Інтегрований урок (математика, трудове навчання, я у світі).

Про матеріал
Інтегрований урок (математика, трудове навчання, я у світі) у 3 класі. Тема: Одиниці вимірювання довжини. Кілометр. Відношення між одиницями довжини. Порівняння виразів. Творча робота над задачею. Мета: Загальнопізнавальна: - Збагатити знання про рідний край - Закріпити знання про міру довжини кілометр - Навчитися виготовляти та оздоблювати вироби в народному стилі (вози) - Розширити кругозір про видатних людей свого краю - Вправлятися в розв’язуванні задач. Урок базується на краєзнавчому матеріалі і супроводжується мультимедійною презентацією.
Перегляд файлу

Інтегрований урок (математика, трудове навчання, я у світі) у 3 класі.

Тема: Одиниці вимірювання довжини. Кілометр.  Відношення між одиницями довжини. Порівняння  виразів. Творча робота над задачею.

Мета:

Загальнопізнавальна:

  •    Збагатити знання про рідний край
  •    Закріпити знання про міру довжини кілометр
  •    Навчитися виготовляти та оздоблювати вироби в народному стилі (вози)
  •    Розширити кругозір про видатних людей свого краю
  •    Вправлятися в розв’язуванні задач.

Ключові компетентності:

  •    виготовити віз;
  •    виконувати дії з іменованими числами;
  •    творча   робота над задачею;
  •    народознавчий матеріал.

Предметні компетентності:

Знання: знає міри довжини, послідовність виготовлення виробу, народознавчий матеріал.

Розуміння: виконує оздоблення експонатів, розуміє послідовність виконання творчої роботи над задачею, орієнтується у місцевості рідного краю.

Застосування: розв’язує задачі виразом, вміє застосовувати знання про міри довжини,використовує матеріал про рідний край на інших уроках.

Аналіз:

  •    виконує практичне вимірювання стрічки;
  •    робить виставку виробів;
  •    підводить підсумки.

Синтез:

  •    творчий підхід у оздобленні виробу;
  •    складає план розв’язування задачі;
  •    порівняння виразів;
  •    відношення між одиницями довжини.

Література:

1. Богданович, М.В., Лишенко, Г.П. Математика: підруч. для 3 кл. загальноосвіт. навч. закл. /М.В. Богданович, Г.П. Лишенко. – К.: Генеза, 2013. – с. 69

2. Листопад, Н.П. Предметні компетентності. Математика, 3 клас. Навчальний посібник. /Н.П. Листопад. – К.: Оріон, 2016. – 40 с

3. Гісь, О.М., Філяк, І.В. Математика: 3 кл.: підр. для загальноосвіт. навч. закл.: у 2 ч., ч.1 /О.М. Гісь, І.В. Філяк. –Х.: Ранок, 2016. – 180 с., іл.

4. Назаренко, А.А., Скляренко, Г.О. Математика: роб. Зошит для 3 кл./ А.А. Назаренко, Г.О. Скляренко. – Х. : Ранок, 2011. – 80 с. , іл.

5. Корчевська, О.  Крок до знань. 3 клас./О. Корчевська. – Тернопіль:  Підручники і посібники, 2014. – 40 с.

6. Беденко, М.В. Математика, 3 клас. Бліц-контроль знань. Ч. І / М.В. Беденко.  – Тернопіль: Богдан, 2014. – 60 с.

7. Перлини української народної пісні. Пісенник. – Вид. 2-ге. –К.: Музична Україна, 1991. – с. 59 – 70.

Обладнання: мультимедійна презентація, карта Миргородського району, зірки-прислів’я, портрети відомих земляків, гра «Мішень», «Естафета», картки самооцінювання у вигляді ягід калини.

Хід уроку:

І.Організація класу

  •  Добрий день! Сідайте
  •  Наведіть порядок на партах. Давайте перевіримо, чи все готово до уроку. (Ручка, зошит, щоденник, індивідуальні картки, лінійка, олівець)

Організаційний момент:

Налаштування на  навчання (поділ класу на групи відповідно до кольору і геометричної фігури)

ІІ. Актуалізація знань.

  1. Гра «Дешифровщик»:

 

4

12

15

24

25

36

49

64

і

о

к

р

л

м

е

т


3     5 =

2     2 =

5     5 =

4     3 =

6     6 =

7     7 =

8     8 =

3     8 =


Девіз уроку:

ААААААААА працюємо аааааааллллллллллактивно ллллл,

НННННННННН рахуємо, задачі, приклади розв’язуємо, логіку, творчість розвиваємо.

Робота з картками (самостійна робота):

Запиши в метрах або метрах і сантиметрах:

500 см  503 см  533 см  720 см

ІІІ. Повідомлення теми (давня дорога, по ній їде і скрипить чумацький віз, на дорозі написано тему уроку): Одиниці вимірювання довжини. Кілометр. Відношення між одиницями довжини. Порівняння виразів. Творча робота над задачею.

Гра «Мікрофон»:

  •    Чому наше місто так називають? (Укладали мирні угоди)
  •    Чому називають Миргородський район? (Бо місто районного підпорядкування)
  •    Хто зображений на портреті? (Козак Михайло)
  •    Хто їздив у Крим по сіль? (Чумаки)
  •    На чому їздили чумаки? (На возах)

Інформсторінка (подорожній) співбесідник

Віз — засіб пересування на чотирьох колесах з кінною або воловою тягою здебільшого для перевезення вантажів. Віз був винайдений невдовзі після одомашнення першої тяглової тварини, бика. В Україні віз був основним сухопутним засобом пересування і перевезення вантажу. Сьогодні ми помандруємо протоптаними шляхами чумаків, засвоїмо знання про міри довжини. Перед нами карта Миргородського району. Миргородський край славний, має давню історію.

  •    Я пропоную вам виготовити візки для того, щоб ми могли подорожувати.

Кожна група оздоблює візок геометричним елементом:

1 група -  , (низький рівень), 2 група -    , (достатній рівень), 3 група -              ,  (високий рівень).

Весною ми всі класом ходили до майстра-різьбяра, Моха Юрія Володимировича.

Виставка робіт. Молодці!

Ми ось цим возом здійснюватимемо нашу уявну подорож. Перед вами карта Миргородського району. Відправляємося у подорожпо визначних місцях рідного краю.

Для того, щоб виміряти будь-який предмет, потрібні відповідні міри довжини. Якщо правильно розв’яжемо завдання, то зможемо отримати винагороду.

Робота з таблицею (с.29, № 1).

http://dok.znaimo.com.ua/pars_docs/refs/1/373/img4.jpgПрактичне заняття.

Виміряйте давніми мірами довжини стрічку.

лікоть

долоня

п’ядь

В’язка груш на віз.

Як ці міри довжини називалися у давнину? (Таблиця № 2)

2 м 13 см      - сажень

20 см             - п’ядь

75 см              - аршин

1 км 70 м       - верста

46 см              - лікоть

7 км 500 м      - миля

2 см 5 мм        - дюйм

ІV. Фізкультхвилинка:

Сяяли на сонці шаблі запорожців

Як вони на конях гнали ворогів

Козацькому роду нема переводу

Лине його слава з далечі віків.

V. Розвиток математичних знань.

Самостійна робота у зошиті.

1 група. За 1 годину волами можна проїхати 12 км. За скільки годин можна проїхати 60 км? ( 5 годин)

2 група Порівняй вирази.

400 … 301  340 … 430   4м 60 см ….  4 м 6 см

201 … 199  5 м 6 дм … 6 мм  2 дм 8 см … 82 см

3 група Перетворіть складені іменовані числа на прості:

6 м 8 дм =…. дм

7 м 9 см  = … мм

3 см 2 мм = … мм.

4 група: Накреслити відрізок довжиною 12 сантиметрів.

  1. Екскурс.

На уроці «Я у світі» вам було завдання – ознайомитись із чумацьким шляхом.

  • Хто з вас спостерігав за цим явищем?

Інформхвилинка: Подорожній (Солом’яний бриль):

Чумацький шлях – торгово-візницький путь 16 – 19 ст. дороговказом для чумаків у їхніх степових мандрах – зоряною дорогою служив Молочний шлях, який чумаки назвали Чумацьким. Птахи по ньому відлітають до теплих країв, а весною повертаються. Молочний шлях – велетенська система зірок. На кожного жителя Землі припадає по 20 зірок.

  1.          Творча робота над задачею. На протязі трьох днів чумаки проїхали 304 кілометри. За перші два дні вони проїхали 210 км, а за 2-й і 3-й – 199 км. Скільки кілометрів проїхали чумаки за кожен день?

    1 група        Написати скорочений запис задачі.

2 група        Поставити питання до задачі

3 група        Розв’язати задачу.

  • Скільки кілометрів проїхали І дня?
  • Скільки кілометрів проїхали ІІ дня?
  • Скільки кілометрів проїхали ІІІ дня?

І –  

ІІ – 

ІІІ -

  1. 304 – 199 = 105 (км)  - І дня.
  2. 210 – 105 = 105 (км) – ІІ дня.
  3. 199 – 105 = 94 (км) – ІІІ дня.

Відповідь: І дня – 105 км, ІІ дня – 105 км, ІІІ дня – 94 км.

  1. Прислів’я (написані на зірках):
  • Скрипуче колесо довго їздить;
  • Краще погано їхати, ніж хороше іти;
  • Як віз ламається, козак ума набирається;
  • Що з воза впало, те пропало;
  • Восени ложка дощу і віз грязі;
  • Хто питає, той не блудить.

Ми починаємо нашу мандрівку з Миргорода. Миргород – полкове місто. Миргородський козачий полк заснований 1649 року. У ньому було 969 козаків.

На той час місто було найбільшим осередком селітроваріння в Україні. (селітра – порох). Нині збереглися дві військові частини.

Колись тут був замок, до якого вели чотири брами. Нині м. Миргород Полтавської області на річці Хорол – правому допливі Сули. (символ пушка і козак).

Що це за знак? (слайд) 2 км до районної бібліотеки?

13 жовтня 2017 року наш клас було прийнято у козачата. Козак Михайло прийняв до своїх лав.

с. Трудолюб (7 км) ( слайд)

Коваль Олег Пилипенко, учень Петра Федоряки, розповів про ковальство, подарував троянду.

с. Дібрівка ( 10 км) кінний завод.

Михайло Дмитрович Стасенко прийшов до заводу у 18 років, працював до 87років.(Скільки років трудового стажу?) Наїздивши 1 мільйон 400 тисяч кілометрів, виграв 6 000 призів на бігах, перегонах у Києві, Москві, Парижі, Нью-Йорку. Кінь по кличці Гільдієць першим встановив рекорд на відстані 1600 м і завоював приз «Дербі». Зараз діє кінно-спортивна школа, виготовляють кумис. (69 років).

с. Попівка (20 км). (Зебра) Нині Комишнянського лісництва. Зона відпочинку.

с. Великі Сорочинці. (25 км) (Глечик)

Ярмарок відновив роботу у 1966 році. З 1999 року він має статус Національного.

  • Яку відстань ми здолали? І група

2. Робота над задачею.

На перегонах кінь Гільдієць пробіг за 1 хвилину 800 м і встановив рекорд. Скільки метрів він здолає за 1 с? За 10 с? За 30 с? Зробіть короткий запис.


За 1 хв. – 800 м

За 1 с - ? м

За 10 с - ? м

За 30 с - ? м

Розв’язання:

  1.     800 : 60 = 13 (м) за 1 секунду;
  2.     13∙ 10 = 130 (м) за 10 секунд;
  3.     800 : 2 = 400 (м) за 30 секунд.

Відповідь: 13 м – за 1 с; 130 м – за 10 с; 400 м – за 30 с.

Гра «Влуч в ціль»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Естафета»

    •3                                  -20         •4 

 

 

 

                                                 ∙7

 

VІ. Підсумок. Рефлексія.

  • Наш урок добіг до кінця. Яке головне завдання ми ставили перед собою?
  • Чи вдалося нам це?
  • Поясніть, як виміряти відстань?
  • Чи сподобалося вам досліджувати невідоме й здобувати нові знання?
  • Скільки сантиметрів у 1 метрі? В 1 дециметрі?
  • Порівняйте  1 мм < 1 см; 14 дм = 140 см; 1 м 5 см > 15 см
  • Картки самооцінювання. Розмістіть їх на дошці. (Гроно калини)
  • Мені було приємно з вами подорожувати. Незабаром ми вирушимо в нову мандрівку, адже скільки ще є цікавого!
  • Щиро зичу: 

  Здоров’я і щастя всій нашій родині,

       А цвіту і плоду моїй Україні!

         Щоб працювали ми та мали,

     І дарували, й пригощали.

     Та хай не буде переводу

      Козацькому, людському роду!

docx
Додано
26 червня 2020
Переглядів
1447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку