Інтегрований урок хімії та основ здоров’я
Тема. Ми – те, що ми їмо
Мета:
Обладнання: аркуші картону, маркери, скотч, ножеці, мультимедійний проектор, комп’ютери.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
Учитель. Доброго дня, діти! Сьогодні під час заняття ми з вами вирушимо в цікаву подорож. А щоб вона була саме такою і ви впевнено почувалися, це заняття потрібно звільнити від страху: ніхто нікого й нічого не боїться, ніхто нікого не лякає, на занятті в нас має панувати атмосфера абсолютної довіри.
Давайте один одному всміхнемось
Й натхнення з усмішки зачерпнемо,
Із настроєм почнемо працювати
Та перешкоди будь-які долати!
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Учитель висловлює сподівання, що тепер учні зможуть швидко й правильно дати правильні відповіді на запропоновані питання.
Учитель. До машин належать і автомобілі. А чи може автомобіль зрушити з місця без палива? (Ні)
Правильне харчування — перший ключ до здоров’я і доброго самопочуття, без яких важко досягнути максимальної працездатності.
Давньогрецькому філософу Сократу належить вислів: «Ми живемо не для того, щоб їсти, а їмо для того, щоб жити».
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель
Аби своє життя розумно проживати,
Слід два важливі правила постійно пам’ятати:
Ніж їсти, що завгодно, побудь голодним ти,
Ніж бути з кепським другом, побудь на самоті.
Омар Хайям
харчування?
На цьому уроці ми з вами впевнимося, що якість життя можливо покращити завдяки правильному харчуванню. Рушаймо в подорож країною Victus. Ця країна розташована зовсім недалечко, а її мешканців ми зустрічаємо повсякчас. Вони допомагають кожному мати гарне самопочуття, бути бадьорим та енергійним, тобто бути здоровим. Але, якщо неправильно з ними поводитись, то вони можуть нашкодити організмові й навіть викликати хвороби. Що ж це
за загадкова країна? Відповідь криється у її назві: Victus. у перекладі з латинської — «продукти харчування».
Тема уроку — «Ми — те, що ми їмо.
Поль Брегг».
То ж наш девіз життя:
«Перш ніж за стіл мені сісти
Я подумаю, що краще їсти».
VІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Учитель. Кожен живий організм у процесі життєдіяльності безперервно витрачає речовини, які входять до його складу. Значна частина цих речовин «спалюється» (окислюється) в організмі, внаслідок чого вивільняється енергія. Цю енергію організм використовує для підтримки постійної температури тіла, для забезпечення нормальної діяльності внутрішніх органів (серця, дихального апарату, органів кровообігу, нервової системи і так далі), і особливо для виконання фізичної роботи.
Енергія виробляється організмом людини із їжі. Дитячий організм відрізняється від дорослого швидким розвитком, формуванням органів та систем. Цими фізіологічними особливостями викликані потреби дітей у поживних речовинах та енергії. У свою чергу, високі потреби в поживних речовинах та енергії на одиницю маси тіла дітей потребують правильного добору харчових продуктів та їх співвідношення.
Наша їжа містить основні харчові речовини: білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини та воду
1.Знайомство
Учасникам пропонується назвати своє ім’я та продовжити фразу «Якби я був (ла) стравою, то якою…?»
2. Виконання інтерактивних вправ за посиланням
https://learningapps.org/display?v=paifeb5uc21
3. Пісня про хімічні елементи
Пісня про хімічні елементи на мотив
Queen – We Will Rock You
І
Гідроген, Гелій, Літій, Берилій, Бор, Карбон, Нітроген, Неон, Натрій, Магній, Алюміній, Силіцій, Фосфос, Сульфур, Хлор, Аргон
Калій, Кальцій, Скандій
ІІ
Гідроген, Гелій, Літій, Берилій, Бор, Карбон, Оксиген, Флуор, Натрій, Магній, Алюміній, Силіцій, Фосфос, Сульфур, Хлор, Аргон
Калій, Кальцій, Скандій
4.Інформаційне повідомлення перегляд фільму «Тарілка здорового харчування»
5. Робота з кубиком Блума
Учасники тренінгу об’єднані у три групи . Відповідями на запитання будуть формули хімічних речовин. Які кожна група повинна скласти, тобто стати у правильному порядку. Тренер роздає карточки з хімічними елементами та індексами.
Учасники об’єднуються у три групи сніданок, обід , вечеря, займають свої місця за столами. З надрукованого переліку продуктів треба «приготувати страви» які на вашу думку є корисними і найкраще поповнюють енергетичний баланс саме в цей конкретний період доби. Кожна група презентує свої тарілки, обґрунтовуючи відповідь.
7.Вправа-експеримент «Простирадло».
Мета: за допомогою білого аркуша продемонструвати, наскільки небезпечним є недбале ставлення до свого здоров’я.
Лист ватману, по якому по черзі проходять всі бажаючі, залишаючи сліди. Питання: що сталося із простирадлом? А що станеться із нашим здоров’ям, якщо ми не подбаємо про нього?
V.Підсумок
Пам'ятайте:
Життя людині дається тільки раз!
І воно не таке просте, як здається.
Кожен сам прокладає дорогу в майбутнє,
тому пам’ятайте:
Ваше життя, здоров’я
залежить від ваших обдуманих вчинків