28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Інтегрований Урок на тему"Мандрівка країною Елементарію"з хімії для учнів 8 класу

Про матеріал

Розробка інтегрованого уроку з хімії у 8 класі на тему"Подорож країною Елементарію" містить цікавий та пізнавальний матеріал для учнів класу. Під час уроку застосовані різноманітні форми та методи роботи.

Перегляд файлу

Мандрівка країною Елементарію (урок – подорож, інтегрований урок).

Мета уроку: узагальнити знання учнів з теми: «Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва; стимулювати пізнавальну діяльність учнів; розвивати інтерес до предмета; формувати вміння швидко і чітко формувати свої думки, логічно їх викладати  і відстоювати свою точку зору.

Мета вчителя показати велич періодичного закону та періодичної системи хімічних елементів через який відбувається єдність живої та неживої природи; єднання країн, штатів, материків, вчених, письменників,  богів.

Обладнання: таблиця хімічних елементів, схема маршрут подорожі,презентація

Форми роботи: індивідуальна, групова, колективна.

Методи роботи: мозковий штурм, самостійна робота.

Методи навчання. Репродуктивні, частково - пошукові, творчі, евристичні;         методи контролю: практичні – розв’язування вправ і задач.

 

Девіз уроку: «Запитуйте та відповідайте – це девіз пізнання і навчання».

Хід уроку

Організація класу. Підсумковий урок з теми «Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва та будова атома» ми проведемо у вигляді мандрівки країною Елементарію. Мешканці цієї країни дуже різні, навіть з протилежними  характерами,  але всі вони поважають закони свого засновника. Я думаю, що ви зрозуміли, що мова їде про великого вченого, Д.І. Менделєєва.

                          Природа має лиш один секрет –

                         Чи тут, чи там, у Космосу глибинах,

                          Все: від малих піщинок до планет –

                          Із елементів складене єдиних.  

Ці слова є досить вдалими. Ви впродовж уроку зможете переконатись в цьому.

          

Гаслом нашого уроку я вважаю доречними слова  О. Ферсмана

« Таблиця Менделєєва є таблиця історії  і життя всесвіту»

    Як Д.І. Менделєєв відкрив періодичний закон? (був відкритий в результаті тяжкої праці протягом 15 років(1854-1869). Коли Менделєєву говорили, що він геній, учений відповідав «Трудився все життя- тому і геній».

1 березня 2016 року  в світі відмітили 147 річницю відкриття періодичної закону .

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Ознайомлення учнів з етапами

 

 Мандрівка буде проходити за таким маршрутом:

  • станція «Розминка»
  • станція «Географічна»
  • станція «Біологічна»
  • станція «Історична»
  • станція «Літературна»
  • станція «Кінцева»

Як і кожна мандрівка, так і наша буде вимагати від нас знань, умінь та навичок. Тому бажаю всім поповнити знання з даної теми, бути кмітливими та мудрими під час подорожі.

ІІІ. Перевірка знань і умінь учнів.

Станція «Розминка».  1.Бліц – опитування….   При проведенні бліц- опитування учням ставиться якнайбільше простих запитань, які потребують короткої відповіді.

 

2.Самостійна робота  5хв

Варіант 1

І   рівень

1.   Вкажіть формулу вищого оксиду, хімічного елемента з протонним числом 7:  а) R2O;   б) R2O5;  в) RO;  г) R2O3.

2.   До однієї групи належать елементи з порядковими номерами: а) 12;   б) 20;   в) 21.

  1.  ( а,б );          2. ( б,в );          3. ( а,в ).

3. В зазначеному переліку знаків хімічних елементів:  Fe, N, Li, C, Cu більше елементів:                                     а) металічних;         б) неметалічних.

 

ІІ   рівень

  1. Сформулюйте визначення періодичного закону.
  2. Скільки неспарених електронів має атом Флуору?    а) 7;       б) 1;     в) жодного.   Відповідь мотивуйте?
  3. Вкажіть порядкові номери елементів, що здатні утворювати сполуку з воднем типу RH3:           а) 5 і 6;        б) 7 і 8;       в) 7 і 15.

 

ІІІ   рівень

  1. Дайте характеристику хімічному елементу з порядковим номером 10 згідно положення у періодичній системі.      

 

2.  В будові атомів елементів з порядковими номерами 5 і 8 спільне:  

 а) заряд ядра;   б) кількість електронів;   в) кількість електронних рівнів;   г) кількість електронів на зовнішньому енергетичному рівні.  Відповідь підтвердьте.

 

IV   рівень

  1. Під час взаємодії тривалентного металу масою 11,2 г з хлором, добули хлорид металу масою 32,5 г. Що це за метал?                                                   

 

  1. Під час взаємодії одновалентного металу масою 8,4 г з водою виділився водень кількістю речовини 0,6 моль. Який це метал?

 

 

 

 

ІІ варіант

І   рівень

  1. Скільки протонів містить ядро атома елемента з порядковим номером 11? 

   а) 23;            б) 12;             в) 11.

  1. В зазначеному переліку знаків хімічних елементів: Cu,  Mg,   P,  S,  Cl більше елементів:                    а) металічних;                 б) неметалічних.

3.   Який з елементів утворює летку водневу сполуку типу   RH: а) Р;    б)  С;     в) Br.

 

ІІ   рівень

  1. Що таке протони?
  2. Скільки неспарених електронів має атом Берилію:  а) 2;       б) 1;      в) жодного.
  3. Які хімічні властивості проявляє вищий оксид елемента з протонним числом 15: 

        а) основні;           б) кислотні;          в) амфотерні.

ІІІ   рівень

  1. В будові атомів елементів з порядковими номерами 5 і 13 спільна кількість:

а) нейтронів;   б) протонів;   в) електронних рівнів;   г) електронів на зовнішньому енергетичному рівні. Відповідь мотивуйте.

  1. Дайте характеристику хімічного елемента з порядковим номером 6. Відповідно до положення у періодичній системі

IV   рівень

  1. Згорів двовалентний метал масою 20 г, в результаті горіння утворився його оксид масою 28 г. Який це метал?                                                                     

 

станція «Географічна» ( презентація)

  1. Перерахуйте елементи названі на честь країн?(Германій- Німеччина, Францій – Франція, Полоній -Польща, Рутеній – Росія).
  2. Назва якого елемента походить від назви півострова (Скандій – Скандинавський півострів). 
  3. Який хімічний елемент названий на честь штату в США? (Каліфорній).
  4. Які хімічні елементи названі на честь міфічних героїв? (Титан, Тантал,Прометій, Ніобій, Ванадій)   короткі відомості про них….
  5. Гелій – сонячний від грецького Геліос- бог Сонця; Титан – на честь Титанів – могутніх  і безсмертних дітей богині Землі Геї і бога Неба Урана; Ванадій – на честь Ванадіс - богині вроди та кохання у давніх скандинавів; Кобальт  - від німецького Коболд- підземний злий дух,підземний гном; Ніобій – на честь казкової Ніобеї(Ніоби) – доньки Тантала, яка втративши своїх дітей від горя та розпачу закамяніла; Телур – на честь давньоіталійської богині – Матері Землі(Теллус); Тантал – на честь Тантала – сина Зевса; Прометій – на честь титана Прометея, який викрав у богів вогонь і приніс його на Землю людям; Торій- на честь Тора давньоскандинавського бога війни, блискавки та грому.Уран – бога неба; Нептун – підводного царства , Плутон- владика підземного світу.
  6. Де знаходиться кратер Менделєєва? (на Місяці)
  7. Які населені пункти носять ім’я вченого(м. Менделєєвськ, Татарстан; станція Менделєєво, Пермська область; селище Менделєєво, Сахалінська область; селище Менделєєво, м. Тобольськ, Тюменська область).
  8. Де встановлені пам’ятники вченому? (м. Тобольськ, на Батьківщині вченого, в Петербурзі, та 2 в Москві).
  9. Де знаходиться льодовик вченого(в Антарктиді)

 

  • станція «Біологічна» (до цієї станції готувались завчасно, повідомлення учнів)
  1. Який метал має бактерицидні властивості(срібло)
  2. На який хімічний елемент багата ламінарія(на йод).

 

  • станція «Історична» (до цієї станції готувались завчасно, повідомлення учнів)

 У давнину було відомо 10 елементів, які утворювали певні прості речовини: C. S.Fe.Cu.Ag.Au.

      У середні віки були відкриті: Бісмут, Арсен.

     У 17 столітті люди дізнались про існування фосфору, нітрогену,берилію, гідрогену,вольфраму, ітрію, оксисену, кобальту, молібдену, мангану, магнію, нікелю.

      У першій половині 19 століття учені відкрили алюміній , бор, бром, ванадій, йод, іридій, калій кальцій, кадмій, літій,натрій,осмій,паладій, родій, рутеній, селен, торій.

     До 1869 рокувже було відомо 63 хімічні елементи.

 

  • станція «Літературна»

Знаходились великі вчені,  

Науку рухали вперед.

Та ось на світ з’явився геній

І головний відкрив секрет

Він працював для Батьківщини,

Життя не шкодував свого.

Був Менделєєв справжнім сином

Росії й людства усього.

Узяв з минулого найкраще,

В майбутнє сміло зазирнув  

І розум його роботящий                     

Багато в світі осягнув.

Відкрив закон періодичний,

Що став для хіміків взірцем.

Закон, що буде жити вічно,

Бо вічний рух в собі несе!

 

 

               (про Д.І. Менделєєва)

 

 

  • станція «Кінцева»

Ми закінчили вивчення теми «Періодичний закон і Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва. Будова атома». Істотна особливість Періодичного закону полягає в тому, що, на відміну від деяких інших фундаментальних законів природи, його не можна записати у вигляді математичної формули, він має наочне графічне відображення — Періодичну систему. Періодичний закон належить до таких наукових постулатів, які реально існують у природі, тому ніколи не втратить свого значення.

 

IV.   Підсумок уроку.

       7 серпня 1887 року повітряна куля, наповнена воднем, піднялася над хмарами на висоту більше трьох кілометрів.

У корзині кулі знаходився пілот і одночасно дослідник, який спостерігав сонячне затемнення і перевіряв роботу чисельних приладів, в тому числі барометра його власної конструкції. Барометр дозволяв швидко визначити відстань від кулі до Землі по величині атмосферного тиску.

Гнана вітром, куля пролетіла понад 100 км. Сміливому пілоту-досліднику і єдиному учасникові цього вдалого, на щастя, польоту були 53 роки. Його звали Д.І.Менделєєв.

Нелегкий тягар всесвітньої слави творця періодичного закону, який він відкрив у 1869 році, ніскільки не вплинув на невпинне і мужнє прагнення до пізнання невідомого, що все життя володіло великим хіміком.
 

І вам я бажаю жадання пізнання, безпомилкової інтуїції, хай кожен вибере правильно свою стежку, свою дорогу, свою науку.
Спасибі за співпрацю та гарні відповіді     

 

Додаток 1

 Хвилинка – цікавинка»

За чутками, ідея таблиці прийшла Менделєєву уві сні, та коли його спитали про це, вчений відповів: « Я МОЖЕ 20 РОКІВ НАД ЦИМ ДУМАВ, А ВАМ ЗДАЄТЬСЯ – ОТАК, РАЗ І ГОТОВО…»

Д.І.Менделєєв полюбляв чай, який замовляв із Китаю на кілька років наперед, сам  його змішував і запаковував.

У нього було цікаве хобі: полюбляв робити скриньки, валізки, рамки для портретів, самостійно переплітав книжки, також власноруч шив собі одяг. 

в Татарстані знаходиться місто хімії – Менделеєвск

у травні 1955 р . групою американських учених під керівництвом; Глена, Виборга був відкритий 101 елемент, який назвали Менделєєвій;

перший хіміко – технологічний вуз в Радянському Союзі засновано в 1920 р.і названо ім’ям Д.І. Менделєєва;

на острові Кунашир розміщується  вулкан, який носить ім’я Менделєєва;

один раз на 2 роки в день народження Д.І. Менделєєва (8 лютого) вченим присуджується  Золота медаль Менделєєва за видатні заслуги в області хімії та технології.

 

Варіант 1

І   рівень

1.   Вкажіть формулу вищого оксиду, хімічного елемента з протонним числом 7:  а) R2O;   б) R2O5;  в) RO;  г) R2O3.

2.   До однієї групи належать елементи з порядковими номерами: а) 12;   б) 20;   в) 21.

  1.  ( а,б );          2. ( б,в );          3. ( а,в ).

3. В зазначеному переліку знаків хімічних елементів:  Fe, N, Li, C, Cu більше елементів:                                     а) металічних;         б) неметалічних.                                                                               

ІІ   рівень

  1. Сформулюйте визначення періодичного закону.
  2. Скільки неспарених електронів має атом Флуору?    а) 7;       б) 1;     в) жодного.   Відповідь мотивуйте?
  3. Вкажіть порядкові номери елементів, що здатні утворювати сполуку з воднем типу RH3:   а) 5 і 6;        б) 7 і 8;       в) 7 і 15.                                                                                          

ІІІ   рівень

  1. Дайте характеристику хімічному елементу з порядковим номером 10 згідно положення у періодичній системі.      

 

8.  В будові атомів елементів з порядковими номерами 5 і 8 спільне:  

 а) заряд ядра;   б) кількість електронів;   в) кількість електронних рівнів;   г) кількість електронів на зовнішньому енергетичному рівні.  Відповідь підтвердьте.                                                                                                                  

IV   рівень

1.Під час взаємодії тривалентного металу масою 11,2 г з хлором, добули хлорид металу масою 32,5 г. Що це за метал?                                                   

     2.Під час взаємодії одновалентного металу масою 8,4 г з водою виділився водень кількістю речовини 0,6 моль. Який це метал?

ІІ варіант

І   рівень

1.Скільки протонів містить ядро атома елемента з порядковим номером 11? 

   а) 23;            б) 12;             в) 11.

2.В зазначеному переліку знаків хімічних елементів: Cu,  Mg,   P,  S,  Cl більше елементів:                    а) металічних;                 б) неметалічних.                                                                                                          3.   Який з елементів утворює летку водневу сполуку типу   RH: а) Р;    б)  С;     в) Br.                                         

ІІ   рівень

  1. Що таке електрони?
  2. Скільки неспарених електронів має атом Берилію:  а) 2;       б) 1;      в) жодного.
  3. Які хімічні властивості проявляє вищий оксид елемента з протонним числом 15: 

        а) основні;           б) кислотні;          в) амфотерні.

ІІІ   рівень

7.В будові атомів елементів з порядковими номерами 5 і 13 спільна кількість:

а) нейтронів;   б) протонів;   в) електронних рівнів;   г) електронів на зовнішньому енергетичному рівні. Відповідь мотивуйте.                                                                                              8.Дайте характеристику хімічного елемента з порядковим номером 6. Відповідно до положення у періодичній системі

IV   рівень .Згорів двовалентний метал масою 20 г, в результаті горіння утворився його оксид масою 28 г. Який це метал?                                           

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
9 червня 2018
Переглядів
287
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку