Інтегрований урок
Тема. Зимуючі птахи. Годівнички для зимуючих птахів
Мета: - створювати умови для розвитку зв’язного мовлення, пізнавальної
активності та формуванню навичок будувати текст - розповідь,
познайомити з життям птахів узимку;
Хід уроку
І. Організація класу.
Пролунав дзвінок,
Починаємо урок.
Будемо швидко працювати,
Розповідь вчитись будувати.
Про природу дізнаватись
Та як про неї піклуватись.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
(Відгадуючи загадку, учитель вивішує малюнок пташки)
Маленький хлопчик.
У сірій свитині.
По дворах стрибає,
Крихти збирає.
(Горобець )
Вірно людям я служу, їм дерева стережу.
Дзьоб міцний я маю,
Шкідників ним здобуваю.
(Дятел)
Дзьоб гачком,
Щоб шишки їсти.
Діток виводять узимку
І дають їм шишки гризти.
(Шишкарик)
Жовтогруді пташенята
Просять хліба в двір їм дати.
На морозі мерзнуть щічки,
Прилетіли це … (синички)
Крізь зимові заметілі
Пташенята прилетіли.
В них червоні гарні груди —
Ніби яблука усюди
Хтось розвісив у дворі.
Звуться пташки... (снігурі).
Вправа «Мозковий штурм»
(Діти відповідають)
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Як ви гадаєте, чи змінюється життя птахів взимку?
Продовж висловлювання : Життя птахів взимку змінюється, тому що …
Робота в парах. Розкажіть одне одному про те, як можна допомогти птахам
узимку.
Добери свої назви до малюнків, запиши.
Фізкультхвилинка
Слова: турботливі, спостережливі, зимуючі, голодні, маленькі, виготовили, повісили, прикріпили, змайстрували, прилітали, ласували, дякували, щебетали.
Діти (які?)….. , (що робили?) …….
Птахи (які?) ….. , (що робили?) …….
Перевірка. Найкращі пункти плану записуємо у зошит.
(Декілька учнів розповідають складений ними текст)
Робота в парах. Висить хатка з дашком.
Поспіша туди пташина
На дереві під вікном
Скуштувати насінини.
Діти, що це за хатка? (годівничка)
Гарбузове насіння; пшоно; підсмажене соняшникове насіння; зерно; крихти хліба; насіння бур'янів; солоне сало; насіння клена, кавуна, дині, конопель; цукерки.
VІ. Узагальнення та систематизація знань.
Синьокрила Сойка пропонує вам «Скриньку запитань».
(Діти по черзі витягають із скриньки питання та відповідають на них)
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія
VІІІ. Домашнє завдання. (Скласти усну розповідь «Як ти допомагаєш пташкам узимку»)