Інтегрований урок з використанням народознавства
Алгебра 9 клас
Розв’язування нерівностей з однією змінною
Мета уроку:
Розвивальна:
Виховна:
Тип уроку:
Обладнання:
ХІД УРОКУ
І. Створення ситуації успіху
Вітання з учнями. Вступне слово вчителя: Почати сьогоднішній урок я вирішила зі слів відомого французького письменника 19 ст. Анатоля Франса: «Вчитися можна тільки весело… Щоб перетравлювати знання, потрібно поглинати їх з апетитом.». Ці слова ми візьмемо за епіграф нашого уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.
Cьогодні у нас незвичний урок. Він проходить напередодні свята Андрія. Це день народного календаря, до якого приурочували Андріївський обряд «Калиту», суть якого полягає в переведенні юнаків і юнок у дорослі вікові класи
До самотньої жінки, напередодні свята Андрія, пізно у вечері сходились дівчата з села, яким уже час під вінець. Гуртом пекли пампушки і клали на низенького ослона. Потім пускали собаку. Чию пампушку він з’їсть першу, то дівчина і першою заміж вийде.
На свято Андрія дівчата багато ворожать. Кидають чобіт через дах, куди вкаже носок чобота, туди заміж піде.
Зараз перевіримо, в який бік вкаже «носок чобота» нашим дівчатам. Розв’яжемо нерівності:
А ще ворожили на дровах. Дівчата входили на вулицю, брали дрова і розкладали їх по двоє. Якщо всім полінам була пара, то дівчина в цьому році вийде заміж.
Розв’яжемо подвійні нерівності. Пригадаймо способи розв’язування подвійних нерівностей:
І спосіб: за властивостями нерівностей; ІІ спосіб: переходячи до системи нерівностей;
Ще одне гадання, пов’язане зі сном, - дівчина на ніч їла щось солоне, а той, хто уві сні давав їй пити води, мав стати її судженим.
Розглянемо наступні завдання. Знайдіть при яких значеннях х визначена функція
ІІІ. Робота в групах.
Перша група: розв’язати нерівності
5(х-1) + 7 1-3(х+2)
4х 12(3х-1) - 16(х+1)
Друга група: установіть відповідність між нерівністю (1-4) та її розв’язком (А-Д)
Третя група: установіть відповідність між нерівністю (1-4) та її розв’язком (А-Д)
Вечорниці завжди закінчувалися тим, що хлопці і дівчата сідали за стіл і їли страви, які самі ж і готували. Тож наші дівчата теж приготували для вас смачні вареники, які ви зараз скуштуєте.
Підсумок уроку. Знайдіть та виправте помилки:
Домашнє завдання: збірник завдань 2018 рік, варіант 16: № 1.7; 2.2
Дякую!