Мета: продовжити роботу над створенням чисел третього розряду, познайомити з назвами розрядних одиниць, розвивати навички усної лічби, математичну мову, логічне мислення при розв'язуванні задач; виховувати увагу і охайність при оформлені роботи у зошиті.
урок з математики № 44 24.11 3-Б Шепотіленко Г.Г.
Тема: Утворення числа 200. Назви чисел третього розряду. Задачі на дві дії, що містять знаходження невідомого зменшуваного(386- 396)
Мета: продовжити роботу над створенням чисел третього розряду, познайомити з назвами розрядних одиниць, розвивати навички усної лічби, математичну мову, логічне мислення при розв'язуванні задач; виховувати увагу і охайність при оформлені роботи у зошиті.
Обладнання: Підручник з математики Богданович, презентація, картки.
ХОД УРОКА
I. Організаційний момент ( готовність до уроку )
- Написати число, класна робота (слайд3)
2. Хвилинка каліграфії пропишите дома
III.КОНТРОЛЬ, корекція знань учнів
1.Математичний диктант
4 х 7 – 14 57 + 23 5дм х 4 4дм – 3см 1ч – 10 мин |
28-14=14 80 20дм 37см 50мин |
3. Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати тренуватися у читанні, записі трьох значних чисел, виконувати дії з ними, розв'язувати задачі, рівняння, а також пригадаємо деякі правила для збереження зору.
4. Актуалізація знань
1. Робота з підручником №386 усно
№ 387 усно
№ 388 1стовпчик усно, 2 с комент 3- самост
- Усно рівняння розв'яжи рівняння 90+Х+100=200 у дошки (слайд 4)
2. На моніторі написани цифри:(слайд5)1, 3, 0 –червоного кольору,
2, 5,8- зеленого, 4, 7, 9 –синього.
Колективно складаємо і записуємо числа з цифрами червоного кольору 130, 310, 103, 301
- В якому числі 1 сотня і 3 десятка? (130) ( Око дуже рухливий орган. Він здійснює непереривні рухи. В хвилину очне яблуко пересувається 130 раз.)
- Найбільше число і найменше замініть сумою розрядних доданків.
Самостійно складіть і запишіть числа
1в - з цифрами зеленого кольору. 2в- з цифрами синього кольору.
Физминутка (слайд 6)
На моніторі числа
5
96 |
14 |
56 4 |
88 |
- однозначне число - руки вгору: - двозначне число - руки вперед
- тризначне число - руки вниз
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
№ 389 усно
№390 усно
№ 391 усно
Гра "Веселий рахунок" усно називаємо по ланцюжку числа, на кого я покажу рукою, той і дає відповідь: (слайд 7)
- Давайте порахуємо сотнями 100 - 1000. (Сто, двісті, триста ...)
- Тепер будемо рахувати, відраховуючи від 100 по одному. (101 - 110)
- Відлічити від 900 по 100 до 0. (900 - 0)
- Скільки чисел знаходиться між числами 100 - 200? (99)
- Порахувати, скільки буде: (слайд 8)
2сот. + 5 сот. |
7 сот. – 4 сот. |
(Дії над сотнями виконуються як над одиницями.)
5. Повторення пройденого.
а) Рішення завдання.
-Очі ваші попрацювали добре. А тепер дайте відповідь, що захищає очі від пилу, смітинок і поту?
-Зараз ми дізнаємося скільки може бути вій на повіку. Для цього ми повинні розв'язати задачу. (Слайд 9)
«На верхньому повіку у людини буває до 15десятков вій, а на нижньому в 3 рази менше. Скільки вій у людини на двох повіках? »
- колективно складемо короткий запис і вирішимо завдання з коментуванням.
б) Рішення завдання № 392 (слайд 10) короткий запис на моніторі вирішують Самостійна
Физхвилинка Гра «Збери числа в конверт» (слайд 11)
(На дошці, в різних кутках, розміщені картки з тризначними числами-627, 299,769,431. В центрі дошки прикріплений конверт. Учні поглядом шукають потрібне число на дошці і «кладуть» його в конверт) -Вам потрібно знайти задане мною число і поглядом покласти його в конверт.
-У цьому числі 62дес. 7ед. Що це за число? Де воно знаходиться?
-Друге число називається за рахунку перед числом 770 (769) Яке число я загадала? Де воно знаходиться?
-Друге число називається за рахунку перед числом 770 (769) Яке число я загадала? Де воно знаходиться?
-У наступному числі 4с. 3д. 1ед. Назвіть. Замініть сумою розрядних доданків. Покладіть в конверт.
Яке число знаходиться між числами 298 і 300? (299) .Знайдіть його.
б) Рішення прикладів. (Слайд 12)
365-5+1 200 бабка
200+99+1 300 бджола
296-90-6 361 муха
-вирішити правильно перший приклад, ви дізнаєтеся у кого з цих комах п'ять очей. (361-муха)
-вирішити правильно наступний приклад, дізнаєтеся у кого 5 000 очок (300 бджола)
-вирішити третій приклад дізнаєтеся у кого 28 000 очок (200 бабка)
№ 393 з коментуванням
-Для хорошого зору необхідні вітаміни. Особливо вітамін А.Он міститься у вершковому маслі, яєчному жовтку, молоці, моркві. (Слайд 13)
- зараз дізнаємося, скільки грамів моркви вам требо з'їдати щодня, щоб ваші очі добре бачили.
Вирішімо завдання: «Буряка требо щодня з'їдати100 г, а моркви на 30 г. менше.
Скільки грамів моркви требо з'їдати?
(Ви добре знаєте, що зайці люблять морквину, а ви коли-небудь бачили зайця в окулярах? Ось і їжте морквину.)
7. Підсумок уроку. Залишилося останнє завдання. (Слайд 14)
- розташувати числа в порядку убування
(слайд 15) 916 813 764 746 699 523 409
м о л о д ц і
- Наш урок хочу закінчити прислів'ям «Бережи плаття знову, а здоров'я змолоду. Ніхто не подбає про вас краще, ніж ви самі.)