Тема: Яким чином можна перевірити дію множення дією ділення? Як складати ланцюги живлення?
Мета:
Тема: Яким чином можна перевірити дію множення дією ділення? Як складати ланцюги живлення?
Мета:
Тип уроку:урок-квест.
Основні терміни і поняття: перевірка ділення множенням; ланцюги живлення.
Обладнання: картки для самостійної роботи, ілюстрації тварин, таблиця «Ланцюги живлення».
ХІД УРОКУ
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
Привітання з гостями
1. Організація класу (девіз уроку)
Працюємо разом дружно і класно!
Навчатися це – модно й сучасно!
2. Рольова гра «Гідрометеорологічний центр».
- Світ навколо нас прекрасний та загадковий. А передбачити його стан нам допоможе синоптик Дарина.
Виступ синоптика:
Гарна, духмяна, квітуча – пора року весна. У квітні все навколо зеленіє, на полях і узліссях з’являється молода травичка, перші тендітні квіти, дерева «одягають» зелений «одяг». Погода станом на 4 квітня :стан неба похмурий. _ градусів тепла. Опадів не було. (Зранку йшов дощ).
3. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
«Математичний ланцюжок»
- Дорогі діти, сьогоднішній урок у нас буде не звичайним. А для того щоб дізнатися який, вам треба розв’язати «Математичний ланцюжок».
К В Е С Т -Тема сьогоднішнього уроку-квесту: Яким чином можна перевірити дію множення дією ділення та як складати ланцюги живлення?
- Сьогодні ми займемося пошуковою діяльністю у ролі вчених-екологів. Завданням нашого квесту є дослідження ланцюгів живлення в різних екосистемах.
Повторення правил роботи в групі.
-бути активним;
-висловлюватися по черзі;
-не перебивати товариша, поважати один одного;
-бути доброзичливим, допомагати один одному;
-берегти час.
4. Актуалізація опорних знань
Каліграфічна хвилинка. Задача-жарт.
- Але для того, щоб почати квест нам потрібно отримати карту. А для цього нам треба записати хвилинку каліграфії.
Починаємо писати верхній півовал дещо нижче середини верхньої сторони клітинки. Заокруглюємо у правому верхньому куті, дотикають до правої сторони клітинки і ведуть майже до центра клітинки, звідси ведемо нижній півовал заокруглюємо у правому нижньому куті, дотикаємно до правої сторони клітинки, трохи далі центра клітинки.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Робота з підручником
-А щоб дізнатися куди ми потрапимо треба розвязати приклади перевіривши результат множення діленням.
-Нагадайте мені як називаються компоненти дїї множення?Ділення?
-Як перевірити правильність виконання дії множення? КОМЕНТУЮЧИ
200*4= 13*5= 23*3=
69- А 800-Д 65-С
-Яке слово отримаємо? (Сад). Отже нам треба скласти ланцюг живлення саду.
Складання ланцюга живлення екосистеми «САД»
ЯБЛУНЯ – ЛИСИЦЯ – СОНЕЧКО – ЯБЛУНЕВА ПОПЕЛИЦЯ
Фізкультхвилинка
Робота з підручником
2.Екосистема «ВОДОЙМИЩЕ»
- Подивіться на звороті картинки з сонечком, що ви там бачите?(№ 928)
- Так це номер завдання у підручнику. Щоб продовжити маршрут далі відкрийте підручник - № 928.
У бочці було 100 літрів молока, продали 73літри. Решту розлили в 9 банок. Скільки літрів молока наливали в кожну банку?
- Про що йшла мова у задачі? (про рідину)
- А яка екосистема може складатися з рідини і якої? (Річка, озеро)
- Отже складіть ланцюг живлення екосистеми «Водоймища».
ВОДОРОСТІ-КАРАСЬ-ЗАЄЦЬ-ЩУКА
3.Екосистема «ЛІС»
- А наступне завдання ви знайдете на другому підвіконні 4 квітка, якщо рахувати зліва направо! (Розв’яжи рівняння № 930)
Робота з підручником
- Рівняння № 930. Виконуємо самостійно.
-Яка група впоралася утворює сонечко. (80, 0, 100)
Взаємоперевірка в парах.
СОСНА-КОЗА-ДЯТЕЛ-ЖУК-КОРОЇД (ПЕРЕВІРКА)
4. Екосистема «ПОЛЕ»
- Подивіться на класний куточок, яке ще завдання нам треба виконати? (Самостійна робота)
Групам треба виконати завдання на картках.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Математика -С. 142, № 932, 933.
Природознавство - ________________________
2. Рефлексія (прийом «Мозковий штурм»)
- Яке завдання найбільш зацікавило? Чому?
- Де ви зможете використовувати отриманні знання?
- Що хотіли б змінити на наступний урок?