Інтегрований урок(математика, природознавство, інформатика) 4 клас

Про матеріал

Інтегрований урок"Ділення багатоцифрового числа, що закінчується нулями, на одноцифрове." Інтеграція: математика, природознавство, інформатика.

"Природознавство. Карта півкуль. Тваринний світ материків: зайцеподібні."

Перегляд файлу

Автор уроку: Глушко Ірина Володимирівна, учитель початкових класів І категорії Опорного закладу «Торецька ЗОШ І-ІІІ ступенів № 6».

 

Клас: 4, математика.

 

Тема уроку: Ділення багатоцифрового числа, що закінчується нулями, на одноцифрове.

 

Інтеграція: математика, природознавство, інформатика.

Природознавство. Карта півкуль. Тваринний світ материків:    зайцеподібні.

 

Мета:

 навчальна: ознайомити з діленням багатоцифрового числа, що закінчується нулями, на одноцифрове;

      компетентісна: формувати інформаційну, комунікативну, соціальну, здоров’язбережувальну компетентності, уміння вчитись;

  діяльнісна: сформувати здатність ділити багатоцифрові числа, що закінчуються нулями, на одноцифрове, здатність будувати відповідний алгоритм; вчити робити перевірку розв'язання запропонованих прикладів; розвивати увагу, пам'ять, математичне мовлення;

       виховна: виховувати любов та бережливе ставлення до природи;

  Очікувані результати: знати алгоритм ділення багатоцифрового числа, що закінчується нулями на одноцифрове; уміти виконувати ділення багатоцифрового числа, що закінчується нулями на одноцифрове.

 

Тип уроку: інтегрований урок формування практичних умінь і навичок.

Розумові операції: аналіз, порівняння, синтез, узагальнення.

Демонстраційний матеріал: ілюстрації із зображенням зайця-біляка, зайця-русака, морського зайця та піщухи; мапа «Материки та океани Землі» для створення міні-проекту.

Освітні технології: інтегроване навчання, проектна технологія (створення мапи «Тваринний світ материків: зайцеподібні»).

 

ХІД УРОКУ

  1.  Організаційна частина.

 Девіз уроку:

Працюй наполегливо, швидко, старанно,

Щоб кожна хвилина не втратилась марно!

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

      - Сьогодні на уроці математики ми помандруємо на гостину до матінки природи, зо­крема у царство тварин. У цьому нам допоможе мапа «Тваринний світ материків», яку ми повинні укласти під час нашої уявної подорожі материками планети Земля. Подо­рож починається від станції «Пізнайко», але отримати квитки ви зможете, виконавши певні завдання.

IIІ. Актуалізація знань.

1. Читання багатоцифрових чисел.

- Прочитайте подані числа:

  1. 143,   4 302,   53 040,   55 700,   249 111,   992 335.

 

2 . Математичний диктант.

 2.1.  Жителем Північного полюсу є бі­лий ведмідь. Освоюючи цей край, лю­дина винищила половину цих поляр­них гігантів, маса яких 1100 кг. Масу ведмедя запишіть у тоннах і центне­рах. (110 0кг = 1т 10 ц)

      - Позначте на  мапі материків і океанів територію проживання білого ведмедя, наклеївши відповідну наліпку-малюнок.

 

  1.        Далі запишіть тільки цифрові дані.
  • На одному автомобільному шосе гине за рік:

     7 195 фазанів;

  1. 200 000 зайців.
  • Закон про охорону природи був прийнятий у 1980 році. Запишіть цю дату.
  • Як ми повинні ставитися до при­роди?

Учень:

Квітка, дерево, трава і птиця

Не завжди уміють захиститься.

Якщо будуть знищені вони,

На планеті ми залишимось самі.

 

 

Самоперевірка за зразком:

  1. т 10 ц,   7 195,     1200 000,    1 980.
    1.        Розминка з розрядами:
  •            Який розряд відсутній у 4 числі?
  •            Скільки класів у 3 числі?
  •            Який розряд відсутній у 5 числі?

 

 3.  Індивіду­альні завдання (працюють біля до­шки).

І

5 194 : 7 =   (742)

87 900 : 3 =   (29300)

II

4 518 : 6 =   (753)

77 600 : 8 =  (9700)

III

6546 : 6 =   (1091)

 351 900 : 5 =   (70 380)

 

4. Усна лічба. Гра «Упіймай м'яч».

 

72: 9

800: 100

990: 10    

1 100: 100

  1. :4 

 

  1. Станція «Зайка-знайко» на мапі. Довідкове бюро. Заєць-біляк.

Перевірка індивідуальних завдань біля дошки. Отримання квитків до наступної станції «Зайка-знайко».

(Демонстра­ція зображення зайця-біляка, розпо­відь учителя.)

         - До зайцеподібних належать заєць-біляк, заєць-русак і дикі кролі. Меш­кають вони в різних куточках планети: від Арктики й до тайги.

У зайця-біляка забарвлення хутра змінюється за сезоном. До зими воно стає густішим і довшим, особливо на нижній час­тині тіла. Це пов'язано з тим, що під час денного відпочинку біляка нижня частина тіла притискається до снігу або промерзлого ґрунту. Помітно від­ростає шерсть, що покриває підошви лап. Це зберігає лапи від морозу й за­безпечує кращу опору на снігу.

 

  - Позначте на  мапі материків і океанів територію проживання зайця-біляка, наклеївши відповідні наліпки-малюнки.

 

  1.          Формулювання теми й мети уроку.

 

  •            У кого з вас виникали труднощі з виконан­ням завдань?
  •            Хто не зміг упоратися або був не впевнений у правильності від­повідей? Чому? того, хто викону­вав ділення виду 87 900: 3.)
  •            Отже, як би ви назвали цей новий вид ділен­ня «кутом»?
  •            Якою є мета нашого уро­ку? (Мета нашого уроку — навчитися виконувати ділення багатоцифрового числа, яке закінчується нулями, на одноцифрове.)

 

  1.         Формування практичних умінь і навичок.
  1. Теоретичний блок. Робота за алгоритмом.
  •            Виконуватимемо ділення, спираю­чись на вже знайому вам блок-схему алгоритму письмового ділення на одноцифрове число.

Визначити число цифр у частці.

 

Знайти перше неповне ділене.

 

Знайти цифри в кожному розряді.

 

 

  •            Але спочатку пригадаємо, що ми отримуємо в результаті ділення нуля на будь-яке число? (0)
  •            Що ми отримаємо, якщо нуль со­тень розділимо на 3? Нуль десятків розділимо на 5? Нуль одиниць роз­ділимо на 12?
  •            Розглянемо два способи ділення круглого числа на одноцифрове.

I спосіб
Ділимо сотні:

  1. 36000 : 3 = 36тис. : 3 = 12 тис. = 12000

II спосіб

Перший спосіб є незручним, громіздким, то краще використовувати спосіб ділення «кутом».

Коменту­вання: перше неповне ділене - 6 десятків тисяч. Отже, у частці буде 5 цифр. Шість десятків тисяч поділимо на 5, буде один десяток тисяч і в остачі - один десяток тисяч. Друге неповне ділене - 17 тисяч. Якщо 17 тисяч поділити на 5, буде 3 тисячі і в остачі - 2 тисячі. Третє неповне ділене - 20 сотень. Якщо двадцять сотень поділити на 5, буде 4 сотні. Десятків і одиниць у діленому немає. На місці десятків і одиниць записуємо в частці нулі.

Отже, 67000 : 5 = 13 400

Висновок. Якщо багатоцифрове чис­ло закінчується нулями, то необхідно виконати ділення за звичайним алго­ритмом ділення «кутом», а потім пе­ренести в частку стільки нулів, скіль­ки залишилося в діленому.

Складання алгоритму :

 

Визначити число цифр у частці.

 

Знайти перше неповне ділене.

 

Знайти цифри в кожному розряді.

 

Перенести в частку нулі, що залишилися в діленому.

 

2. Розв’язання прикладів двома способами за варіантами.

Після виконання учні коментують за алгоритмом спосіб розв’язання. Отримання квитків до наступної станції.

 

3. Довідкове бюро. Європейський кроль.

 

— Наступні станції — батьківщини дикого європейського кроля — Піренейський півострів і Північно-Західна Африка. Довговухий євро­пейський дикий кролик із маленьким хвостиком і рухливим носиком — невеличких розмірів. Дикі кролі живуть великими сім'ями в підземних норах, пов'язаних між собою чис­ленними переходами. Більшу части­ну доби європейський дикий кролик проводить під землею й виходить із нори тільки після заходу сонця.

 

  - Позначте на  мапі материків і океанів територію проживання європейського кроля, наклеївши відповідні наліпки-малюнки. Попрацювати з мапою зможе та пара учнів, яка швидко й правильно розв’яже наступні приклади:

 

366000 : 6

244000 : 8

19500 : 6

 

4. Фізкультхвилинка «Зайченята».

Шли зайчата й вовчики малі,

Нахилились до землі,

Потім встали — руки в боки

І зробили три підскоки.

Потім розминали плечі,

Рівні спинки у малечі!

Руки вгору — опустили

І за парти тихо сіли.

 

5. Самостійна робота із взаємоперевіркою за еталоном.

  •            Молодці! А тепер — змагання: яка група швидше й точніше обчислить приклади?

І група     ІІ група     ІІІ група

 

142800 :  7    512100 : 3   813000 : 3

852000 : 2    496000 : 4   288000 : 8

Учні розв’язують приклади із самоперевіркою за еталоном( на дошці).

 

6. Довідкове бюро. Зайцеподібні піщухи.

  •         І ми рухаємося далі в степи та рів­нини Північної Америки, Середньої та Центральної Азії, Китаю, де меш­кають зайцеподібні піщухи. Будовою свого тіла ці маленькі тваринки на­гадують морських свинок. У них такі самі короткі та широкі вуха, непо­мітний хвостик та темно-буре хутро. Вони видають різні звукові сигнали: від голосного свисту до щебетання. Мешкають у пустелях, піщаних та кам'янистих верхів'ях.

 

 

- Позначте на  мапі материків і океанів територію проживання зайцеподібної піщухи, наклеївши відповідні наліпки-малюнки. Здійснити мандрівку мапою зможуть учні, які швидко й правильно виконають наступні завдання.

 

VII.  Залучення до системи знань і повторення.

 

  1. Робота над задачею.
  • Що можна сказати про грані куба? (Вони  однакові.)
  • Скільки їх? (6)
  • Чи можемо обчислити площу однієї грані? (Можемо, бо ребро куба – це сторона квадрата.)
  • А як знайти площу всіх граней? (Площу однієї грані збільшити в шість разів.)
  • Учні класу самостійно записують обчислення.

( Відповідь: 24 см2)

 

VIIІ. Рефлексія діяльності.

 

  •            Що нового ми сьогодні дізналися? (Навчилися виконувати ділення кутом багатоцифрового числа, яке закінчу­ється нулями, на одноцифрове.)
  •            За допомогою чого ми побудували новий алгоритм? (За аналогією з ал­горитмом ділення багатоцифрового числа на одноцифрове.)
  •            Чим вони відрізняються?

 

ІХ. Домашнє завдання. Виконання інтерактивних вправ.

https://learningapps.org/view2086336  (середній і достатній рівень)

 

https://learningapps.org/view1765328  (високий рівень)

 

docx
Додано
17 грудня 2019
Переглядів
844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку