Тема.«Нотний стан», «скрипковий ключ», «нота». Профілактика захворювань. Розучування пісні «Апчих»
Мета. Формувати уміння сприймати музику як виражальне мистецтво; ознайомити з поняттям «нотний стан», «скрипковий ключ», «нота»; вдосконалювати навички; розвивати ритмічний слух, увагу; виховувати інтерес до музики.
Розширювати поняття учнів про здоровий спосіб життя. Розвивати вміння розрізняти добрі і погані звички і передбачати наслідки, які вони ведуть за собою, щоб бути здоровим і життєрадісним; виробляти навички правильної поведінки. Виховувати принциповість, повагу до себе.
1
План – конспект
інтегрованого уроку музики
присвяченого дню цивільного захисту.
Профілактика захворювань.
Тема.«Нотний стан», «скрипковий ключ», «нота». Профілактика захворювань. Розучування пісні «Апчих»
Мета. Формувати уміння сприймати музику як виражальне мистецтво; ознайомити з поняттям «нотний стан», «скрипковий ключ», «нота»; вдосконалювати навички; розвивати ритмічний слух, увагу; виховувати інтерес до музики.
Розширювати поняття учнів про здоровий спосіб життя. Розвивати вміння розрізняти добрі і погані звички і передбачати наслідки, які вони ведуть за собою, щоб бути здоровим і життєрадісним; виробляти навички правильної поведінки. Виховувати принциповість, повагу до себе.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Музичне вітання.
2. Перевірка готовності до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Розспівування і засвоєння музичної грамоти
В зошитах твоїх охайних
Зрозуміло все й звичайно:
Є там лінії й клітинки
І відмінні є оцінки.
Там шикуються в загони
Букв і цифр стрункі колони.
Тільки де ж значки музичні
В зошитах шукати звичних?
Для тих знаків особливих
Збудували хатку з ліній!
Їх не важко рахувать:
Раз, два, три, чотири, п'ять!
Має назву хатка та
Нотний стан.
Господинь у домі сім:
До, ре, мі фа, соль, ля, сі.
Щоб дверцята відчиняти,
Треба ключ надійний мати.
Ключ до музики - запам'ятай -
І скрипковим називай.
(під час читання вірша, вчитель на дошці на нотному стані прикріплює кольорові ноти по порядку, скрипковий ключ)
2. Закріплення
- За допомогою яких музичних знаків можна записати музику?
- Скільки нот є? Назви.
- Де записуються ноти?
- Яку назву має ключ, що відкриває нотний стан?
- Які за висотою звучання бувають ноти?
ІV. Розучування пісні
Вправа „Що таке здоров’я?”
- Що означає - бути здоровим?
Вчитель записує всі варіанти відповідей учнів на питання про те, що таке, на їхню думку, здоров’я, з чим воно в них асоціюється.
Важливо, щоб діти вказували не лише на відсутність симптомів хвороби, а й на відчуття, переживання, стани, які властиві здоровій людині – задоволення, щастя, радості, хороший настрій.
- Що означає – бути хворим?
Важливо, щоб діти при цьому вказували не лише на наявність симптомів хвороби, а й на відчуття, переживання, стани, які властиві хворій людині – смуток, тривожні передчуття, погане самопочуття.
Спосіб життя – це той чинник здоров’я, який майже цілком залежить від нашої поведінки. Так, що половина здоров’я залежить від тебе, тому своє здоров’я можна поліпшувати або псувати.
Вправа „Модель здоров’я”
Вчитель об’єднує дітей у три підгрупи, кожна з яких отримує завдання розробити свою модель здоров’я, виходячи з власного бачення цієї проблеми. Допоміжними можуть бути запитання: „Що, на вашу думку, є складовими частинами здоров’я?”, „Без чого неможливо уявити дійсно здорову людину?” У кожній групі обирається той, хто буде представляти роботу групи. Використовуючи аркуші паперу А1, маркери, фломастери, кольоровий папір, учасники протягом 10-15 хв. розробляють свої моделі.
Після презентації моделей здоров’я всіх груп, Вчитель пропонує всім уявити собі ті шкідливі, руйнівні фактори, які є в нашому житті що впливають на здоров’я, і, працюючи в тих самих підгрупах, за 3 хв. продемонструвати на створених моделях дію цих факторів. Кожна група презентує роботу.
Вчитель обов’язково пропонує дітям розказати, що вони відчули, коли створювали модель здоров’я, що – коли руйнували, і що – коли отримали свою модель зруйнованою. Важливі також запитання: „Чи можливо відновити те, що вже зруйновано?”, „Чи буде це мати той самий вигляд?”, „Що легше – запобігти руйнуванню здоров’я чи відновити його?”
Висновок вправи: зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо. Від нас самих залежить, що ми оберемо – шлях до здоров’я чи навпаки – шлях від здоров’я.
Вчитель: Але не лише шкідливі речовини впливають на наше здоров’я, а й хвороби: інфекційні і неінфекційні. Тому слід бути уважними і дотримуватись
певних правил, щоб запобігти зараженню:
V. Музично-ритмічні рухи. Фізхвилинка із елементами танцю
VІ. Первинне сприймання пісні
- Яка мелодія пісні?
- Який характер музики?
1. Розучування пісні по частинах
Не ходи Софійко боса
Скільки раз кажу тобі.
Бо Апчих залізе в носа
І запчихаєш тоді. 2р.
Апчих, апчих. Ми гарненькі діти
Апчих, апчих. Ми не хочемо хворіти.
Апчих, апчих. Виходи із хати.
Апчих, апчих. Нам не треба заважати. 2р.
Прийде в гості пан Укольчик
Зробить голкою тік-тік.
Щоб далеко, аж у поле
Той Апчих від тебе втік. 2р.
VІІ. Підсумок уроку
1. Опитування
- Скільки нот є? Назви.
- Де записуються ноти?
- Яку назву має ключ, що відкриває нотний стан?