПЕРШЕ ВИПРОБУВАННЯ

  Хімічна естафета «В світі речовин»

Командам дається завдання написати формули речовин, яка зробить найменше помилок тай перемамагає

  1. Алюміній гідроксид                           7. Чадний газ
  2. Вапняк                                                  8.  Натрій оксид
  3. Кухонна сіль                                        9. Сода
  4. Сірчана кислота                                  10. Натрій карбонат
  5. Хлороводень                                       11. Гашене вапно                                              
  6. Натрій цинкат                                       12. Вуглекислий газ

 Команда , яка дала меншу кількість правильних відповідей голосує, один учасник виходить, залишається-9 учасників

2. ДРУГЕ ВИПРОБУВАННЯ

Ваше завдання відгадати тварину, яка команда перша відповість, тій зараховується відповідь

1. До штату всесвітньо відомого Британського музею офіційно зачислена

 «рота « цих тварин у складі шести  особин. Кожна з них отримує « платню» в 50 фунтів стерлінгів на рік. Щоб їх ніхто не рухав   і всі відвідувачі знали  що ці тварини- службовці музею, їм видають уніформу - на шиї зав’язують жовтий бант. Що це за тварини? ( коти)

2. Суп з якої тварини на новорічному столі , символізує довге життя 

3.Роблячи на зиму запаси, ці тварини відкушують у дощових черв’яків голови, а тіло відносять в окреме місце, що слугує коморою, з якої черви без мозку не розповзаються. У найбільшій з виявлених камер було 1200 черв’яків. Що це за тварини?

4. Закінчіть фразу видатної людини, колишнього прем’єр міністра Великої Британії Вінстона Черчілля : « Дивні істоти ці домашні тварини. Собаки дивляться на нас знизу догори, коти –зверху донизу, і лише ( хто ) як на рівних   ( свині)

5. Кожний Папа Римський на безіменному пальці правої руки носить перстень- печатку із зображенням апостола Петра . Зміст символіки такий: перші букви всіх слів давньогрецької фрази « Ісус Христос, Син Божий, Спаситель.» складаються в одне слово. Яке означає певний клас тварин . Що це за слово?

( Риба, зображення риби символізує самого Христа. Перших віруючих називали « Рибалками» , а місця де збиралися язичники і ставали християнами « Садками для рибок»)

 6.Яка комаха, згідно з фільмом « Парк Юрського періоду « Стівена Спілберга , потрапила в янтарну пастку та стала джерелом ДНК динозавра

 ( Комар)

8. Близько 100 років тому з допомогою цієї комахи  у шведському місті Градембурзі відбулися вибори бургомістра. Претенденти сіли навколо столу, на якому розташували цю комаху, і перемагав  той ,

на чию бороду вона заповзла. Як називається ця комаха?

( Воша)

Та команда , яка  дала меншу кількість відповідей голосує, виходить один учасник, залишається- 8 учасників.

ТРЕТЄ ВИПРОБУВАННЯ

У рудні 2008 року 63 Генеральна Асамблея Об’єднаних Націй прийняла резолюцію, яка проголошує 2011 рік Міжнародним роком хімії. Учням шкіл усього світу буде запропоновано провести вивчення одного з найбільш критичних ресурсів Землі-води. Щороку 22 березня відзначається Всесвітній день води.  В цьому випробуванні ми перевіримо , який багаж знань ви  маєте  про воду.

   Так чи ні? ( команди пишуть на листках відповіді і показують по команді вчителеві)

  1. Якби висота земної кори була всюди однакова, наша планета вкрилася шаром води заввишки 240 м. ( ні, 2400м.)
  2. Звук у воді поширюється у три рази швидше ніж у повітрі

 ( ні, у 5 раз швидше)

3.Людина може прожити без води 5 днів (так)

4.Лужні метали під час взаємодії з водою утворюють лише луги

( ні, і виділяють водень)

5.Цінні породи дерев сушать у воді(так, пропускаючи через воду електричний струм)

6..При взаємодії сульфур (VІ) з водою утворюється сульфітна   кислота (ні, сульфатна)

7.У Києві працює музей води(так)

8.Освячена на різдво вода вважалася особливо цілющою (ні, на Водохреща)

Команда, яка дала менше правильних відповідей голосує, залишається  7 учасників.

ЧЕТВЕРТЕ ВИПРОБУВАННЯ

Для цього випробування запрошується дві дівчини , ваше завдання  вийняти з ємкостей частини слова, хто перший складе слово той і перемагає ( ємкості заповнені живими істотами)  Прайд, учасниця, якого  склала слово другою, голосує,залишається 6 учасників)

 П’ЯТЕ ВИПРОБУВАННЯ

 БІЛА ВОРОНА

В ряду запропонованих речовин , рослин, тварин вказати зайву, і пояснити, чому ( витягують  карточку, спочатку пишуть на листку , а потім показують вчителеві)

1. Грицики, редька, капуста, нарцис, ріпак

  ( Родина Капустяні , зайва – нарцис з лілійних)

 2.Сірчана кислота, сульфідна, нітратна, фосфатна

          ( Сульфідна кислота- безкиснева)

  3.      Амеба, інфузорія, гідра, євглена зелена

( гідра належить до кишковопорожнних, інші до найпростіших)

4.Сульфатна кислота, оцтова, карбонатна, фосфатна.

( оцтова належить до органічних кислот)

Прайд, який програв , голосує, залишається 5 учасників, які об’єднуються в один прайд. Кожен буде змагатися сам за себе.

 ШОСТЕ  ВИПРОБУВАННЯ.

ЧОРНА СКРИНЬКА

1.Вона- паливо в безлісих районах і сировина для добування поташу, її попіл виявився чудовим добривом. Окрім того вона сировина для хімічної промисловості: зі стебел і насіння добувають спирти, ацетон та інші продукти, а з них- штучний шовк, ізоляційні прокладки й інші вироби. Примочки із цієї рослини у вигляді екстракту , таблеток, порошку застосовують для лікування багатьох захворювань, вони містять вітамін К

 Хімічний аналіз стебел показав, що в них міститься 34, 14% целюлози, яку застосовують у паперовій промисловості. Колір насіння гібридних сортів може бути від білого до темно- синього

( качан  кукурудзи)

2.Давні єгиптяни називали його ваопере , що означало « народжений на небі». Вироби з нього цінувалися  дорожче за золото. Тільки дуже багаті люди могли мати прикраси з цього металу» ( залізо)

3.Слов’яни називали цю рослину деревом п’яти справ: хворобу зцілювати, оселю освітлювати,чистоти дотримувати, лемент заспокоювати, спрагу вгамовувати. ( береза)

4.У Китаї виготовляли з цієї речовини гроші з гербом імператора, у Стародавньому Римі легіонерам платили цією речовиною., колись у Голандії існувала найтяжча кара: винуватцям не давали цієї речовини.

 Середній європеєць споживає 15 г. цієї речовини на добу, а японець 60 г., саме у них високий рівень гіпертонії ( кухонна сіль).

5.Давні єгиптяни вважали цю рослину божественною. Афінський полководець Іфікрат одержав бочку цієї рослини як подарунок на весілля  Що це за рослина ?( цибуля)

 Учасник , який дав найбільше правильних відповідей одержує тотем, проти нього не голосують, після голосування залишається 4 учасника. СЬОМЕ ВИПРОБУВАННЯ.

 РОЗРАХУНКОВЕ

Це статистичний конкурс, я буду читати твердження, ви на листках пишете відповідь, хто точніше дасть відповідь той і перемагає.

  1. Скільки років найбільше живе заєць (7)
  2.  Скільки відсотків води містять очі людини? ( 99%)
  3. Яку кількість яєць відкладає кімнатна муха за одну кладку  ( 150)
  4.  Скільки відсотків кисню міститься у повітрі? ( 21%)
  5.  Скільки років прожив Д.І. Мендєлєєв.?
  6. У 1976 році була заснована Червона книга України, скільки видів птахів до неї було занесено? ( 286)
  7. Скільки процентів йоду випаровується під час варіння м’яса( 48)
  8. Скільки хімічних реакцій може водночас протікати в одній клітині людини?

 ( близько 2 тисячі)

Учасник , який дав найбільше правильних відповідей одержує тотем, після голосування залишається 3 учасника

 ВОСЬМЕ ВИПРОБУВАННЯ

  ХІМІЧНІ РЕАКЦІЇ

Учасникам дають картки, на яких написані частини реакцій. Завдання: скласти ці частини так, щоб здійснювалися хімічні реакції. Той учасник, який зробить це першим перемагає і одержує тотем.

 Голосують, залишається 2 учасника

ДЕВ’ЯТЕ ВИПРОБУВАННЯ

БЛІЦ-ТУРНІР

  1. Який хімічний елемент називають елементом життя і мислення

 ( Фосфор)

  1. Тип реакції з металами ( заміщення)
  2. Що спільного між хлором і хлорофілом ( зелений колір)
  3. Найлегший газ ( водень)
  4. Найважча рідина ( ртуть)
  5. Сполука, що може перебувати в трьох агрегатних станах ( вода)
  6. Хімічний елемент, який був раніше відкритий на Сонці, ніж на Землі

( Гелій)

  1. Речовини, які використовують для визначення кислот і лугів

 ( індикатори)

  1. Який елемент був відкритий з допомогою кота ( йод)
  2.  Сполуки, які проявляють основні і кислотні властивості (амфотерні)

Титул « Останнього героя» одержує учасник , який дав більше правильних відповідей.

 Підсумок. Оцінювання учнів

Інтерактивнва вправа «Мікрофон»

Домашнє завдання

chemistry-5

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
8 лютого 2020
Переглядів
525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку