"Вплив Сонця на сезонні явища в природі" Урок

Про матеріал
Тема. Вплив Сонця на сезонні явища в природі Мета: ознайомити учнів з поняттям «явища природи», «сезонні явища»; розвивати навички спостережливості, допитливості, уваги, вміння працювати в групі; виховувати інтерес до предмета. Обладнання: підручник «Я досліджую світ» ст..11-12,мультфільм «Уроки тітоньки Сови», щоденник вражень. Хід уроку І.Організаційний момент ІІ.Ранкова зустріч 1.Привітання У цей ранковий, добрий час Я рада, діти, бачить вас. Треба всім нам привітатись. Вліво-вправо поверніться, Один одному всміхніться. Чи готові до уроку? Молодці! То ж сідайте. Працювати почали. - Діти, який у нас зараз урок? - Чим ми займаємось на уроках Я досліджую світ? - А щоб помітити щось нове, які вміння ви маєте розвивати? (Уміння уявляти, слухати, спостерігати, аналізувати.) 2.Щоденні новини -Яка зараз пора року? -Який місяць? -Який день? -Яке число? -Тепло чи холодно надворі? -Який стан неба? -Яка температура повітря? ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку - Діти, який у нас зараз урок? - Чим ми займаємось на уроках «Я досліджую світ»? - А щоб помітити щось нове, які вміння ви маєте розвивати? (Уміння уявляти, слухати, спостерігати, аналізувати.) Для того, щоб ми могли сформулювати тему уроку, відгадайте загадки • Спершу блиск, За блиском тріск, За тріском плеск (Блискавка, грім, дощ) • Щось на небі гуркотить, Наче вір страшний летить. Сильний дощ на землю ллється, Звір у руки не дається. Очі світяться яскраво. Всі у дім тікайте жваво! (Грім та блискавка) - Отже, про що ми говоритимемо на уроці? (Про грім.блискавку, дощ) - Як об’єднати ці назви спільним поняттям? (Явища природи) - Тема нашого уроку «Вплив Сонця на сезонні явища в природі». IV. Вивчення нового матеріалу Бесіда з елементами розповіді - Ми щодня зустрічаємося із Сонечком, але не задумувалися про його значення для життя на Землі. Сьогодні ми будемо справжніми мандрівниками. Заглянемо в гості до Сонечка, помандруємо у всі пори року. Скажіть будь ласка, як Ви провели ці вихідні? Каталися на велосипеді, загоряли на сонечку або грали в сніжки, ліпили снігову бабу? А який одяг ви надягаєте перед виходом на вулицю? Виявляється, стільки всього цікавого ми робимо кожен день, виходячи з часу року. Влітку відпочиваємо на природі, восени збираємо гербарій з листя, взимку катаємося на ковзанах та лижах, а навесні скидаємо теплу одежину та радіємо ласкавому сонцю. Кожна пора року приносить щось нове. - Сьогодні на уроці ми дізнаємось «Вплив Сонця на сезонні явища в природі.» У природі постійно відбуваються різні зміни: то дме вітер, то йде дощ, то випаде сніг, то з’являється яскраве сонечко. Усі ці зміни в природі називаються природними явищами, або явищами природи. І ми кожного ранку, виходячи будинку, повинні враховувати всі природні явища. -Чому зараз ми не можемо пройтися вулицею у шортах і майці? (Холодно) - Чому холодно? (Осінь) Сталися природні зміни: похолоднішало, листя жовтіє, перелітні птахи відлітають, зникли комахи. Багато природних явищ пов’язано із зміною пір року, тому вони називаються сезонними явищами. Ось і названі нами зміни відбуваються восени. V.Робота за підручником (ст..11-12) 1.Читання оповідання про осінь. -Яку пору року описано в тексті? -Які явища природи вказують на заморозки? -Прочитай у тексті,щ відбувається з хмарами,коли прокинулося сонечко. -Чи вітаєшся ти кожного ранку? -Які ще існують форми привітання? 2.Розгляд малюнків. -Коли це буває? -Назви осінні явища природи. -Чи залежить ваш настрій від явищ природи? -За якими явищами природи ви вже спостерігали. 3. Читання вірша Н.Поклад «Осінь близько» 4.Словникова робота 5.Розгляд ілюстрації до картини О.Шупляк «Верба» -Чому засмутилася вербичка? -Як вона здогадалася,що осінь близько? -Що відбувається з рослинами восени? Висновок: кожна пора року гарна по своєму, має свої особливості, тобто свої сезонні зміни. Фізкультхвилинка - Діти, як називається природне явище, яке буває тільки восени? (Листопад) Правильно, це природне явище називається листопадом, від слів листя падає . Раптом подув сильний вітер, дерева загойдалися, листя закружляло в повітрі. Підніміть руки і покажіть, як дерева загойдалися. Ударив грім (Оплески) Пішов дощ (Стукають пальцями по столу.) - Які ще явища природи ми назвали? (Листопад, грім, дощ, вітер) 2. Перегляд мультфільму «Уроки тітоньки Сови» 3.Робота дітей в щоденнику вражень. VI. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів - З чим пов’язані явища природи? (З сезонними змінами) - Наведіть приклади осінніх мін (Дощ, дні коротші, птахи відлітають.) - Назвіть, які явища природи бувають узимку? Навесні? Влітку? - Яке найулюбленіше й яскравіше явище зимової природи ви знаєте? - Наведи приклади того, як Сонце впливає на сезонні явища в природі. VII. Підсумок уроку - Що нового дізналися на уроці? (Про явища природи) - Що таке явища природи? (Явища природи — це зміни, що відбуваються в природі.) - З чим пов’язані явища природи? (З сезонними змінами) -Наведіть приклади осінніх мін (Дощ, дні коротші, птахи відлітають.) - Назвіть, які явища природи бувають узимку? навесні? влітку? -Яке найулюбленіше й яскравіше явище зимової природи ви знаєте? Розкажіть про сезонні явища в житті дерев, за якими ви спостерігали минулого навчального року.
Перегляд файлу

 

   Тема.  Вплив Сонця на сезонні явища в природі

   Мета: ознайомити  учнів  з  поняттям  «явища  природи»,  «сезонні  явища»;  розвивати навички спостережливості, допитливості, уваги, вміння працювати в групі; виховувати інтерес до предмета.

Обладнання: підручник «Я досліджую світ» ст..11-12,мультфільм «Уроки тітоньки Сови», щоденник вражень.

                                                       Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ.Ранкова зустріч

            1.Привітання

У цей ранковий, добрий час
Я рада, діти, бачить вас.
Треба всім нам привітатись.
Вліво-вправо поверніться,
Один одному всміхніться.
Чи готові до уроку? Молодці!
То ж сідайте. Працювати почали.

-  Діти, який у нас зараз урок?

- Чим ми займаємось на уроках Я досліджую світ?

- А щоб помітити щось нове, які вміння ви маєте розвивати?

(Уміння уявляти, слухати, спостерігати, аналізувати.)

            2.Щоденні новини 

    -Яка зараз пора року?

    -Який місяць?

    -Який день?

    -Яке число?

    -Тепло чи холодно надворі?

    -Який стан неба?

    -Яка температура повітря?

ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку

-  Діти, який у нас зараз урок?

- Чим ми займаємось на уроках  «Я досліджую світ»?

- А щоб помітити щось нове, які вміння ви маєте розвивати?

(Уміння уявляти, слухати, спостерігати, аналізувати.) 

   Для  того,  щоб  ми   могли  сформулювати  тему  уроку,  відгадайте  загадки

  Червоне коромисло

чере  річку повисло  (Веселка)

  Спершу блиск,

За блиском   тріск,

За тріском   плеск  (Блискавка, грім, дощ)

  Щось на небі гуркотить,

Наче  вір страшний летить.

Сильний дощ на  землю ллється,

Звір у руки не дається.

Очі світяться яскраво. 

Всі у дім тікайте жваво! (Грім та блискавка)

 - Отже, про що ми говоритимемо на уроці? (Про веселку, блискавку, дощ)

 - Як об’єднати ці назви спільним поняттям? (Явища природи)

 - Тема нашого уроку «явища природи».

IV. Вивчення нового матеріалу

Бесіда з елементами розповіді

- Ми щодня зустрічаємося із Сонечком, але не задумувалися про його значення для життя на Землі. Сьогодні ми будемо справжніми мандрівниками. Заглянемо в гості до Сонечка, помандруємо у всі пори року.

Скажіть будь ласка, як Ви провели ці вихідні? Каталися на велосипеді, загоряли на сонечку або грали в сніжки, ліпили снігову бабу? А який одяг ви надягаєте перед виходом на вулицю?

Виявляється, стільки всього цікавого ми робимо кожен день, виходячи з часу року. Влітку відпочиваємо на природі, восени збираємо гербарій з листя, взимку катаємося на ковзанах та лижах, а навесні скидаємо теплу одежину та радіємо ласкавому сонцю. Кожна пора року приносить щось нове.

- Сьогодні на уроці ми дізнаємось «Вплив Сонця на сезонні явища в природі.»

  У природі постійно відбуваються різні  зміни:  то дме вітер, то йде  дощ,  то  випаде  сніг,  то   з’являється  яскраве  сонечко. Усі  ці зміни в природі називаються природними явищами, або явищами природи.  І ми кожного ранку, виходячи   будинку, повинні враховувати всі природні явища.

 -Чому  зараз   ми  не  можемо  пройтися  вулицею  у  шортах  і майці? (Холодно)

 - Чому холодно? (Осінь)

  Сталися природні зміни:  похолоднішало, листя жовтіє, перелітні птахи відлітають, зникли комахи.  Багато природних явищ пов’язано  із  зміною пір року (сезонів), тому вони називаються сезонними явищами.  Ось і названі нами  зміни відбуваються восени.

  V.Робота за підручником (ст..11-12)

1.Читання оповідання про осінь.

-Яку пору року описано в тексті?

-Які явища природи вказують на заморозки?

-Прочитай у тексті,щ відбувається з хмарами,коли прокинулося сонечко.

-Чи вітаєшся ти кожного ранку?

-Які ще існують форми привітання?

2.Розгляд малюнків.

-Коли це буває?

-Назви осінні явища природи.

-Чи залежить ваш настрій від явищ природи?

-За якими явищами природи ви вже спостерігали.

3. Читання вірша Н.Поклад   «Осінь близько»

4.Словникова робота

5.Розгляд ілюстрації до картини О.Шупляк  «Верба»

-Чому засмутилася вербичка?

-Як вона здогадалася,що осінь близько?

-Що відбувається з рослинами восени?

Висновок:   кожна  пора  року  гарна  по своєму,  має  свої  особливості, тобто свої сезонні  зміни.

Фізкультхвилинка

- Діти, як називається природне явище, яке буває тільки восени? (Листопад)

   Правильно,  це  природне  явище  називається  листопадом, від слів листя падає .

  Раптом подув сильний вітер, дерева загойдалися, листя  закружляло в повітрі. Підніміть руки і покажіть, як дерева  загойдалися.

  Ударив грім  (Оплески)

  Пішов дощ  (Стукають пальцями по столу.)

 - Які ще явища природи ми назвали? (Листопад, грім, дощ, вітер)

2.  Перегляд мульфільма «Уроки тітоньки Сови»

3.Робота дітей в щоденнику вражень.

VI. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

-  З чим пов’язані явища природи? (З сезонними змінами)

- Наведіть приклади осінніх мін (Дощ, дні коротші, птахи відлітають.)

- Назвіть, які явища природи бувають узимку? Навесні? Влітку?

- Яке найулюбленіше й яскравіше явище зимової природи ви знаєте?

- Наведи приклади того, як Сонце впливає на сезонні явища в природі.

VII. Підсумок уроку

- Що нового дізналися на уроці? (Про явища природи)

 - Що  таке  явища  природи?  (Явища  природи    це  зміни,  що відбуваються в природі.)

- З чим пов’язані явища природи? (З сезонними змінами)

  -Наведіть приклади осінніх  мін  (Дощ, дні коротші, птахи відлітають.)

  - Назвіть,  які  явища  природи  бувають  узимку?  навесні? влітку?

  ке найулюбленіше й яскравіше явище  зимової природи ви знаєте?

  Розкажіть про сезонні явища в житті дерев, за якими ви спостерігали минулого навчального року.


 


 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Касяновська Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 вересня 2019
Переглядів
8459
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку