Інтегрований урок літературного читання, української мови та предмета «Я у світі»

Про матеріал
Мета: Ознайомити з життям і творчістю Л. Глібова ; вчити аналізувати текст, правильно інтонувати його при читанні; оцінювати вчинки персонажів, виявляти мотиви їхньої поведінки; повторити вивчене про частини мови; формувати вміння логічно висловлювати міркування, аргументувати їх; виховувати працелюбність, повагу до людей праці.
Перегляд файлу

Інтегрований урок літературного читання, української мови та предмета «Я у світі»

Тема : Творчість Леоніда Глібова. Байка «Коник – стрибунець»

Мета: Ознайомити з життям і творчістю Л. Глібова ; вчити аналізувати текст, правильно інтонувати його при читанні; оцінювати вчинки персонажів, виявляти мотиви їхньої поведінки; повторити вивчене про частини мови; формувати вміння логічно висловлювати міркування, аргументувати їх; виховувати працелюбність, повагу до людей праці.

Матеріали та обладнання: презентація, портрет Л. Глібова, сигнальні картки – долоньки, 6 капелюхів, картки для роботи в групах, картки для гри «Блискавка»

               ХІД УРОКУ:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

  • Сьогодні ми будемо аналізувати літературний твір, послуговуючись знаннями, отриманими на уроках предмета «Я у світі». А ще повторимо вивчене про частини мови та жанри літератури.
  1. Вправа «Очікування»
  2. Гра «Дешифрувальник» (на дошці)

Завдання : за цифрами послідовно прочитати склади й назвати тему уроку.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. «Мозковий штурм»- повторення вивчених жанрів:
  • Що таке закличка? Скромовка? Лічилка?  Прислів’я та приказка? Загадка?
  • Дайте визначення казці? Які бувають казки за змістом? за авторством?
  • Що називають оповіданням? легендою? байкою?
  • Які таємниці має байка? (Перша таємниця – у байці розповідається про звірів, комах, птахів, риб, рослини. Друга таємниця названа у другому абзаці тексту: байка має повчальний зміст, висловлений у тексті, тобто мораль.)
  • Як називають авторів байки? Хто був першим байкарем? Хто такий Езоп?
  • Назвіть відомих вам байкарів.
  1. Інтелектуальна хвилинка:
  • Відгадайте загадки і дізнаєтесь про кого сьогодні піде мова.

Стрибає пружинка –

Зелена в неї спинка –

З трави на стебелинку,

З гілки на стежинку. (Коник-стрибунець)

Тисяча-тисяч бондарів

Роблять хату без дворів. (Мурахи)

- Чи доводилося вам бачити цих комах? Чи спостерігали за їхньою поведінкою?

3. Хвилинка – цікавинка:

-Деякі учні підготували  для  нас  цікаву  інформацію про цих комах.

(два учні розповідають)

Мурахи здатні піднімати вагу в двадцять разів більше їх власної. Вони  завжди пересуваються строєм і безпомилково знаходять дорогу до свого гнізда. Це пояснюється тим, що мурахи залишають за собою слід з феромонів, за яким потім і орієнтуються. Мурашки здатні пояснювати один одному шлях до їжі, вміють рахувати і виконувати найпростіші арифметичні дії. Наприклад, коли мураха-розвідник знаходить їжу ,він повертається і пояснює, як пройти до неї, іншим мурашкам. Мурахи ніколи не сплять!

 

Коники вміють одним стрибком подолати відстань, що перевищує довжину їхнього тіла в двадцять разів. Вуса коників довші, ніж тіло. Коник має 2 пари крил – передні і задні. Їхнє «вухо» знаходиться не на голові, а на ногах.

 

docx
Додано
19 березня 2023
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку