19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Інтегрований урок із зарубіжної літератури та християнської етики

Про матеріал

Інтегрований конспект уроку призначений для вчителів зарубіжної літератури та християнської етики. Цей урок допоможе учням усвідомити необхідність брати на себе відповідальність за власні рішення ; навчить висловлювати власні судження щодо актуальності теми, аргументувати свою думку прикладами і цитатами з тексту роману та Біблії.

Перегляд файлу

Інтегрований урок із зарубіжної літератури і християнської етики у 9 кл.

 

C:\Users\Наталя Степанівна\Desktop\IMG_20181115_100912_HDR.jpg

Тема: Генріх Сенкевич «Куди йдеш?» Шлях до Бога героїв роману. Притча «Про божевільного багача» (Лк.12, 15-21, 29-34)

Очікувані результати – ключові компетентності: учень усвідомлює необхідність брати на себе відповідальність за власні рішення (НЛ -2); предметні компетентності: учень висловлює власні судження щодо актуальності теми, аргументує свою думку прикладами і цитатами з тексту роману та Біблії

Обладнання: текст роману, костюми для інсценізацій, ілюстрації, Біблія, ТЗН

Тип уроку: комбінований

                                                     

  Хід уроку

 

«Вистерігайся злого, твори добро»

 

І.Мотивація навчальної діяльності

Пояснити, чому урок проходить у кабінеті християнської етики. Представити вчителя християнської етики, який буде нашим консультантом.

II. Оголошення теми і мети уроку

Вчитель зарубіжної літератури: Світ, який нас оточує, є страшним. Бандитизм, насильство, корупція, шахрайство – це те, що ви постійно бачите на екранах, про що читаєте у пресі та з чим, на жаль, вже зустрічалися у реальному житті. Трапляються ситуації, коли допомогти не може ніхто: ні найближчі люди, ні лікарі, ні міліція. Тоді залишається одне – молитва. Це розуміли герої роману, які один за одним вибирали шлях служіння Господу. Тема нашого уроку – «Шлях до Бога героїв роману». Ми розглянемо, як і чому стали християнами Лігія, Марк Вініцій і Хілон Хілонід. Я вибрала саме цих героїв, тому що їх шлях є показовим. На мою думку, саме ці три шляхи є основними для людей, які приходять до віри в Бога.                                                                                                               Вчитель християнської етики: До віри в Бога, крім звичайних християн, приходять і ті люди, які вибирають професію священика. Серед моїх колишніх учнів є двоє сьогоднішніх студентів духовних семінарій і я хочу розповісти вам про їх шлях до Бога.

 

III. Шлях Лігії

1. Дослідження тексту роману

- що ми знаємо про її минуле (в дитинстві її як заложницю привезли в Рим)

- за яких обставин вона стала християнкою (її у цій вірі виховала Помпонія)

- Акта дивується: «Як вона може спати перед лицем смертельної небезпеки?». Доведіть, що Лігію дійсно охороняла вища сила (палац, пожежа, тюрма, арена)

- автор назвав її «однією з тих християнок, які змінили стару душу світу», як ви розумієте ці слова

2. Монолог Лігії (молитва в палаці Нерона)

3. Запис у зошиті: її шлях легкий, її віра схожа на довірливість дитини, це інтуїтивна любов до Бога, за допомогою серця, а не розуму.

IV. Шлях Вініція

1. Дослідження тексту роману

- що ми знаємо про його минуле (син консула, учасник оргій Нерона)

- автор сказав: «У нього було істинно римське, а значить, вовче серце». Як ви розумієте ці слова? (переслідує Лігію як хижий звір)

- чи став би він християнином, якби не Лігія (ні)

- доведіть, що він щиро повірив у Бога (всі вчинки із середини і до кінця роману)

- Вініцій вважає, що «світ або має змінитися, або приречений до загибелі». Чи ви теж так вважаєте?

2. Монолог Марка Вініція (побачення з Лігією в саду)

3. Запис у зошиті: його шлях складний, це шлях дорослої людини за допомогою розуму, шлях страждань, від байдужості через ненависть до віри, надії і любові.

V. Шлях Хілона

1. Дослідження тексту роману

- що ми знаємо про його минуле (родина Главка)

 - як він ставився до християн (зневажав, вважав слабкими)

- як ставився до Нерона, Поппеї, Петронія (за гроші був ладен продати душу)

- за яких обставин став християнином (Главк на хресті)

- автор характеризує його словами: «Я вірю тільки в те, в що мені вигідно вірити». Чи може людина, руки якої по лікті у крові, щиро розкаятися?

2. Монолог Хілона (біля хреста)

3. Запис у зошиті: його шлях страшний, це усвідомлення, що після смерті доведеться відповідати за свої гріхи, від цинізму через підлість до покори.

VI.Презентація           

       

 

Вчитель християнської етики: Пропоную вам переглянути презентацію, створену моїми колишніми учнями, сьогоднішніми студентами духовної семінарії, про їх шлях до Бога.                                                                                     VII.Робота над епіграфом.                                                                                             Вчитель християнської етики: У Притчі «Про божевільного багача», яку ви мали прочитати, готуючись до сьогоднішнього уроку, йде мова про те, що ніколи не пізно змінити своє життя. Для розбійника, який був розіп’ятий із Христом, було достатньо кількох хвилин, щоб прозріти (Лк. 23, 40-43). Христос проливає світло на світ, а ми вирішуємо самі, на яку дорогу нам стати. Сказати Богові «Прости» - це момент прозріння. «Бо де скарб ваш, там і серце ваше буде». «Готуйте собі скарби нестаріючі, скарб невичерпний на небі» (Лк.12, 15-21, 29-34). Ісус Христос говорить про себе, що Він є Світлом (Ів.12, 46; 8, 12) для світу або що Він є Дорога, Правда, Життя (Ів. 14.6)

VIII. Домашнє завдання

Вчитель зарубіжної літератури: Підготуватися до написання творчої роботи, обдумати відповідь на запитання про місце віри у нашому житті. Вчитель християнської етики: Пояснити слова з Біблії: «Ісус пропонує нам глянути на світ щиро, як діти».

IX. Підсумок

Вчитель зарубіжної літератури: Кожен з нас рано чи пізно поставить собі запитання, яке поставив своїм героям Г. Сенкевич: «Куди йдеш?», якою дорогою – добра чи зла, честі чи підлості? Кожен сам робитиме свій вибір, як і сам відповідатиме за свої вчинки. А щоб зробити цей вибір для вас було легше, ми зараз промовимо спільну молитву і нехай сьогодні, може, вперше в житті, слова тої молитви, яку ви промовляєте щодня, прозвучать для вас свідомо.                                                                                                          Вчитель християнської етики: Разом з учнями промовляє спільну молитву.

 

docx
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку