Урок математики: Повторення і узагальнення вивченого матеріалу «Дії над багатоцифровими числами».

Про матеріал
Повторення і узагальнення вивченого матеріалу «Дії над багатоцифровими числами».
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Урок

з математики

у 4 класі

 

 

                                                                                            

                                                                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Повторення і узагальнення вивченого матеріалу «Дії над багатоцифровими числами».

Мета: узагальнити і закріпити вивчений матеріал, а саме:

  • письмове множення та ділення;
  • письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел;
  • множення та ділення круглих чисел,
  • порядок дій у прикладах;
  • склад багатоцифрових чисел;
  • порівняння чисел;
  • дроби;
  • геометричні фігури;
  • площа.

Розвивати просторову уяву, логічне мислення.

Тип уроку: урок корекції основних компетентностей.

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

- Сьогодні, діти, у нас незвичайний урок, урок  – змагання. В ході  цього уроку  ми повторимо матеріал, вивчений на протязі 4 класу:  письмове множення та ділення, додавання та віднімання багатоцифрових чисел,  множення та ділення круглих чисел, порядок дій при розв’язанні  прикладів, склад та порівняння багатоцифрових  чисел, дроби, геометричні фігури, площу.

ІІ. Узагальнення та закріплення знань.

1. Сьогодні ми почнемо нашу гру з розминки.

- розв’язання  математичних ланцюжків;

15 x 5 : 3 + 49 : 2 + 40 = 77

5 x 25 – 25 : 10 + 213 = 223

60 : 5 x 8 : 2 + 48 = 96

  • розв’язання гумористичних логічних задач:
  1. Що важче?: 1 кг. Заліза чи 1000 г сіна? ( Однакова)
  2. У Якому  місяці менше всього уроків? (Улітку)
  3. Як 7 яблук поділити на десятьох? ( Зварити компот)
  4. На дубі  4 гілки, на кожній гілці по 6 яблук. Скільки всього яблук на дубі?

 ( Жодного. На дубі яблука не ростуть).

  1. Для якого числа вірне таке твердження:1/2 = 1/3 = 1/5 = 1/10? ( для  0).

 

 

 

2. Пограємо в « Компютер».

Викликаються  два учні, які набирають собі команду по 3 чоловіка

 

 

 : :

 

 _ _

 

 x x

 

 + +

 

 

 

Яка команда  швидше та правильніше заповнить порожні клітинки, та і виграла.

3. Гра «Відімкни  будиночок»

Двом командам по  4 чоловіка вивішуються таблиці з малюнками будиночків. Ключ до будиночка – число на даху. Треба підкреслити вірний вираз, який  «відімкне» будиночок.

 

                               100 100 100

 

 

 

 

 

 30 30 30

 

 

 

 

4. А наступне завдання ви відгадаєте самі, за допомогою гри « Дешифратор».

На дошці написані  приклади. Їх треба розв’язати . Над ними написані літери. Кожну літеру треба вписати в таблицю, згідно числу – відповіді приклада. Кожній команді 

 ( 3 чол.) по три приклади.

           а                                 д                            ч                                 з

 

6

8

5

x

 

 

3

 

 

 

 

  1

2

3

6

 x

 

 

5

 

 

 

 

 

4

2

8

x

 

 

4

 

 

 

 

 1

6

2

3

x

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

         a                                  a

 

4

3

6

x

 

 

8

 

 

 

 

 1

0

0

5

x

 

 

7

 

 

 

 

 


    

     11361

     2055

       6180

        7035

        1712

         3488

         З

        а

          д

          а

          ч

          а

 

5. А задача буде дуже цікава і пов’язана вона з тією  темою, яку  ми проходимо по природознавству.

А яку ми тему проходимо?

( Материки)

  • Згадаємо, скільки на Землі материків? ( 6 )
  • Називаємо їх в порядку зменшення. ( Від найбільшого до найменшого)

(Євразія, Африка, Північна Америка, Південна Америка, Антарктида, Австралія).

  • У вас на партах   в конвертах лежать паперові  маленькі копії материків. На кожному з них  написані  площі.

 

 

 

Завдання  для І  варіанту:

  • Порівняти  площі  найбільшого і найменшого материків і дати відповідь, на скільки площа найбільшого материка більша  за площу  найменшого.

( Євразія та Австралія, 54 млн. км – 8 млн. км)

Завдання для ІІ варіанту:

  • Порівняти площі двох  материків, які належать до однієї частини світу. Який з них більший і на скільки?

( Пн. Америка та Пд. Америка, 20 млн. км – 17 млн. км)

6. Фізкультхвилинка

7.  А тепер зіграємо  бліц.

Хто пам’ятає , що таке бліц? ( Швидко, блискавично).

Робота в парах :  на кожній  парті  є картка , на якій  є три задачі  на одну дію. Якомога швидше  розв’язати, записати відповіді в картку і озвучити.

8. Наступна гра «Засели будиночки».

( Три команди по 4 чоловіка).

 

5500

 

71000

 

100

 

13000

 

        20300                                   75000                                              42800

14100

 

1300

 

300

 

900

 

700

 

41000

 

900

 

2700

 

                

 

 

 

 

9. « Цікаві ланцюжки».

 : 5 : 6

 

                                             x 3 + 46


 

 

 

 

 

 

 : 8 -  19

 +  11 x 5

 

 

 

 

 

10. Повторюємо дроби. ( дві команди по 4 чол.)

Серед фігур знайти ті, що поділені на однакові частини, замалювати одну частину і записати  у вигляді дробу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. Гра « Влуч у ворота».

 І команда ІІ команда

    203 x 4 56 x 3

   39 x 5                         111 x 5                         Картинки по запросу "футбольній мяч картинка""700 x 5                212 x 4

 

                18 x 3              600 x 4           308 x 3            75 x 2

 

12. Поєднати приклади з однаковими відповідям ( дві команди по  5 чоловік)

 1 команда:

 

 

  

 

  

 

 

2  команда:

  

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Підсумок уроку.

От і закінчуються наші змагання. А як  ви сьогодні змагалися, покаже  нам остання гра.

« Нанизай намистинки»

На таблиці малюнок

 

л = 25       0 = 50      д = 72       і = 70         ц = 50              м = 39         о = 43

 

 

 

 

Дітям ( 7 учням ) роздаються  геометричні  фігури,  на яких  записані  приклади. Розвязати приклади і на  таких  самих фігурах записати букву, згідно відповідей.

 

 

 

 

МОЛОДЦІ!

1

 

docx
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
2418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку