Інтегрований урок математики і природознавства у 4 класі Тема: "Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Задачі з буквеними даними. Які неповторні ознаки Індійського океану?"

Про матеріал
Незвичайний ,цікавий, інтегрований урок-дайвінг. Учні " пірнатимуть" на узбережжі Індійського океану. А щоб виконати всі завдання на уроці, застосують ті знання, які засвоїли на уроках математики і природознавства.
Перегляд файлу

                                           Урок-дайвінг

 

(Інтегрований урок математики і природознавства у 4 класі)


Тема: Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Задачі з буквеними даними. Які неповторні ознаки Індійського океану?

 

Мета: ознайомити учнів з круглими числами; узагальнити прийоми розв’язування задач; закріпити вміння знаходити периметр прямокутних ділянок за планом ; сформувати уявлення про особливості Індійського океану; продовжувати навчати читати карту та працювати з нею; вчити розповідати  про океан; формувати комунікативну компетентність через удосконалення навички роботи в групах; розвивати мислення, увагу;  виховувати спостережливість, захопленість неповторністю і величчю природи, бережливе ставлення до природи та природних ресурсів.

 

 

Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням 

інтерактивних технологій, мультимедійної презентації.

 

Обладнання:  ноутбук, презентація Microsoft PowerPoint, підручники, мікрофон, стікери-кораблики,плакат «Береги»,кубик,географічна карта.

 

Тип уроку: інтегрований урок-дайвінг

 

Структура уроку:

 І. Організаційний етап - 1 хв.

 ІІ. Мотивація навчальної діяльності - 4 хв.

III. Актуалізація та корекція опорних знань-4 хв.

 IV.    Повідомлення теми і мети уроку- 1 хв.

 V. Вивчення нового матеріалу - 25 хв.

VI. Закріплення вивченого матеріалу - 2 хв. 

VII. Підсумок  уроку – 2 хв.

 VIII. Домашнє завдання - 1 хв.

 

                             Хід уроку:

 

І. Організаційний етап


Продзвенів уже дзвінок
Час почати наш урок.
Активно будемо працювати,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім четвертім класі –
Діти просто молодці!


 

Бажаю гарного настрою за будь якої погоди.

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Фенологічні спостереження

Що ви можете розказати про сьогоднішній день і про  погоду на сьогодні?

Бажаю гарного настрою за будь якої погоди.

2.Вступне слово вчителя

- Добрий день, діти. Сьогодні у нас цікавий урок,

  Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну знань, в країну чудову,

Що вас чекає, вам ще невідомо.

Роботи у нас багато, тому, щоб всю її подолати, потрібно бути:

Слайд 1

  У   -   уважними

  Р    -    розумними

  О   -   охайними

  К    -   кмітливими

- Прочитайте, яке слово утворюється з перших букв?

 - Якщо ви будете саме такими, урок пройде швидко і цікаво.

Слайд 2

-Хто з вас зможе прочитати речення, використовуючи математичні знаки?

УРОК = увага + розум + сумлінність + кмітливість + творчість + працьовитість + активність + наполегливість

 

3.Складання девізу уроку

- Діти, а давайте разом складемо девіз уроку.

Слайд 3

(З розсипаних слів скласти вислів)

 

Навчати, добре, знати, хто, хоче, все, багато, того.

( Хто хоче багато знати, того добре навчати )

 

4. Інтерактивна вправа « Очікування»

 

 На стікерах-корабликах запишіть свої очікування від уроку.

Потім, приклейте їх на плакаті , де з двох боків океану зображені береги – «Берег надій» та «Берег реалізованих сподівань».  Приклейте свої стікери ближче до «Берега надій».

Чому корабель перемагає хвилі, хоча їх багато, а він один? Тому що у корабля є мета, а у хвиль ні. Якщо ми маємо мету,то завжди прийдемо куди хочемо.

Тож час вирушати у подорож до протилежного берега.

 

ІІІ. Актуалізація та корекція опорних знань

1.Перевірка домашнього завдання

Спочатку перевіримо, чи всі готові?

Для цього перевіримо домашнє завдання. 

2. Стратегія «Асоціативний кущ»

-Запишіть слова ,які спадають на думку, коли ви чуєте слово ОКЕАН.

Слайд 4

 

3. Стратегія «Кубування»

Завітав сьогодні в клас

На урок знову до нас

Кубик ,діти, не простий,

Кубик  ,діти ,чарівний!

Він доріжку прокладає

Знання ваші перевіряє.

 

ОКЕАН

1. Опишіть.

 2. Порівняйте.

3. Встановіть асоціації.

4. Проаналізуйте.

5. Знайти застосування.

6. Запропонувати аргументи «за» або «проти».

 

  IV.Повідомлення теми і мети уроку


Сьогодні будемо пірнати,

Індійський океан вивчати

І попливем в країну знань

Математичних міркувань.

Любі діти! Сьогодні у нас незвичайний урок. Я назвала його урок-дайвінг.

Хто з вас знає, що таке дайвінг? (відповіді дітей)

Молодці! Отже, дайвінг — це одна з форм підводного плавання, в якому пірнальник (дайвер) використовує певні технічні засоби для дихання під водою. Його прабатьком вважається  Жак-Ів Кусто— французький  дослідник Світового океану, винахідник,  який у 1943 році розробив та випробував акваланг.

А пірнатимемо ми на узбережжі Індійського океану. А щоб  виконати всі завдання, потрібно буде застосовувати ті знання, які ви засвоїли на уроках математики і природознавства.

V. Вивчення нового матеріалу

 

1.Робота з географічною картою

(вчитель показує на карті)

 

Індійський океан — третій за розмірами басейн Світового океану, більша частина якого розташована в Південній півкулі між берегами Африки, Євразії, Австралії та Антарктиди. Площа — близько 76 млн. км2. У Північній Півкулі океан повністю лежить у жаркому тепловому поясі. Це єдиний океан, який не має прямого зв’язку з Північним Льодовитим океаном. Берегова лінія розчленована слабко, в океані вісім морів, є великі затоки. Великі острови Мадаґаскар, Суматра, Шрі-Ланка, величезна кількість дрібних острівців вулканічного походження, оточених кораллами

 2.Розповідь вчителя

Слайд 5

— Індійський океан — один з найтепліших. Північна частина океану лежить в жаркому тепловому поясі, тому води там добре прогріваються. Температура поверхневих вод у північній частині океану становить +29 °С Найвища температура води — у Червоному морі (до +35 °С). З віддаленням від екватора на південь води океану стають дедалі холоднішими. Температура опускається нижче 0 °С на крайньому півдні океану, де відчувається вплив Антарктиди. Тут в океані трапляються айсберги.

 

3.Робота з підручником  с.78-79

Слайд 6

Особливістю природи Індійського океану є мусонні вітри — стійкі вітри, що протилежно змінюють свій напрямок двічі на рік. Зимовий мусон має напрямок з суходолу на океан, літній — з океану на суходіл. Частими є урагани, особливо поблизу острова Мадагаскар.  Індійський океан — найсолоніший серед океанів. У Червоному морі найвища солоність океанічних вод у світі. Біля екватора солоність води менша.

4. Математичний диктант

  Слухайте уважно текст і записуйте всі числа, які почуєте.

Середня  глибина Індійського океану близько 3700 м. Зондський жолоб – найглибше місце океану. Біля острова Ява дно опускається до 7730 м. Довжина жолоба близько 2900 км.

А ще Індійський океан – найцікавіше місце для дайвінгу. У Індійському океані знаходяться найбільші комплекси морських коралів. Океанографи довгі роки намагалися досліджувати дно Індійського океану. Одним із цікавих фактів виявилося знаходження цілої підводної гірської країни з висотою вершин до 2500м.

Прочитайте числа, які записали.

       - Назвіть найбільше число. (7730)

  • Назвіть найменше число ( 2500)
  • Яка цифра є у запису кожного з чисел? (0)
  • Числа, що закінчуються нулем або кількома нулями називаються круглі числа.

  5.Робота за підручником:

  1. Пояснення вчителя на прикладі завдання 439.
  2. Письмове виконання учнями з коментуванням завдання 440.

 

  6. Гра «Дозвіл»

(Вправа на увагу: геометричний ряд).

 - Пірнання під воду це процес, який подолає тільки здорова людина. Тому нам потрібно отримати дозвіл на занурення. Виконуючи наступну вправу, ми перевіримо ваш зір, пам’ять та увагу.

Слайд 7

Діти впродовж 6 секунд дивляться на зображення геометричних фігур і намагаються запам’ятати якомога більше інформації. Після цього дають відповіді на запитання:

-Скільки геометричних фігур на малюнку? (6)

-Яких кольорів зображені фігури? (зелений, синій, червоний)

-Якого кольору ромб?

– Скільки трикутників?(2)

– Скільки прямокутників на малюнку?(3)

7. Знаходження периметра « Пошук скарбів»

Слайд 8

За легендою, невеликий острів в Індійському океані приховує піратські коштовності вартістю 100 мільйонів фунтів.

Знайдіть периметр кожної прямокутної ділянки острова, де може бути захований скарб, за картою-планом.

8. Фізкультхвилинка  « Підводне царство»

 

https://www.youtube.com/watch?v=AeB2J7mZsWg

9. Розвязування задачі « Вільне плавання»

За 4 хв занурення 2 дайвери витратили 152 л повітря. На скільки хвилин занурення вистачить а л повітря  1 дайверу?

Слайд 9

Показ слайду із результатом розвязання задачі.

 Перевірте будь – ласка, свої відповіді. Оцініть свою роботу. У кого одна помилка? У кого дві та більше помилок? У кого нема жодної помилки? У кого є питання? Молодці!

VI. Закріплення вивченого матеріалу

1. Стратегія «Сенкан»

Робота в парах

Океан

Індійський, світовий

Зачаровує, шумить, годує

Ми захоплюємося величчю океану

Безмежжя!


VII. Підсумок уроку

1.Рефлексія

  • То ж хто із нас сьогодні дістався до «Берега реалізованих сподівань?»

Підійдіть по черзі і перемістіть свої кораблики від «Берега надій» до «Берега реалізованих сподівань».

2.Мікрофон  «Враження від занурення»

  1.       Що нового дізналися на уроці?
  2.       Яке завдання було найцікавішим?
  3.       Що було найскладнішим?
  4.       Що було найлегшим?
  5.       Доберіть прикметники до нашого уроку - дайвингу.

Доповніть речення: 
-Я навчився… 
-Мені запам'яталось… 
ені  сподобалось

 

3.Оцінювання учнів

 

VIII. Домашнє завдання

 

1. с.72 №446, 447

2. С. 78 – 80, підготувати повідомлення про рідкісну тварину Індійського океану.

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
3 лютого 2020
Переглядів
988
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку