Інтегрований урок.Математика та ЯДС.

Про матеріал
Інтегрований урок з математики та ЯДС за темою " Множення багатоцифрового числа на розрядне. Планети Сонячної системи"
Перегляд файлу

                                             Інтегрований урок   4 клас

                                      МАТЕМАТИКА та ЯДС

ТЕМА. Математика та Космос. Множення багатоцифрового числа на розрядне.

МЕТА. Формування предметних компетентностей :

- удосконалювати обчислювальні навички; закріплювати вміння читати багатоцифрові числа та записувати  їх у порядку зростання-спадання; перевірити вміння учнів розв’язувати складені рівняння ;навчити учнів виконувати письмово множення на багатоцифрового  числа на розрядне; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі, рівняння; розвивати вміння виділяти головне;

-Продовжувати формувати уявлення про  Космос, планети Сонячної системи.

  • Формування ключових компетентностей:

 уміння вчитися:розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, розвивати логічне мислення, привчати  дітей розмірковувати над завданням,

соціальної: працювати в парі, групі,виявляти ініціативу, докладати зусиль для досягнення спільного результату,

інформаційної: розширити знання учнів про Всесвіт, вчити різнобічно оцінювати ситуацію, аналізувати інформацію з точки зору значимості, важливості та необхідності, підвищує рівень інформаційної грамотності.

 

Очікувані результати: знати алгоритм множення багатоцифрового числа на розрядне ; уміти виконувати  множення і ділення багатоцифрового числа на розрядне;  уміти розв»язувати рівняння на знаходження невідомого діленого.

 Знати назви планет Сонячної системи та їх особливості.

 

ОБЛАДНАННЯ. Таблиці із зображенням планет Сонячної системи, цеглинки Леґо, картка з числами, картки із завданнями для групової роботи, геометричний матеріал,  ілюстрації на космічну тематику.

Тип уроку: інтегрований урок формування практичних умінь і навичок.

Розумові операції: аналіз, порівняння, синтез, узагальнення.

 

                                            ХІД    УРОКУ

І. Організаційний момент.

1. Привітання.

Дзвоник всім нам дав наказ: до роботи , швидше клас.

Біля парти станем чемно, хай мене час недаремно!

2. Відповіді на запитання.

Я вас вітаю на уроці математики.

- Клас готовий працювати?

- Множити, ділити, додавати й віднімати?

- Рівняння, вирази й задачі розв’язувати?

- Мандрувати?

- Тож, беремося до роботи!

А працювати будемо під девізом :

  Думаєм – оперативно

Працюємо колективно

 Сперичаємося доказово

Це для всіх обовя»зково

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

«МОЗКОВИЙ ШТУРМ».

 Щоб дізнатися, якою є тема сьогоднішнього нашого уроку, вам потрібно швидко продовжити речення.

-         Небесне тіло, яке саме світиться  – ЗІРКА.

-         Зірка, навколо якої обертається Земля   – СОНЦЕ.

-         Небесне тіло, яке обертається навколо Сонця  -  ПЛАНЕТА.

-         Транспортний засіб, що літає у космос – РАКЕТА.

-         Одяг космонавта – це  СКАФАНДР.

-         Перший український космонавт, який побував у космосі – ЛЕОНІД КАДЕНЮК.

Якою темою об’єднані всі ці слова?  (ТЕМАЮ КОСМОС)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

-         На сьогоднішньому уроці ми будемо закріплювати свої знання з теми «СВІТ НЕВІДОМИЙ». Разом з тим удосконалюватимемо обчислювальні навички, виконуючи математичні завдання.

-         Сформулюйте завдання, які ви ставите перед собою…..

---------------------------------------------

-         Під час уроку ми будемо виконувати наступні завдання :

1) повторимо нумерацію багатоцифрових чисел;

2) навчимося виконувати множення круглого числа на розрядне;

3) закріпимо вміння розв»язувати рівняння та задачі.


 

Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок-подорож. Нехай ця подорож принесе вам багато нових знань та приємні несподіванки. І зватимемось ми не учнями, а астронавтами. А хто ж такі астронавти? (Люди, які вивчають космос)

Отже, ми - астронавти, як і наш відомий земляк, перший українець, хто побував у космосі...?(Леонід Каденюк)

-         Що таке  Сонячна система? Скільки є планет?

ІV. Робота над темою уроку.

  1. -Сонце нам дасть дозвіл на мандрівку при одній умові – ми повинні із собою взяти настрій.   (Учні показують свій настрій)

 

В небі Сонце і планети, ясні зорі і комети.

Ми вітання всім шлемо, дружно в Космос летимо!

-Ми стартуємо з планети Земля, сідаємо усі зручно, дотримуючись усіх правил.( відео)

  1. Ця планета найближча до Землі, найгарніша і найспекотніша . Назва її походить від імені римської богині кохання. Що ж це за планета?  ( ВЕНЕРА)

- Венера підготувала нам завдання і пропонує вам відкрити свої бортові журнали- зошити і записати дату нашої подорожі та провести каліграфічну хвилинку.

                                     21.02.2024р.

                                  Космічна подорож

КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

  1.     Цифра 8.
  2.     Скласти  з допомогою цифри 8 всі можливі варіанти  чисел в межах 10000.

-Назвіть трицифрове число(888).

-Скільки сотень у п»ятицифровому числі?

-Назвіть двоцифрове число.(88) Воно вкаже нам шлях до наступної планети, бо саме стільки триває рік на наступній планеті. 

-Здогадалися?

 

3.-Венера дає нам дозвіл вирушати до Меркурія.

-Що ви про нього знаєте?( розповіді дітей)

-Подивимося, які завдання він нам підготував. І це- математичний диктант.  

 - Розпорядником завдання у нас буде________.

-Назви, будь ласка , число від 1 до 20.

 Тож біля дошки сьогодні працюватиме ________.

                       МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ (взаємоперевірка

1) Запишіть числа :41 602, 20 430, 546 700,  95 460.Визначте зайве,   поясніть чому.

2) Розкладіть  на розрядні доданки  зайве число

3) Запишіть  сусідів числа 20340

4) Визначити кількість сотень  найбільшого числа.

 

-Оцініть свою роботу за допомогою олівця самооцінювання.

-Супер! Молодці, ви добре справилися із завданням.

 

4.-Тепер ми можемо спокійно мандрувати до МАРСУ. (Розповідь учня про МАРС)

Наступна планета названа стародавніми римлянами на честь бога війни. Обертається з такою самою швидкістю, як і Земля, і доба лише на 37 хвилин довша земної є гора Олімп.

 

           ФІЗХВИЛИНКА  (використала запис пісні «А ти лети»).

5.-Ми полетіли  далі . Ось планета, яку називають королем всіх планет. Назва її походить від імені давньогрецького бога –громовержця .Тут часто бувають космічні шторми ,  полярні сяйва та  блискавки . Це , здогадалися, - ЮПІТЕР

-Юпітер нам дав таке завдання, яке має назву «МАТЕМАТИЧНА блискавка»

-         Скільки арифметичних дій у математиці?

-         Як називаються компоненти дії множення?

-         Як читається переставний закон множення?

-         Поясніть, як помножити число на 100,1000.

-         Чому дорівнює добуток чисел 235 і 1000?

-         -Доведіть, що число 4370 – кругле число.

      -Для того  щоб множити і ділити багатоцифрові числа –нам потрібно добре знати таблицю множення  .  Пропоную повторити таблицю множення на 6 ( пісня)

-Супер ! Дякую вам за роботу.

 

            Нам ЮПІТЕР дозволив продовжувати мандрівку .

6.Наступна наша зупинка на планеті_________  (Розповідь про САТУРН)

 Поруч з Юпітером «мандрує» навколо Сонця планета Сатурн, яка оточена кільцями великих розмірів. Вони нагадують бігову доріжку, це ніби галявина для відпочинку.

Сатурн  пропонує нам розглянути, як відбувається множення круглого числа на розрядне. Мені  сьогодні допоможе наш консультант_____________( пояснення учня)

- А тепер пропоную вам самостійно  виконати множення  і зробити перевірку діленням ( Самостійна робота за підручником )

 

-         Якщо ви бачите на дошці числа – ви виконали вірно. Оцініть свої досягнення.

 

7. -Наш курс до планети, яка обертається, ніби лежачи на боці і має 11 вузьких кілець. Чи здогадалися ви на яку планету ми потрапили?

 (Розповідь про планету УРАН).

Уран – цікава планета і дала вам цікаве завдання.  7 планета обертається навколо сонця за 84 роки. Дуже холодна планета ,влітку день триває  20 год ,взимку ніч 20год.

Уран – цікава планета і дала вам цікаве завдання. Знайдіть корінь рівняння 

              Диференційоване завдання.  Розв»язування рівнянь

            1 група                                    2 група                   3 група

                            Х  : 62 =  420                Х : 30 = 2510       Х :  (425-102) = 60          

Перевірка : 25200                        7530                     19380

                        Галактика                сузір»я           музей

       

-Що таке  Галактика? Сузір»я ?

-Яке слово зайве?( музей)

Розповідь ро музей космонавтики у м.Києві.

-Оцініть свої досягнення  за допомогою листка самооцінювання.                    

8.Ми маємо змогу побувати на восьмій планеті НЕПТУН. (Розповідь про НЕПТУН).

А)НЕПТУН підготував нам наступні завдання:

                            Задача

У планетарії діти вирішили подивитися фільм  « Дракон і зникла зоря». Ціна квитка 250 грн. Скільки грошей  заплатили за квитки , якщо участь взяли 20 учнів?

Б) ГРА «ВІРЮ – НЕ ВІРЮ». Використання ЛЕГО – голуба цеглинка – вірю, червона – не вірю.

- Квадрат – це чотирикутник, у якого всі сторони рівні.

- Щоб знайти половину, потрібно помножити на 2.

- Числа при відніманні називаються так зменшуване, перший доданок, різниця.

- Доба має 23 год.

- 5 х 100 = 50 ; в 1 км – 1100м; попереднє до числа 10 000 є – 9 999; щоб  знайти 1/3 числа, потрібно помножити на 3.

9.  Всесвіт- це дорога без кінця . Давнє українське прислів’я говорить « ВСЮДИ ДОБРЕ, А ДОМА НАЙКРАЩЕ», тож і ми повертаємося додому. А наш рідний дім знаходиться на планеті ЗЕМЛЯ.

 (Розповідь про ЗЕМЛЮ).

-У чому унікальність нашої планети?

                        РОБОТА В ГРУПАХ

Завдання від планети ЗЕМЛЯ. На партах є картки, на яких записані діаметри планет.

1 і 3 групи –  записують у порядку спадання числа-діаметри планет (від найбільшої до планети Земля). ( 142 984, 120 536, 51 118, 49 528, 12 756)

2 і 4 групи – записують у порядку зростання числа-діаметри планет (від найменшої до планети Земля). ( 2 306, 4 879, 6 804, 12 103, 12 756)

Плутон – 2 306 км, Меркурій – 4 879 км, Марс – 6 804 км, Венера – 12 103 км, Земля – 12 756 км, Нептун - 49 528 км, Уран -  51 118 км, Сатурн – 120 536 км, Юпітер – 142 984.

-         Яке небесне тіло ми сьогодні не згадували, але воно є у записі? Чому?

-         Оцініть свою роботу в групі  за допомогою листка самооцінювання.  

V. Підсумок уроку

- Наша уявна мандрівка космічними просторами завершилася. Ви подолали всі труднощі, виконали завдання, повторили вивчений матеріал. Кожен з вас виявив, над чим потрібно ще попрацювати.

- Чи сподобалася вам мандрівка?

- Що вам запам’яталося?

- Що було важким у польоті?

- В чому сьогодні була ваша супер сила?

- Чи змінився настрій в кінці уроку? Покажіть свій настрій цеглинкою ЛЕГО.

- Ви сьогодні крім індивідуальної роботи, мали роботу в групах. Потисніть один одному руку і подякуйте за співпрацю, подаруйте посмішку.

- ДЯКУЮ УСІМ ЗА РОБОТУ.

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Навчальні програми для 1-4 класів

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi

  1. Нова українська школа: порадник для вчителя / за редакцією Н.М. Бібік – Київ : Літера ЛТД, 2018. – 160 с.
  2. Посібник  «Інтегровані уроки у початковій школі»

https://naurok.com.ua/posibnik-integrovani-uroki-u-pochatkoviy-shkoli-61631.html

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
25 лютого
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку