Інтегрований урок "Мандрівка осіннім лісом"

Про матеріал

"Який склад має число 9? Як треба ставитись до живої природи? Як правильно робити аплікацію?" - інтегрований урок (математика, природознавство, трудове навчання) надасть відповіді на ці та інші запитання.

Перегляд файлу

Інтегрований урок «Я пізнаю світ»

(1 клас)

Тема тижня: «Осінь»

Тема уроку: «Мандрівка осіннім лісом»

Завдання уроку: вивчити склад числа 9; учити учнів порівнювати числа у межах 9; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства; закріплювати навички написання цифри 9, правила поведінки в природному середовищі; формування ключових компетентностей: спілкування рідною мовою (вміння висловлювати свою думку), математичної (культура логічного мислення), природничих наук (розуміння природи), вміння вчитися (набуття нових вмінь та навичок), екологічної грамотності та здорового життя (уміння розумно та раціонально користатися природними ресурсами); розвивати спостережливість,пізнавальний інтерес, логічне мислення;виховувати акуратність, доброзичливість, любов до навчання.

Орієнтовані дослідницькі/проблемні запитання: Який склад має число 9? Рахувати від 1 до 9. Як треба ставитись до живої природи? Як правильно робити аплікацію? 

Очікувані результати:

Учні знатимуть: склад числа 9, числовий ряд від 1 до 9; як зберігати та примножувати природні багатства; правила поведінки в лісі та в природному середовищі взагалі; як створювати аплікацію.

Учні вмітимуть: порівнювати числа у межах 9; розташовувати цифри в порядку від найменшого до найбільшого; уважно слухати вчителя та один одного в умовах спілкування.

 

Предмети, які інтегруються: математика, природознавство, трудове навчання.

Обладнання: ноутбук, проектор, екран; ілюстрації, відеозапис, лічильний матеріал (листочки та пір’ячко  жовтого, червоного та зеленого кольорів, ватман, цеглинки LEGO).

Структура уроку

І. Організаційний момент.

Поверніться, усміхніться.

Приготуйтесь працювати,

Один одному допомагати.

Тоді легко буде мандрувати

І цікаве пізнавати!

  • Чи любите ви мандрувати?
  • Сьогодні ми з вами помандруємо до казкового осіннього лісу!

II. Повідомлення теми, цілей та завдань уроку.

  • Любі хлопчики й дівчатка! Наш сьогоднішній урок буде незвичайним. Ми з вами відправимося до осіннього лісу. Але не до звичайного, а до казкового! Чарівниця-осінь запросила нас до себе в гості. А для того, щоб ми не заблукали, наші друзі подарували нам диво-карту. (Карта висіть на дошці).

ІIІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Відео «Осінній ліс»

(Поки йде ролік, діти розгадують загадку)

«В жовте лист пофарбувала,

Урожай с полів зібрала.

Золотила вербам коси

Чарівна цариця - …» (Осінь)

ІV. Актуалізація та корекція опорних знань учнів.

  • А ось і наша 1 зустріч

Гра «Гном та самоцвіти»

  • Діти, подивіться до нас прийшов привітатися маленький гномик. Він дуже хотів би з нами погратися, але в нього зовсім немає часу та настрою на ігри. Він упустив кошик з камінчиками, вони переплуталися і тепер гном не може їх порахувати, бо він не вміє! Допоможемо?  Виставте на дошці стільки камінців, скільки написано на листочку (склад чисел 2,5,7,4,6 – різні за кольором). По одному учню з кожної команди. 

«Тропінкова» лічба

  • Виявляється, у нашого гномика є друг. Він на вигляд невеликий, сірий та колючий. Хто це? Вгадали!? Так, це їжачок. І він просить нас допомогти розв’язати задачку.

Робота з LEGO

На дошці плакат, на якому намальовано дві доріжки з розкладеними цеглинками.  На кожній цеглинці намальовано грибочок або горішок, а колір означає цифру. Якщо діти вірно зберуть «горішки» та «грибочки» сума усіх цеглинок буде однаковою.

  • Порахуймо, скільки грибочків їжачок назбирає, якщо піде додому правою доріжкою?
  • А скільки горішків, якщо піде ліворуч?
  • А чого більше грибів чи горіхів? На скільки більше?
  • Скільки всього предметів  ми бачимо?

Молодці, наші лісові друзі дуже задоволені нами! Отже, подорожуємо далі!

Ми добрались до опушки, яка має назву: «Земля – наш спільний дім»

Розповідь учителя з елементами бесіди.

Осінь – чарівна пора року! Коли ми приходимо в парк або ліс, то завжди милуємось красою природи. Навіть страшно уявити, що з-за людської невихованості вся ця барвиста казка може бути зруйнована. Щодня від вчених надходять тривожні сигнали про те, що на Землі зникає певний вид тварини чи рослини. А  винна у цьому саме людина.  Щоб будувати дороги та міста, людина висушує болота. А куди діватися його мешканцям? Людина оре степи тракторами, щоб вирощувати хліб. А куди подітися тваринкам та що буде з рослинами степів? Дедалі більше лісів вирубується для запасів деревини. Нам потрібні будинки, меблі, папір. А що робити лісовим жителям?

На жаль, люди дуже часто забувають, що вони — теж частина при­роди, що вони повинні її берегти і примножувати. Якщо зникнуть рослини — зникне і людство. Дуже важливо, щоб ви, діти, ша­нували рідну землю і берегли її багатства.

Гра « Згоден чи не згоден»

Робота з LEGO

  • Діти, а давайте визначимо для себе правила поведінки в природі. Зараз я буду читати правила, якщо ви вважаєте що це можна робити – підіймаєте зелену цеглинку  LEGO, а якщо ні – червону.

 

  • Саджати квіти, дерева, рослини.
  • Розпалювати багаття у лісі.
  • Підгодовувати звірів та птахів.
  • Охороняти  рідкісні рослини .
  • Обдирати кору дерев.
  • Оберігати молоді рослини.
  • Вирубувати сухі дерева.
  • Зривати багато квітів.
  • Милуватися природою та її красою.
  • Знищувати гнізда.

Висновок: Опрацювання вірша.

Давай будемо природу берегти!

Я метелика не скривджу, хай летить.

І ялинку не зрубаю, хай стоїть.

Не затопчу мурашинку, хай повзе.

Не зламаю з дуба гілку, хай росте.

Не впущу сміття у річку, хай бурлить.

Із гнізда яйце не скину, хай лежить.

В джерело не пущу камінь, нехай б’є.

В полі жито не столочу – це святе.

Верби посаджу в долині, хай шумлять.

Зерен птахам кину взимку, хай їдять.

Покормлю приблуду-кішку. А як ти?

Давай будемо природу берегти!

 

Поки ми милувалися чарівним довкіллям,  ми вийшли на галявину  «Танцювальну».

Тут  ми з вами трошки відпочинемо та потанцюємо.

Фізкультхвилинка.

  • «Ми скакали, танцювали

Тай й до тітоньки Сови попали!»

V. Повторення та аналіз основних фактів

Подивимось, що тут у нас? Та це ж «Галявина розумників»

  • Дітки, гляньте, ми потрапили з вами на галявину Розумників!

Гра «Осінній листопад» (діти беруть листячко у конверті)

  • Дітки, подивіться, скільки листочків обірвав вітер з дерев. Давайте з ними пограємось! (Робота з індивідуальним лічильним матеріалом).

– Покладіть 9 червоних листочків з одного боку парти. А тепер відсуньте 2 листочки на інший край.

– Скільки листочків праворуч? А скільки ліворуч? А як ще можна одержати число 9?

(Діти, відкладаючи по 1 листочку вбік, називають усі випадки складу числа 9. Учитель записує приклади на дошці, а діти – в зошиті).

Завдання «Промінчики»

  • Дивіться, до нашої мандрівки хоче приєднатися Сонечко. Але у нього не всі промінчики достигають землі, тому воно сумує.
  • Давайте порахуємо, скільки променів треба домалювати Сонечку, щоб воно стало веселим (не вистачає 5 промінів, щоб було 9). Допоможемо?! (Діти працюють на підготованих ілюстраціях: малюють та рахують)

VI. Творче перенесення знань та навичок учнів в нові ситуації.

Прощання з осіннім лісом «Бажаємо добра і щастя!»

- Діти, ось і добігла наша подорож до кінця. Вам сподобалося мандрувати з Осінню? Так? Тоді я пропоную зробити для нашої господині яскравий подарунок – аплікацію. А кого ми зробимо, здогадайтесь! (На дошці заготовка)

Загадка

Птах поважно походжає,

У хвості квітник ховає.

Як розпустить він хвоста –

Наче ружа зацвіла. (Павич)

  • Так, ми зробимо аплікацію гарного яскравохвостого павича. Тулуб у птаха вже є, тому ми разом зробимо йому хвіст. У вас у кожного на парті лежать листочки-пір’ячко трьох кольорів – зелений, червоний та жовтий. Наліпить до хвоста червону пір’їнку, якщо подорож вам здалася важкою, жовту – якщо  були деякі труднощі під час виконання завдань, або зелену, якщо вам було цікаво подорожувати та легко.

(Діти по черзі виходять до дошки та прикріпляють обране пірце під керівництвом вчителя).

VII. Узагальнення та систематизація основних ідей та наукових теорій, предметів, що є складовими інтегрованого уроку.

  • Про яку пору року йшла мова на уроці?
  • З якими плодами мі працювали на уроці?
  • Що ми узнали про ставлення до довкілля?
  • Чи допомогли вам цеглинки LEGO рахувати та відповідати на запитання?
  • Чи сподобалось вам працювати на уроці з  LEGO?
  • Чи виникали у вас труднощі з виконанням завдань?

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 січня 2019
Переглядів
675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку