Розробка Уроку на тему: "Солі амонію"

Про матеріал

Використання інтерактивних коперативних технологій. Група ліцеїстів ділиться на декілька малих підгруп, які експериментально, самостійно доводять властивості солей амонію. Використовують презентацію, хімікати, підручник для вивчення теми.

Перегляд файлу

 

Комунальний заклад

“Луганський обласний ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою “Кадетський корпус імені Молодої гвардії””

 

 

 

 

 

Розробка уроку

на тему:

 

 

 

«Солі амонію»

 

 

 

 

 

Підготувала

викладач

хімії, біології

вищої категорії

Нітченко С.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Кремінна

2018 р.

Тема уроку: Солі амонію.

 

Мета уроку.

Вивчити склад, будову, властивості і застосування солей амонію.

Розвивати вміння експерементувати, вспівставляти, аналізувати розглянуте.

Сформувати навички  самостійно доводити  загальні властивості солей на прикладі солей амонію, уміти записувати рівняння хімічних реакцій в молекулярному, іонному і окислювально-відновному виді.

Закріпити практичні навички по виконанню хімічного експерименту, дотримуючись правил техніки безпеки; виховувати  інтерес до вивчення  вжиткової хімії.

 

Тип уроку : урок вивчення  нових знань.

 

Методи: кооперативна інтерактивна технологія, проведення лабораторної роботи, робота за інструктивними картками, репродуктивна бесіда, самостійна робота,  випереджаюче  завдання.

 

Обладнання: 15 штативів з 30 пробірками, 15 пальників, 15 пробиркоутримувачів, 15 лакмусових папірців, реактиви, інструктивні картки різного кольору, презентація,  стенд з ТБ, кольорові картки для рефлексії.

 

Хід уроку

 І. Актуалізація опорних знань. (репродуктивна бесіда) - 7′

а) Що називається сіллю?

б) Назвіть фізичні властивості солей?

в) Назвіть хімічні властивості солей? Перерахуйте речовини, з якими реагують солі?

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності - 2′

1. Повідомлення теми уроку, визначення завдань уроку і очікуваних результатів.  (Слайд № 1,2)

 

2. Створення  позитивного  емоційного настрою: споглядання на квадрат  зеленого кольору.

 

ІІІ. Формування і докази хімічних, фізичних властивостей солей амонію, проведення лабораторного досвіду, рішення завдань (кооперативна  інтерактивна технологія) - 27

 

1. Робота в групах за кольоровими картками -  самостійне добування знань.

2. Дослідження солей амонію та доведення  генетичного ланцюга.

        

 

 

 

І група - Червона картка

 

Завдання:

Склад і будова солей амонію.

 

NH4ОН 

 

NH4CI  амоній хлорид

 

(NH4)2 SO4  амоній сульфат

 

а) Складіть формули можливих солей амонію, утворених хлоридною, карбонатною, сульфатною, фосфатною і нітратною кислотами, назвіть їх.

 

NH ,    CI- ,     CO3,      S,      SO4 ,    NO3

 

б) Сформулюйте визначення солей амонію.

 

Максимальна кількість балів - 7.                           (Слайд № 3,4,5,6)

 

 

 

ІІ-а група Блакитна картка

 

Завдання: Фізичні властивості солей амонію.

 

Прочитати і дати характеристику солям амонію.

Солі амонію є кристалічними речовинами. Солі амонію зазвичай добре розчинні  у воді і сильно диссоційовані. Зазвичай вони безбарвні, але  забарвлення деяких, наприклад, амоній дихромату (NH4)2 Cr2O7 має оранжевий колір . кілька солей амонію за слабкого нагрівання плавиться (амоній нітрат NH4NO3 – за температури 1700С), а більшість -  розкладається ще до плавлення.

 

Солі (NH4 )2 CO3  и  (NH4)2  S,  утворені сильною основою і слабкою кислотою, даватимуть лужну реакцію в розчині. Солі, утворені сильною основою і сильною кислотою, наприклад NH4 CI  и   (NH4 )2 SO4 мають  нейтральну реакцію. Усі солі амонію проявляють загальні властивості солей.

 

Які загальні хімічні властивості проявляють неорганічні солі? Складіть загальну схему

 

 (Слайд № 7, 8, 9)

 

 

 

 

Відповідь:

 

+ Н2 О          Дисоціація

 

 

 

+ акт. Ме          + кислота

 

 

 сіль +         + луг

 

Максимальна кількість балів - 8

 

 

 

 

ІІІ- а група Зелена картка

 

 Завдання. Допишіть молекулярні, а потім складіть іонні повні і скорочені рівняння. Зробіть висновок: З якими ж речовинами реагують солі амонію?

1. Це сильні електроліти, у водному розчині диссоціюють на іони:

 

(NH4)2 SO4                ………….. + ……………….

 

2. Реагують з кислотами:

 

(NH4)2 CO3   + 2HCI              ……..+ ………..      +  ………

 

3. Реагують з іншими солями:

 

NH4CI + AgNО3               ………....+ …………..

 

4. Реагують з лугами:

 

NH4CI   +  NaOH             …….. + ……… +………

 

Максимальна кількість балів – 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІУ- а група Жовта картка

 

Завдання: Отримання солей амонію.

Дописати хімічні рівняння:

 

1. При взаємодії амоніаку з кислотами:

 

NH3    + HNO3              ………

 

2. При взаємодії амоніачної  води з кислотами:

 

NH4 OH   +  HCI           …… + …….. 

 

Максимальна кількість балів – 8

 

3. Звіт груп  про  виконані завдання.

 

4. Повторення правил ТБ при  проведенні експерименту.

5. Эксперименстальная колективна робота - проведення лабораторного досвіду за  білими картками.

 

 (Слайд № 12,13)

 

Робота всієї групи (запис у лабораторні зошити)

 

Лабораторний досвід №3

 

Тема:  Виявлення іонів амонію в розчині. Якісна реакція на  іон-амонію.

 Мета: Навчитися визначати іони амонію в розчині.

Обладнання та реактиви: Штатив з пробірками, пальник, лакмус, пробиркоутримувач, розчини амонію сульфату (NH4)2SO4     і натрію гідроксиду NаOH

(Слайд № 10, 11)

 

 Завдання: Виконайте дослід та оформіть  звіт, заповнюючи таблицю.

 

Максимальна кількість балів -  7-10.

 

Хід роботи

Мої спостереження

Рівняння реакцій

Висновки

Налийте в пробірку 2 мл розчину амонію сульфату і підлийте такий же об'єм розчину натрій гідроксиду. Підігрійте рідину в пробірці і обережно понюхайте розчин. Піднесіть до отвору пробірки вологий лакмусовий папір

 

 

 

Запишіть рівняння реакцій в молекулярному, повному і скороченій іонній формі.

Який якісний реактив на іони амонія?

 

7. Підведення підсумки роботи -  взаємоперевірка.

 

  1.   Випереджаюче завдання.  Повідомлення учня з застосуванням  мультимедійної технології на тему «Застосування  солей амонію».

(Слайд № 14)

 

ІУ. Рефлексія.  Визначення зміни настрою учнів за допомогою кольорових карток:  - 9

Червоний колір -  погіршився

Жовтий -  задовільний

Синій -  нейтральний

Зелений -  покращився

Підведення підсумків, оцінювання результатів уроку. (Слайд № 15)

         

Домашнє завдання.

§ 6 Підручник  Хімія 10 кл. П.П. Попель , Л.С. Крикля.

doc
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
Додано
25 березня 2018
Переглядів
951
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку