Урок "Оповідання М.Морозенко «Подбати про маму»

Про матеріал
Розробкою уроку передбачено удосконалювати навички читання творів; працювати над образними висловами; формувати оцінні судження; розвивати уміння чітко визначати почуття любові й поваги до матері.
Перегляд файлу

Тема. Оповідання М.Морозенко «Подбати про маму»

               Мета. Навчати учнів свідомого, виразного читання, умінню швидко орієнтуватись                               у тексті,розширювати активний словниковий  запас учнів,  розвивати  зв’язне  мовлення,  творчу  уяву  і  фантазію;виховувати  любов  до  матері.

 

Хід уроку

        І. Організаційний момент.

Встаньте, діти,  всі  рівненько,

Посміхніться  всі  гарненько

Посміхніться  всі  до  мене

Та один до одного.

Починаємо урок

 

 2. Енергізатор «Передай усмішку».

Учні беруться за руки і «передають усмішку по колу». Кожна дитина повертається до свого сусіда праворуч і образно «передає усмішку» з долоньок у долоньки.

 

3. Робота над чистомовкою.

Ля – ля - ля -  вкрило снігом всі поля.

М а-  ма  -  ма -  зайцю їжі вже нема.

Ок – ок –ок – завітав він у садок.

Ри – ри – ри – щоб погризти кори.

 

ІI. Перевірка домашнього завдання.

2. Гра «Обличчям до обличчя»

-         Учні повертаються одне до одного у парі і читають вірш М.Морозенко «До любого тата»

-         А  яка  пара  хоче  прочитати?  (читають  охочі)

-        -  Кому  сподобалось  читання  товариша?

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності

Мама.Мамуся..Скільки спогадів і тепла таїть це магічне слово,бо воно називає людину,яка завжди для нас найближча,найрідніша.

 Основна частина.

1. Оголошення теми і завдань уроку.

 Пригадайте назву розділу, який ми вивчаємо.

  Сьогодні на уроці ми продовжуємо  знайомитися  з творчістю М.Морозенко у розділі « Родина»

  Слухання пісні.

— Послухайте пісню Наталії Май «Мамочко моя»

Вправа «Мікрофон».

— Кого ви уявляли, слухаючи пісню?

Щоденні 5. «Збагачую свій словниковий запас».

Робота у групах. Складання  асоціативної  павутинки до слова «Мама».

7. Щоденні 5. «Слухаю і розумію».

Учитель виразно читає , діти уважно слухають.

— Як автор ставиться до мами?

       -Як ви розумієте виділені слова?

 -Знайдіть у тексті опис головного героя.

Логіко-змістова  модель( робота в зошитах)

Щоденні 5. «Читаю для когось».

 Читають почергово текст (по 2-3 речення).

Вибіркове читання

-Як захворіла мама?

-Як вона зайшла  в кімнату?

-Що сказав Петрик мамі,збираючись до школи?

 

Щоденні 5. «Висловлююся за змістом прочитаного».

Метод «Прес».

— Хто для кожної дитини наймиліший та найрідніший? Чому ти так вважаєш? Висловлюй свої міркування за зразком:

Наймилішою/наймилішим для кожної дитини є…. Я так вважаю, тому що… . Наприклад, … . Отже, … (зроби висновок).

Гра « Мовний сон»

-Закрийте очі і уявіть мамину руку  у себе на голові

- Якою ви відчули мамину руку?\

Робота з прислів’ям :

«На сонці тепло, а  біля матері  добре»

«Птах радіє весні,а дитя матері».

ІІІ. Заключна частина.

 

Рефлексія. Вправа «Мережа вражень».

Для вправи потрібен клубок з нитками. Клубок передається від одного учасника до іншого розмотуючи нитку. Діти діляться своїми враженнями від уроку.

 

Додаткове завдання

Гра «Склади вірш».

— Прочитай рядки на смужках. Віднови вірш, у якому «розгубилися» рядки. Орієнтуйся на числові підказки. Старайся  читати  якомога  швидше.

2. Перетворити зиму на літо,

7. Бо найдорожче стоїть за словами:

 4. Гору найвищу штурмом узяти,

1. Можна у світі чимало зробити:

 8. В світі усе починається з мами!..

 5. Можна пройти крізь пустелі та хащі…

3. Можна моря й океани здолати,

 6. Тільки без мами не можна нізащо,

Анатолій Костецький

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Перетворити зиму на літо,

7. Бо найдорожче стоїть за словами:

 4. Гору найвищу штурмом узяти,

1. Можна у світі чимало зробити:

 8. В світі усе починається з мами!..

 5. Можна пройти крізь пустелі та хащі…

3. Можна моря й океани здолати,

 6. Тільки без мами не можна нізащо,

 

2. Перетворити зиму на літо,

7. Бо найдорожче стоїть за словами:

 4. Гору найвищу штурмом узяти,

1. Можна у світі чимало зробити:

 8. В світі усе починається з мами!..

 5. Можна пройти крізь пустелі та хащі…

3. Можна моря й океани здолати,

 6. Тільки без мами не можна нізащо,

 

2. Перетворити зиму на літо,

7. Бо найдорожче стоїть за словами:

 4. Гору найвищу штурмом узяти,

1. Можна у світі чимало зробити:

 8. В світі усе починається з мами!..

 5. Можна пройти крізь пустелі та хащі…

3. Можна моря й океани здолати,

 6. Тільки без мами не можна нізащо,

 

2. Перетворити зиму на літо,

7. Бо найдорожче стоїть за словами:

 4. Гору найвищу штурмом узяти,

1. Можна у світі чимало зробити:

 8. В світі усе починається з мами!..

 5. Можна пройти крізь пустелі та хащі…

3. Можна моря й океани здолати,

 6. Тільки без мами не можна нізащо,

 

2. Перетворити зиму на літо,

7. Бо найдорожче стоїть за словами:

 4. Гору найвищу штурмом узяти,

1. Можна у світі чимало зробити:

 8. В світі усе починається з мами!..

 5. Можна пройти крізь пустелі та хащі…

3. Можна моря й океани здолати,

 6. Тільки без мами не можна нізащо,

 

 

docx
Додано
28 жовтня
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку