КЗ «Вільшанський ліцей»
Дергачівської районної ради Харківської області
Інтегрований урок математики та природознавства в 4 класі
Урок-мандрівка
Множення чисел, що закінчуються нулями. Розв’язування задач, що включають знаходження числа за його дробом. Чудеса природи України
Підготувала вчитель
початкових класів
КЗ «Вільшанський ліцей»
Строєнко Л. В.
Тема. Множення чисел, що закінчуються нулями. Розв’язування задач, що включають знаходження числа за його дробом. Чудеса природи України.
Мета. Повторити переставний та сполучний закони множення, зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10,100, 1000.
Вправляти учнів у розв’язуванні задач.
Розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, пізнавальний інтерес.
Розвивати вміння працювати в парах, в групах, виявляти ініціативу.
Розширити знання учнів про чарівність краєвидів рідного краю.
Виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: фото картин природи України, картки для тестування, картки для гри «Шифрувальник», «Ланцюжок»
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Поетична хвилинка. Вірш «Довкола стільки є краси».
Довкола стільки є краси:
Краплинка ранньої роси,
Метеликів веселі танці,
Татуся посмішка уранці,
Злотиста зачіска колосся,
Верби над річкою волосся,
Пташині неба передзвони,
Вечірніх хмар вбрання червоне,
Веселка в сонячнім намисті
І квітів рушники барвисті,
Натруджені матусі руки
І колискових тихі звуки.
О. скільки в світі є краси!
Ти серденьком її проси,
Й наповнюй душу аж до краю
Краплинами земного раю!
2. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Сьогодні ми будемо подорожувати стежками рідної природи України. Ми будемо насолоджуватися картинами рідної природи в процесі розв’язування прикладів, задач. Ми відкриємо нові краєвиди, а які саме, ви дізнаєтесь після виконання завдання. Відкрийте записники (зошити), під час подорожі записуйте цікаві числа. А в кінці уроку ми перевіримо, хто ж був уважним. А подорожувати ми будемо на повітряній кулі. Отож, зручніше сіли – і полетіли.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.У якому рядку приклади записані в порядку зростання результату?
А) 3 ∙ 10; 3 ∙ 100; 3 ∙ 1000; 3 ∙ 10 000;
Б) 6 ∙ 10 000; 6 ∙1000; 6 ∙ 100; 6 ∙ 10.
2. У якому рядку приклади записані в порядку спадання результату?
А) 800 : 100; 8000 : 100; 80 000 : 100;
Б) 500 000 : 1000; 50 000 : 1000; 5000 : 1000.
3.Знайди правильну відповідь 210 ∙ 400.
А) 48000; Б) 8400; В) 84000.
11, 13, 25, 60, 69, 75, 300. (60-т, 11-с, 75-з, 69-я, 32-ч, 25-і, 13-в, 300-ь)
С в і т я з ь
ІІІ. Основна частина.
1.«Коло ідей». Повідомлення теми та завдань уроку. Повторення законів множення.
- Пригадайте способи обчислення.
6 ∙ 3 = 18
3 ∙ 6 = 18
6 ∙ 3 = 3 ∙ 6
а ∙ в = в ∙ а – переставний закон множення.
7 ∙ 2 ∙ 3 = (7 ∙ 2) ∙ 3 = 14 ∙ 3 = 42
7 ∙ 2 ∙ 3 = 7 ∙ (2 ∙ 3) = 7 ∙ 6 = 42
а ∙ в ∙ с = (а ∙ в) ∙ с = а ∙ (в ∙ с) – сполучний закон множення.
2. Самостійна робота. Взаємоперевірка Прийом «Коментування». (с.132, № 806(3 завдання). (1 учень виконує біля дошки, потім коментує).
- Обчислити значення виразів, застосувавши закони множення.
3. Музична фізкультхвилинка «Ми плещемо в долоньки».
4. Інформаційна хвилинка. (Фото долини нарцисів)
- Зараз ми пролітаємо над долиною нарцисів, що на Закарпатті. Це заповідний масив, розташований в урочищі Кіреші. Це єдине місце в світі, у якому цвітуть нарциси на висоті близько 200 метрів над рівнем моря, розташоване в долині. Це найбільша площа, яку займають дикорослі нарциси, в Європі.
5. Гра «Хто швидше?» . «Галявина нарцисів». Робота в групах (рядах). (с. 132, № 807)
- У Карпатах є долина нарцисів, а ми створимо «Галявину математичних нарцисів». Порахуйте усно, напишіть на квіточках відповіді і «посадіть» на своїй галявині.
6. Інформаційна хвилинка. (Фото озера Синевир)
- Подивіться, ми бачимо в Карпатах озеро, яке за легендою утворилося від потоку сліз графської доньки Синь на місці, де її коханого Вира було вбито кам’яною брилою. Звідси і назва – Синевир. Стрімкі схили, вкриті стрункими ялинами, спадають прямо до водної поверхні. Посередині озера розмістився, немов зіниця блакитного ока, невеликий острівець площею всього кілька метрів. Звідси і народна назва озера – Морське Око. А утворилося воно в результаті землетрусу 10 тисяч років тому.
7. Гра «Ланцюжок». Робота в групі (по рядах). (На дошці картки з числами і знаками. Учні по одному з групи виходять до дошки і складають рівності).
- Записати у вигляді добутку числа.
500 = 50= 5000=
68000 = 6800= 680=
8. Інформаційна хвилинка. (Фото озера Ялпуг)
- Ось ми вже й в Одеській області. Тут нас приваблює найбільше природне озеро в Україні. Але джерела озера розташовані в с. Ялпуг у Молдові.
9. Вправа «Асоціативний кущ».
10. Вправа «Мікрофон».
- Повторимо правило знаходження числа за його дробом.
11. Вправа «Я - Вчитель». Аналіз розв’язку задачі № 810, с.132.
12. Робота в парі. Вправа «Навчаючи - вчусь». Робота над задачею № 812, с.133.
а) Аналіз задачі (Які компоненти відомі? Розгляд схеми до задачі. Чи схожа на попередню?)
б) Самостійна робота над задачею в парі. (1 учень біля закритої дошки)
1) 24 ∙ 3 = 72 (кг) – всього сиру;
2)24+ 36 = 60 (кг) – витратили всього;
3)72 – 60 = 12 (кг)
в) Перевірка за записом на дошці.
13. Інформаційна хвилинка. (Фото Асканія-Нова)
- Ми потрапили на Херсонщину, в біосферний заповідник Асканія-Нова. В ньому можна побачити багато рідкісних тварин і рослин. Цікаво, що в орнітопарку нараховують понад 60 різновидів птахів. Тут проживає один із найбільших птахів – африканський страус, вага якого 175кг і висота тіла 2м70см.
ІV. Заключна частина.
(Учні називають чудеса, перевертають букви, на звороті – букви: ПЕРЕРВА).