Погода та її елементи (Урок за програмою О.Я.Савченко)

Про матеріал
Тема. Погода та її елементи Мета: дати учням поняття про погоду та її складові елементи; формувати практичні вмінь аналізувати і пояснювати причини зміни погоди; розвивати спостережливість, кмітливість; виховувати розуміння важливості для людей знань про погоду та її зміни. Обладнання:підручник ст..12-14,мультфільм «Рослини і тварини – барометри»,загадки,щоденник вражень,термометр. I. Організаційний момент II. Ранкова зустріч 1.Вітання Промінчик осінній заглянув у клас І в коло велике зібрав, друзі, нас. Давайте з’єднаєм долоньки свої І радо всміхнемось – Я – вам, ви – мені. 2.Щоденні новини -Скажіть, яка зараз триває пора року? -Назвіть основні ознаки осені - Яка зараз пора року? -Який місяць? -Яке число? -Тепло чи холодно надворі? -Який стан неба? -Чи були сьогодні протягом дня опади? ІІ. Актуалізація опорних знань 1.Робота над загадками 1.Семиколірне коромисло над рікою звисло. ( веселка) 2. Сіре сукно заглядає у вікно. ( туман) 3.Коли нема – чекають, коли прийде – тікають. ( дощ) 4. Що плаче без голосу? ( роса) 5.Летить орлиця по синьому небу, крила розкрила, сонце закрила. ( хмара) 6.Таке велике, що займе весь світ, таке мале,що в щілину зайде. ( повітря) 7. Хто співає, свище, плаче, а ніхто його не баче? ( вітер) 8.Сидить дід за подушками, стріля в бабу галушками? ( грім) 9.Що без леза та без зуба розтина міцного дуба? ( блискавка) 10.Без рук, без олівця, малює без кінця? ( мороз) III. Повідомлення теми і мети уроку Сьогодні ми з’ясуємо, які показники допоможуть охарактеризувати погоду, як можна передбачити погоду за народними прикметами IV.Вивчення нового матеріалу 1.Робота за підручником (ст..12-14) а)Бесіда - Які бувають дні? (Дні бувають ясні, похмурі, хмарні.) -Які бувають опади? - Які ви знаєте явища природи? -Які ж показники допоможуть охарактеризувати погоду? (Температура повітря, хмарність, вітер, опади, інші явища природи) Фізкультхвилинка б)Робота над віршем «Про погоду» Робота над прислів ями і приказками про погоду 1.Змалої хмари великий дощ буває. 2.Без вітру і трава не шелестить. 3.Суши, доки ясний день. Гра «Дощик» в)Перегляд мультфільму «Рослини і тварини – барометри» V. Узагальнення і систематизація знань . Учитель наводить приклади прогнозування погоди за народними прикметами. • Тепла осінь — на довгу зиму. • Чим тепліший і сухіший вересень, тим пізніше настане зима. • Великі і високі мурашині купи восени — на сувору зиму. • Коли журавлі пролітають низько над землею, то це точна прикмета, що вже недалеко й зима, похолодання, а то й морози. • Грім у листопаді — на малосніжну зиму. • Нічний вітер віщує дощ наступного дня . • Червоний місяць — на вітер, блідий — на дощ. • Якщо восени сніг випаде рано — і весна буде рання. • Якщо до середини жовтня з беріз не осипається листя — сніг ляже пізно. • Комарі в листопаді — м’яка зима. • Пізній листопад — до суворої і затяжної зими. 1.Робота учнів в щоденнику вражень. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія. — Які показники характеризують погоду? — Для чого люди спостерігають за погодою? — Які народні прикмети передбачення погоди ви запам’ятали? ." Рослини-барометри". -кульбаба – перед негодою її квітки закриваються, а коли рослина відцвіла , на місці суцвіття утворюється пухнаста кулька, яка , відчуваючи негоду, складається, немов парасолька; -лугова конюшина – чутливо реагує на тепло, вологу, зміну атмосферного тиску: до негоди вона складає свої листка і схиляє голівки; " Тварини – барометри". -павуки – не переносять вологості, тому ранком вони з"являються тоді, коли нема роси, Побачивши павука ввечері , можна сміливо очікувати гарну погоду наступного дня; - жаба – якщо озерні жаби вилізли на берег – це на дощ; - горобці – купаються в піску – до дощу.
Перегляд файлу

Тема. Погода та її елементи

Мета: дати учням поняття про погоду та її складові елементи; формувати практичні  вмінь аналізувати і пояснювати причини зміни погоди; розвивати спостережливість, кмітливість; виховувати розуміння важливості для людей знань про погоду та її зміни.

Обладнання:підручник ст..12-14,мультфільм «Рослини і тварини – барометри»,загадки,щоденник вражень.

  1. Організаційний момент
  2. Ранкова зустріч

1.Вітання

Промінчик осінній заглянув у клас

І в коло велике зібрав, друзі, нас.

Давайте з’єднаєм  долоньки свої

І радо всміхнемось –

Я – вам, ви – мені.

2.Щоденні новини

-Скажіть, яка зараз триває пора року?

-Назвіть основні ознаки осені

- Яка зараз пора року?
-Який місяць?
-Яке число?
-Тепло чи холодно надворі?
-Який стан неба?

-Чи були сьогодні протягом дня опади?

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Робота над загадками

1.Семиколірне коромисло над рікою звисло. ( веселка)

2. Сіре сукно заглядає у вікно. ( туман)

3.Коли нема – чекають, коли прийде – тікають. ( дощ)

4. Що плаче без голосу? ( роса)

5.Летить орлиця по синьому небу, крила розкрила, сонце закрила.

                                                                                     ( хмара)

6.Таке велике, що займе весь світ, таке мале,що в щілину зайде.

                                                                                    ( повітря)

7. Хто співає, свище, плаче, а ніхто його не баче? ( вітер)

8.Сидить дід за подушками, стріля в  бабу галушками? ( грім)

9.Що без леза та без зуба розтина міцного дуба? ( блискавка)

10.Без рук, без олівця, малює без кінця? ( мороз)

III. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми з’ясуємо, які показники допоможуть охарактеризувати погоду, як можна передбачити погоду за народними прикметами

IV.Вивчення нового матеріалу

1.Робота за підручником (ст..12-14)

   а)Бесіда

- Які бувають дні? (Дні бувають ясні, похмурі, хмарні.)
-Які бувають опади?
- Які ви знаєте явища природи?
-Які ж показники допоможуть охарактеризувати погоду? (Температура повітря, хмарність, вітер, опади, інші явища природи)

Фізкультхвилинка

б)Робота над віршем «Про погоду»

Робота над прислів ями і приказками  про погоду

1.Змалої хмари великий дощ буває.

2.Без вітру і трава не шелестить.

3.Суши, доки ясний день.

Гра «Дощик»

в)Перегляд мультфільму «Рослини і тварини – барометри»

V. Узагальнення і систематизація знань .

Учитель наводить приклади прогнозування погоди за народними прикметами.
• Тепла осінь — на довгу зиму.
• Чим тепліший і сухіший вересень, тим пізніше настане зима.
• Великі і високі мурашині купи восени — на сувору зиму.
• Коли журавлі пролітають низько над землею, то це точна прикмета, що вже недалеко й зима, похолодання, а то й морози.
• Грім у листопаді — на малосніжну зиму.
• Нічний вітер віщує дощ наступного дня .
• Червоний місяць — на вітер, блідий — на дощ.
• Якщо восени сніг випаде рано — і весна буде рання.
• Якщо до середини жовтня з беріз не осипається листя — сніг ляже пізно.
• Комарі в листопаді — м’яка зима.
• Пізній листопад — до суворої і затяжної зими.

1.Робота учнів в щоденнику вражень.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія.

— Які показники характеризують погоду?
— Для чого люди спостерігають за погодою?
— Які народні прикмети передбачення погоди ви запам’ятали?

." Рослини-барометри".

-кульбаба – перед негодою її квітки закриваються, а коли рослина відцвіла , на місці суцвіття утворюється пухнаста кулька, яка , відчуваючи негоду, складається, немов парасолька;

-лугова конюшина – чутливо реагує на тепло, вологу, зміну атмосферного тиску: до негоди вона складає свої листка і схиляє голівки;

 " Тварини – барометри".

-павуки – не переносять вологості, тому ранком вони з"являються тоді, коли нема роси, Побачивши павука ввечері , можна сміливо очікувати гарну погоду наступного дня;

- жаба – якщо озерні жаби вилізли на берег – це на дощ;

- горобці – купаються в піску – до дощу.

docx
Додано
17 вересня 2019
Переглядів
3374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку