Турнір знавців російської мови та зарубіжної літератури

Про матеріал

Замість нудних олімпіад, які учні не дуже то і полюбляють, я вирішила провести турнір-конкурс чи квест(так зараз полюбляють називати). ЦЕ допомогає підсумувати вивчене учнями протягом 7-9класів, навчити дітей грати в команді, уміти вчасно реагувати на прочитане завдання, дотримуватися хронометражу часу, виховувати любов до читання, почуття поваги до членів команди.Хочу сказати, що дітям дуже сподобалося.

Перегляд файлу

Тема:  Літературний  турнір знавців російської мови та  зарубіжної  літератури    для учнів 8-9-х класів.

Мета: підсумувати вивчене учнями протягом 7-9класів, навчити дітей грати в команді, уміти вчасно реагувати на прочитане завдання, дотримуватися хронометражу часу, виховувати любов до читання, почуття поваги до членів команди.

Обладнання: вислови відомих людей про літературу, картки із                                                         завданнями.

Тип уроку           урок з елементами квесту.

 

 

Слово вчителя.

 

 

Вітаємо гостей і учасників турніру  «Літературний калейдоскоп», у якому приймають участь учні 8-9-х класів.

Сьогодні я пропоную вам здійснити казково-пригодницьку подорож у формі квесту. Чи знаєте ви, що таке квест?( Відповіді дітей).

. Ви будете змагатися не в звичайному квесті, а в літературному.  Тому що  подорожувати ми будемо країнами авторів, твори яких ви вивчали на протязі цих навчальних років. Команда синіх – готова?  Команда жовтих – готова? Отже розпочинаємо турнір  «Лабіринтами літературної  країни»!

Для конкурсу учасникам буде запропоновано 8 завдань, різних рівнів складності.

:

Допомагатимуть визначити команду-переможця журі у складі:

 

1.Калієнко Неля Валентинівна-вчитель німецької мови та зарубіжної літератури.

 

2. Жолуденко Людмила Падисівна- вчитель української мови та літератури.

 

3Радченко Ольга Федорівна- вчитель російської мови

 

 

Кожна  із  команд  мріє  про  те, щоб  перемога  дісталася  саме їм. Великий  італієць  Леонардо  да  Вінчі  стверджував, що  «щастя  дістається  тому, хто  багато  працює». Та  бути  працелюбом  замало, треба  ще  вміти  боротися  за  свою  перемогу. Ну  що ж, бажаємо успіху командам! Почнімо.

 

 

1 конкурс  «Візитка команди» (Назва команди, девіз, емблема)  Учасники представляють свою команду (3 бали).

 

  1. конкурс «Розминка».  (правильна відповідь – 1 бал)

Кожній команді по черзі пропонується   по 10 запитань. Відповідь повинна прозвучати миттєво. Якщо команда не дає відповіді на поставлене питання, у команди-суперника є шанс відповісти.

  1. Як звали слугу Робінзона Крузо?  (П’ятниця)
  2. Де жили  грецькі боги?  (Олімп)
  3. Назвіть царство, де найчастіше відбуваються події казки

(В тридев’ятому царстві)

  1. Що означає слово «античний»? (давній)
  2. Частина байки, в якій міститься повчання (Мораль)
  3. Тварина, яка змінює свій колір в залежності від обставин

(Хамелеон)

  1. Хто із письменників став зачинателем історичного роману? (Вальтер Скотт)
  2. Скільки подвигів здійснив Геракл?  (12)
  3.  Засновник жанру байки (Езоп)
  4. В якій казці описані всі пори року, що змінювали дуже швидко одна одну?  («12 місяців»)
  5. Хто із письменників став відомим у детективній літературі? (Едгар По, Конан Дойл)
  6. Хто такі трубадури? (мандрівні поети і музиканти)
  7.  Назвіть двох відомих китайський поетів (Лі Бо і Ду Фу)
  8.  Скільки рядків має сонет? (14)
  9. Яку назву мають поезії Омара Хайяма? (рубаї)
  10. Ім’я давньогрецької богині краси і кохання (Афродіта)
  11. Хто з середньовічних поетів Сходу мав енциклопедичні знання з різних галузей? (Омар Хайям.)
  12. Основою образності музики є звук, хореографії – рух, а літератури? (слово)
  13.  Ім’я лицаря, якого позбавили спадку (Айвенго)
  14.  Кого вважають основоположником європейської літератури? (Гомера)

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. конкурс «Сім ключових слів - твір» (правильна відповідь – 1 бал)

(назвати твір за вказаними предметами)

 

1. Дзеркальце, троянда, олень, ворон, розбійники, карета, сльози. (Андерсен «Снігова королева»)

2. Піч, веретено, перина, колодязь, яблука, брама, півень. (Брати Грімм «Пані Метелиця»)

3. Сопілка, професор, корзина, білка, собаки, зима, вогнище. (Самуїл Маршак «Дванадцять місяців»)

4. Черевичок, миші, годинник, хрещена мати, попіл, бал. (Ш. Перро «Попелюшка»)

5. Паркан, бородавки, печера, скарби, цвинтар, школа, кліщ. ( Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»)

6. Індичка, племінник, дитинство, контора, дух, цвинтар, свято. (Ч. Діккенс «Різдвяна пісня у прозі»)

7. Гнів, помста, щит, герой, воїн, друг, кінь (Гомер «Іліада»)

8. Шхуна, море, юнга, підліток, кит, раб, компас ( Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан»)

9. Афродіта, Зевс, владарка, богиня, благання, зграя, Сапфо (Сапфо «Барвношатна владарко, Афродіто…»)

10. Печінка, камінь, страждання, вогонь, кара, Океаніди, гнів (Есхіл «Прометей закутий»)

 

 

  1. конкурс «Впізнай героя» (правильна відповідь – 1 бал)

(Назвати ім’я героя, який  захований в уривках. Завдання дається кожній команді. 

1 команда

  • «..хіба вони вміють любити? Треба вміти любити, а цього вони й не можуть” (Лонгрен, батько Ассоль «Пурпурові вітрила»)

 

  •  «Мав благородне, велике серце, він перший зглянувся на людей, навчив їх будувати світлі житла, плавати на човнах, напинати вітрила»   (Прометей)

 

 

  • «Він не любив Різдво, був справжній жмикрут: він умів міцно схопити людину, як кліщами, придушити, скрутити, згребти. Це був старий грішник – заздрий, жадний, твердий і гострий, як кремінь» (Скрудж «Різдвяна пісня в прозі»)

 

 « він міг приймати рішення і доводити до кінця свої задуми. Його вигляд, жвавий і серйозний водночас, привертав до себе увагу. На відміну від своїх ровесників… був скупий на слова та жести. Дуже рано, в тім віці, коли ще звичайно не замислюються над майбутнім, він усвідомив своє становище й дав собі обіцянку «стати людиною». (Дік Сенд «П’ятнадцятирічний капітан»)

 

2 команда

  • «Син Зевса і смертної жінки. Високий, могутній, м’язистий. Одягнений у левову шкіру і озброєний величезною палкою».

(Геракл)

 

  • «Тільки один чоловік на борту не був американець за походженням. Він був у Португалії, але добре знав англійську мову. На шхуні він виконував скромну роботу кока». (Негору «П’ятнадцятирічний капітан»)

 

  •  “...Тридцять літ він на печі лежав, не міг ходити, нічого не міг робити...”. А три дідусі змінили його життя. І став він здоровим і сильним богатирем.  (Ілля Муромець «Билина про Іллю Муромця та Солов’я-розбійника»)

 

  • Цьому підліткові добровільно підкорялися дорослі (Дік Сенд «П’ятнадцятирічний капітан»)

 

  1. конкурс «Чи знаєш ти російську мову? » (максимальний бал –20 )

 

1.Подчеркните слово с правильно записанной транскрипцией (1 балл).

Юродивый – [юродивый], рассказ – [раскас], варежка – [варишка].

Адъютант – [одйутант], повозка – [повоска], разжать – [ражжат' ].

2. Найдите соответствия между фразеологизмами и их значением (5 баллов).


  1. Настойчивые, но напрасные усилия
  2. Очень длительное время.
  3. Бездельничать, праздно шататься.
  4. О бурной, полной событий, плодородной жизни.
  5. Спорить на что-либо.
  1. Бить баклуши
  2. Бить ключом
  3. Битый час
  4. Биться об заклад
  5. Бить в одну точку
  6. Биться как рыба об лед.

 

 

2. Расставить ударения в словах.

Доску, звонит, начала, понял, торты, сироты, фарфор, километр, газопровод, творог.

 

3. Составьте  два предложения с глаголами,  чтобы они употреблялись в форме инфинитива и 3-го лица (2 балла).

Вернуться – вернутся.

 

4. Подчеркните лишнее словосочетание в данном ряду и объясните свой выбор (2 балла).

Ехать верхом, мороженое с вареньем, желание учиться, садиться рядом

5. Выполнить морфемный анализ слов.

Бензопровод, приняться, поняла, отложишь.

6. Образовать от данных имён существительных форму именительного падежа множественного числа, записать, расставить ударения.

Сторож, адрес, выбор, инженер.

7. Образовать от данных имён существительных форму родительного падежа множественного числа, записать, расставить ударения.

Помидор, носок, грамм, облако, апельсин.

 

     Поки учасники змагань обдумують свої відповіді,  вболівальникам пропонується відгадати загадки.

 

  1. Назвіть казковий персонаж, який лізе геть із шкіри (Царівна-жаба)
  2. Назвіть робоче місце кота вченого (Дуб)
  3. В якій казці розповідається про труднощі, пов’язані із доставкою свіжої випічки в дім («Червона шапочка»)
  4. Назвіть ім’я казкового героя, який дуже довго жив, був невмирущим (Кощей)
  5. Ким приходиться казковій Попелюшці добра  чарівниця? (Хрещеною)
  6. Назвіть російську народну казку, в якій було  три замахи на вбивство і одне вбивство («Колобок»)
  7. Яку книгу найбільше читають і найбільше видають («Біблія»)
  8. В якій казці свійський птах виправив помилку  домашнього гризуна і збагатив господарів. («Курочка Ряба»)
  9. Ім’я Мауглі в перекладі на українську мову (Жабеня)
  10.  Країна, в якій знаходився палац Снігової королеви (Фінляндія)

 

 

  1. конкурс  «Установіть відповідність» (правильна відповідь – 1 бал)

 

(поєднати імена з прізвищами письменників)

 

1. Жуль                                Сент-Екзюпері

2. Джек                                 Чехов

3. Чарльз                               Скотт

4. Антуан                              Верн

5. Фрідріх                              Гоголь

6. Роберт                               Лондон

7. Вальтер                             Конан Дойль

8. Антон                                Стівенсон           

9. Микола                            Діккенс

10. Артур                              Шиллер

 

(Жуль Верн, Джек Лондон, Чарльз Діккенс, Антуан де Сент-Екзюпері, Фрідріх Шиллер, Роберт Стівенсон, Вальтер Скотт, Антон Чехов, Микола Гоголь, Артур Конан Дойль).

 

7конкурс «Літературні терміни» (правильна відповідь – 1 бал)

 

Три учасники команд по черзі витягують картки із вказаними термінами і дають їм визначення.

 

  1. Алегорія – спосіб художнього зображення одного явища, предмета чи істоти через інше.

 

  1. Мораль (повчальний висновок у байці)

 

  1. Антитеза(різке протиставлення якоїсь істотної онаки чи властивості характеру, події предмета)

 

  1. конкурс  «Акторський» (оцінюється у 3 бали)

(Командам було домашнє завдання, підготувати уривок із вивченого твору та виразне читання улюбленої поезії. Журі оцінюють виступ команди, суперники відгадують до якого твору сценка)

 

 

(поки журі підбивають бали, учасники команд (за бажанням) ще читають поезії напам’ять )

 

Підведення підсумків конкур

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздатковий матеріал

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

конкурс «Сім ключових слів - твір» (правильна відповідь – 1 бал)

(назвати твір за вказаними предметами)

____________________________________________________________

 

  1. Дзеркальце, троянда, олень, ворон, розбійники, карета, сльози.

___________________________________________

 

  1. Піч, веретено, перина, колодязь, яблука, брама, півень.

_______________________________________________

 

  1. Сопілка, професор, корзина, білка, собаки, зима, вогнище.
  2. Черевичок, миші, годинник, хрещена мати, попіл, бал.

_______________________________________________

  1. Паркан, бородавки, печера, скарби, цвинтар, школа, кліщ.

_______________________________________________

  1. Індичка, племінник, дитинство, контора, дух, цвинтар, свято.

_______________________________________________

  1. Гнів, помста, щит, герой, воїн, друг, кінь

_______________________________________________

  1. Шхуна, море, юнга, підліток, кит, раб, компас

_______________________________________________

  1. Афродіта, Зевс, владарка, богиня, благання, зграя, Сапфо

_______________________________________________

  1.                  Печінка, камінь, страждання, вогонь, кара, Океаніди, гнів

_______________________________________________

 

 

 

 

 

 

конкурс «Впізнай героя» (правильна відповідь – 1 бал)

(Назвати ім’я героя, який  захований в уривках. Завдання дається кожній команді. 

1 команда

  • «..хіба вони вміють любити? Треба вміти любити, а цього вони й не можуть”

______________________________________________

  •  «Мав благородне, велике серце, він перший зглянувся на людей, навчив їх будувати світлі житла, плавати на човнах, напинати вітрила»  

_______________________________________________

 

  • «Він не любив Різдво, був справжній жмикрут: він умів міцно схопити людину, як кліщами, придушити, скрутити, згребти. Це був старий грішник – заздрий, жадний, твердий і гострий, як кремінь»

_____________________________________________

 « він міг приймати рішення і доводити до кінця свої задуми. Його вигляд, жвавий і серйозний водночас, привертав до себе увагу. На відміну від своїх ровесників… був скупий на слова та жести. Дуже рано, в тім віці, коли ще звичайно не замислюються над майбутнім, він усвідомив своє становище й дав собі обіцянку «стати людиною».

__________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

конкурс «Впізнай героя» (правильна відповідь – 1 бал)

(Назвати ім’я героя, який  захований в уривках. Завдання дається кожній команді. 

 

2 команда

  • «Син Зевса і смертної жінки. Високий, могутній, м’язистий. Одягнений у левову шкіру і озброєний величезною палкою».

_____________________________________________

  • «Тільки один чоловік на борту не був американець за походженням. Він був у Португалії, але добре знав англійську мову. На шхуні він виконував скромну роботу кока».

_______________________________________________

 

  •  “...Тридцять літ він на печі лежав, не міг ходити, нічого не міг робити...”. А три дідусі змінили його життя. І став він здоровим і сильним богатирем. 

_______________________________________________

 

  •            Цьому підліткові добровільно підкорялися дорослі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

конкурс  «Установіть відповідність» (правильна відповідь – 1 бал)

 

(поєднати імена з прізвищами письменників)

 

1. Жуль                                Сент-Екзюпері

___________________________________

2. Джек                                 Чехов

___________________________________

3. Чарльз                               Скотт

___________________________________

4. Антуан                              Верн

___________________________________

5. Фрідріх                              Гоголь

___________________________________

6. Роберт                               Лондон

___________________________________

7. Вальтер                             Конан Дойль

___________________________________

8. Антон                                Стівенсон  

___________________________________        

9. Микола                            Діккенс

___________________________________

10. Артур                              Шиллер

___________________________________

 

 

конкурс «Літературні терміни» (правильна відповідь – 1 бал)

 

 

Три учасники команд по черзі витягують картки із вказаними термінами і дають їм визначення.

_____________________________________________________________

 

  1. Алегорія

_____________________________________

 

  1. Мораль

_____________________________________

 

  1. Антитеза

____________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчайтесь і читайте.               

Читайте книжки серйозні.

Життя  зробить усе інше. 
                               Ф. Достоєвський                                                                                                                                                                                           

Рукописи не горять! 

                 М. Булгаков 

 

Література повинна

вірою і правдою служити народу і стояти на захисті його інтересів і вічних цінностей.

                            Чарльз Діккенс

 

 Геніальна література живе вічно!                

                                                                     М.Булгаков

 

Поетами народжуються, а ораторами стають.

                                                                                                   Цицерон

 

Ну що б, здавалося, слова…

Слова та голос — більш нічого.

А серце б’ється ожива,

Як їх почує!                                      

                                                  Т. Шевченко

 

 

1

 

docx
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
1127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку