Інтегрований урок – казка з української мови, природознавства та читання по темі «Речення» та «Кругообіг води в природі» 3 клас

Про матеріал
Закріпити і підвести підсумок по вивченій темі «Речення»: види речень за метою висловлювання та інтонацією, граматична основа речення, другорядні члени речення, зв'язок слів у реченні. Формувати в учнів поняття «Кругообіг води в природі» Повідомити учням, що вода випаровується не тільки з поверхні водойм, але й з ґрунту, рослин. Розвивати зв'язне мовлення, навички каліграфічного і граматичного письма. Формувати в учнів розуміння того, що збереження й охорона водойм – запорука збереження й охорони вод на Землі. Виховувати спостережливість, наукове світорозуміння, бережливе ставлення до природи, любов до рідного краю.
Перегляд файлу

Інтегрований урок – казка з української мови, природознавства та читання по темі «Речення» та «Кругообіг води в природі»

 3 клас

Подорож тендітної краплинки

 

 

Тема: Закріплення теми «Речення», «Кругообіг води в природі»

Мета: закріпити і підвести підсумок по вивченій темі «Речення»: види речень за метою висловлювання та інтонацією, граматична основа речення, другорядні члени речення, зв'язок слів у реченні. Формувати в учнів поняття «Кругообіг води в природі» Повідомити учням, що вода випаровується не тільки з поверхні водойм, але й з ґрунту, рослин.

Розвивати зв'язне мовлення, навички каліграфічного і граматичного письма. Формувати в учнів розуміння того, що збереження й охорона водойм – запорука збереження й охорони вод на Землі.

Виховувати спостережливість, наукове світорозуміння, бережливе ставлення до природи, любов до рідного краю. 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

 Привітання

Вчитель:    Любі діти! У наш клас

                   Завітали гості щирі.

                   Привітаймо в добрий час

                   Гостей посмішкою й миром.

Учень.       Добрий день, люди добрі,

                  Ми вітаєм щиро Вас.

                  І запрошуєм ласкаво

                   На урок у 3 клас.

Учні: Добрий день!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Вчитель. Всі почули ви дзвінок,

                 Він покликав на урок.

                 Кожен з вас приготувався

                 На перерві постарався.

                Зараз сядуть лиш дівчата,

                А за ними і хлоп’ята.

                Тож девіз тепер згадаймо

                І урок мови починаймо.

Учні говорять девіз уроку:

Красиво і правильно пишемо,

Чітко читаємо,

Мову свою розвиваємо.

  • Так, діти, ми на уроці будемо красиво і вірно писати, чітко читати і мову свою розвивати. А урок наш незвичайний. Ви будете на ньому змагатися у групах.

 Тож урок наш незвичайний

  Швиденько починаймо.

  • Якою мовою ми спілкуємося? (українською)
  • Чому? (Тому, що ми українці, ми живемо в Україні)
  • А чи любите ви свій рідний край? Мову?
  • Які вірші ви знаєте про мову?

І група

Рідну мову я вивчаю,

Її люблю, не забуваю.

Рідну мову буду знати,

Берегти і поважати.

ІІ група

Рідна мово! Рідна мово!

Як сопілка калинова,

Мова наших кобзарів!

Рідна мово! Рідна Мово!

Пісня неньки колискова,

Шум калинових гаїв.

ІІІ група

Слово до слова – зложиться мова

Ми щодня і щохвилини

Слово в’яжемо до слова,

Мов чудесні намистинки –

Так виходить наша мова.

ІІІ. Повідомлення теми, мети і плану уроку.

Урок сьогодні, діти незвичайний.

По темі « Речення»

Слід закріплення зробити,

І познайомитися, як вода

Вміє по колу крутитися щодня.

 

На уроці в нас казковім

Треба дружно працювати,

Щоб змогли на всі питання

Відповіді повні дати.

Нам допоможе на уроці наука.

Будьте уважні, слухайте, будь ласка.

 

Росла у лузі ніжна диво-квітка.

До всіх навколишніх рослин привітна.

Любила сонце і ранкову прохолоду,

Бо мала щиру чудодійну вроду.

 

На лагідній пелюстці чудо-квітка

Жила. Як у казці буває нерідко.

Маленька краплинка п’янкої роси,

Всю нічку краплинка у квіточці спала,

А вранці пелюсточки її цілувала.

Шептав щось подругам вітрець – пустунець,

Та раптом… прийшов їхній дружбі кінець.

Чарівна ніжно-трепетна краплинка

Відправилась в незнані досі мандри.

І ми з краплинкою помандруємо,

Та над планом уроку помудруємо.

 

  • Діти, ми помандруємо разом із краплинкою. Дізнаємось в яку подорож вона відправляється щодня, відгадавши загадки.
  1. По голубому морі

      Мов легкі пір’їнки,

                Ганяє пустун-вітер

               Подушки та перинки (Хмари)

  1. Коли мене немає – чекають,

А коли прийду – тікають (Дощ)

  1. Без ніг, а біжить.

І крутиться і вертиться,

А берега держиться. ( Річка)

  1. Із – під гірки, з – під крутої

Прокрадається порою,

Та й до моря утіка

Через лози по ярках. (Джерело)

  1. Голуба хустина,

Червоний клубок.

По хустині качається,

Людям усміхається. (Небо і Сонце)

План уроку:

1. Зупинка «Хмаринка» (Зоровий диктант)

2. Друга зупинка «Дощик, дощик» (Типи речень)

3. Третя зупинка «Джерельце» ( Головні та другорядні члени речення)

4. Четверта зупинка «Річечка» ( Зв’язок слів у реченні)

5. П’ята зупинка «Сонечко» (Фізкультхвилинка)

6. Шоста зупинка «Хмаринка» (Читаємо, переказуємо)

7. «Реклама»

8. Підсумок уроку.

9.  Домашнє завдання.

ІV. Робота за планом уроку.

І. Зупинка «Хмаринка» -зоровий диктант.

Поки наша краплиночка мандрує

Ми в зошитах гарненько попрацюємо.

К кр кра пли на

Нема троянди без колючок,

науки без муки,

дощу без краплини,

нас без України.

  • Діти, поясніть значення слів записаного речення.
  • Яке це речення за метою висловлювання? Чому?
  • Молодці, діти! Добре справилися із завданням. Відправляємось із краплинкою далі.
  • Всі хто активно буде працювати на уроці

 будуть отримувати в нагороду краплинки.

 Як  набереться їх десь 5, тоді оцінку зможете вгадать.

2. Зупинка «Дощик, дощик»

- Діти, дощик розкидав свої краплинки, напуваючи землю. І розгубив всі речення і розділові знаки.

Проведемо з вами гру, щоб поставити все на свої місця.

Гра «Запитую – відповідай»

  • Що виражає речення?
  • Як пишеться перше слово в реченні?
  • Які розділові знаки ставимо в кінці речень?
  • Речення, в якому про щось розповідається, повідомляється називається…?
  • В яких реченнях ми спонукаємо, закликаємо до дії, називаються…?
  • Які це питальні речення?
  • Які речення бувають за інтонацією?

Гра «Допоможи»

Робота в групах за картками

Завдання: Поставити розділові знаки в кінці речень.

 

І група

  1. Без води немає життя
  2. Де вода стоїть стовпом
  3. О, яке чисте джерело

ІІ група

  1. З давніх-давен шанували в Україні воду: море. Річку, озеро, джерело, криницю
  2. Чому без води рослини і тварини вижити не можуть
  3. Не каламуть джерело. Охороняй його

ІІІ група

Найбільша річка в Україні – Дніпро

Яка річка протікає в нашому районі

Вода – джерело життя

 

  • Отже, ми можемо зробити підсумок про типи речень.

(Учні декламують вірші)

  1. Цвітуть сади. Шумлять гаї.

Ці речення розповідні:

Розкажуть щось тобі й мені,

І крапку ставимо в кінці.

  1. Куди ідеш? Ким хочеш стати?

Питальні мусять запитати.

І ти пізнаєш їх умить:

Питальний знак в кінці стоїть.

  1. Слухняним будь. Люби свій край.

     Батькам завжди допомагай.

     Це спонукальні. В них для нас –

До дії заклик чи наказ.

  1. Як гарно тут» Як любо жить!

В кінці знак оклику стоїть.

Окличні речення оці –

Виразні, гарні і дзвінкі!

 3. Зупинка «Джерельце»

А) Зробити звуко-буквений аналіз слова – джерельце.

Б) Робота з деформованими текстами. (диференційовані завдання)

 

Краплинка по світу мандрувала

Гучним передзвоном джерельце шукала.

А ми пошукаємо в мові слова,

Щоб стала цікавою наша строфа.

 

Завдання в групах. Відновити вірш.

І група

Відновити вірш, дописати слова.

Білесенькі …..,

Вродились ми з …. .

Легенькі, як ….,

Спустилися сюди.

  • Яке відношення має краплинка до сніжинок?
  • Назвати підмет і присудок в першому реченні.

ІІ група

Висне небо …

Синє, та не …!

Світить, та не …

Сонце …!

  • Назвати головні члени речення у першому реченні.

ІІІ група

Хмарка … криє.

…. Не блисне.

Вітер вовком … .

…. Потоком висне.

 

  • Скільки речень у даній строфі. Назвати граматичну основу кожного речення.
  • Які члени речення відносяться до граматичної основи?
  • Що таке підмет і присудок?
  • Зробимо висновок, прослухавши вірш про головні члени речення:
  1. Підмет – це що? Або хто?

Він в реченні дуже важливий.

Назвати він може предмет і число.

 Ознаку назве, та ще й дію.

  1. Здавна у підмета друг один є

Присудком вірним його називають.

Що робить? Що роблять?

               Він впізнає,

І в реченні друзі основу складають.

4.Зупинка «Річечка» повторення вивченого про зв’язок слів у реченні.

Наша краплинка джерельце знайшла,

З ним до річечки вона потекла.

Лагідно пестили хвилі краплинку

Ми ж бо продовжимо нашу мандрівку.

Робота в парах. (Учні виконують завдання на перфокартках)

  1. Відшукай і підкресли підмет і присудок. Встанови зв’язок слів у реченні за допомогою питань.

Сонце купалося в ранковій росі.

Сонце (що робило?) _______;

купалося (що?) ___________;

купалося (в чому?) ________;

в росі (якій?) ____________.

  1. Відшукай і підкресли підмет і присудок. Встанови зв’язок слів у реченні за допомогою питань.

Наша краплинка джерельце знайшла.

  (Що?)                      (Що  зробила?)

  (Чия?)                      (Що?)

  1. Встанови зв’язок слів у реченні за допомогою питань.

Краплинка слухала мелодію дзвінку.

Гра «Збери розсипані слова»

  • Річечка любить пустувати, гратися. Ось і ми з нею зараз пограємося.

          Гра «З одного слова склади різні слова» (ХМАРИНОНЬКА)

          Гра « Склади речення»

НЕ  КРИНИЧКИ   СХОЧЕШ    БРУДНИ   БО   ВОДИЧКИ

5.Зупинка «Сонечко»  фізкультхвилинка

На березі бурхливої ріки,

Куди струмок привів

Малу краплинку.

Натхненно грав великий музикант

Про  дощика  і про сонечко привітне.

  • Діти, давайте заспіваємо цю пісеньку і разом із сонечком відпочинемо.

 

Ця хвилинка дуже дорога

І легенька, і гарненька, як пір’їнка.

Наша праця цього вимага

Тож звучи, звучи для нас

Фізкультхвилинко.

       Щира пісенька у нас

       Про веселий, дружний клас.

       І звучить вона так виразно і дзвінко.

Щоб бадьорість була в нас.

 Посміхаймось у цей час.

 Посміхнись і ти до нас.

 Фізкультхвилинко.

6.Зупинка «Хмаринка»

Промінчик сонячний в долоньки краплинку взяв

До хмари лагідно і високо підняв. Як це буває у природі.

  • А зараз потрібно переказати казки про краплинку, які читали вдома.

7.  «Реклама»

- Вчитель: Отже, під впливом сонця з поверхонь річок, озер, морів, суші, рослин постійно випаровується вода. У повітрі водяна пара охолоджується і перетворюється на дрібні краплі води або кристалики льоду. З них утворюються хмарки, Влітку, весною, восени з хмар іде дощ, інколи град, а взимку сніг. І знову вода випаровується, і утворюються хмарки. І знову іде дощ, чи випадає сніг.

Вода в природі постійно рухається. Перетворення води з одного стану в інший і переміщення її в природі називається кругообігом води в природі.

З краплинки дощику тече річка.

Краплинка – це печаль, тривога.

Краплинка щастя, успіх, проріка

В краплинці совісті до вічності дорога.

Краплинку знань, школярики, беріть.

І розумом щоденно осягайте.

А станете дорослими колись –

Уроків доброти не забувайте.

8. Домашнє завдання

9.Підсумок уроку.

 

  • Що сподобалося на уроці?
  • Чим запамятався урок?

 

Всі ви, дітки, молодці,

Гарно працювали!

Але дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 березня 2020
Переглядів
675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку