Ціль уроку: Систематизувати знання учнів по темі, засвоїти формули для знаходження площі бічної та повної поверхонь призми, повторити формули для обчислення площ трикутників, трапеції, паралелограма.
Навчитись застосовувати ці знання в професії будівника.
Тип уроку: Бінарний урок застосування знань, вмінь, навичок.
Методи: Пояснювально-ілюстративний, мозковий штурм, мікрофон, ділова гра.
Обладнання: комп'ютер, таблиці для обчислення площ багатокутників.
Тема уроку: « Призма. Бічна поверхня призми».
Ціль уроку: Систематизувати знання учнів по темі, засвоїти формули для знаходження площі бічної та повної поверхонь призми, повторити формули для обчислення площ трикутників, трапеції, паралелограма.
Навчитись застосовувати ці знання в професії будівника.
Тип уроку: Бінарний урок застосування знань, вмінь, навичок.
Методи: Пояснювально-ілюстративний, мозковий штурм, мікрофон, ділова гра.
Обладнання: комп’ютер, таблиці для обчислення площ багатокутників.
ХІД УРОКА:
1.Організаційні питання. Мотивація навчання.(5хв.)
Слово вчителя спец технології: Будівництво сьогодні – це механізований процес зборки будівель з габаритних деталей виготовлених заводським способом. Людина будувала завжди . Але лише зараз будівельний ринок переживає друге народження , коли оновлюються старі будівлі і будуються у великій кількості нові будинки, офіси, торгівельні центри, Нове будівництво повинно відповідати більш високим та жорстким стандартам, які наближенні до світових.
Слово вчителя математики: Враховуючи слова викладача спецтехнології , ви повинні розуміти, що сучасний робітник крім новітніх технологій будівництва повинен добре знати математику, фізику, хімію. Сьогодні ми з вами пригадаємо всі формули з курсу планіметрії, які необхідні нам для обчислення площі бічної та повної поверхонь призми.
2.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.(5хв.) ( дивись додатки)
Мозковий штурм.
3. Закріплення знань, навичок, вмінь. (5хв.)
Ділова гра: «БУДІВНИК».
Сьогодні ви будете виступати в ролі будівників. Ми отримали замовлення на виконання робіт по настилці підлоги, та покраски стін нового дитячого садка. Пропонується провести настилку пола в музикальному залі цього дитсадка, розміри якого 5.75м.* 8м.
Висота будівлі - 3м.
Паркетна плитка має форму прямокутних трикутників та рівнобічних трапецій.
Розміри плитки: трикутник : катети: 15*20
Трапеції: основи: 20* 50, висота-20(см.)
Стіни мають форму прямокутників, висота приміщення 3м.
Правила гри:
1група----- столяри . Вам хотрібно зробити настилку пола в залі.
Обрахуйте скільки потрібно паркету для того щоб
гарний пол, враховуючи розміри та форму плитки.
2 група ----- муляри. Вам потрібно покрасити стіни залу враховуючи
розміри стін та розміри вікон , дверей. Вирахувати
скільки потрібно краски для роботи.
3 група------постачальники.
Вам потрібно перевірити вірність обрахунків перших
двох груп.
До 3-ї гр. входять учні , які швидко оперують цифрами та добре знають спец. дисципліну.
Слово викладачеві спец технології.(5хв.)
У приміщенні ми проводимо більшу частину свого життя, тому внутрішнє опорядження відіграє важливу роль під час створення домашнього затишку, активної обстановки для праці.
Вона відповідає не тільки за наш настрій, але й в деякому ступені за здоров'я, тому при облаштуванні житла опорядженню приділяють більше уваги.
Опоряджувальні роботи виконують в основному штукатури, маляри, лицювальники У загальному обсязі будівництва опоряджувальні роботи займають значну частину Витрати на них складають у середньому 14% кошторисної вартості будівельно-монтажних робіт, а за трудомісткістю – 28% загальних трудових витрат.
Маляр (від німецького – Maler – живописець) –дуже давня професія.
Колір присутній у всіх опоряджувальних матеріалах та елементах декору. Від вибору кольорового рішення залежить, чи буде ваш дім затишним та комфортним, або, навпаки, «холодним» та дратуючим.
В кольоровому рішенні інтер'єру важливе значення має плоскість. Від вміння поводитися з нею, підкорюючи своїм бажанням, залежить ваш успіх, як декоратора. За допомогою кольору можна чи підкреслити плоскість у просторі, чи приховати, чи «знищити».
Виявлення відбувається, якщо ви фарбуєте стіну якимось одним інтенсивним кольором, але тільки не білим. Це прийом підкреслює плоскінні властивості стіни. Інший прийом, навпроти, веде до «руйнування» плоскості. Якщо ви розмежовуєте поверхню стіни фрескою, або вкриваєте орнаментом, або чіпляєте на ній килим та зброю, то плоскість зникає. Тобто, вона зникає під реальними або ілюзорними прикрасами.
Пласкі поверхні: стіни, підлога, стеля – це двомірний простір, утворений пересічними лініями. Додаючи пласким поверхням глибини чи об’єм ми будуємо тримірний простір, який відразу сприймаємо, коли завітаємо до кімнати.
Щоб пом'якшити різкість прямокутників та квадратів та зробити кімнату більш яскравою та інтересною необхідно додати декілька кривих або діагональних ліній. Якщо необхідно, щоб кімната здавалася більш високою, додайте вертикальних ліній, якщо ширшою – горизонтальних.
Розрахунок необхідної кількості фарби для кімнати S = м²
Спочатку необхідно обчислити площу стін (без урахування віконних та дверних прорізів). Обчислити площу стелі.
Sст.= ( Pхh) – Sвік. дв.
S стелі= а х в
Після цього визначити загальну площу кімнати:
S з. = S с + S стелі
Для фарбування обштукатурених поверхонь в середньому необхідно 1кг водоемульсійної фарби на 6 м², тобто для фарбування 1 м² необхідно:
1/6 = 0,167 кг фарби
Для фарбування наданої кімнати знадобиться:
n = S х 0,167
Така кількість фарби потрібна для фарбування поверхні одним шаром. Але так як в житлових та громадських приміщеннях виконують покращене фарбування, то необхідно пофарбувати поверхню за два рази. Отже фарбувальної суміші необхідно 2х n.
Для опорядження підлоги ми обираємо керамічну плитку – це пластини різного формату, виконані з керамічного матеріалу відносно невеликої товщини.
Під час вибору рисунка облицювання враховують призначення і розміри приміщення, вимоги проекту. Підлоги в громадських будівлях виконують з різноманітними рисунками. Для цього плитки попередньо розкладають «насухо» і тільки після перевірки викладають потрібний рисунок на розчин. Рисунок покриття підлоги можна зробити діагональним укладанням одноколірних чи багатоколірних плиток. Відповідним підбором колірних облицювань можна видимо зменшити або збільшити розміри приміщення.
Під час опорядження плиткою необхідно стежити, щоб ширина швів між плитками при укладанні була однаковою. Ширина швів не повинна перевищувати: при розмірах плитки до 200мм – 2мм, а при розмірах більше 200 мм – 3мм. Кромки укладених плиток повинні збігатися.
Команди приступають до роботи.(20хв.)
Дозволяється в середині групи консультації.
Розрахунки:
1 група.
Площа пола – 5,75* 8 = 46м =460 000 см
Площа одного ряду - 575 * 20 = 115 00 см.
Таких рядів – 40 , тому 11500 * 40 = 460 000 см
2 група.
Площа однієї стіни – 800см *300см = 240 000 см.
Таких стін – 2
Тому 240 000 * 2 = 480 000см.
Площа другої стіни - 575 *300 =1725 см.*2 = 345000 см.
Площа вікна – 350см. *200см. = 70 000 см
Площа дверей – 200см. * 150см. =30 000см.
Площа яку потрібно зафарбувати =( 480 000 + 345000) – (70 000 + 30 000) = 825000 – 100 000 = 725 000см.= 72,5м
72,5 *0,167кг. = 12,1075кг.
Після виконання роботи кожна група на дошці коротко робить розрахункові записи та робить пояснення. Учні з інших груп уважно слідкують за поясненням , роблять зауваження ,задають запитання. Викладачі математики та спец технології перевіряють правильність виконання роботи, ставлять запитання.
4. Підсумок роботи.(4хв.)
На цьому етапі роботи викладачі по черзі аналізують роботу кожної групи,
роблять зауваження по ходу виконання роботи та виставляють оцінки.
5. Домашнє завдання.(1хв.)
Теоретичний матеріал
Практична робота: обрахувати площу бічної поверхні кімнати в якій ви проживаєте.