Інтегрований урок математики і Я досліджую світ
Тема:
Додавання та віднімання вивчених видів. Складені задачі на 2–4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач. Корисні копалини
Учителя початкових класів
Криворізької гімназії № 110
Перець Оксани Володимирівни
Тема: Додавання та віднімання вивчених видів. Складені задачі на 2–4 дії, які є
комбінацією вивчених видів простих задач. Корисні копалини.
Мета: узагальнити різні способи додавання і віднімання круглих трицифрових чисел; формувати вміння розв'язувати складені задачі на 2-4 дії; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, математичне мовлення; виховувати самостійність; ознайомити учнів з найважливішими корисними копалинами, економним і раціональним їх використанням; розвивати спостережливість, уміння порівнювати; виховувати почуття гордості за багатство рідного краю, бажання економно використовувати корисні копалини; виховувати інтерес до предметів.
Обладнання:скриньки для розкладання корисних копалин за групами (рудні, нерудні, горючі), листи для самооцінювання, картки для гри «Дешифрувальник), картки з відповідями до кругових прикладів, на звороті яких зображення корисної копалини, тексти задач.
І. Організаційний момент. (Cлайд 1)
Дзвоник у школі кожен раз
До роботи кличе в клас.
Виконати зможем
Нелегкі завдання.
Всім нам допоможе
Старанність у навчанні.
2 . Хвилинка фенологічних спостережень
Повідомлення гідрометеоцентру
- Так як кожен урок "Природознавства ” ми починаємо з повідомлення гідрометеоцентру, я повідомлю прогноз погоди на сьогоднішній день.
На сьогоднішній день
в Криворізькій гімназії №110, а зокрема в 3 - А класі очікується такий прогноз погоди, а саме: безхмарне небо на уроці, сильний вітер від піднятих рук та глибоких знань, температура плюс 10 – 12 балів, опади у вигляді великої кількості емоцій та високих балів.
- А всім присутнім вчителям синоптична лабораторія бажає: нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди.
- Але це, звичайно, жартівливий прогноз.
-А насправді сьогодні спостерігається така погода (температура, вітер, опади).
Температура повітря -
Вітер -
Опади –
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Наука математика навчає вас рахувати (додавати, віднімати, ділити, множити) та виконувати інші математичні дії. Природознавство знайомить з природою, яка вас оточує. На уроці ми спробуємо з`єднати ці дві науки і отримати знання з природознавства та математики.
Інструктаж з самооцінки
- Перед вами лежить оцінювальний лист, де ви будете себе оцінювати.
- За кожне правильно розв`язане завдання поставите собі 2 бали, завдання, де зроблено 1 помилку - 1 бал, якщо зовсім не зробили - 0 балів.
Оцінювальний лист
|
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Розв’яжемо приклади і дізнаємось про що буде йти мова на сьогоднішньому уроці.
400 |
800 |
240 |
690 |
410 |
560 |
708 |
к |
о |
и |
н |
п |
а |
л |
450 - 50 =
230 + 570 =
480 – 70 =
960 - 400 =
700 + 8 =
550 – 310 =
470 + 220 =
290 – 50 =
Перегляд відео «Корисні копалини» (Cлайд 3)
- Наведіть приклади корисних копалин.
(Кам’яне вугілля, нафта, природний газ, торф, граніт, пісок, глина, сіль, залізна руда – це все корисні копалини)
(Cлайд 4)
- Яка від них користь?
(Демонстрація корисних копалин ).
- Щоб виготовити скло і зробити склянку, потрібний пісок.
(Cлайд 5)
Щоб побудувати будинки, потрібно мати багато піску, граніту, вапна. (Cлайд 6)
- Для опалення будинків, руху авто і літаків потрібні нафта, природний газ, кам’яне вугілля.
(Cлайд 7)
- Для виготовлення транспортних засобів потрібні метали, які виплавляються із залізної руди.
(Cлайд 8)
- Щоб виготовити тарілку, потрібна особлива глина – каолін.
(Cлайд 9)
Щоб суп був смачним, потрібна сіль.
(Cлайд 10)
- Тому без корисних копалин людям довелось би дуже важко.
- Пропоную здійснити цікаву подорож у таємничий світ, що знаходиться у нас під ногами. Це світ підземного царства. Про скарби і багатства природи, які знаходяться у земних надрах ми повторимо на сьогоднішньому уроці.
ІІІ. Повідомлення теми уроку
- Подорожуючи підземним світом ми закріпимо додавання та віднімання вивчених видів. Будемо розв’язувати складені задачі на 2–4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач.
ІV. Робота над темою уроку.
На які групи поділяють корисні копалини? (Рудні, нерудні, горючі) (Cлайд 11)
Розв’язуючи задачі про корисні копалини , ми будемо розкладати їх в скриньки.
Без якої корисної копалини не може працювати жоден учитель? (Крейда). (Cлайд 12)
- Ця корисна копалина належить до…
- Запис у зошити число, класна робота.
Запишіть число, в якому 5 сот.6 дес.3 од; 6 сот. 7 од; 2 сот. 2 дес;
запишіть сусідів числа 520; 333.
А тепер перевірте свою роботу.
Відповіді : 563,607,220,519,521,332,334 .
- Оцініть свою роботу за усний рахунок та математичний диктант.
Приклади № 403
Додавання та віднімання вивчених видів. (На картках з одного боку число – відповідь, а з другого – корисна копалина)
- Виконавши приклад, вибираєте картку з відповіддю. На звороті картки зображення корисної копалини. Назвіть її.
940 – 300 = 640
640 + 250 = 890
890 - 480 = 410
410 – 30 = 280
380 + 150 = 530
530 + 80 = 610
610 – 70 = 540
540 + 400 = 940
- Оцініть свою роботу.
- Про яку корисну копалину йде мова? (Cлайд 14)
Грію взимку я будови,
З мене паливо чудове,
Я потрібне для тепла,
З мене зроблені, до речі,
І такі корисні речі,
Як пластмаси, гума, фарба,
Ліки, спирт, бензин, смола.
Чи впізнали ви мене? Я — ...
(вугілля кам’яне).
- Яким способом видобувають вугілля? (Cлайд 15)
Задача 1 (Cлайд 16)
Шахтарі за 3 год роботи видали на гору 27 т вугілля. Скільки тонн кам’яного вугілля видобудуть шахтарі за 8 годин роботи?
-Ця корисна копалина відноситься до якої групи?
- Які ще корисні копалини до них належать?
- Відгадайте загадки:
1. Він завітав із – під землі (Cлайд 17)
І по трубі забіг у хату.
І щоб жили ми у теплі
Він обігрів нам всі кімнати. ( Природний газ)
Фарби, штучнії тканини,
Ліки і картон, пластмаси,—
Отже, справжнє я багатство.
Хоч у болоті народився,
Але й на полі знадобився,
Бо я ще й добриво чудове.
А ще — зігрію я будови,
Бо і на паливо згоджусь.
Чи впізнали, як я звусь? (Торф)
- Оцініть свою роботу .
Фізкультхвилинка (Cлайд 20)
Задача 2. (Cлайд 21)
У шахтах, кар’єрах її добувають.
З неї у печах чавун виплавляють.
З неї ллють сталь,
Роблять речі сталеві.
Ну а основа речей металевих –
Буро – червона, важка і тверда –
Це – залізняк, чи…. (залізна руда)
- У якому місті України найбільші родовища залізної руди?
На завод привезли 77 вагонів залізної руди. В 4 печі завантажили по 8 вагонів в кожну. Скільки вагонів з залізною рудою залишилось? (Cлайд 22)
1)8∙4 = 32(в.) – у чотири печі;
2)77 – 32 = 45(в.)
77-8∙4≡45 (в.)
V. Розвиток математичних знань.
Він жовтенький і сипучий, (Cлайд 23)
У дворі лежить у кучі.
Якщо хочеш – можеш брати
І фортецю будувати.
Тільки воду мусиш мати.
(Пісок)
- До якої групи належать пісок і глина? (будівельні або нерудні)
Робота над задачею в парах.
- Пропоную розв׳язати задачу 3 самостійно в парах
Самостійний запис розв’язання задачі з наступною перевіркою.
На картках короткий запис задачі.
В дитячому садочку вирішили змайструвати 3 пісочниці. Для першої пісочниці потрібно 130 кг піску, для другої пісочниці на 60 кг більше,ніж для першої, а для третьої – на 120 кг менше, ніж у другій. Скільки кілограмів піску у трьох пісочницях разом?
І пісочниця – 130 кг піску
ІІ пісочниця – ? на 60 кг більше,ніж ?
ІІІ пісочниця – ? на 120 кг менше,ніж
1) 130 + 60 = 190 (кг) – для другої пісочниці;
2) 190 - 120 = 70 (кг) – для третьої;
3) 130 + 190 + 70 = 490 (кг)
- Оцініть свою роботу.
VI. Підсумок уроку.
Бліц-опитування. (Cлайд 24)
- Що нового дізналися на уроці?
- Які завдання виконували із задоволенням?
- Під час виконання яких завдань зазнали певних труднощів?
- Якою корисною копалиною ми користуємося щодня у себе вдома?
- Яку корисну копалину видобувають у нашому місті?
- Яку корисну копалину використовуємо на уроці?
- Які корисні копалини потрібно, щоб збудувати будинок?
- З якої породи виготовляють скло?
- Як потрібно використовувати корисні копалини?
(Бережно, економно, треба добре подумати, перш ніж приймати будь-яке рішення щодо природних багатств)
(Cлайд 25)
- Всі науки між собою пов’язані тим чи іншим чином. Математика і природознавство. Саме математика допомагала розібратися на уроці з корисними копалинами та гірськими породами. А природознавство - зрозуміти про які речовини йдеться в задачах.
- Чи сподобався вам урок?
- А тепер підрахуйте бали, які ви отримали і поставте собі оцінку.
VІІ. Домашнє завдання.
С. 63, №407,408
Збігла подорож, як коротка мить, (Cлайд 26)
Час наш дуже швидко біжить,
Ще попереду у вас багато кроків,
І цікавих , і важких уроків.
Завдання покличуть у майбутнє,
Найскладніше завдання – життя.
Так старайтесь вправно все вивчати,
Пам`ятайте: учня скарб – це знання.