Урок "Музика навколо нас. Мамина пісня. Колискові пісні."

Про матеріал

Мета: Навчити учнів розрізняти жанри українських народних пісень, поглибити уявлення учнів про жанр колискової пісні, розвивати в учнів уміння творчо мислити, діяти, стежити за розвитком музичного образу, розвивати вокально-хорові дані, виховувати інтерес до жанру колискової, любові до народної пісенної творчості.(Презентація за такою ж назвою").

Перегляд файлу

 

Загаальноосвітня школа І-ІІІ ступенів смт. Луків

 

 

Конспект уроку «Музичне мистецтво»

у першому класі

 

 

 

« Музика навколо нас»

«Мамина пісня»

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Москалюк Н. І.

 

 

 

 

 

 

 

 

Музика навколо нас.

Тема:  Мамина пісня. Колискові пісні.

 

Мета: Навчити учнів розрізняти жанри українських народних пісень, поглибити уявлення учнів про жанр  колискової пісні, розвивати в учнів уміння творчо мислити, діяти, стежити за розвитком музичного образу, розвивати вокально-хорові дані, виховувати інтерес до жанру колискової, любові до народної пісенної творчості.

 

Музичний  матеріал: українська народна пісня - колискова «Ой ходить сон» в обробці Левка Ревуцького., О. Янушкевич « Мама і я».

 

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: музичний інструмент – баян, сопілка, магнітофон, ПК, портрет композитора Л.Ревуцького, колиска, лялька, таблиця (пісня), плакат “Настрій”, розмальовка - нота, кольорові олівці, малюнковий план уроку.

 

Хід уроку.

 

І. Організаційний момент

 

- Музичне вітання:

В нас зараз почнеться музичний урок, про це повідомив веселий дзвінок, сказав з переливом на ноті високій: - Вітаю вас, друзі з початком уроку!

Вітання гостей. Доброго дня!

Вправа «Настрій.» (слайд №2)

Який у вас настрій? Візьміть олівець відповідного кольору і зафарбуйте ноту.

Червона – веселий, радісний.

Жовта – спокійний, задумливий.

Зелена  – мрійливий, робочий.

Замалювали, покажіть настрій, з яким ви прийшли на урок. Є і такий настрій, і такий. Я задоволений що увас сьогодні такий настрій. Покажіть свій настрій гостям. Добре що у вас всіх хороший настрій.

ІІ Актуалізація опорних знань.

Діти, як називаються люди, що живуть в Україні? (ураїнці)

Ми є українці і живемо з вами в чудовому, квітучому, співучому краї – в Україні, наше з вами завдання – вивчати, зберігати, шанувати нашу українську культуру, нашу мову, нашу пісню.

В народі кажуть: «Той народ, який забув свої пісні – вмирає наполовину, а який забув ще й свою мову – вмирає назавжди, зникає з лиця землі». Український народ має ніжну, співучу душу, любить музику, танці.

Пісня – душа народу, правдиве дзеркало його життя і побуту. В піснях відображаються героїчна історія народу, його думки, мрії про щасливе майбутнє.

ІІІ. Основна частина:

 

  1. Бесіда

- Сьогодні ми поговоримо про найріднішу людину у світі – маму.

Відкрийте підручники, прочитаємо вірш .

(учні читають вірш з підручника, Гогуля Вадим)

 

Хто розкаже мені казку,

Хто щедріший всіх на ласку?

Ти,матусю, наймиліша,

В цілім світі - найрідніша!

Хто нас ніжить і голубить,

Пестить, гладить ніжно, любить,

Пригортає до серденька?

Ти,моя найкраща ненько!

 

  • Про що розмовляють мама з дівчинкою?

(слайд №3)

За допомогою музичних звуків український композитор Левко Рувуцький  передав розмову мами з дитиною.

 

 

  1. Слухання музики.

Прослухайте музичний твір, назву якого я вам не повідомлю.  (Л.Ревуцький Колискова3 хв.). Складіть свої долоньки і покладіть голівку.

(показую, учні слухають колискову, імітуючи сон, заплющивши очі і поклавши голівку на свої долоньки).

 

-Яку назву ви дали б цьому творові? (Колискова) (слайд №4)

-Що можна робити під цю музику?

-Чи можна під цю музику танцювати гопак?

-Який настрій викликає ця пісня? (слайд №5)

Давайте згадаємо коли ми всі були маленькі і переконаємось, що колискова пісенька викликає спокійний, мрійливий настрій відео (Мультфільм «Колискова» 3 хв.)

Висновок:

 

Отже, ми знайомимося з найдавнішим жанром українських пісень – колискові пісні. Колискова – це пісня материнської душі, діалог двох сердець: дитячого й матусиного.

 

  •  Хто співає колискові пісні?
  •  Чи співали вам в дитинстві колискові?

     -     Які колискові ви знаєте?

Презентація  колискової пісні

Давайте зараз уявимо, як це було колись дуже-дуже давно. Електрики тоді не було.

(Учитель запалює свічку)

Учениця в ролі “Матусі при світлі свічки колише дитину.

(Учениця виконує колискову пісню).

 (інсценізація пісні  з колискою та лялькою).

 

Вокально-хорова робота.

Проганяймо сон дрімоту і швиденько до роботи до  роботи. (Нагадую про правильну співацьку поставу)

  1. Розспівка.

Ду-ду – ду… ло-ло-ло… ту-ту-ту…

2. Виконання  Савка та Гришка під супровід сопілки.

 

  1. Розучування пісні.

Я пропоную вам розпочати вивчення пісні, слова до якої написала - Марія Ясакова , а музику - композитор  Ольга Янушкевич, ми цю пісню вивчимо і співатимемо на маминому святі.

Ілюстрація пісні “Мама і я”.

Ви прослухали куплет пісні – заспів і приспів. Куплетів може бути декілька. А приспів може повторюватися.

Пісня складається із заспіву і приспіву. А разом все – куплет.

(Використовую таблицю Пісня)

заспів приспів            заспів приспів          пісня

  куплет                          куплет

 

Пісня може складатися із двох або більше куплетів

 

IV. Робота над текстом пісні.

Підбиття підсумків уроку.

 

Ви були сьогодні активними, емоційними, гарно співали. Чи змінився у вас настрій під кінець уроку? Покладіть чистим боком нотку, візьміть олівець відповідного кольору і замалюйте її. А у мене який настрій? Учні активні, уважно слухали, правильно відповідали, виразно співали. Гості посміхаються. Хто бажає – може оцінити нашу роботу на уроці зобразивши відповідний смайлик. Показую свій настрій на срипічному ключі, учні прикріплюють свої нотки біля ключа.

 

Учитель: Продзвенів урок.

       Закінчився урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 липня 2018
Переглядів
4454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку