Урок математики "Поняття про плащу.Квадратний сантиметр".4 клас

Про матеріал
Тема. Поняття про площу. Квадратний сантиметр. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на спільну роботу. Мета. Ознайомити учнів з терміном ,,площа фігури’’ ; одиницею вимірювання площі ,,сантиметром квадратним’’ та його записом. Вчити порівнювати площі фігур. Закріплювати знання порядку виконання дій у виразах. Удосконалювати навички розв’язування задач на сумісну роботу.
Перегляд файлу

 

                     МАТЕМАТИКА

                                         4 клас

Тема. Поняття про площу. Квадратний сантиметр. Знаходження значень    виразів на сумісні дії. Задачі на спільну роботу.

Мета. Ознайомити учнів з терміном ,,площа фігури’’ ; одиницею вимірювання площі ,,сантиметром квадратним’’ та його записом. Вчити порівнювати площі фігур.

   Закріплювати знання порядку виконання дій у виразах. Удосконалювати навички розв’язування задач на сумісну роботу.

   Розвивати логічне мислення, увагу та пам'ять.

   Виховувати інтерес до математики.

Обладнання. Презентація, геометричні фігури.

 

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку. /1 слайд/

- Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості. Привітайтеся з ними. Сідайте.

- Я хочу розпочати наш урок математики такими словами:

,,Ви талановиті діти! Коли-небудь ви самі приємно здивуєтеся, які ви розумні, як багато вмієте, якщо будете постійно працювати над собою, ставити нові цілі і прагнути до їх досягнення.’’

- Це слова Жан-Жака Руссо якнайбільше підходять саме вам, бо ви найрозумніші, найкмітливіші, най, най…

- Я хочу, щоб ви про це пам’ятали не лише протягом цього уроку, а й протягом усього життя.

- Сьогодні на уроці перед вами буде поставлена ціла низка завдань. Але ви впораєтеся з ними, якщо працюватимете старанно, слухатимете уважно і писатимете охайно.

- Отож, до роботи.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Які ви знаєте одиниці вимірювання довжини 

1) Каліграфічна хвилинка

- Запишіть їх у порядку спадання

км   м   дм   см   мм

- Де ми використовуємо одиниці вимірювання довжини?

- А що ми ще вміємо з ними робити?

- Так, ви вмієте перетворювати одні одиниці довжини в інші, виконувати з ними дії, знаходити частину числа. Давайте згадаємо, як ми це робимо.

2) Математичний диктант

- Слухайте уважно завдання і записуйте лише відповідь.

1) Запиши в метрах: 8 300 см

2) Запиши в кілометрах: 73 000 м

3) Знайди: 1/10 від 1 км

4) Обчисли: 1 м – 1 мм

5) Обчисли периметр квадрата зі стороною 20 дм

6) Обчисли периметр прямокутника зі сторонами

- Перевіримо чи правильно ви виконали завдання. Обміняйтеся зошитами і звірте відповіді сусіда по парті з відповідями на дошці. / 2 слайд /

ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку.

- Як ви думаєте, чому в математичному диктанті було ще й завдання про периметр?

- Так, тому що периметр вимірюється в см, м, дм. А це одиниці довжини.

- Сьогодні ми познайомимося з сестрою периметра. Її звати площа. Чим вони відрізняються? Які одиниці вимірювання площі?

- Саме над цим ми і будемо працювати на уроці. А ще розв’яжемо приклади і задачі.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

- Як я вже сказала площа – це сестра периметра. Чи чули ви це слово? Де? /3 слайд/

- Так слово площа можна почути по телебаченню чи радіомовленні, а також в розмовах людей різних професій. Говорять: ,,площа держави’’/ 4 слайд /,

,,посівна площа’’/ 5 слайд /,   ,,площа будинку’’/ 6 слайд /,   ,,площа квартири’’/ 7 слайд /.

- А ще вживають це слово, коли вивчають геометричні фігури.

- Подивіться уважно на дошку. Які геометричні фігури ви там бачите?

 

 

- Яка з фігур займає найбільше місця? Яка найменше? Які фігури рівні? Як ви це визначили? / На око /

- Як ще це можна перевірити?

- Правильно, способом накладання. /демонстрація вчителем/

- Отже, квадрат займає більшу площу, ніж трикутник і круг, але меншу, ніж прямокутник, а круги і трикутники мають однакову площу.

- Отже,  площа – це величина, яка показує скільки місця займає фігура на площині. По іншому це внутрішня частина фігури. / 8слайд /

 

 

- Ви тільки що побачили, що площі можна порівнювати. Але не завжди це можна зробити на око або накладанням. Тому слід шукати інші способи порівняння площі.

- Подивіться уважно на ці фігури: /9 слайд/

 

 

 

- Яка з них більша? Яка менша? Визначити складно.

- Спробую вам допомогти /перевертаю/

- Що сталося з фігурами?

- Так їх поділили на рівні квадратики.

- Чи можемо ми тепер порівняти фігури? Що потрібно зробити? Так, порахувати квадратики.

- То яка фігура більша (менша)? Яка їх площа?

- Отже, у природі нам став маленький квадратик. Саме  таким квадратом і користуються для того, щоб виміряти площу будь-якої фігури.

Називається він квадратним сантиметром. Чому? Тому, що довжина його сторони 1 см. /10 слайд/

- Давайте зобразимо цей квадратик у зошиті. Накресліть     1 см²

- Це і є одиниця вимірювання площі. Вона позначається - 1 см². Запишіть./пояснюю запис/

- Давайте спробуємо визначити площу фігури, користуючись новою одиницею вимірювання.

- Перед вами на дошці фігура. Визначте її площу, беручи до уваги, що 1 клітинка – це 1 см².

 

 

 

                                 17 см²

- А зараз спробуйте самостійно знайти площу фігур, що зображені в підручнику № 467.

- Давайте запишемо площу 1, 2, 3 фігури.

- А чи зумієте ви накреслити фігуру та визначити її площу. Хочете спробувати?

 

- Креслимо прямокутник зі сторонами 6 і 3 см. /11 слайд/

 

 

 

- Що потрібно зробити, щоб визначити площу?

- Так, розбити його на квадратні сантиметри?

- То яка площа цього прямокутника? Запишіть.

- Діти, а буває так, що потрібно визначити площу великих ділянок. Якими ж одиницями тоді користуються? Наприклад, як знайти площу класу? Чи зручно буде користуватися 1 см² ?

- Правильно,  тоді використовують  дм²,  м², км²./12 слайд/

- Молодці, гарно попрацювали. Настав час відпочити.

V. Фізкультхвилинка /13 слайд/

 

Ми візьмемося за руки,

Веселіше стане нам,

Бо у класі всі ми друзі,

посмішки даруєм вам.

  • Як живеш?
  • Ось так!
  • Як ідеш?
  • Ось так!
  • Вночі спиш?
  • Ось так!
  • Як береш?
  • Ось так!
  • А даєш?
  • Ось так!
  • Дружиш як?
  • Ось так!
  • Свариш як?
  • Ось так!
  • А сідаєш як?
  • Ось так!

VІ. Закріплення раніше вивченого матеріалу.

- Молодці, ви гарно засвоїли новий матеріал. На наступних уроках ми продовжимо вивчати площу, будемо вчитися її обчислювати. А для цього нам потрібно повторити дію множення.

1. Розв’язування прикладів.

- Отож, розв’яжемо приклади № 468 /14 слайд/

- Перші два приклади розв’яжемо усно.

- Хто може пояснити як 6 700 · 6,   270 000 · 3 ?

- Наступні два приклади розв’яжемо самостійно:

1 приклад – дівчатка

2 приклад – хлопчики

/по одному учню працюють біля дошки/

- Хто перший обчислив? Чи в усіх правильна відповідь? /звіряють з відповідями на дошці, виправляють помилки/

- Наступні два приклади розв’яжемо з поясненням біля дошки./кожну дію виконує інший учень/

2. Розв’язування задачі.

- Добре справилися з прикладами. Гарно працювали і довели, що ви дійсно талановиті і розумні діти. Ви дійсно най.., най.., най…

А чи знаєте ви, що для того аби досягти успіху, мало самому бути розумним. Потрібно мати ще розумних друзів, які завжди прийдуть на допомогу, зарадять у біді. Тобто дуже важливою є спільна робота. А математика нас цього і навчає, бо про спільну роботу ми говоримо, розв’язуючи задачі, які так і називаються ,,Задачі на спільну роботу’’.

- Чи зможемо ми розв’язати таку задачу? Спробуємо?

 Отож, задача № 469 . / 15 слайд/

   1) Робота над текстом задачі.

- Читаємо умову задачі /читає кращий учень/

- Про що йде мова в задачі? /повтори задачу/

- За скільки днів 100 сторінок набирає І оператор?

 - За скільки днів 100 сторінок набирає ІІ оператор?

- Про що запитується в задачі?

   2) Аналіз  задачі.

- Чи можемо ми відразу відповісти на запитання задачі?

- Що потрібно знати щоб відповісти на це головне питання?

- Так, потрібно знати скільки операторам потрібно набрати сторінок і скільки вони набирають разом за 1 день. А це нам відомо?

- Яку дію тут потрібно виконати?

- Як дізнатися скільки оператори друкують сторінок разом за 1 день?

- Так. Скільки набирає за 1 день перший оператор і скільки набирає за 1 день другий оператор? Якою дією?

- Що  треба знати для того, щоб дізнатись скільки сторінок за 1 день набирає оператор?

- Правильно, скільки сторінок він має набрати і за скільки днів?

- То скільки сторінок? За скільки днів?

- Щоб дізнатися скільки сторінок він набере, за 1 день потрібно звести до одиниці, тобто виконати яку дію?

- Що треба знати для того, щоб дізнатись скільки сторінок за 1 день набирає ІІ оператор?

- То скільки сторінок? За скільки днів?

- Щоб дізнатися скільки сторінок він набере за 1 день потрібно що зробити? Яку дію виконати?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Подивіться уважно на план розвязку.  Якого виду ця задача? Чому?

- То скільки дій в цій задачі?

   3) Розвязання   задачі.

- Про що ж потрібно дізнатися в першій дії? Яку дію виконуємо?

1) 100 : 5 = 20 (ст.) – за 1 день друкує І оператор;

- Що потрібно знайти в другій дії? Як це зробити?

2) 100 : 4 = 25 (ст.) – за 1 день друкує ІІ оператор;

- Про що ми вже можемо дізнатися? Якою дією?

3)20 + 25 = 45 (ст.) – за 1 день друкують оператори разом;

- Чи можемо ми вже дізнатися скільки днів потрібно операторам працювати разом, щоб надрукувати 90 сторінок. Якою дією?

4)90 : 45 = 2(дн.) – набирають 90 сторінок  разом;

- Хто може сформулювати відповідь?

Відповідь: за 2 дні.

 

VІІ. Підведення підсумків і результатів уроку.

- Ось ми й виконали всі поставлені завдання.

- Що нового ви дізналися на цьому уроці?

/16 слайд/

- Перед вами фігури. Розгляньте їх уважно. Які з них мають однакову площу? Як ви це визначили? Чим користувалися?

- То що таке площа? В яких одиницях вона вимірюється ? В чому відмінність площі від периметру?

/Периметр – це паркан, яким обгороджена ділянка, а площа – це сама ділянка/  /17 слайд/

1. Оцінювання

- Молодці, дуже гарно засвоїли новий матеріал, гарно працювали.

- Найкраще працювали … Вони заслуговують найвищих оцінок. А  у  всіх інших буде можливість проявити себе на наступних уроках.

 2. Домашнє завдання

№ … , № …       

- Дякую всім за урок. Бажаю гарного дня!  /18 слайд/

           

 

 

 

 

doc
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
5306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку