Підготували:
Вчитель англ.. мови:
Строкань О.М,
Вчитель музики:
Дронова О.В.
Інтегрований урок
(музичне мистецтво + англійська мова)
Тема: Музика навколо нас. Легенди світової рок-музики.
Мета:
Навчальна:
Ознайомити учнів із легендами світової рок-музики.
Ознайомити учнів з популярною піснею «Yesterday» («Вчора») групи «Бітлз» / «Beatles» та історією її виникнення.
Повторити й активізувати лексику теми.
Формувати навички монологічного мовлення.
Практикувати учнів в аудіюванні.
Розкрити значення понять «рок-музика», «хард-рок», «рок-н-рол» та проаналізувати їх.
Розвивальна:
Удосконалювати вміння розуміти іншомовну мову на слух.
Розвивати інтелектуальні здібності та вокально-хорові навички.
Розвивати мовленнєві вміння аргументовано висловлювати власну точку зору за темою.
Розвивати здатність до мовної здогадки, порівнянню, узагальненню, формулюванню висновків.
Виховна:
Виховувати повагу до різних жанрів музичного мистецтва та інтерес до мистецтва взагалі.
Виховувати культуру спілкування в учнів, шанобливе і толерантне ставлення до думки співрозмовника, прищепити любов до музики, розвивати прагнення дізнатися більше про сучасну музику.
Тип уроку: комбінований.
Музичний матеріал: пісня «Yesterday» («Вчора») групи «Бітлз» / «Beatles».
Обладнання: ноутбук, фортепіано, ноти пісні «Yesterday» («Вчора») групи «Бітлз» / «Beatles», ілюстрації до теми уроку, Word Map, презентація №1 про рок-музику, картки для словникової роботи по музиці (НО1), New Vocabulary Box, аудіо запис тексту “From rock’n’roll to pop and rap” для аудіювання, плакат зі стилями музики, для перевірки розуміння тексту аудіювання (HO2), картки для роботи в парах (HO3), кліп гурту «Бітлз» / «Beatles» на пісню «Yesterday» («Вчора»), картки зі словами пісні «Yesterday» («Вчора») групи «Бітлз»/«Beatles» (HO4), презентація №2 про групу «Бітлз» / «Beatles» та їх пісню «Yesterday» («Вчора»).
Структура уроку:
І. Організаційний момент…………………………………………………2 хв.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів……………………………………..8хв.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності……………………………………..1хв.
ІV. Усвідомлення нового матеріалу……………………………………...30хв.
V. Закріплення знань………………………………………………………..2хв.
VІ. Оцінювання учнів та домашнє завдання………………………………2хв.
Хід уроку:
Greeting and Aim 1.Привітання та повідомлення теми та мети уроку.
Вчитель англ. мови:
Вчитель музики:
Урок музики почався, кожен з нас підготувався,
Ми готові всі співати, грати й навіть танцювати.
ІІ. Актуалізація та мотивація навчальної діяльності
Вчитель музики:
Warming up 2. Уведення в іншомовну атмосферу.
Вчитель англ. мови:
Children, do you like music? (Yes)
Can you image your day without music. (No)Why?
(Р1: So music accompanies us all the time. Р2: Music reflects our life.)
We know that music has much different styles. What styles can you name? (classic, pop, jazz, rock’n’roll, rap, rock, folk music, …)
(На дощці висить основа Word Map, учні називають відомі їм стилі музики англійською мовою, перекладають та записують їх на дошці. Вчитель музики питає їх, що їм відомо про ці стилі, а учні відповідають.)
Вчитель музыки:
Вчитель англ. мови:
ІІІ. Повідомлення теми та мети.
Вчитель музыки:
Вчитель англ. мови:
ІV. Усвідомлення нового матеріалу:
1)Відомості про рок-музику
Вчитель музики :
Текст презентації:
Рок-музика виникла у Великобританії та США на початку 50-х років XX століття, коли проблема «молодь і музика» загострилась, як ніколи. Жодна історична епоха не знала настільки войовничого протиставлення музики всьому іншому музичному світові. Більше того – рок виражав протест проти всього суспільства взагалі з його мистецтвом, традиціями та правилами. А пісня, що стала музичним символом рок-музикантів, має назву «Стань осторонь, Бетховене!». Її написав один з перших американських рокерів Чак Беррі. Якщо рок-музика втілює у собі і протести, і усілякі невдоволення, то вона мусить суттєво відрізнятись від класичної. Не зважаючи на те, що рок заперечував попереднє мистецтво, у рок-музиці злилися елементи різних напрямів популярної музики: ритм-енд-блюз, біг-біт, кантрі-енд-вестерн тощо. Ці елементи, об’єднавшись, породили цілковито нове звучання на основі значно підкресленого ритму, бурхливої енергетики виконання. Головним роковим інструментом стала електрогітара. Експресивна й агресивна, в рок-музиці вона стала візитною карткою. Рокери проголосили: «Електрогітари та гучність — ось наша зброя». Важливе значення у рок-музиці надається сольному та ансамблевому співу, тобто відкрито емоційному звучанню людського голосу. Причому виконавці суміщають функції інструменталістів та вокалістів. Рок-музика має багато різноманітних течій, форм та різновидів. Серед них базовими є рок-н-ролл та хард-рок.
2) Словникова робота
- Давайте ознайомимося з основними поняттями рок музики.
НО1:
*Рок-н-рол — це танець, що виник на початку 50-х років XX століття у США. Він характерний простою мелодією з блюзовими інтонаціями в супроводі важкого та одноманітного акцентованого ритму. Як правило, серед виконавців рок-н-ролу є соло-співак, соло-електрогітара та саксофон.
*Хард-рок - напрям у рок-музиці, що відзначається жорстким і потужним характером звучання за рахунок різноманітних звукових ефектів, провідної ролі електрогітар та агресивного стилю вокалу. Типовим для хард-року є протиставлення високого пронизливого регістру вокалу та низького волаючого регістру супроводу.
*Рок-музика – об’єднує в собі декілька напрямків, основується на значно підкресленому ритмі та бурхливій манері виконання.
3) Listening Comprehension Аудіювання
Вчитель англ. мови:
1. Pre-listening
- Well, now we are listening text “From rock’n’roll to pop and rap”
At first, look at the New Vocabulary Box. p.75
NEW VOCABULARY BOX
a direction [di´rek∫n]
a fame [feim]
a fan [fæn]
a fashion [´fæ∫n]
an origin [´ɒrid3in]
a teenager[´ti:neid3ə]
a voice [vois]
strange [streind3]
напрямок
слава
вболівальник
мода, стиль
походження
підліток
голос
дивний
2.While listening
- While you are listening text you need circle the correct item and complete the sentences. You will work in pairs.
And more we will listen this text unusual because when you will be hearing the music you have to dance.
Prepare for listen. Ex.1, p.74-75 (слухання аудіо запису)
3. Post listening
a) At first look at the blackboard, let’s put this genres of music in the correct order according to the history of their development.
HO2:
Put the genres of music in the correct order according to the history of their development.
Punk music 3
Rock music 2
Rock'n'roll music 1
Reggae music 4
Pop music 5
b) And now check on you pair work.
Circle the correct item.
HO3:
1) The rock'n'roll began in________.
2) Chuck Berry was the first who .
3) Rock'n'roll was created________.
4) By 1968 guitars .
5) In 1970s soft music _______.
6) Reggae had a heavy dance beat but
a) it was too slow
b) it wasn’t too fast
c) it wasn't slow enough
Key: 1) a, 2) c, 3) b, 4) a, 5) c, 6) b.
- Maybe do you listen about these singer or band?
- Maybe do you know songs somebody of them? (yes. Song “Yesterday”)
It’s excellent.
Now we are watching presentation about this band and them song “Yeaserday”, because we will learn and sing this song.
4) Відомості про групу «Бітлз» / «Beatles» та їх пісню «Yesterday» («Вчора»). (супроводжується презентацією №2)
Пошук витоків цього феномену відводить нас майже на півстолітті назад, в 1957 рік, коли Пол Маккартні (James Paul Mccartney, рід. 18 червня 1942 року) познайомився з юним бунтівником Джоном Ленноном (John Winston Lennon, рід. 8 жовтня 1940 року), лідером групи Quarrymen, вже декілька років невиліковно хворіючим рок-н-ролом.
Протягом року Quarrymen поповнюються двома новими учасниками - 15-річним гітаристом Джорджем Харрісоном (народився 25 лютого 1943 року) і басистом Стюартом Саткліффом, другом Леннона по художньому коледжу. Текучка кадрів - рядове явище в Quarrymen, незмінним завжди залишалося лише ядро з трьох гітаристів. Врешті-решт хлопці зрозуміли, що краще за один одного музикантів їм не знайти, а особиста сумісність прошла стільки випробувань, що пора було робити з цього потрібні висновки.
Побувши деякий час Johnny And The Moondogs, в 1960 році вони перетворюються на Silver Beеtles, а потім просто в Beatles. За словами Джона Леннона, уві сні йому з'явилася людина, оповита язиками полум'я, який велів назвати групу Beatles з буквою а. Так і зробили. Після довгих пошуків барабанщика влітку 1960, якраз напередодні перших німецьких гастролей групи, за ударну установку сідає Піт Бест (Pete Best). Сім місяців в Гамбурзі стали для Beatles першим випробуванням на міцність. Бойове хрещення прошло в клубі Indra, де Beatles давали багатогодинні концерти, що виснажували, перед некерованим натовпом, постійно розширюючи репертуар, звикаючи до будь-яких ексцесів, викладаючись на сцені з такою енергією, яка тримала б в напрузі саму неслухняну аудиторію. Повернувшись до Ліверпуля в кінці року, вони викликають фурор своєю зіграністю і завидним натиском. Ще однією хорошою школою став легендарний Cavern Club, де в 1961 році Beatles почали давати регулярні концерти.
Yesterday — The Beatles. Цікаві факти про пісню : згідно з книгою рекордів Гіннесу, на цю пісню було зроблено 3000 кавер-версій, більше, ніж на будь-яку іншу з будь-коли написаних.
Вперше в історії Біттлз при записі пісні в роботі брав участь лише один учасник групи. Аранжування "Yesterday" складалося лише з акустичної гітари, на якій грав Пол Маккартніа, і струнного квартету, партію для якого вигадали Джордж Мартін і Маккартні. До цього група зробила спробу записати пісню в іншому аранжуванні з Ленноном на органі Хеммонда, записів цієї версії не залишилося.
5) Слухання та аналіз пісні «Yesterday» («Вчора») групи «Бітлз» / «Beatles». (кліп пісні у виконанні гурту)
Вчитель музики:
- Зараз ми прослухаємо пісню «Yesterday» («Вчора») групи «Бітлз» / «Beatles».
Дайте характеристику цієї пісні.
- Засоби музичної виразності: темп, динаміка, настрій ?
- Які почуття викликає у вас цей музичний твір?
6) Вивчення слів «Yesterday» («Вчора») групи «Бітлз» / «Beatles».
Вчитель англ. мови :
HO4:
Yesterday (оригинал The Beatles)
Yesterday, all my troubles seemed so far away
Now it look as though they're here to stay
Oh, I believe in yesterday
Suddenly, I'm not half the man I used to be
There's a shadow hanging over me
Oh, yesterday came suddenly
[Chorus:]
Why she had to go I don't know, she wouldn't say
I said something wrong, now I long for yesterday
Yesterday, love was such an easy game to play
Now I need a place to hide away
Oh, I believe in yesterday
7) Розучування пісні.
Вчитель музики та вчитель англ..мови:
V. Заключна частина:
1) Бесіда вчителів з учнями
Вчитель музики:
- Що ви запам’ятали про группу «Бітлз» / «Beatles»?
- Що ви запам’ятали про пісню «Yesterday» («Вчора») групи «Бітлз» / «Beatles»?
Вчитель англ. мови :
2) Оцінювання учнів.
3) Домашнє завдання.
Вчитель музики: Вивчити слова пісні.«Yesterday» («Вчора») групи «Бітлз» / «Beatles».
Вчитель англ. мови : Make up the project work on the theme “Beatles and them life.”
4) Summarizing Підведення підсумків уроку
Вчитель англ. мови :
So we can conclude that music is very important in our life. There are different opinions about music. It is difficult to persuade each other. But maybe it is not worth doing. Our conversation proves that we don’t have to deny modern music because it gives us pleasure. But we don’t have to forget classical music because it can describe our thoughts and feelings and it helps us to understand the complex world of the modern music.Thank you for your work today. Our lesson is over.
Вчитель музики:
Отже, необхідно пам'ятати, що музика – це, перш за все, мова душі. Саме тому музика минулих і навіть дуже далеких часів не блякне від часу, а навпроти, входить в єдину скарбницю світового мистецтва, живучи однією з мистецтвом наших днів, беручи участь в нашому житті. Я також хочу подякувати вам за урок. До побачення.