"Який склад має число 9? Як треба ставитись до живої природи? Як правильно робити аплікацію?" - інтегрований урок (математика, природознавство, трудове навчання) надасть відповіді на ці та інші запитання.
Інтегрований урок «Я пізнаю світ»
(1 клас)
Тема тижня: «Осінь»
Тема уроку: «Мандрівка осіннім лісом»
Завдання уроку: вивчити склад числа 9; учити учнів порівнювати числа у межах 9; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства; закріплювати навички написання цифри 9, правила поведінки в природному середовищі; формування ключових компетентностей: спілкування рідною мовою (вміння висловлювати свою думку), математичної (культура логічного мислення), природничих наук (розуміння природи), вміння вчитися (набуття нових вмінь та навичок), екологічної грамотності та здорового життя (уміння розумно та раціонально користатися природними ресурсами); розвивати спостережливість,пізнавальний інтерес, логічне мислення;виховувати акуратність, доброзичливість, любов до навчання.
Орієнтовані дослідницькі/проблемні запитання: Який склад має число 9? Рахувати від 1 до 9. Як треба ставитись до живої природи? Як правильно робити аплікацію?
Очікувані результати:
Учні знатимуть: склад числа 9, числовий ряд від 1 до 9; як зберігати та примножувати природні багатства; правила поведінки в лісі та в природному середовищі взагалі; як створювати аплікацію.
Учні вмітимуть: порівнювати числа у межах 9; розташовувати цифри в порядку від найменшого до найбільшого; уважно слухати вчителя та один одного в умовах спілкування.
Предмети, які інтегруються: математика, природознавство, трудове навчання.
Обладнання: ноутбук, проектор, екран; ілюстрації, відеозапис, лічильний матеріал (листочки та пір’ячко жовтого, червоного та зеленого кольорів, ватман, цеглинки LEGO).
Структура уроку
І. Організаційний момент.
Поверніться, усміхніться.
Приготуйтесь працювати,
Один одному допомагати.
Тоді легко буде мандрувати
І цікаве пізнавати!
II. Повідомлення теми, цілей та завдань уроку.
ІIІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Відео «Осінній ліс»
(Поки йде ролік, діти розгадують загадку)
«В жовте лист пофарбувала,
Урожай с полів зібрала.
Золотила вербам коси
Чарівна цариця - …» (Осінь)
ІV. Актуалізація та корекція опорних знань учнів.
Гра «Гном та самоцвіти»
«Тропінкова» лічба
Робота з LEGO
На дошці плакат, на якому намальовано дві доріжки з розкладеними цеглинками. На кожній цеглинці намальовано грибочок або горішок, а колір означає цифру. Якщо діти вірно зберуть «горішки» та «грибочки» сума усіх цеглинок буде однаковою.
Молодці, наші лісові друзі дуже задоволені нами! Отже, подорожуємо далі!
Ми добрались до опушки, яка має назву: «Земля – наш спільний дім»
Розповідь учителя з елементами бесіди.
Осінь – чарівна пора року! Коли ми приходимо в парк або ліс, то завжди милуємось красою природи. Навіть страшно уявити, що з-за людської невихованості вся ця барвиста казка може бути зруйнована. Щодня від вчених надходять тривожні сигнали про те, що на Землі зникає певний вид тварини чи рослини. А винна у цьому саме людина. Щоб будувати дороги та міста, людина висушує болота. А куди діватися його мешканцям? Людина оре степи тракторами, щоб вирощувати хліб. А куди подітися тваринкам та що буде з рослинами степів? Дедалі більше лісів вирубується для запасів деревини. Нам потрібні будинки, меблі, папір. А що робити лісовим жителям?
На жаль, люди дуже часто забувають, що вони — теж частина природи, що вони повинні її берегти і примножувати. Якщо зникнуть рослини — зникне і людство. Дуже важливо, щоб ви, діти, шанували рідну землю і берегли її багатства.
Гра « Згоден чи не згоден»
Робота з LEGO
Висновок: Опрацювання вірша.
Давай будемо природу берегти!
Я метелика не скривджу, хай летить.
І ялинку не зрубаю, хай стоїть.
Не затопчу мурашинку, хай повзе.
Не зламаю з дуба гілку, хай росте.
Не впущу сміття у річку, хай бурлить.
Із гнізда яйце не скину, хай лежить.
В джерело не пущу камінь, нехай б’є.
В полі жито не столочу – це святе.
Верби посаджу в долині, хай шумлять.
Зерен птахам кину взимку, хай їдять.
Покормлю приблуду-кішку. А як ти?
Давай будемо природу берегти!
Поки ми милувалися чарівним довкіллям, ми вийшли на галявину «Танцювальну».
Тут ми з вами трошки відпочинемо та потанцюємо.
Фізкультхвилинка.
Тай й до тітоньки Сови попали!»
V. Повторення та аналіз основних фактів
Подивимось, що тут у нас? Та це ж «Галявина розумників»
Гра «Осінній листопад» (діти беруть листячко у конверті)
– Покладіть 9 червоних листочків з одного боку парти. А тепер відсуньте 2 листочки на інший край.
– Скільки листочків праворуч? А скільки ліворуч? А як ще можна одержати число 9?
(Діти, відкладаючи по 1 листочку вбік, називають усі випадки складу числа 9. Учитель записує приклади на дошці, а діти – в зошиті).
Завдання «Промінчики»
VI. Творче перенесення знань та навичок учнів в нові ситуації.
Прощання з осіннім лісом «Бажаємо добра і щастя!»
- Діти, ось і добігла наша подорож до кінця. Вам сподобалося мандрувати з Осінню? Так? Тоді я пропоную зробити для нашої господині яскравий подарунок – аплікацію. А кого ми зробимо, здогадайтесь! (На дошці заготовка)
Загадка
Птах поважно походжає,
У хвості квітник ховає.
Як розпустить він хвоста –
Наче ружа зацвіла. (Павич)
(Діти по черзі виходять до дошки та прикріпляють обране пірце під керівництвом вчителя).
VII. Узагальнення та систематизація основних ідей та наукових теорій, предметів, що є складовими інтегрованого уроку.