Інтегрований урок на тему : "Перші весняні квіти"

Про матеріал
Інтегрований урок у 2 класі на тему : "Перші весняні квіти". Зінтегровані теми з уроків: - природознавство "Ранньоквітучі трав’янисті рослини" ; - урок розвитку писемного мовлення "Перші весняні квіти"; - трудове навчання "Робота з нитками. Виготовлення мерцишора".
Зміст архіву
Перегляд файлу

Чудейський НВК

 

 

 

 

 

     План-конспект

     інтегрованого уроку на тему:

у 2-Б класі

 

 

 

 

                                                          вчитель початкових класів

                                                          Чудейського НВК

             Александрюк С.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Перші весняні квіти

 

Зінтегровані теми з уроків:

 

Природознавство

Тема.  Ранньоквітучі травянисті рослини.

Урок розвитку  писемного мовлення

Тема. Перші весняні квіти

 

Трудове навчання

Тема. Робота з нитками. Виготовлення мерцишора

 

Мета: формувати уявлення про зміни в природі навесні; ознайомити з ранньоквітучими трав’янистими рослинами. Розширити знання дітей про  весняні квіти, вчити спостерігати й бачити красу навколишнього світу. Вчити учнів описувати      весняні квіти, послідовно формувати думки та поєднувати їх у мовленні. Розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати їх   словниковий запас. Виховувати в дітей почуття захоплення квітами та бережливе ставлення до природи. Ознайомити учнів з традиціями буковинців зустрічі прихід весни.

 

Обладнання: презентація, відео «Первоцвіти – перші вісники весни», психогімнастика «Я – квітка», додаток 1 «Ромашка Блума», додаток 2 «Куточок настрою», додаток 3 «Робота в групах», додаток 4 «Знаки «Правила охорони первоцвітів», додаток 5 «Технологічна картка», Червона книга України . Рослини,  відео про Мерцишор, аудіозапис до танцю «Двобій Весни і Зими», нитки червоного і білого кольорів,

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку.
    1. Ранкове коло (Діти стають колом, взявшись за руки)

     - Добрий день, любі мої! Мені дуже приємно  бачити сьогодні у колі розумні, усміхнені, кмітливі, допитливі оченята моїх другокласників. Сьогодні ми починаємо наш урок посмішкою. Давайте повернемось і подаруємо посмішки. Я свою дарую вам, ми мені свою подаруйте і один одному давайте подаруємо посмішку.

     - Дітки чи готові ви до сьогоднішніх відкриттів? (піднімають разом руки вгору)

 

  1. Куточок настрою

     - Скажіть, будь ласка, з яким настроєм ви сьогодні прийшли на урок? Я бачу по ваших личках який у вас настрій. А скажіть, коли ми починаємо якусь справу важливо який у нас настрій? (Так). Правильно, тому що якщо у людини хороший настрій, то їй все буде вдаватись, а якщо поганий – ні. А тепер увага – права долонька! Загніть будь ласка, один пальчик якщо ви дуже гарно виспались і гарно відпочили. Загніть другий пальчик якщо вас сьогодні збудила рідна людина, або та яка вам дуже приємна. Наступний пальчик загинає той, хто сьогодні хоч раз бачив чиюсь посмішку. Наступний пальчик загинає той, хто сьогодні зустрів хоча б одного друга. А тепер покажіть, що у вас вийшло?  (показують «КЛАС!»). Ось , ранок вже вдався. У вас є чотири  причини, що ранок у вас вдався. Молодці! Опустіть ручки і підійдіть до куточку настрою і покладіть свій пальчик у ту кишень , який у вас настрій. Зелена кишенька – У мене гарний настрій. Жовта – мені не весело, але і не сумно. Червона кишенька – мені сумно. ( діти підходять до куточку настрою і кладуть свій пальчик).

 

  1. Актуалізація опорних знань.
    1. Хвилинка спостережень.

     -  І так  починаємо працювати. Синоптичне повідомлення.

    -  Сьогодні 15 березня. День тижня – четвер. Стан неба – хмурно (ясно). Опадів немає. Вітру немає.

     - Діти, хто мені розкаже про місяць березень?

 

  1. Картка само оцінювання

 

         2.3 Фронтальне опитування. Асоціативний кущ «Весна»

     - Давайте пограємо у гру. Заплющить очі, я скажу вам слово, в ви мені скажете, що ви уявили, чуючи це слово.

  • Весна (діти дають відповіді)
  • Так слово весна асоціюється у нас зі снігом, який тане, веселим щебетом пташок, з пролісками та підсніжниками.
  • Чому саме з підсніжниками та пролісками асоціюється весна?
  • Так це - перші квіти, і ми з вами сьогодні будемо спостерігати за ними, ви більше дізнаєтесь про ранні весняні квіти. Які називають першоцвітами.

 

  1. Оголошення теми уроку

- Сьогодні під час уроку ми познайомимось з першими весняними квітами, навчимося їх розпізнавати, будемо вчитися складати усний  опис улюбленої весняної квітки.

 

  1. Ромашка Блума. Завдання уроку

На сьогоднішньому уроці ми дізнаємося відповіді на наступні питан

 

  1. Робота над новим матеріалом.
    1. Робота у зошиті з розвитку писемного мовлення.

 

  1. Завдання №1. Робота над віршем І.Франка

- Чому автор назвав весну многоцвітною?

 

  1. Робота з підручником «Природознавство»
  1. Розповідь учителя про первоцвіти.

     У  парках,  у саду, у  лісі, на зігрітих лісових галявинах з’являються перші квіти – білі ніжні, з ледь помітною зеленою облямівкою підсніжники, пробиваються білоцвіти. Молоді листочки згортаються в трубочку, а на верхівці в них утворюється неначе списик. Він проходить крізь грунт, торішнє листя і сніг. Так захищається ніжна квіточка, що заховалася між листочками.

     Пролісок - квітка ніжна, але смілива й нетерпляча. Ще тільки сніг починає танути, а вже тягнеться вгору цупкий зелений паросток. Він долає усі перепони, що перешкоджають йому з’явитися на світ. Тому цю квітку спочатку так і називали – пролізок(від слова,,пролазити”).

Ще не встиг розтанути останній сніг, як в саду розпускаються крокуси. Наче діти веселки - білі, сині, блакитні, жовті, лілові. Цвітуть відразу після підсніжників. Стародавні греки вважали крокуси символом щастя. Друга назва рослини- шафран.

     Так на пагорбах, прогрітих сонцем, з’явилися жовті квіточки, такі яскраві, наче ввібрали в себе перші весняні сонячні промені. Це краплини сонця світяться на землі.

Придивіться до них уважно. Перед вами квіти мити - й – мачухи! Чому їх так назвали?

Жовта голівка мати – й – мачухи схожа на квітку кульбаби. Подивіться, пагони її покриті зеленувато-жовтуватими лусочками.

     Це видозмінені листочки. Пагони незабаром зів’януть, а на рослині з’являться великі зелені листочки. Вони не зовсім звичайні. Верхня частина листочка зелена й гладенька. Якщо прикласти листочок до руки або до щоки верхньою частиною, відчуєш гладінь і ніби холодок. Нижня частина листочка вкрита білими волосинками. Вона відрізняється кольором і на дотик викликає відчуття тепла. Ось і кажуть у народі: один бік, як мати рідна, зігріває, а другий, ніби мачуха, холодом обдає. Звідси і пішла назва.

     Первоцвіт весняний здавна любить і шанує народ, і напевно тому рослина оточена безліччю красивих легенд і повір’їв. Суцвіття первоцвіту схоже на в’язку ключів; за легендою це ключі, якими весна відкриває двері в літо. Цю рослину застосовують у медицині . Це засіб від кашлю.

     Ще одна багаторічна рослина, яка росле у лісах, чагарниках – це  ряст. В Україні існує 6 видів рясту. Суцвіття має до 20 квіточок. Рослина має безліч видів, кожен з них відрізняється своїми корисними властивостями.

  1. Робота над правилом у підручнику.
  2. Перегляд відео  про первоцвіти.

 

                Психогімнастика «Я – квітка»

Я – квітка.

Я зовсім маленька.

Я повільно -повільно росту, піднімаюсь.

Я прокидаюсь від чудового сну.

Я розкриваю свої тоненькі ніжні пелюстки.

Я вмиваю пелюстками обличчя.

Мої пелюстки граються з вітром.

Вони танцюють з ним, кружляють у вальсі.

Я танцюю і дарую свої пахощі небу, сонцю, землі й людям.

 

  1. Робота з Червоною книгою.
  1. Розповідь учителя про охорону первоцвітів.

     Зривання первоцвіту наносить невиправну шкоду природі – адже рослини не встигають розмножуватися, і їх з кожним роком стає все менше! Вже за кілька десятиліть наші улюблені перші весняні квіти можуть зникнути взагалі. Чому?

     Чи бачили ви коли-небудь насіння підсніжника? (Слайд «Будова рослини») Якщо ніхто не зірве підсніжник навесні, ви побачите насіннячко, яке утворилося замість квітів. Згодом, дозріє насіння, яке сіється само собою. Щоб з цього насіння виросла квітучий підсніжник  потрібно від шести  до восьми  років!!! Самі розумієте, яку невиправну помилку роблять ті, хто зриває квітучий підсніжник чи пролісок. Тож, будь ласка,  не купуйте первоцвіт у продавців квітами та не зривайте його у власних цілях! Милуйтеся квітами, фотографуйте їх, малюйте та оспівуйте у віршах!

 Бережіть неповторну українську природу!

П а м‘ я т а й т е , зберігаючи квітам життя, ми прикрашаємо своє!

 

  1. Розгляд сторінок Червоної книги.

 

  1. Соціальна реклама про охорону первоцвітів.

     Ми з нетерпінням чекаємо пори, коли пригріє сонечко, розтане сніг, прилетять птахи і зявляться перші вісники весни – первоцвіти. Мати- й – мачуха, пшінка весняна,  підсніжники, сон-трава, білоцвіт весняний, проліски, первоцвіти, цикламени, крокуси.

     Але щороку на початку весни в Україні, в результаті незаконного збору та продажу, знищують мільйони цих ранньоквітучих рослин.

     Хтось, не замислюючись, зриває ці ніжні первістки. А вони майже зникли з наших лісів.

     Давайте відмовимося від купівлі первоцвітів! Давайте вчитися бачити красу в їх рідному середовищі, там, де їм необхідно жити!

 

 

  1. Складання пам’ятки друга природи.

● Першоцвіти — неповторна краса нашої природи.
● Запам'ятайте назви першоцвітів: сон-трава, медунка, мати-й-мачуха, підсніжник, пролісок, конвалія, горицвіт весняний, білоцвіт, первоцвіт, ряст.
● Не рвіть першоцвіти, а тільки милуйтеся ними.
● Майже усі види первоцвітів занесені до Червоної книги.
● Їх кількість у природі щороку зменшується.
● Торгівля першоцвітами заборонена.
● Свідомо відмовтеся від купівлі квітів.
● Станьте на захист первоцвітів!
● Цінуйте кожну рослину!

 

  1. Продовження роботи у зошиті з розвитку писемного мовлення
  1. Спостереження за характерними ознаками кожної квітки.
  • Чим тюльпан відрізняється від інших квітів? (У нього довгі і широкі листки, велика квітка у формі ковпачка, яка може мати різне забарвлення)
  1. Визначення серед квітів ранньоквітучі. Завдання №2

 

  1. Розпізнавання квітки за описом її ознак .Завдання №3

     Один з учнів читає текст, запропонований Знайком,  решта відгадують, про яку квітку  йдеться.

  • Які слова допомогли вам відгадати назву квітки?
  • Чи важливо найточніше описувати квітку , її стебло, листки, колір і форма квіточок?
  1. Робота у групах . Опис улюбленої квітки
  • Ми уже сьогодні говорили про те, що квіткові рослини складаються з листків, стебла і квітки. Знайко підготував для вас підказку (Слайд 20), у якій подано перелік слів для опису квітки, стебла й листочків рослин. Ці слова кожна група отримає у конверті.
  • Спочатку спікер кожної групи вибире собі  назву весняної ранньоквітучої квітки. Далі у групі потрібно відгадати її назву і дібрати слова, що називають її характерні ознаки (яке в неї листя, стебло, квітка) . Потім спікер групи описує рослину, але не називає її. Учні з інших груп відгадують. Хто відгадає повинен зазначити, які саме слова допомогли йому здогадатися що це за квітка.
  1. Виступ спікерів груп

 

  1. Розповідь учителя про традицію  буковинців святкувати Зустріч Весни і Зими

    Приходу весни люди завжди чекали з нетерпінням. У різних народів у різні часи існувало багато цікавих традицій, повязаних із зустріччю весни. Сьогодні ми познайомимося як люди, що проживають у нас на Буковині, зустрічають прихід весни. Символом цього свята є мерцішор.

  1. Виступ учнів з повідомленням  про мерцишор.

1. Мерцишор- свято зустрічі весни, яке відзначають 1 березня. Це дуже давнє свято – воно виникло понад 8 тисяч років тому.

2. Назва свята – Мерцишор – походить від румунського Мерц – «березень». Головна ідея цього дня – уславлення пробудження  природи з приходом весни.

3. Символом свята є прикраса, яку так і називають – мерцишор. Це дві переплетені ниточки білого і червоного кольорів. Білий колір означає підсніжник, а червоний – кров.

4. Готовий мерцишор пришивають на одяг або прикріплюють шпилькою на лівому боці грудей, біля серця, і носять до  кінця березня.

5. В останній день березня мерці шор знімають і обов’язково прив’язують на гілочку якоїсь рослини (улюбленого фруктового дерева чи багаторічної квітки), загадуючи при цьому бажання. За повірям, воно обовязково збудеться і рік буде успішним.

 

  1. Танець  Двобій Весни і Зими

     - Є легенда про походження цього свята. Наші дівчата покажуть її у вигляді танцю.

(танець)

  • Відтоді два кольори – білий (на згадку про підсніжник) і червоний (крапелька крові весни) – є символом свята Мерцишор.
    1. Практична робота . Виготовлення мерцишорів.
  1. Інструктаж з правил роботи з ножицями
  2. Показ вчителем порядку виготовлення мерцишора
  3. Самостійна робота
  1. Підсумок уроку.
    1. Підсумкова бесіда
    2. Куточок настрою
    3. Ромашка Блума. Відповіді на завдання уроку
    4. Оцінювання учнів за допомогою карток  само оцінювання.

 

  1. Домашнє завдання.

Природознавство – с.104.

РЗМ – описати улюблену  весняну квітку.

Трудове  навчання – розповісти рідним про традицію святкування мерцишора.

 

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Чому потрібно їх оберігати? Перші весняні квіти Які весняні квіти занесені до Червоної книги України? Коли з’являють- ся перші квіти? Чому їх називають первоцвітами? Що може відбутися, якщо зривати багато квітів? Як, на вашу думку, можна любити квіти? Які у цих квітів листочки, стебельце, квіточки?

Номер слайду 6

Куракса Оксана Миколаївна Надійшла весна прекрасна, многоцвітна, тепла, ясна, наче дівчина в вінку. Зацвіли луги, діброви, повно гомону, розмови і пісень в чагарнику. Іван Франко

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Куракса Оксана Миколаївна

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

ПСИХОГІМНАСТИКА “Я – квітка”

Номер слайду 19

Ця квітка жовтенька і пухнаста, ніби курчатко. Вона має стебельце-трубочку. Якщо зірвеш його, потече біленьке молочко.

Номер слайду 20

ПІДКАЗКА: Квітка – біла, жовта, фіолетова, червона, ніжна, пахуча, велика, мала. Стебельце – тоненьке, товсте, соковите, високе, коротеньке, струнке, вигнуте. Листя – кругле, довге, тоненьке, гостре.

Номер слайду 21

Традиція буковинців зустрічати прихід Весни

Номер слайду 22

Двобій Весни і Зими

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Чому потрібно їх оберігати? Перші весняні квіти Які весняні квіти занесені до Червоної книги України? Коли з’являють- ся перші квіти? Чому їх називають первоцвітами? Що може відбутися, якщо зривати багато квітів? Як, на вашу думку, можна любити квіти? Які у цих квітів листочки, стебельце, квіточки?

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Природознавство – С.104 - вивчити правило Розвиток писемного мовлення – описати улюблену весняну квітку. Трудове навчання – розповісти рідним про традицію святкування мерцишора.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Нікора Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
15 вересня 2019
Переглядів
6300
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку