Урок "Підсумок за темою «Українські народні казки» "

Про матеріал
Систематизувати знання учнів про українські народні казки; розвивати увагу, пам'ять, мислення, спостережливість; на матеріалах казок виховувати працелюбність, дружелюбність; розвивати навички читання в особах, інсценізувати, переказувати; розвивати бажання більше читати самостійно, виховувати любов до народної творчості, казки.
Перегляд файлу

Тема: підсумок за темою «Українські народні казки»

Мета: систематизувати знання учнів про українські народні казки; розвивати увагу, пам'ять, мислення, спостережливість; на матеріалах казок виховувати працелюбність, дружелюбність; розвивати навички читання в особах, інсценізувати, переказувати; розвивати бажання більше читати самостійно, виховувати любов до народної творчості, казки.

Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу, урок-подорож.

Обладнання: комп’ютер, презентація, відео-фізкультхвилинка, маски казкових героїв, картки для роботи в групах, малюнки .

                                                     Хід уроку

І. Організація класу

(Діти звертаються до гостей)

Вітаємо вас наші любі,

У світлій затишній оселі.

Нехай наш урок для вас буде

Як пісня – дзвінкий та весели й.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

1.Учитель:

Сьогодні  в нас урок незвичайний,

Він навчить багато вас чому.

Хай буде  він для вас повчальний,

За це подякуємо йому.

-А що ми будемо робити?

А що ми будемо читати?

Ви зможете усі сказати

Як спробуєте мій кросворд розгадати.

2.Розгадування кросворда

-Діти, щоб дізнатися над якою темою ми будемо працювати сьогодні на уроці, вам необхідно розгадати кросворд. Його ключове слово підкаже тему нашого уроку.

 

 

Має вуса , довгий хвіст

І цікаву звичку –

Спершу добре він поїсть,

А потім миє личко. (Кіт)

-Хто з героїв казок каже такі слова: «Ні, дідусю, я й не їла і не пила…»

                                                                                                    (Коза)

-Влітку носить сіру шубку,

Взимку білого кожуха.

Має з тріщинкою губу

І дуже довгі вуха.        (Заєць)

 

Хто співав цю пісеньку?

-Я на сметані мішаний,

На яйцях печений.

Я від баби втік,

Я від діда втік.

І від тебе втечу.(Колобок)

 

-В лісі є кравець чудовий,

Звірам шиє він обнови,

Для ведмедів – кожушки,

Для лисичок – сорочки,

Зайцю валянки на лапки,

А для вовка – теплу шапку.

І собі пошив піджак.

Хто кравець такий? (Їжак)

-Отже ключове слово казка.

-Ой, а хто це до нас завітав?

Казка
Ви давно знаєте і любите мене. Я приходжу з маминих чи бабусиних вуст,

з гарної книжки, з екрана.  Я веду вас у світ незвичайний і дивовижний. Реальність і вигадка, життя і чудеса поєднуються в мені, зачаровують вас.

Я потрібна вам, як хліб. Ви вже здогадалися хто я ?

-Так, я казка. Це я народилася у сиву давнину. Мої історії раніше передавалися з уст в уста і були доступні усім: і дорослим, і малим.

Вчитель: Ми закінчили вивчати тему «Українські народні казки» Я знаю, що ви любите читати і слухати казки. Сьогодні ми здійснимо подорож сторінками казок. Казка – це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло. Девізом уроку ми візьмемо такі слова:

На урок ми казку запросили,

Щоб бачити і слухати її.

Казок країна чарівна,

У гості й вас чека вона.

Отже  часу не гайте.

У подорож рушайте.

-Увага! Увага! Відправляється казковий експрес від станції «Школа» до станції «Країна Добрих Казок». У мандрівці нас чекають цікаві зустрічі та пригоди. Щоб проїхати усю країну, вам треба пригадати, що знаєте та вмієте, бути уважними та спостережливими.

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

І зупинка –Казка «Рукавичка»

1.Робота в групах

За допомогою стрілок зєднати імена героїв казки «Рукавичка»

Лисичка       Набрідь

Жабка          Братик

Мишка         Сестричка

Зайчик          Шкряботушка

Вовчик          Побігайчик

Кабан            Скрекотушка

Ведмідь          Іклан

2. Читання казки в особах

-Назвіть дійових осіб казки.

ІІ зупинка «Здогадайся»

Казка стукає у двері-

Привітаємо її.

Дуже-дуже постарайтесь

І впізнаєте її.

-За даним малюнком назвати казку.

(«Колобок», «Котик та Півник», «Лисичка та Журавель», «Рукавичка»)

ІІІ зупинка –Казка «Півник і двоє мишенят»

-Героєм якої казки є Півник Голосисте Горлечко?

1.Характепистика дійових осіб казки «Півник і двоє мишенят»

-Назвіть дійових осіб казки.

-Доберіть слова якими можна охарактеризувати Півника і Мишенят.

Півник (який?) –добрий, розумний, працьовитий, роботящий, справедливий.

Мишенята (які?) – веселі, хитрі, ліниві, нероби, неслухняні.

2.Робота в парах

У вас на партах лежать картки, де перелічені всі дії, що виконував Півник. Поставте               поряд з ними відповідні номери (що спочатку, що потім робив Півник.)

3.Робота з прислівям

ХО  ЇС  КА  ЧІ   СИ   НА   ЧІ

ЧЕШ    ТИ   ЛА   НЕ  ДИ   ПЕ

(Хочеш їсти калачі – не сиди на печі)

-Чи підходить це прислів’я до казки «Півник і двоє мишенят»?

-А яке іще ви знаєте прислів’я про працю?(Хто не робить, той не їсть)

ІV зупинка « Фізкультхвилинка» (відео)

 

 V зупинка «Театральна»

Інсценізація казки «Лисиця та їжак»

VІ зупинка «Подумай» (запис)

-Хто і до кого промовляє такі слова?

1. -Нас, голубонько, не обдуриш…(Їжак до лисиці)

2. –Гу-гу-гу! Як вас багато! Пустіть і мене!( Ведмідь-набрідь)

3.-А хто борошно змеле? (Півник Голосисте Горлечко)

VІІ зупинка –Казка «Цап і Баран»

-Переказати казку.

VІІІ зупинка –«Загадкова»

-Відгадайте загадку і скажіть в яких казках зустрічається цей герой.

1.По полю гасає, овечок хватає і нас лякає.(Вовк)

«Вовк та козенята», «Рукавичка»…

2.Колючий клубочок

Прибіг у садочок.  (Їжачок)

«Лисиця та їжак»…

3.Вона руденька, ще й хитренька,

Не велика й не маленька,

Вона – вовчику сестричка,

А зовуть її…(Лисичка)

«Рукавичка», «Лисичка та Журавель», «Лисиця та їжак»

ІX  зупинка – «Дочитай»

Учитель починає читати речення з казки,а учні знаходять і дочитують.

X  зупинка   Підсумок уроку

-Ну ось і настав час повертатися з Країни Добрих Казок.

-Що таке казка?(Твір про незвичайні, вигадані пригоди)

-Хто є героями найдавніших казок? (Тварини)

-Чому казки називають народними?

-Чи сподобався вам урок?

Вчитель:

Казка-це дитинство людства і його мудрість.

Діти, читайте казки. Нехай вони йдуть по світу, нехай живуть серед нас, сіють доброту і мудрість, навчають, як треба по правді жити.

 

 

 

 

docx
Додано
1 листопада 2019
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку