Замість нудних олімпіад, які учні не дуже то і полюбляють, я вирішила провести турнір-конкурс чи квест(так зараз полюбляють називати). ЦЕ допомогає підсумувати вивчене учнями протягом 7-9класів, навчити дітей грати в команді, уміти вчасно реагувати на прочитане завдання, дотримуватися хронометражу часу, виховувати любов до читання, почуття поваги до членів команди.Хочу сказати, що дітям дуже сподобалося.
Тема: Літературний турнір знавців російської мови та зарубіжної літератури для учнів 8-9-х класів.
Мета: підсумувати вивчене учнями протягом 7-9класів, навчити дітей грати в команді, уміти вчасно реагувати на прочитане завдання, дотримуватися хронометражу часу, виховувати любов до читання, почуття поваги до членів команди.
Обладнання: вислови відомих людей про літературу, картки із завданнями.
Тип уроку урок з елементами квесту.
Слово вчителя.
Вітаємо гостей і учасників турніру «Літературний калейдоскоп», у якому приймають участь учні 8-9-х класів.
Сьогодні я пропоную вам здійснити казково-пригодницьку подорож у формі квесту. Чи знаєте ви, що таке квест?( Відповіді дітей).
. Ви будете змагатися не в звичайному квесті, а в літературному. Тому що подорожувати ми будемо країнами авторів, твори яких ви вивчали на протязі цих навчальних років. Команда синіх – готова? Команда жовтих – готова? Отже розпочинаємо турнір «Лабіринтами літературної країни»!
Для конкурсу учасникам буде запропоновано 8 завдань, різних рівнів складності.
:
Допомагатимуть визначити команду-переможця журі у складі:
1.Калієнко Неля Валентинівна-вчитель німецької мови та зарубіжної літератури.
2. Жолуденко Людмила Падисівна- вчитель української мови та літератури.
3Радченко Ольга Федорівна- вчитель російської мови
Кожна із команд мріє про те, щоб перемога дісталася саме їм. Великий італієць Леонардо да Вінчі стверджував, що «щастя дістається тому, хто багато працює». Та бути працелюбом замало, треба ще вміти боротися за свою перемогу. Ну що ж, бажаємо успіху командам! Почнімо.
1 конкурс «Візитка команди» (Назва команди, девіз, емблема) Учасники представляють свою команду (3 бали).
Кожній команді по черзі пропонується по 10 запитань. Відповідь повинна прозвучати миттєво. Якщо команда не дає відповіді на поставлене питання, у команди-суперника є шанс відповісти.
(В тридев’ятому царстві)
(Хамелеон)
(назвати твір за вказаними предметами)
1. Дзеркальце, троянда, олень, ворон, розбійники, карета, сльози. (Андерсен «Снігова королева»)
2. Піч, веретено, перина, колодязь, яблука, брама, півень. (Брати Грімм «Пані Метелиця»)
3. Сопілка, професор, корзина, білка, собаки, зима, вогнище. (Самуїл Маршак «Дванадцять місяців»)
4. Черевичок, миші, годинник, хрещена мати, попіл, бал. (Ш. Перро «Попелюшка»)
5. Паркан, бородавки, печера, скарби, цвинтар, школа, кліщ. ( Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»)
6. Індичка, племінник, дитинство, контора, дух, цвинтар, свято. (Ч. Діккенс «Різдвяна пісня у прозі»)
7. Гнів, помста, щит, герой, воїн, друг, кінь (Гомер «Іліада»)
8. Шхуна, море, юнга, підліток, кит, раб, компас ( Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан»)
9. Афродіта, Зевс, владарка, богиня, благання, зграя, Сапфо (Сапфо «Барвношатна владарко, Афродіто…»)
10. Печінка, камінь, страждання, вогонь, кара, Океаніди, гнів (Есхіл «Прометей закутий»)
(Назвати ім’я героя, який захований в уривках. Завдання дається кожній команді.
1 команда
« він міг приймати рішення і доводити до кінця свої задуми. Його вигляд, жвавий і серйозний водночас, привертав до себе увагу. На відміну від своїх ровесників… був скупий на слова та жести. Дуже рано, в тім віці, коли ще звичайно не замислюються над майбутнім, він усвідомив своє становище й дав собі обіцянку «стати людиною». (Дік Сенд «П’ятнадцятирічний капітан»)
2 команда
(Геракл)
1.Подчеркните слово с правильно записанной транскрипцией (1 балл).
Юродивый – [юродивый], рассказ – [раскас], варежка – [варишка].
Адъютант – [одйутант], повозка – [повоска], разжать – [ражжат' ].
2. Найдите соответствия между фразеологизмами и их значением (5 баллов).
2. Расставить ударения в словах.
Доску, звонит, начала, понял, торты, сироты, фарфор, километр, газопровод, творог.
3. Составьте два предложения с глаголами, чтобы они употреблялись в форме инфинитива и 3-го лица (2 балла).
Вернуться – вернутся.
4. Подчеркните лишнее словосочетание в данном ряду и объясните свой выбор (2 балла).
Ехать верхом, мороженое с вареньем, желание учиться, садиться рядом
5. Выполнить морфемный анализ слов.
Бензопровод, приняться, поняла, отложишь.
6. Образовать от данных имён существительных форму именительного падежа множественного числа, записать, расставить ударения.
Сторож, адрес, выбор, инженер.
7. Образовать от данных имён существительных форму родительного падежа множественного числа, записать, расставить ударения.
Помидор, носок, грамм, облако, апельсин.
Поки учасники змагань обдумують свої відповіді, вболівальникам пропонується відгадати загадки.
(поєднати імена з прізвищами письменників)
1. Жуль Сент-Екзюпері
2. Джек Чехов
3. Чарльз Скотт
4. Антуан Верн
5. Фрідріх Гоголь
6. Роберт Лондон
7. Вальтер Конан Дойль
8. Антон Стівенсон
9. Микола Діккенс
10. Артур Шиллер
(Жуль Верн, Джек Лондон, Чарльз Діккенс, Антуан де Сент-Екзюпері, Фрідріх Шиллер, Роберт Стівенсон, Вальтер Скотт, Антон Чехов, Микола Гоголь, Артур Конан Дойль).
7конкурс «Літературні терміни» (правильна відповідь – 1 бал)
Три учасники команд по черзі витягують картки із вказаними термінами і дають їм визначення.
(Командам було домашнє завдання, підготувати уривок із вивченого твору та виразне читання улюбленої поезії. Журі оцінюють виступ команди, суперники відгадують до якого твору сценка)
(поки журі підбивають бали, учасники команд (за бажанням) ще читають поезії напам’ять )
Підведення підсумків конкур
Роздатковий матеріал
конкурс «Сім ключових слів - твір» (правильна відповідь – 1 бал)
(назвати твір за вказаними предметами)
____________________________________________________________
___________________________________________
_______________________________________________
_______________________________________________
_______________________________________________
_______________________________________________
_______________________________________________
_______________________________________________
_______________________________________________
_______________________________________________
конкурс «Впізнай героя» (правильна відповідь – 1 бал)
(Назвати ім’я героя, який захований в уривках. Завдання дається кожній команді.
1 команда
______________________________________________
_______________________________________________
_____________________________________________
« він міг приймати рішення і доводити до кінця свої задуми. Його вигляд, жвавий і серйозний водночас, привертав до себе увагу. На відміну від своїх ровесників… був скупий на слова та жести. Дуже рано, в тім віці, коли ще звичайно не замислюються над майбутнім, він усвідомив своє становище й дав собі обіцянку «стати людиною».
__________________________________________________________
конкурс «Впізнай героя» (правильна відповідь – 1 бал)
(Назвати ім’я героя, який захований в уривках. Завдання дається кожній команді.
2 команда
_____________________________________________
_______________________________________________
_______________________________________________
конкурс «Установіть відповідність» (правильна відповідь – 1 бал)
(поєднати імена з прізвищами письменників)
1. Жуль Сент-Екзюпері
___________________________________
2. Джек Чехов
___________________________________
3. Чарльз Скотт
___________________________________
4. Антуан Верн
___________________________________
5. Фрідріх Гоголь
___________________________________
6. Роберт Лондон
___________________________________
7. Вальтер Конан Дойль
___________________________________
8. Антон Стівенсон
___________________________________
9. Микола Діккенс
___________________________________
10. Артур Шиллер
___________________________________
конкурс «Літературні терміни» (правильна відповідь – 1 бал)
Три учасники команд по черзі витягують картки із вказаними термінами і дають їм визначення.
_____________________________________________________________
_____________________________________
_____________________________________
____________________________________
Навчайтесь і читайте.
Читайте книжки серйозні.
Життя зробить усе інше.
Ф. Достоєвський
Рукописи не горять!
М. Булгаков
Література повинна
вірою і правдою служити народу і стояти на захисті його інтересів і вічних цінностей.
Чарльз Діккенс
Геніальна література живе вічно!
М.Булгаков
Поетами народжуються, а ораторами стають.
Цицерон
Ну що б, здавалося, слова…
Слова та голос — більш нічого.
А серце б’ється – ожива,
Як їх почує!
Т. Шевченко
1