Урок математики для 4 класу на тему "Задачі на знаходження відстані за даними швидкістю і часом"

Про матеріал
Матеріал допоможе вчителю провести урок математики у 4 класі і доступно пояснити учням новий матеріал(знаходження відстані).
Перегляд файлу

Тема.

Задачі на знаходження відстані за даними швидкістю і часом. Знаходження значень виразів на додавання і віднімання .

Мета.

- навчальна:

ознайомити учнів із способом визначення відстані за відомими швидкістю і часом; формувати вміння розв'язувати задачі на основі творчих видів роботи; вдосконалювати обчислювальні навички;

- розвивальна: розвивати логічне мислення,інтуїцію, просторові уявлення, пам'ять, математичне мовлення;

- виховна: виховувати інтерес до математики, свідоме володіння системою математичних знань.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; «Картки для поточного контролю знань»; таблиця «Швидкість. Відстань Час».

Зміст уроку

І.Організаційний момент.

Всі сідайте тихо, діти.                                                                                         Домовляймось не шуміти,                                                                                                Руку гарно піднімати,                                                                                                           На уроці не дрімати,                                                                                                               А знання мерщій хапати.                                                                                                    Щоб нам не було мороки —                                                                                                    Всі готові до уроку?                                                                                                       Тож гаразд, часу не гаймо                                                                                                        І урок розпочинаймо.

ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.

1.Математичний диктант.

*Запишіть число, у якому 10 одиниць, 10 десятків і 10 сотень.

* Запишіть числа цифрами: дев’яносто дев’ять; сто один; сто;

дев’ятсот дев’яносто дев’ять; чотириста; п’ятсот; триста двадцять

два; сорок п’ять.

*Запишіть ці числа у порядку зростання. Підкресліть двоцифрові та

трицифрові числа.

*Запишіть найбільше трицифрове число. Утворіть з його допомо-

гою найменше чотирицифрове число.

*За допомогою цифр 1; 2; 8 запишіть усі трицифрові числа, не повторюючи жодної цифри.

2. Перевірка домашнього завдання.

а) Пояснити розв'язання задачі № 498. (320 : 2 : 4 = 40 (км/год).)

б) Зачитати відповідь до задачі № 499. (Вершник їхав зі швидкістю 10 км/год.)

3. Завдання для опитування.

а) Скласти і розв'язати задачі за таблицею.

Рухомий об'єкт

Швидкість

Час

Відстань

Лижник

?

4 год

56 км

Катер

7

3 год

105 км

б) Виконання завдань із «Карток для поточного контролю знань».

1- а група — № 61 (с. 35);

2- а група — № 62 (с. 35).

4. Усні обчислення.

(720 – 670) – 8                    80 : 8 + 70                     420 : 6 + 30

(810 – 740) – 5                    320 : 4 + 30                   150 : 3 + 60                                                                          (390 + 10) : 10                     300 : 3 + 20                   360 : 9 – 7

IІI. Вивчення нового матеріалу.

1. Задача.

Лижник був у дорозі 5 години і подолав відстань 45 км. З якою швидкістю рухався лижник?

(45 : 5 = 9 (км/год).)

— Складіть обернену задачу до даної, в якій потрібно відшукати число 45.

Швидкість

Час

Відстань

9 км/год

5год

?

— Як знайти відстань, яку подолав лижник?

(95 = 45 (км).)

Висновок. Щоб знайти відстань, треба швидкість помножити на час.

S=v*t         

Фізкультхвилинка.

Петрик йшов, йшов, йшов (крокують на місці)

І суницю знайшов. (нахиляються вперед)

З’їв і далі пішов. (імітація рухів, які виконує хлопчик)

Петрик йшов, йшов, йшов

І горішок знайшов.

Підняв і далі пішов.

Петрик йшов, йшов, йшов

І грибочок знайшов.          

Поклав у кошик                 

і додому пішов. (сідають за парти)

2. Первинне закріплення.

а) Задача № 501.

— Про що йдеться в задачі?

— Складемо план розв'язування задачі.

1) Яку відстань пройшов пасажирський катер?

2) Яку відстань пройшов буксирний катер?

3) На скільки кілометрів більше пройшов буксирний катер, ніж пасажирський?

Розв'язання:

1) 24 ∙ 4 = 96 (км)- відстань,яку пройшов пасажирський катер.

2) 14 ∙ 7 = 98 (км)- відстань,яку пройшов буксирний катер.

3) 98 - 96 = 2 (км)- на скільки кілометрів більше пройшов буксирний катер, ніж пасажирський

б) За даними таблиці вправи № 502 знайти відстані.

Завдання виконується усно.

в) Задача № 503(самостійний розв'язок задачі).

 (Розв'язання: 4 ∙ 2 + 45 ∙ 3 = 143 (км).)

IV. Розвиток математичних знань.

1. Виконання завдання № 504.

1- ий стовпчик — колективно:

2- ий — самостійно.

Результати обчислень учні звіряють із записаними на дошці відповідями.

48350 - 9405 + 598 = 39543;

8365 - (2120 + 1080) = 5165.

2. Задача № 505.

За умовою задачі учні ставлять різні запитання і усно розв'язують їх.

3. Розв'язування задачі № 506.

На дошці — таблиця із даними задачі.

Рухомий об'єкт

Швидкість

Час

Відстань

Велосипедист

? км/год?

12 год

180 км

Мотоцикліст

? на 36 км/год більше

20 год

? км

— Що відомо про рух велосипедиста? (Час руху і відстань.)

— Про що звідси можна дізнатися? (Про швидкість руху велосипедиста.)

— Що відомо про рух мотоцикліста? (Відомий час руху; можемо знайти швидкість руху мотоцикліста.)

— Чи можемо знайти відстань, яку проїде мотоцикліст?

— Розв'язання запишіть самостійно окремими діями.

(Розв'язання:

1) 180 : 12 = 15 (км/год) — швидкість велосипедиста;

2) 15 + 36 = 51 (км/год) — швидкість мотоцикліста;

3) 51 ∙ 20 = 1020 (км) — проїде мотоцикліст.)

4. Цікаве завдання.

Виписати в рядок, у якому всі іменовані числа дорівнюють одне одному.

*1 т 8 ц; 18 ц; 1800 кг; 1 800 000 г;

*1583 м; 15 м 83 см; 158 300 см;                                                                                           *920 мм; 9 см 20 мм; 92 см; 9 дм 2 см;                                                                                    *250 хв; 6 год 10 хв; 2 год 50 хв; 4 год 10 хв.

5. Офтальмологічна пауза.

Раз, два.                                                                                                                        Рівно голова!                                                                                                                 Три, чотири, п’ять                                                                                                      Будем очі затулять.                                                                                                  Шість, сім -                                                                                                                      Знов відкрили                                                                                                                     І на вісім затулили.                                                                                                      Міцно, міцно потримали.                                                                                                   І все знову починали.                                                                                                 П’ять разів так повторили,                                                                                                За місця робочі сіли.

 

V. Підсумок уроку.

— Як знайти відстань?

 У яких одиницях вимірюється відстань?

VІ.  Домашнє завдання.

№№ 508, 509 (с. 82).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Задорожня Лілія Яківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 березня 2020
Переглядів
7280
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку