Тема. Країною української поезії
Мета : навчити дітей орієнтуватися в біографіях українських поетів, навчити розрізняти види віршів; розвивати логічне мислення, мовлення пам'ять учнів, поглибити знання учнів про українську поезію; виховувати любов до культури рідного краю, свого слова, своєї культури.
Обладнання:-
Тип заняття: заочна подорож
Хід заняття
Вступна частина
Привітання
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: «Добрий день!».
Перевірка готовності до заняття
Оголошення теми і мети заняття
Дитинство — світ особливий: дерева у ньому величезні, незнайомі будинки — загадкові, а таємничі істоти можуть з’явитися будь-де, будь-якої миті.
Вірші Лесі Українки, Тараса Григоровича Шевченка, Наталі Забіли – допомагають дітям зробити перший крок у чарівний світ поезії, йдучи стежкою рідної мови. Дитячі вірші зазвичай пишуть дорослі, або, скоріше, діти у дорослій оболонці, тому саме автори римованих строчок для дітей або літературних казок – є найкращими провідниками до дорослого світу.
Спочатку було слово, а потім була рима. Хто знає, чому людина, винайшовши мову, на тому не зупинилась, а почала складати слова у особливий спосіб, так, що вони залунали, мов пісня або заклинання. І справді, перші римовані словесні формули були спробою перших людей приборкати непідвладні їм стихії.
Сьогодні ми поговоримо з вами про сучасних творців які намагаються приборкати непідвладні нам стихії
Основна частина
Анатолій Костецький
Діти, прослухайте вірш Анатолія Костецького і будьте уважними , в кінці вірша ви повинні його доповнити останнім словом.
Можна у світі чимало зробити:
Перетворити зиму на літо,
Можна моря й океани здолати,
Гору найвищу штурмом узяти,
Можна пройти крізь пустелі та хащі..
Тільки без мами не можна нізащо,
Бо найдорожче стоїть за словами:
В світі усе починається з (мами!)..
Тож про що ви прослухали вірш? Чи може про кого ?
Якою автор зобразив маму?
Діти, а яким одним словом ви можете описати свою маму ?
«А осінь вже постукала в вікно»
Прослухайте вірш, які почуття він викличе у вас ?Подумайте!
А осінь вже постукала в вікно.
Чарівна осінь, сонячна і світла.
Ще гріє серце сонячне тепло,
Зелена барва на лугах не зникла,
Ще сине небо радістю цвіте
І хори коників лунають стоголосо,
А вдень і не подумаєш про те,
Що у дворі стоїть красуня-осінь.
Земля красива, наче у раю,
Ще усміхаються привітно диво-квіти...
Земля їм віддає красу свою,
Та вже недовго їм палахкотіти...
Бо над віконцем ластівок нема,
Лелеки в небі до тепла гайнули...
Верба над річкою схилилася сумна,
Веселі літні дні давно минули...
Тож які почуття викликає у вас ця поезія?
Чи згодні ви з словами які сказані у вірші про осінь ?
Які рядки з опису осені не співпадають з явищем за вікном ?
Тарас Шевченко
Я гадаю, що всі памятають в якому році народився Тарас Григорович Шевченко ?
Ким він був ?
Давайте прослухаємо його вірш ! Про що він ?
Встала весна, чорну землю
Сонну розбудила,
Уквітчала її рястом,
Барвінком укрила;
І на полі жайворонок,
Соловейко в гаї
Землю, убрану весною,
Вранці зустрічає.
Фізкульхвилинка ( перегляд відео)
Ми – поети
А зараз кожен з вас спробує стати поетом.
Для кожного ряду свій уривок.
1ряд
— Умивався чорний кіт
Зранку, ввечері, ...
Намагався, муркотів,
Та відмитись ...
2 ряд
— Киця прокидається –
Лапками ....
Квітка .... –
Росами вмивається
3 ряд
— Сірий котик все муркоче,
Мабуть гратися він ...,
Закотив аж у куток,
ниток маминих.
Заключна частина
Узагальнююча бесіда
Що нового ви дізналися?
Яке завдання вам найбільше сподобалося?
Чи поглибили ви свої знання про поезію?
Прощання
До побачення, читайте, розвивайтесь!