Інтегрований урок хімії та німецької мови на тему: «Застосування сполук неметалічних елементів. Поняття про адсорбцію».

Про матеріал

Під час інтегрованого уроку зреалізовано міжпредметну інтеграцію хімії з німецькою мовою, історією, біологією, психологією, основами медичних знань на прикладі вивчення застосування неметалічних елементів та їх сполук у інтерактивному музеї «Таємна аптека» м.Львова

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтегрований музейний урок з хімії та німецької мови у 10 класі на тему: «Застосування сполук неметалічних елементів. Поняття про адсорбцію».

Номер слайду 2

Цілі уроку: Організувати діяльність учнів з вивчення галузей застосування неметалічних елементів та їх сполук, біологічного значення елементів-неметалів в організмі людини, узагальнити, систематизувати та розширити знання учнів про неметали (хімія). Ознайомити учнів з деякими історичними фактами розвитку медицини м. Львова та особливостями професії фармацевта. Дізнатися про видатних вчених-аптекарів та їх хімічні відкриття, пов‘язані з неметалами. Пояснити суть адсорбції на прикладі активованого вугілля, показати його практичне застосування. Здобути практичні навички під час проведення хімічного експерименту з використанням ліків домашньої аптечки. Узагальнити й систематизувати поняття до теми «Професії», повторити вживання прикметників та дієслів (німецька мова).

Номер слайду 3

Завдання уроку: Підвести учнів до розуміння значення неметалів та їх сполук для життя і здоров‘я людини. Розвивати вміння аналізувати ситуації, робити висновки, вчити міркувати, розвивати критичне мислення. Розвивати вміння працювати в групі, виявляти комунікативні здібності. Сприяти формуванню творчого підходу до розв'язування проблемних ситуацій. Формувати ціннісне ставлення до свого здоров'я.

Номер слайду 4

Тип уроку: інтегрований урок у музеї Форма проведення: урок – змагання Місце проведення: інтерактивний музей «Таємна аптека» м. Львова

Номер слайду 5

Поділ на групи Здійсніть поділ на 4 групи та дайте назву

Номер слайду 6

Конкурс ІСТОРИЧНИЙ

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Конкурс ХІМІЧНІ ВІДКРИТТЯ

Номер слайду 19

народився в 1604 р. у Германії алхімік - аптекар Перегонкою суміші селітри з  сірчаною кислотою отримав чисту азотну кислоту, а нагріванням кухонної солі з сірчаною кислотою — чисту соляну кислоту і сульфат натрію, так звану глауб ? ерову сіль (1648) (сам ? назвав її «чудовою сіллю» -sal mirabile). Димна соляна кислота довгий час називалася (acidum sails fumans Glauberi). Велике практичне значення отримало відкрита Глаубе ? ром реакція взаємодії поташу з азотною кислотою з утворенням чистої калійної селітри.

Номер слайду 20

Отримав хлор дією соляної кислоти на піролюзит при нагріванні, 1774 рік. Відкрив тетрафторид кремнію (1771), ряд кислот: винну (1769), кремнійфтористоводневу та плавикову(1771), миш'якову кислоту (1775), щавлеву (1776), молочну (1780), синильну(1782),  лимонну (1784) та ін. У 1769 розробив спосіб виробництва фосфору з попелу, що утворюється при випаленні кісток. Виявив здатність свіжопрожареного деревного вугілля поглинати гази (1777). У праці «Хімічний трактат про повітря і вогонь» ? описав отримання та властивості «вогняного повітря» і зазначив, що атмосферне повітря складається з двох «видів повітря»: «вогняного» — кисню і «флогістірованного» — азоту. За освітою і фахом — фармацевт. Працював в аптеках різних міст Швеції, де і проводив хімічні дослідження з 1757 року.

Номер слайду 21

Він почав з вивчення фармацевтики, далі працював в лабораторіях Фремі в Осері, де Фуркруа, Тенара та Сегена. У лабораторії Сегена у 1802 році досліджував опіум і вперше знайшов морфін. Пізніше , працюючи на заводі з виробництва селітри, зауважив, що котли, в яких готувався азотнокислий кальцій (у той час — із золи морських водоростей), швидко роз'їдаються. Дослідивши причину цього, відкрив йод у 1811 році шляхом перегонки розчинів від азотнокислого кальцію з сірчаною кислотою. Тільки у 1813 р. Ж.-Л. Гей-Люссак та Гемфрі Деві детально вивчили цей елемент і дали йому сучасну назву. Вони назвали елемент за фарбою його парів від грец. ιώδης - iodes — фіолетовий.  ? Французький хімік

Номер слайду 22

німецький аптекар, лікар та алхімік, народився і жив в Гамбурзі ? подібно до інших алхіміків, намагався відшукати філософський камінь, натомість отримав речовину, що світиться.Бра ? нд назвав цю речовину лат. phosphorus mirabilis («чудотворний носій світла»). Відкриття фосфору стало першим відкриттям нового хімічного елемента з часів античності. Зазнавши невдачі в спробах отримати золото за допомогою відкритого елемента, він розпочав торгівлю фосфором, а потім продав і сам секрет Ґотфріду Ляйбніцу. Помер у 1692 році.

Номер слайду 23

Конкурс ХІМІЧНИЙ

Номер слайду 24

Завдання для груп Складіть рівняння реакцій за поданою схемою: S → H₂S → SO2 → SO3 → H2SO4 → MgSO4 2. Mg3P2 ← P → P2O5 → H3PO4 → Na3PO4 → Ag3PO4 3. C → CO → CO2 → Na2CO₃ → CaCO₃ → CaCI2 4. N2 → NH3 → NO → NO2 → HNO₃ → K NO₃

Номер слайду 25

Індивідуальне задання Назва речовини Хімічна формула А. амоній сульфат 1. KCl Б. амоній нітрат 2. (NH4)2 SO4 В. калій хлорид 3. K2SO4 Г. калій нітрат 4. NH4 NO3 5. KNO3 Назва речовини Хімічна формула А. амоніак 1. HCl Б. хлоридна кислота 2. CaSiO3 В. магній карбонат 3. HBr Г. кальцій силікат 4. MgCO3 5. NH3

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Конкурс ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИЙ

Номер слайду 28

Багато давніх аптекарів отруїлися, травмувалися, загинули, бо не дотримувалися правил техніки безпеки приготування ліків. Тому, перед початком виконання лабораторного досліду проведемо інструктаж з БЖД та повторимо правила техніки безпеки під час проведення хімічного експерименту.

Номер слайду 29

Конкурс Іноземний РЕЦЕПТ

Номер слайду 30

Завдання для груп Відтворіть стародавній рецепт, знайдений у підземеллі аптеки за допомогою слів-підказок Rp.: Ac. nicotinici 0,05 Sacchari lactis 0,2 M.f.pulv. D.t.d. N 10 S. Приймати по 1 порошку 2 рази на день після їди. Rp.: Hb. Hyperici hb. Centaurei aa 50,0 flores Arnicae 20,0 M. f. species D. S. 1 ст. ложку збору залити 200 мл окропу, настояти 45 хв. Приймати по 1 ст. ложці настою 3 рази на день.

Номер слайду 31

Конкурс Перша допомога

Номер слайду 32

Завдання для груп Запропонувати засоби для надання першої медичної допомоги у випадках: → отруєння; → обробці ран; → втраті свідомості; → різкому підвищенні тиску. Засоби повинні містити неметалічні елементи та їх сполуки.

Номер слайду 33

Фізіологічний розчин – 0,9% -ий водний розчин натрій хлориду Використовується в стаціонарах для заповнення рідини при зневодненні. Але застосовувати його можна і в домашніх умовах. Фізрозчин має антимікробні властивості, а тому широко використовується для лікування простудних захворювань.

Номер слайду 34

Розчин глюкози Показання до застосування 5%-ного водного розчину глюкози: раптове зниження рівня цукру (гіпоглікемія); різноманітні інфекційні захворювання, що пригнічують імунітет ; патології печінки; набряки легенів; після сильних крововтрат; стан шоку; стан колапсу (зміна (падіння) артеріального тиску). Rp.: Sol. Glucosi 5 % 500 ml Sterilisetur! D. S. Ввести у вену краплинно 500 мл розчину.

Номер слайду 35

Магнезія Магнезією називають різні хімічні сполуки, в основному солі, на основі магнію. Але найчастіше термін "магнезія" застосовується до сульфату магнію. Інакше він також називається англійською сіллю. У медицині використовується 25%-ий водний розчин при лікуванні ожиріння та закрепів як проносний засіб. Рецепт: Rp.: Sol. Magnesii sulfatis 25% 10,0 

Номер слайду 36

Конкурс Професія

Номер слайду 37

Завдання для груп Знайти відповідність Професія: Аптекар Фармацевт Лікар Хімік Прикметник/ дієслово 1. 2. 3. 4.

Номер слайду 38

Конкурс Психологічний

Номер слайду 39

Творче завдання CuSO₄Ч 5 H₂O NH₃ I₂ AgNO₃ Na₂CO₃ S Ca SO₄Ч2 H₂O H₂O₂ MgSO₄Ч7 H₂O KI H₃BO₃ O₂ N₂O C Na₂SO₄Ч10 H₂O HCl

Номер слайду 40

Конкурс Біологічний

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Завдання для груп Елемент-неметал Сульфур S Фосфор P Хлор CL Йод I Силіцій Si Селен Se Флуор F Роль для організму людини 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.

Номер слайду 43

Рефлексія Чи цікаво вам було сьогодні на уроці у музеї? Що найбільше сподобалось? Хто з вас у майбутньому хотів би стати аптекарем чи фармацевтом? Які питання викликали у вас труднощі? У яких ще музеях вам було би цікаво вивчати хімію?

Номер слайду 44

Дякуємо за увагу! Вчитель хімії Олена Вербинська, вчитель німецької мови Наталія Галабурда.

ppt
Додано
24 березня 2018
Переглядів
1560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку