"Сучасні тенденції викладання математики через прийняття її як концепції."

Про матеріал
Майстер - клас: сучасні тенденції викладання математики у 5-9 класах. . Учителю потрібно організовувати навчальну діяльність таким чином, щоб кожен учень відчув силу успіху, що надихає.
Перегляд файлу

 

Сучасні  тенденції викладання математики через прийняття  її як концепції.

 

Шуба Ольга Юріївна,

вчитель математики вищої кваліфікаційної категорії, вчитель методист комунального закладу «Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 Маріупольської міської ради  Донецької області», Україна

shuba3910@ukr.net

 

     Не секрет, що математика завжди вважалася і вважається одним із найскладніших навчальних предметів. А тому, щоб успішно навчати учнів, кожен учитель повинен добре знати свій предмет, він має знати не тільки те, чому навчити учнів, а й як навчати. Учителю потрібно організовувати навчальну діяльність таким чином, щоб кожен учень відчув силу успіху, що надихає. Але щоб духовна потреба змогла реалізуватися, доводиться учням вчитися, аби стати компетентним у жаданій сфері.      

Багато учнів думають, що не потрібно розуміти, чому математика працює так, як вона працює. Їм просто потрібно було запам’ятати , що «двічі два – чотири». Нова математика орієнтована на те, щоб учні сприймали числа як об’єкти і могли зрозуміти сенс дій. Одна з тенденцій викладання не в заучуванні, а через прийняття математики як концепції, через розкриття краси науки. Важливо, щоб дитина навчалася розуміти її через проблеми навколишньої дійсності.

Важливим елементом для цієї тенденції є групова робота. Учні досягають більш високого рівня розуміння завдяки взаємодії з однолітками, в тому числі в ході рольових ігор, роботою в групах з взаємо перевіркою, в створенні реклами, досліджуваної теми уроку, або презентації його.

В сучасному курсі шкільної математики пропонуються завдання, посвячені фінансової грамотності. Учні виконують орієнтовані завдання: підрахунок додатків, квартирних платежів. Вивчивши поняття відсотка і пропорції, знайомляться з основами банківського діла. Вони находять відсотки ПДФ, обчислюють витрати і доходи фірм, а також розвивають навички вирішення найскладніших завдань з кредитами в банках і їх відсотками. На зовнішнім незалежним оцінюванні з математики все частіше з’являються такі завдання.

 Приклади завдань :

1.На початок року тариф на електроенергію становив 1,44 грн за 1 кВт. Всередині року он збільшився на 20%, а в кінці року ще на 20%. Як ви вважаєте, чи збільшився тариф на 40%, менш ніж на 40%, більш ніж на 40% ?

2. Вкладник взяв у кредит 10000 грн. і повинен повернути через 3 роки. Знайти відсоткову ставку кредиту, якщо відомо, що потрібно віддати банку 11576,25 грн.

Високим розвиваючім потенціалом володіють провокуючі завдання:

  • завдання, умови яких в тій чи в інший формі нав’язують невірну відповідь;
  • трактування термінів, словесних оборотів, буквених  або числових виразів;
  • завдання, які змушують придумувати, складати, будувати такі математичні об’єкти які при заданих умовах не можуть мати місця;
  • завдання, які вводять в оману через неоднозначність.

Декілька прикладів провокуючих запитань 5-9 класів:

  • Скільки граней має шестигранний олівець? (відповідь: 8 граней);
  • Скільки цифр буде потрібно, щоб записати дванадцяте значне число? (відповідь: одна , дві, три, чотири, п’ять, шість, сім, вісім, дев’ять, десять);
  • Що більше sina або sin2a? ( відповідь: невизначено);
  • Яке просте число слід за числом 200? (відповідь: 211).

В однієї з сучасних тенденцій викладання математики є здатність учнів к самоосвітнім діям. Тому я планомірно і систематично включаю самостійну роботу в навчальний процес на різних етапах уроку і в ході вивчення нової теми.   Наприклад, при організації практичної діяльності учнів середнього та достатнього рівнів  самоосвітня робота по доступному тексту підручника з практичною частиною, може бути з використанням слів:

  • прочитай;
  • відповідай;
  • намалюй, запам’ятай;
  • відповідай на запитання, заповнюючи кросворд;
  • розв’яжи по готовому алгоритму;
  • склади алгоритм;
  • розв’яжи;
  • доведи;
  • творче завдання.

В сучасному викладанні математики дуже важна модель оцінки. Якщо ця оцінка буде ставитиметься учителем тільки за чисте відтворення знань, то освітніх результатів не буде. Оцінка повинна допомагати учню освоювати далі себе і життя, це живий і гнучкий зворотній зв’язок.

Учні повинні засвоїти одну з основних компетентностей: здатність к самоосвітній діяльності. Я міркую, що майбутнє за впровадженням нових технологій і сервісів, які дозволяють вчитись онлайн без втрати якості знань. Учні повинні вміти працювати з інформацією, шукати і находити нові рішення.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Губарева Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Шуба Ольга
Пов’язані теми
Алгебра, 9 клас, Майстер-класи
Додано
13 січня 2022
Переглядів
422
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку