Інтегрований урок математики та я досліджу Тваринний і рослинний світ лісів. Закріплення знань таблиць

Про матеріал
Математика. Повторити і закріпити таблиці множення і ділення; удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на вивчені дії; розвивати обчислювальні навички, увагу, логічне мислення; виховувати любов до математики. Я досліджую світ. Розширити знання учнів про рослинний і тваринний світ лісів; розвивати спостережливість; виховувати шанобливе ставлення до флори і фауни лісу.
Перегляд файлу

D:\ВСЕ ФОТО\Уварова С.Є.-п.JPG                        Уварова Світлана Євгенівна

                        вчитель початкових класів

                        КЗ «Нікольська загальноосвітня школа 

                        І-ІІІ ступенів №1 імені Якименка А.Д.»                        

                        Нікольського р-н

                        Донецької області, опорна школа

                              Інтегрований урок  математики та

                       я досліджую світ.

                      Тваринний і рослинний світ лісів.

                       Закріплення знань таблиць

                       множення та ділення.

                       Розв’язування задач у 2 класі.

     

Тема. Тваринний і рослинний світ лісів. Закріплення знань таблиць множення та ділення. Розв’язування задач.

Тема з математики. Закріплення знань таблиць множення та ділення. Розв’язування задач.

Тема з я досліджую світ. Тваринний і рослинний світ лісів.

Мета з математики. Повторити і закріпити таблиці множення і ділення; удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на вивчені дії; розвивати обчислювальні навички, увагу, логічне мислення; виховувати любов до математики.

Мета з я досліджую світ. Розширити знання учнів про рослинний і тваринний світ лісів; розвивати спостережливість; виховувати шанобливе ставлення до флори і фауни лісу.

Обладнання. Малюнки тварин, малюнок «Лісова школа», запис «Голос птахів».

    

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

     Разом жити нам цікаво,

     в класі ми – одна сім’я.

     Тож урок розпочинаймо,

     швидко всі знання черпаймо.

     А коли ти друг природі –

     завжди станеш у пригоді.

     Ти про це усім скажи,

     вірну дружбу бережи.

- Я впевнена, діти, що сьогоднішній урок принесе нам радість спілкування один з одним.

II. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні у нас незвичайний урок. Девіз уроку – «Все, що в природі існує, нам математика порахує».

На уроці ми будемо закріплювати вміння розв’язувати приклади, задачі, рівняння на вивчені випадки арифметичних дій, розширимо свої знання про ліс та його мешканців.

  • А для чого, діти, нам необхідно вивчати математику?

    І сувора, й солов’їна

    Математика – країна.

    Праця тут іде завзята –

    Вмій лиш спритно рахувати.

    Вмій ділити й віднімати,

    Множити і додавати.

    Вмій кмітливо все збагнути,

    Першим в відповіді бути.

    Ледарів у нас немає,

              Вирушаємо у путь –

               Нас цікаві речі ждуть!

III. Актуалізація опорних знань

Діти, до нас завітало ведмежатко Умка і запрошує відвідати Лісову школу, в якій навчаються звірята. Умка просить допомогти звірятам навчитися добре рахувати і розв’язувати задачі. Мандрувати ми будемо через ліс.

 

 

 

1. Метод «Мікрофон»

  • Які дерева там ростуть?
  • Як називається такий ліс?
  • А які бувають ще ліси?
  • А хто знає, як розташовуються рослини в лісі? (За ярусами)

2.Усний рахунок

  • І ось ми в «Лісовій школі». Першим завітав на урок ваш добрий знайомий. А хто це – відгадайте.

 

  • Не кравець, а все життя з голками ходить. (Їжак)
  • Що ви знаєте про цю тваринку?

Існує 17 видів їжаків. У їжака 36 зубів, які до старості випадають. У сплячку впадають на 128 днів. Народжуються голими. Тільки на 2 – 3 день їх тільце починає покриватися голками. Хвіст – 3 сантиметри.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

Їжачок приніс цікаве завдання. Усно розв’яжіть його приклади.

Посадив їжак у лісочку

    6 берізок, втричі більше дубочків,

    Рахувати сам не вмів

    І зозулю попросив.

    Почала вона літати,

    Почала вона кувати
    Та не може полічить,

    А ну ж ви допоможіть!

      ( 6 х 3 = 18)

    Дятел 6 годин літав,

    Короїдів поїдав,

    Щогодини по 5 їв.

    Скільки знищив шкідників?

      ( 5 х 6 = 30)

    Плете старанно лисиця

    Трьом внучатам рукавиці:

    « Подарую я вам, внуки,

     Рукавичок по дві штуки.

     Бережіть їх не губіть».

     Скільки всіх перелічіть?

      ( 3 х 2 = 6)

    На березі 7 гнізд було, 

    По 5 птахів у них жило.

    Не полохайте ви їх,

    А рахуйте. Скільки їх?

      ( 5 х 7 = 35)

    Чотири хлопчики ішли,

     По 5 саджанців несли,

     А за ними – 6 дівчаток

     Несли саджанців десяток.

     Порахуйте, скільки всіх

     Було саджанців у них.

      ( 5 х 4 + 10 = 30)

  • Молодці, діти! Їжачку сподобалося, як ви швидко рахували усно.

3. Гра «Допоможи пташкам»

  • Діти, ось яка несподіванка! До нас на урок прилетів птах.                               Прислухайтесь, будь ласка.

   Хто це так стукотить?

   Цілий день працює в лісі,

    діловито дзьобом б’є

   Він не цвяхи забиває,

            а комашок дістає. (Дятел)

Дятел просить вас допомогти пташкам порівняти вирази.                                   ( Грамзапис «Голоси птахів»). Хто з птахів обрав знак правильно, а хто ні?

                        

IV. Розвиток математичних знань.

1.Розвязування виразів на множення та ділення.

Ще одна гостя, діти, завітала до нас на урок. Це дуже сором’язлива тваринка. Хто вона, відгадайте?

   Червонясту шубку має,

   По гілках вона стрибає,

   Хоч сама мала на зріст,

   Та великий в неї хвіст,

   Як намисто оченята.

   Хто це спробуй відгадати. (Білка)

 

  • Діти, а що ви знаєте про цю тваринку?

Білки садять тисячі дерев щороку, просто забуваючи, де вони сховали свої жолуді. Зуби точать гілками дерев. За день білка може обробити до 15 ялинових шишок і більше 100 соснових. На обробку однієї соснової шишки звір витрачає близько 3 хвилин.

 А завітала до нас з кошиком. У цьому кошику завдання: розв’язати вирази та знайти помилки, які допустила білочка. Запишіть у зошити.

2. Робота парами.

  72:8 + 9х3 = 34  56:7 + 8х4 = 54

  38 – 42:6 = 15  43 – 81:9 = 47

  (45 – 27) : 9 = 7  (82– 19) : 7 = 8

3. Гра «Збери грибочки».

На дошці – пари грибочків із записаними виразами.

                                        

   3х6 + 28  і  8х7 – 42                      72 – 5х6  і  28: 7 + 32

   8х6 + 32  і  7х5 + 47                      72:8х6     і  56:7х9

  • Допоможіть білочці зібрати більше грибочків для білченят. Для цього з кожної пари виберіть той грибочок, на якому значення виразу більше.

V. Фізкультхвилинка.

Ведмежатко Умка пропонує разом відпочити.  Хоча їх і прийнято вважати клишоногими, це не зовсім так. Враження, ніби вони перевалюються з ноги на ногу складається внаслідок того, що при ходьбі вони спираються одночасно на дві праві або ліві лапи. Попри всю незграбність, вони можуть бігти із швидкістю до 55 км/год.

  • Давайте разом з ведмедиком відпочивати.

   Ведмежатка в лісі жили,

   Математику любили,

   Ось так, ось так,

   Математику любили.

 

   Ведмежатка дружно жили,

   Головою так крутили,

   Ось так, ось так,

   Головою так крутили.

 

   Ведмежатка мед шукали,

   Дружно дерево хитали,

   Ось так, ось так,

   Дружно дерево хитали.

 

   Ведмежатка танцювали,   

   Ну а потім всі стрибали,

   Ось так, ось так,

   Ось так стрибали.

VI. Робота над задачею.

  • Щось білочка знову засумувала, бо у задачі горішки не порахувала.
  • Я прошу розв’язати задачу.

Білочка засушила на зиму 35 грибків, а яблук у 5 разів менше, ніж грибків,

горіхів заготовила в 6 разів більше, ніж яблук. Скільки всього грибків і горішків заготовила білочка?

  • Про кого йде мова в задачі?
  • Що засушила на зиму білочка?
  • Чи відомо нам, скільки грибів засушила білка?
  • Скільки яблук вона заготовила?
  • Що сказано про яблука? Якою математичною дією дізнаємося, скільки яблук?
  • Скільки горіхів заготовила?
  • Що сказано про горіхи?
  • Як дізнаємося, скільки горіхів?
  • Яке головне питання задачі?
  • Як дізнаємося, скільки всього грибів і горіхів заготовила білка?

Рішення задачі діти записують самостійно. Перші 3 учні, які правильно і швидко розв’яжуть задачу, одержать оцінку.

2. Робота в групах.

Складання і розв’язування задачі за малюнком. Скажіть свої міркування.

 

VII. Робота з рівняннями.

(На дошці зображення лісових тварин, на зворотному боці написано рівняння)

   Ще рівняння ми розв’яжем.

   Гостям знання свої покажем.

- Діти, хто знає, скільки живе кожна з зображених тварин?

- А чи хочете ви про це дізнатись?

- Вихід простий, треба розв’язати рівняння, а розв’язок даного рівняння буде життєвим відрізком кожної тварини.

(До дошки виходять учні і розв’язують по одному рівнянню, а на місцях учні розв’язують по два на вибір).

 

  Білка     Вовк

         Х:7 = 5       Х + 12 = 32

  Лось     Заєць

        3хХ = 54       92 – Х = 84

  • Хто із цих тварин живе найдовше?
  • А в кого найкоротший вік?
  • Порівняйте вік білки і вовка.

VIII. Геометричний матеріал.

Ми продовжуємо наш урок. У нас ще один гість. А хто це – відгадайте.

    Плиг – скік,

    Плиг – скік,

    Довгі вушка,

    Куций хвіст. ( Заєць)

  • А що ви знаєте про цю тваринку?

Знаменитий барабанний дріб є засобом спілкування між родичами. У зайців на протязі всього життя ростуть зуби. Заячі вуха допомагають тварині уникнути перегріву в літній час. Живуть 5 – 9 років.

  • А приніс вам, діти, заєць чарівну морквинку. І дійсно, вона чарівна, тому що в ній завдання для кмітливих.

- Із паличок побудований будинок. Треба перекласти дві палички так, щоб будинок повернувся іншим боком.

2.Гра «Танграм»

Хто більше складе фігурок тварин.( На парті в учнів конверти з геометричними фігурами).

 

IX. Підсумок уроку.

  • Чи сподобався вам урок, діти?
  • Що  закріплювали та повторювали на уроці?
  • До якої природи належать тварини, які були нашими гостями на уроці?
  • Як ми повинні ставитися до природи?

 

 

    Давайте будем все оберігати:

    Джерела, ріки, квіточки малі.

    Любить всім серцем й завжди пам’ятати

    Що ми є часточка природи на землі.

  Всі ви, діти, молодці,

  Гарно працювали!

  Але дзвоник пролунав

  Він мені і вам сказав,

  Що урок вже час кінчати,

  Треба йти відпочивати.

 

X. Домашнє завдання.

Повторити таблиці множення та ділення, намалювати одного з героїв нашого уроку.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 січня 2021
Переглядів
699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку