Інтегрований урок з Літературного читання та трудового навчання "Коли твір відкриває свої таємниці"
Інтегрований урок
в 3 класі
«Коли твір відкриває
свої таємниці»
Підготувала :
вчитель початкових класів
Зінівського НВК
Кругових Н.М
Інтегрований урок у 3 класі
( Літературне читання. Трудове навчання)
Тема. Коли твір розкриває свої таємниці. Галина Демченко «Лелеки»
Оригамі. Виготовлення паперового птаха способом оригамі
Мета:
Літературне читання: удосконалювати навички читання, вчити розуміти і аналізувати прочитаний текст, визначати стан головного героя, співпереживати з ним. Розширити знання про зовнішній вигляд та спосіб життя лелек. Формувати читацький інтерес, закріплювати вміння стисло і послідовно висловлювати свою думку, збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати навички роботи з додатковою літературою й іншими джерелами інформації; творчі здібності, мислення, Виховувати любов до рідного краю, бережливе ставлення до природи.
Обладнання: таблиці, малюнки, фотографії із зображенням лелек, презентація, папір, зразок виробів
Хід уроку
Організація класу
- Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості. То ж давайте ми їх привітаємо.
Добрий день, в добрий час.
Радо ми вітаєм Вас.
Сідайте, зосередьтесь. Давайте налаштуємось на урок. Закрийте свої оченята і повторюйте за мною
Я – учень.
Я – ходжу до школи.
Мене навчають вчитись.
Я все розумію.
Я все хочу знати.
- Молодці!
- Скажіть, будь ласка, яким має бути урок на вашу думку? (Казковим, чудовим, цікавим, навчальним ….)
А тепер погляньте на дошку і подивіться яким я уявляю наш урок. Чи співпадають наші думки?
продуктивний проблемний навчальний
загадковий Урок веселий
цікавий
Більшість наших думок співпала.
Так от, дітки, якщо на уроці сьогодні ви будете саме такими, то ми створимо цікавий, продуктивний урок.
Мовна розминка
- Жодна людина не може гарно читати, якщо в неї слабкі легені. Перевіримо готовність наших органів.
1. Артикуляційна гімнастика
1. Вправа «Надуй кульку», «Вдох - видох»
2. Проартикулюйте голосні звуки без голосу
3. Пригадайте, діти, вмить,
Як пшеничка шумить: ш-ш-ш!
Як в гайку струмок дзвенить: джр-джр-джр!
Як бджола в саду бринить: дз-дз-дз!
Як шумлять у птаха крила: ш-ш-ш!
В морі синьому вітрила: ш-ш-ш-ш.
Зозуля кує: ку-ку, ку-ку!
Півень кукурікає: ку-ку-рі-ку !
Сова кричить: угу-угу-угу!
4. Робота зі скоромовкою
«Ходять лелеки по лузі,
Ходять лелеки у тузі:
завтра у вирій далекий
Будуть летіти лелеки»
4. Слово вчителя
А в яких ще жанрах усної народної творчості згадано лелеку? (Піснях,загадках, повір'ях, прикметах, казках, легендах)
А зараз свою роботу презентує група «Народознавців». Вони розкажуть, які легенди, повір'я і прикмети вони знайшли.
Розповідь легенд
ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
- А як змінюється життя лелек з настанням холодів?
- Чому птахи відлітають у теплі краї?
- Про те, як птахи готуються до відльоту, ми прочитаємо в оповіданні Галини Демченко «Лелеки». А також пригадаємо про таке мистецтво, як оригамі і складемо паперового птаха.
ІІІ. Опрацювання оповідання Галини Демченко «Лелеки»
- Назвіть героїв твору
2. Словникова робота
Перш ніж почнемо читати текст, я б хотіла звернути вашу увагу на те, що в тексті вам зустрінуться такі слова. (Показую спочатку слова 1-го ст.)
- Діти, можливо, ви знаєте значення цих слів? (Висловлювання дітей)
а) Тренування у читанні складних слів
Лелечич невеселий
плавнями зустрічав
обабіч змостила
луговина проводжав
копирсатися журний
А от давайте зараз впевнемось чи правильно ви висловили свою думку. В цьому нам допоможуть наші дослідники. Вони із словничка вибрали пояснення всіх цих слів.
Майже все ви знали, але й нового почули.
Давайте спробуємо всі разом на одному диханні прочитати слова
Прочитайте іменники, прикметники, дієслова, синоніми
Пропали слова. - Пригадайте, яке слово було перше?
Ще раз проглянули
б) Словникова робота
Обабіч – з обох боків.
Плавні – заболочені, порослі вологолюбною рослинністю низькі береги річок.
Знесилився – втратив сили, втомився.
Копирсатися – перебирати, копатися, шукати їжу в землі.
Снують у небі – літають.
- Знайдіть в тексті наукові відомості про чорногузів?
А також наукові відомості про лелек зібрала група «Кореспондентів».
Будь ласка, Катерино, тобі слово.
Частіше оселяються в селах, обираючи вологі землі.
А так як село Зінове розташоване поряд з річкою Сейм та болотами, то й лелек в ньому з кожним роком все більшає. В цьому році ми нарахували 15 гнізд. Це на 3 більше, ніж в попередньому році. Недаремно наше село називають Лелечиним.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
-Дуже добре ви трудились.
Мабуть, діти , ви втомились.
Діти:
Бузькам вже не до науки.
Ой,давно вже терплять муки.
Затекли і ніжки й крила,
Лелечиха зве до діла.
Лелечиха:
Ану,славні малюки,
Станьте струнко,мов грибки.
Крила вгору підіймайте,
Ними добре помахайте,
Голівками покрутіть
Стане легко й добре вмить.
-Відпочили?
4. Розвиток зв'язного мовлення
- Поміркуйте, що могло б статися з молодим лелекою, якби до нього поставилися байдуже.
- Як по-іншому можна було б назвати це оповідання? (Справжня дружба)
- Давайте зараз опишемо цього птаха.
Група «Кореспондентів» нашого класу підготували фоторепортаж.
(Лелека – великий і дуже красивий птах. Оперення в нього сніжно-біле, лише кінчики крил блискучого чорного кольору. Довга витягнута шия, червоний дзьоб і високі червоні ноги надають чарівної краси, гордовитості)
- Пригадайте, як ще можна називати цього красивого птаха?
Доберіть синоніми до слова «лелека».
5. Вправа «Передай далі» (Учні продовжують синонімічний ряд до слова лелека, передаванням м’ячика):
Лелека – бузько, боцюн, бушля, чорногуз, гайстер, жабоїд, бовдур, неклейка, длекотень, гова, веселик…
Підсумок:
- Чого навчає текст?
ІV. Виготовлення паперового птаха
– Давайте пригадаємо, що таке оригамі? ( Це мистецтво складання фігурок з паперу)
Пригадаймо основні правила оригаміста!
План роботи
1. Візьміть квадрат, зігніть його по діагоналі - верхній кут поєднайте з нижнім.
2. Боковий куточок підігніть до згину нашого трикутника.
3. Цю саму операцію виконайте з іншим куточком.
4. Акуратно позначте лінії згину. Зігніть папір на цих лініях.
5. Гострий кут складеного аркуша буде головою бузька.
Ледь помітно позначте лінію згину шиї. Зігніть папір за стрічкою.
6. Позначте лінію голови. Зігніть папір, сформувавши голову лелеки.
7. Відігніть у різні боки за стрічками деталі на тулубі .
У нас вийшов чудовий паперовий бусол!
Підсумок уроку
Гра «Ручки-ніжки»:
Якщо ви байдужі до лелек – затупотіть ногами!
Якщо ви переконалися в тому, що лелеки несуть красу, користь і необхідні в природі – заплескайте в долоні! Ви – молодці!
Підсумок уроку
Рефлексія
Продовжити речення
Сьогодні на уроці …
Я довідався (-лася)…
Я зрозумів(ла)…
Я пізнав(ла)…
Мене здивувало…
Мені запам’яталося…
Наше з вами завдання, турботливо і бережливо ставитися до птахів, їх малят, і не завдавати їм шкоди. Адже через необачне ставлення до птахів їх на планеті стає все менше. А лелека чорний занесений до Червоної книги.
Х.Домашнє завдання
1.Придумати продовження розповіді про Лелечича.
Скласти сенкан «Лелека»
або
Підготувати переказ оповідання від імені Лелечича.
Спостерігати за птахами в природі, берегти їх!
Урок закінчено! На все добре!