Інтегрований урок літературного читання, української мови та предмета «Я у світі»
Тема : Творчість Леоніда Глібова. Байка «Коник – стрибунець»
Мета: Ознайомити з життям і творчістю Л. Глібова ; вчити аналізувати текст, правильно інтонувати його при читанні; оцінювати вчинки персонажів, виявляти мотиви їхньої поведінки; повторити вивчене про частини мови; формувати вміння логічно висловлювати міркування, аргументувати їх; виховувати працелюбність, повагу до людей праці.
Матеріали та обладнання: презентація, портрет Л. Глібова, сигнальні картки – долоньки, 6 капелюхів, картки для роботи в групах, картки для гри «Блискавка»
ХІД УРОКУ:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
Завдання : за цифрами послідовно прочитати склади й назвати тему уроку.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Стрибає пружинка –
Зелена в неї спинка –
З трави на стебелинку,
З гілки на стежинку. (Коник-стрибунець)
Тисяча-тисяч бондарів
Роблять хату без дворів. (Мурахи)
- Чи доводилося вам бачити цих комах? Чи спостерігали за їхньою поведінкою?
3. Хвилинка – цікавинка:
-Деякі учні підготували для нас цікаву інформацію про цих комах.
(два учні розповідають)
Мурахи здатні піднімати вагу в двадцять разів більше їх власної. Вони завжди пересуваються строєм і безпомилково знаходять дорогу до свого гнізда. Це пояснюється тим, що мурахи залишають за собою слід з феромонів, за яким потім і орієнтуються. Мурашки здатні пояснювати один одному шлях до їжі, вміють рахувати і виконувати найпростіші арифметичні дії. Наприклад, коли мураха-розвідник знаходить їжу ,він повертається і пояснює, як пройти до неї, іншим мурашкам. Мурахи ніколи не сплять!
Коники вміють одним стрибком подолати відстань, що перевищує довжину їхнього тіла в двадцять разів. Вуса коників довші, ніж тіло. Коник має 2 пари крил – передні і задні. Їхнє «вухо» знаходиться не на голові, а на ногах.