8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок математики для 4 класу на тему "Задачі на знаходження відстані за даними швидкістю і часом"

Про матеріал
Матеріал допоможе вчителю провести урок математики у 4 класі і доступно пояснити учням новий матеріал(знаходження відстані).
Перегляд файлу

Тема.

Задачі на знаходження відстані за даними швидкістю і часом. Знаходження значень виразів на додавання і віднімання .

Мета.

- навчальна:

ознайомити учнів із способом визначення відстані за відомими швидкістю і часом; формувати вміння розв'язувати задачі на основі творчих видів роботи; вдосконалювати обчислювальні навички;

- розвивальна: розвивати логічне мислення,інтуїцію, просторові уявлення, пам'ять, математичне мовлення;

- виховна: виховувати інтерес до математики, свідоме володіння системою математичних знань.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; «Картки для поточного контролю знань»; таблиця «Швидкість. Відстань Час».

Зміст уроку

І.Організаційний момент.

Всі сідайте тихо, діти.                                                                                         Домовляймось не шуміти,                                                                                                Руку гарно піднімати,                                                                                                           На уроці не дрімати,                                                                                                               А знання мерщій хапати.                                                                                                    Щоб нам не було мороки —                                                                                                    Всі готові до уроку?                                                                                                       Тож гаразд, часу не гаймо                                                                                                        І урок розпочинаймо.

ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.

1.Математичний диктант.

*Запишіть число, у якому 10 одиниць, 10 десятків і 10 сотень.

* Запишіть числа цифрами: дев’яносто дев’ять; сто один; сто;

дев’ятсот дев’яносто дев’ять; чотириста; п’ятсот; триста двадцять

два; сорок п’ять.

*Запишіть ці числа у порядку зростання. Підкресліть двоцифрові та

трицифрові числа.

*Запишіть найбільше трицифрове число. Утворіть з його допомо-

гою найменше чотирицифрове число.

*За допомогою цифр 1; 2; 8 запишіть усі трицифрові числа, не повторюючи жодної цифри.

2. Перевірка домашнього завдання.

а) Пояснити розв'язання задачі № 498. (320 : 2 : 4 = 40 (км/год).)

б) Зачитати відповідь до задачі № 499. (Вершник їхав зі швидкістю 10 км/год.)

3. Завдання для опитування.

а) Скласти і розв'язати задачі за таблицею.

Рухомий об'єкт

Швидкість

Час

Відстань

Лижник

?

4 год

56 км

Катер

7

3 год

105 км

б) Виконання завдань із «Карток для поточного контролю знань».

1- а група — № 61 (с. 35);

2- а група — № 62 (с. 35).

4. Усні обчислення.

(720 – 670) – 8                    80 : 8 + 70                     420 : 6 + 30

(810 – 740) – 5                    320 : 4 + 30                   150 : 3 + 60                                                                          (390 + 10) : 10                     300 : 3 + 20                   360 : 9 – 7

IІI. Вивчення нового матеріалу.

1. Задача.

Лижник був у дорозі 5 години і подолав відстань 45 км. З якою швидкістю рухався лижник?

(45 : 5 = 9 (км/год).)

— Складіть обернену задачу до даної, в якій потрібно відшукати число 45.

Швидкість

Час

Відстань

9 км/год

5год

?

— Як знайти відстань, яку подолав лижник?

(95 = 45 (км).)

Висновок. Щоб знайти відстань, треба швидкість помножити на час.

S=v*t         

Фізкультхвилинка.

Петрик йшов, йшов, йшов (крокують на місці)

І суницю знайшов. (нахиляються вперед)

З’їв і далі пішов. (імітація рухів, які виконує хлопчик)

Петрик йшов, йшов, йшов

І горішок знайшов.

Підняв і далі пішов.

Петрик йшов, йшов, йшов

І грибочок знайшов.          

Поклав у кошик                 

і додому пішов. (сідають за парти)

2. Первинне закріплення.

а) Задача № 501.

— Про що йдеться в задачі?

— Складемо план розв'язування задачі.

1) Яку відстань пройшов пасажирський катер?

2) Яку відстань пройшов буксирний катер?

3) На скільки кілометрів більше пройшов буксирний катер, ніж пасажирський?

Розв'язання:

1) 24 ∙ 4 = 96 (км)- відстань,яку пройшов пасажирський катер.

2) 14 ∙ 7 = 98 (км)- відстань,яку пройшов буксирний катер.

3) 98 - 96 = 2 (км)- на скільки кілометрів більше пройшов буксирний катер, ніж пасажирський

б) За даними таблиці вправи № 502 знайти відстані.

Завдання виконується усно.

в) Задача № 503(самостійний розв'язок задачі).

 (Розв'язання: 4 ∙ 2 + 45 ∙ 3 = 143 (км).)

IV. Розвиток математичних знань.

1. Виконання завдання № 504.

1- ий стовпчик — колективно:

2- ий — самостійно.

Результати обчислень учні звіряють із записаними на дошці відповідями.

48350 - 9405 + 598 = 39543;

8365 - (2120 + 1080) = 5165.

2. Задача № 505.

За умовою задачі учні ставлять різні запитання і усно розв'язують їх.

3. Розв'язування задачі № 506.

На дошці — таблиця із даними задачі.

Рухомий об'єкт

Швидкість

Час

Відстань

Велосипедист

? км/год?

12 год

180 км

Мотоцикліст

? на 36 км/год більше

20 год

? км

— Що відомо про рух велосипедиста? (Час руху і відстань.)

— Про що звідси можна дізнатися? (Про швидкість руху велосипедиста.)

— Що відомо про рух мотоцикліста? (Відомий час руху; можемо знайти швидкість руху мотоцикліста.)

— Чи можемо знайти відстань, яку проїде мотоцикліст?

— Розв'язання запишіть самостійно окремими діями.

(Розв'язання:

1) 180 : 12 = 15 (км/год) — швидкість велосипедиста;

2) 15 + 36 = 51 (км/год) — швидкість мотоцикліста;

3) 51 ∙ 20 = 1020 (км) — проїде мотоцикліст.)

4. Цікаве завдання.

Виписати в рядок, у якому всі іменовані числа дорівнюють одне одному.

*1 т 8 ц; 18 ц; 1800 кг; 1 800 000 г;

*1583 м; 15 м 83 см; 158 300 см;                                                                                           *920 мм; 9 см 20 мм; 92 см; 9 дм 2 см;                                                                                    *250 хв; 6 год 10 хв; 2 год 50 хв; 4 год 10 хв.

5. Офтальмологічна пауза.

Раз, два.                                                                                                                        Рівно голова!                                                                                                                 Три, чотири, п’ять                                                                                                      Будем очі затулять.                                                                                                  Шість, сім -                                                                                                                      Знов відкрили                                                                                                                     І на вісім затулили.                                                                                                      Міцно, міцно потримали.                                                                                                   І все знову починали.                                                                                                 П’ять разів так повторили,                                                                                                За місця робочі сіли.

 

V. Підсумок уроку.

— Як знайти відстань?

 У яких одиницях вимірюється відстань?

VІ.  Домашнє завдання.

№№ 508, 509 (с. 82).

 

doc
Додано
23 березня
Переглядів
266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку