Інтегрований урок хімії та основ здоров’я "Харчування і здоров'я. (Ми – те, що ми їмо)"

Про матеріал
Інтегрований урок хімії та основ здоров’я "Харчування і здоров'я. (Ми – те, що ми їмо)"
Перегляд файлу

Інтегрований урок хімії та основ здоров’я

  Тема.  Ми – те, що ми їмо

 Мета:

  • навчальна: забезпечити засвоєння учнями поняття «продукти хар­чування», відомостей про основні складові харчових продуктів, їхнє значення для організму людини та джерела білків, жирів, вуглеводів, мінеральних солей, вітамінів; формувати уміння обирати продукти для повноцінного харчування, навичок систематизації та аналізу навчаль­ного матеріалу;
  • розвивальна: сприяти розвиткові інтересу учнів до процесу набут­тя знань та установлення основних критеріїв раціонального хар­чування;
  • виховна: виховувати культуру споживання їжі, формувати особисту позицію з питання раціонального харчування.

 

Обладнання: аркуші картону, маркери, скотч, ножеці, мультимедійний проектор, комп’ютери.

Тип уроку: засвоєння нових знань

                                       Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  • Перевірка наявності учнів; підготовленості їх до уроку, наяв­ності робочого одягу.
  • Створення позитивного емоційного настрою учнів.

Учитель. Доброго дня, діти! Сьогодні під час заняття ми з вами вирушимо в цікаву подорож. А щоб вона була саме такою і ви впев­нено почувалися, це заняття потрібно звільнити від страху: ніхто нікого й нічого не боїться, ніхто нікого не лякає, на занятті в нас має панувати атмосфера абсолютної довіри.

Давайте один одному всміхнемось

Й натхнення з усмішки зачерпнемо,

Із настроєм почнемо працювати

Та перешкоди будь-які долати!

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Учитель висловлює сподівання, що тепер учні зможуть швидко й правильно дати правильні відповіді на запропоновані питання.

  •           Кінь сталевий вівса не просить, але оре і косить. (Трактор)
  •           Замість тисячі лопат я один копати рад. (Екскаватор)
  •           Воду качає, город поливає. (Насос)
  •           Всю білизну позбирала та старанно відіпрала. (Пральна машина)
  •           Сміття все попідбирає й порошинки позбирає. (Пилосос)
  •           Що спільного між цими предметами? (Це різноманітні машини)

Учитель. До машин належать і автомобілі. А чи може автомо­біль зрушити з місця без палива? (Ні)

  •   Так само і людина. Щоб зростати, бігати, вчитися, працюва­ти, гратися, необхідна енергія. Звідки вона береться?

Правильне харчування — перший ключ до здоров’я і добро­го самопочуття, без яких важко досягнути максимальної праце­здатності.

Давньогрецькому філософу Сократу належить вислів: «Ми жи­вемо не для того, щоб їсти, а їмо для того, щоб жити».

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель

Аби своє життя розумно проживати,

Слід два важливі правила постійно пам’ятати:

Ніж їсти, що завгодно, побудь голодним ти,

Ніж бути з кепським другом, побудь на самоті.

Омар Хайям

  •           На вашу думку, чому славетний Омар Хайям звертав увагу на

харчування?

На цьому уроці ми з вами впевнимося, що якість життя можли­во покращити завдяки правильному харчуванню. Рушаймо в по­дорож країною Victus. Ця країна розташована зовсім недалечко, а її мешканців ми зустрічаємо повсякчас. Вони допомагають кожному мати гарне самопочуття, бути бадьорим та енергійним, тобто бути здоровим. Але, якщо неправильно з ними поводитись, то вони мо­жуть нашкодити організмові й навіть викликати хвороби. Що ж це

за загадкова країна? Відповідь криється у її назві: Victus. у перекладі з латинської — «продукти харчування».

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

Тема уроку — «Ми — те, що ми їмо.

Поль Брегг».

 То ж наш девіз життя:

«Перш ніж за стіл мені сісти

 Я подумаю, що краще їсти».

VІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель. Кожен живий організм у процесі життєдіяльності безперервно витрачає речовини, які входять до його складу. Значна частина цих речовин «спалюється» (окислюється) в організмі, вна­слідок чого вивільняється енергія. Цю енергію організм викорис­товує для підтримки постійної температури тіла, для забезпечення нормальної діяльності внутрішніх органів (серця, дихального апа­рату, органів кровообігу, нервової системи і так далі), і особливо для виконання фізичної роботи.

Енергія виробляється організмом людини із їжі. Дитячий орга­нізм відрізняється від дорослого швидким розвитком, формуванням органів та систем. Цими фізіологічними особливостями викликані потреби дітей у поживних речовинах та енергії. У свою чергу, висо­кі потреби в поживних речовинах та енергії на одиницю маси тіла дітей потребують правильного добору харчових продуктів та їх спів­відношення.

  •         Як же правильно добирати продукти?

Наша їжа містить основні харчові речовини: білки, жири, вугле­води, вітаміни, мінеральні речовини та воду

 

 1.Знайомство

Учасникам  пропонується  назвати своє ім’я та  продовжити фразу «Якби я був (ла) стравою, то якою…?»

 2. Виконання інтерактивних вправ за посиланням

https://learningapps.org/display?v=paifeb5uc21

 3. Пісня про хімічні елементи

Пісня про хімічні елементи на мотив

Queen – We Will Rock You

І

Гідроген,  Гелій, Літій, Берилій, Бор, Карбон, Нітроген, Неон, Натрій, Магній, Алюміній, Силіцій, Фосфос, Сульфур, Хлор, Аргон

Калій, Кальцій, Скандій

ІІ

Гідроген,  Гелій, Літій, Берилій, Бор, Карбон, Оксиген, Флуор, Натрій, Магній, Алюміній, Силіцій, Фосфос, Сульфур, Хлор, Аргон

Калій, Кальцій, Скандій

 

 4.Інформаційне повідомлення перегляд фільму «Тарілка здорового харчування»

https://www.youtube.com/watch?v=bdEaAP7vhYY&ab_channel=%D0%93%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B4%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B5%D0%91%D0%B0%D1%85%D0%BC%D1%83%D1%82

 5. Робота з кубиком Блума

 Учасники тренінгу  об’єднані у три групи . Відповідями на запитання будуть формули хімічних речовин.  Які кожна група повинна  скласти, тобто стати у правильному порядку. Тренер роздає карточки з хімічними елементами  та індексами.

  1. Яка речовина в організмі  людини і тварини  є основним  джерелом  енергії  для забезпечення метаболічних  процесів.                          (C6Н12 О6   глюкоза або  виноградний цукор.)
  2. Речовина яка бере активну участь в хімічних реакціях, що проходять в нашому тілі, доставляє живильні речовини в кожну клітку, виводить токсини, шлаки і надлишки солей, сприяє пониженню кров'яного тиску. (Н2О)
  3. Ця речовина є важливою  складовою нашого харчування. Сполука в великій кількості міститься в цукровому  буряці і  цукровій тростині. (С12Н22О11  сахароза, цукор)
  4. Укажіть формулу кислоти яка присутня в газованих напоях (кока-колі) (Н3РО4)
  5. Харчова  добавка Е-260  для випічки кондитерських виробів, консервування  овочів, виробництва майонезів.  Підказка: небезпечним  для здоров’я  вважається  розчин , в якому  концентрація  цієї   речовини  більше 30% (опіки)                       (СН3СООН  або С2Н4О2 – оцтова кислота).
  6. Яка речовина бере участь у окисненні поживних речовин з виділенням енергії? (О2)
  7.  Ця речовина  має токсичну дію на органи дихання, травлення, статеву функцію, пригнічує функцію центральної  нервової системи. (С2Н5ОН  або С2Н6О – етанол, етиловий  спирт).
  8. Бульбашки якого газу виділяються при відкритті пляшки  з газованими напоями (СО2)
  9. Яка  кислота знаходиться в шлунку і бере участь у травленні?     (НСl – синильна  кислота, цианістий  водень)
  1. Робота в групах

 Учасники об’єднуються у три групи  сніданок, обід , вечеря, займають свої місця за столами. З надрукованого переліку  продуктів треба «приготувати страви» які на вашу думку є корисними і найкраще поповнюють енергетичний баланс саме в цей конкретний період доби. Кожна група презентує  свої тарілки, обґрунтовуючи відповідь.

7.Вправа-експеримент «Простирадло».

Мета: за допомогою білого аркуша продемонструвати, наскільки небезпечним є недбале ставлення до свого здоров’я.

Лист ватману, по якому по черзі проходять всі бажаючі, залишаючи сліди. Питання: що сталося із простирадлом? А що станеться із нашим здоров’ям, якщо ми не подбаємо про нього?

V.Підсумок

Пам'ятайте:

Життя людині дається тільки раз!

І воно не таке просте, як здається.

Кожен сам прокладає дорогу в майбутнє,

тому пам’ятайте:

Ваше життя, здоров’я

залежить від ваших обдуманих вчинків


 

docx
Додано
9 грудня 2021
Переглядів
309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку